Tapahtui äsken ruokakaupassa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
jossa oli siis ihan kivat jonot. No, yks vanha eukko siinä katteli että onpas pitkät jonot ja oikein solahti vaan siihen jonoon mun eteen :O

Kokemuksesta tiedän jo, että noille vanhoille kääkille kannata mitään sanoa, hyvässä lykyssä ne alkaa hutkia käsilaukulla päähän... tai sanovat happamasti vaan että sinä joudat kyllä nuoremmaksesi odottamaan!
 
Semmosia ne jotkut vanhukset on.. Ja todellakin kun nuorempien käytöstä he kovan ääneen päivittelevät niin ei pitäis yleistää kun olen sen huomannut että vanhemmastakin väestöstä löytyy tosi törkeetä käytöstä :O
Itse melkein aina päästän edelle, varsinkin jos jollain on vähän ostoksia mut toi etuilu on ylimielisyyttä joka ärsyttää..
 
jonottaja
Noihin törmää aina silloin tällöin, nykyajan vanhukset ovat todella röyhkeitä ja huonotapaisia .Onneksi niitä on tarvittaessa helppo pelotella tai jos se ei tehoa niin sitten reipas kampitus, kansalaispidätys ja vartija/poliisi paikalle viemään vanhus säilöön tai ainakin ulos kauppaliikkeestä.
 
"Vieras"
Aika jännä kun monissa muissa maissa vanhuksia kunnioitetaan, heille annetaan istumapaikka ratikassa, päästetään kassajonossa ohi. Jopa raskaanaollessa oon ulkomailla päässy jonosta ohi ystävällisten ihmisten ansiosta.

Jospa se mummo ei jaksanu seistä? Halus päästä äkkiä kassoista ohi että pääsee istahtamaan ennen kotimatkaa?
 
[QUOTE="Vieras";28590716]Aika jännä kun monissa muissa maissa vanhuksia kunnioitetaan, heille annetaan istumapaikka ratikassa, päästetään kassajonossa ohi. Jopa raskaanaollessa oon ulkomailla päässy jonosta ohi ystävällisten ihmisten ansiosta.

Jospa se mummo ei jaksanu seistä? Halus päästä äkkiä kassoista ohi että pääsee istahtamaan ennen kotimatkaa?[/QUOTE]

Ja sillä voi etuilla ihan sikamaisesti? :D

Miten olis käytöstavata? " anteeksi mutta minulla on vain nämä ostokset ja minun pitäisi päästä istumaan, voisinko mennä eteesi?"

Juu, päästäisin, mutta se et tuupataan vaan sanaakaan sanomatta ihan pokalla eteen, saa mut raivostuu, ihan niinku ne kassalle tuhisevat, kiroilevat ja ärjyvät mummot ja vaaritkin..
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28590716]Aika jännä kun monissa muissa maissa vanhuksia kunnioitetaan, heille annetaan istumapaikka ratikassa, päästetään kassajonossa ohi. Jopa raskaanaollessa oon ulkomailla päässy jonosta ohi ystävällisten ihmisten ansiosta.

Jospa se mummo ei jaksanu seistä? Halus päästä äkkiä kassoista ohi että pääsee istahtamaan ennen kotimatkaa?[/QUOTE]

Ei, tällä matamilla näkyi olevan koira ulkona eikä se mihinkään istumaan mennyt vaan lähti kipittämään sen karvakasansa kanssa kotia kohti.
 
"vieras"
Ja sillä voi etuilla ihan sikamaisesti? :D

Miten olis käytöstavata? " anteeksi mutta minulla on vain nämä ostokset ja minun pitäisi päästä istumaan, voisinko mennä eteesi?"

Juu, päästäisin, mutta se et tuupataan vaan sanaakaan sanomatta ihan pokalla eteen, saa mut raivostuu, ihan niinku ne kassalle tuhisevat, kiroilevat ja ärjyvät mummot ja vaaritkin..
Ja viime talvena yksi toinen mummeli ei suostunut siirtymään niin että olisin minäkin päässyt pakkaamaan ostoksiani, "kas kun kello on jo melkein yhdeksän niin enhän minä voi tästä..." kuului selitys.
 
