Tarjoatteko lapsivieraille aina herkkuja?

  • Viestiketjun aloittaja Sininen sammakko
  • Ensimmäinen viesti
Sininen sammakko
Ihmettelen vaan, kun meidän lapsilla käy melko paljon kavereita kylässä ja ainoastaan yksi vieras on aina keksejä vailla. Kinuaa koko vierailun ajan keksejä ja videota (kouluikäinen). Kumpaakaan en anna, kun meillä ei muutenkaan mitään ylimääräisiä välipaloja syödä ja videoita en pääsääntöisesti anna katsoa, jos kavereita kylässä. Välipalaa tai ruokaa tarjoan vieraillekin, jos on sen aika, en muuten. Aina kun oma tyttömme on kylässä kyseisellä kaverilla, siellä kuulemma syödään herkkuja ja katsotaan videota. Miten teillä toimitaan?
 
Meillä ei heru herkkuja muulloin kuin juhla tilanteissa. Jos tulevat pyytämään jotain niin hedelmän voivat saada. Minua on alkanut ärsyttämään ystäväperheiden vierailut, kun kaikilla on aina joku pullapussi kainalossa. Kehtaappa siinä sitten sanoa ettei päivittäinen herkuttelu ole mielestäni hyväksi. Ovat kai todenneet ettei meiltä löydy kahvin kanssa tarjottavaa joten tuovat itse. Nyt meni kyllä asian viereen... ;)
 
En aina. Toki silloin tarjoan herkkuja, jos on joku juhla, mutta muuten lasten kaverit saavat samaa väliapalaa /ruokaa mitä omillenikin tarjoan.

Joskus tosin olen tarjonnut vaikka jätskit tms. ja joskus jos meno on mennyt vallan villiksi, olen laittanut videon pyörimään. Mutta pääsääntöisesti meilllä ei katso videoita omat eivätkä toisten lapset, jos ovat tulleet meille leikkimään.

Lastenohjelmia ovat joskus vartavasten tullet naapurin lapset meille katsomaan.
 

Yhteistyössä