"..."
No mulla on elämä edessä ja mummoilla takana, joten en jaksa tuollaisesta ärsyyntyä :D

Eniten mua ottaa aivoon ne niskaan hengittävät tyypit, jotka alkavat lapata omia ostoksiaan hihnalle ennen kuin edessä oleva on saanut omansa laitettua. Ihan kuin he jotenkin nopeuttaisivat jonottamista sillä keinoin :D
 
"Lissu"
Viimeksi kaupassa käydessä mulla oli kärryllinen tavaraa, ehdin osan jo nostella hihnalle kun taakse tuli joku hienosti pukeutunut 70 v rouva ja alkoi tyynesti lapioida omasta koristaan tavaraa hihnan takaosaan mun tavaroiden perään. Varmasti näki että mulla 3/4 tavarasta vielä kärryssä. Kassaneiti sanoi hänelle "voisitteko odottaa hetken, edellisellä asiakkaalla on vielä aika paljon tavaraa kärryssä". Rouva läiskäisi sellaisen kapulan ostostensa eteen ja jatkoi korinsa tyhjentämistä, hihna kulki tietysti eteenpäin ja mulle jäi jokin 50 cm tila tyhjentää kärryni. Kassaneiti sanoi sitten vähän tiukempaan äänensävyyn uudelleen "odottaisitteko vuoroanne olkaa hyvä" ja mummo vetäisi tavaroitaan taaksepäin ja siinä mulkoili marttyyrinilme kasvoillaan ja piteli kapulan avulla ostoksiaan vähän taaempana.

Kyllä ärsytti, mä olen liian kiltti äksyilemään noille vanhoille rouville mutta päätin että seuraavan kerran avaan itsekin sanaisen arkkuni jos joku vastaava tapaus tulee eteen...
 
"vieras"
Monilta vähän vanhemmilta tädeiltä puuttuu kyllä käytöstavat kokonaan. Kävin itse tänään erään tavaratalon vessassa, jonne pitää maksaa 20 senttiä päästäkseen sisään. Sisällä on sitten pari koppia. Olin siinä menossa maksamaan, kun eräs täti lähestyi vessaa ja jäi vain katselemaan ovea aivan muina miehinä, ei edes esittänyt kaivavansa kolikkoa. Katsoin sitä vähän siihen malliin, että meinasitko mun maksulla tulla siivellä sisään. Ei mitään reaktiota. Syötin kolikon, avasin oven, menin sisään ja jäin katsomaan, tunkeeko se sieltä sisään. Ja kyllähän se tunki, eikä sanaakaan sanonut. Katsoin edelleen vähän merkitsevästi, muttei mitään reaktiota tullut.

Kyllähän nyt normaali ihminen jotain kommentoisi, tyyliin "haittaako jos tulen samalla kun ei sattunut olemaan kolikoita". Eihän se oikeasti ketään haittaa, kun kyse on vain 20 sentistä. Mutta tuollainen epämääräinen tunkeminen ja katseen välttely on aika moukkamaista. Tälläkin naisella ikää oli kuitenkin ainakin 60 vuotta, joten kyllähän ne käytöstavat olisi pitänyt ehtiä opetella. Ja olennaista ei nyt tosiaan ollut se vähäpätöinen rahasumma vaan se, ettei mitään sanaa suustaan saa, mutta on silti pokkaa tulla toisten maksulla sisään.
 
"vieras"
Mä olen ilmeisesti niin pelottavan näköinen, että minun eteeni ei yleensä tulla. Jos joku yrittää, sanon aika tiukkaan sävyyn: "Anteeksi rouva, mutta minun vuoroni oli ensin, joten olisitteko ystävällinen ja siirtyisitte edestäni pois". Ja samalla tuijotan nenänvarttani pitkin antaen ymmärtää, että en suvaitse tuollaista moukkamaista käytöstä. Kyllä siinä yleensä mummot ja muutkin luikkivat äkkiä jonon hännille....
 
Kiireon
No, tänään koitti vanhempi nainen kiilata ohi jonossa, vaikka kaikki mun tavarat oli hihnalla, pienempi lapsi huusi kärryissä ja isompi kärkkyi jo hihnan päässä pillimaitoa. En päästäny en, rouva pystyi kyllä odottamaan puoli minuuttia jonossa. No, onhan niillä vanhuksilla kiire, kun niin vähän elämää jäljellä ja niin paljon jäänyt tekemättä...
 

Yhteistyössä