"Tarkoitus olisi vaihtaa (tehosteseinän) tapetti yhtä usein kuin verhotkin"

Minulle itselleni ajatus oli "uusi".
En ollut oikeastaan "hoksannut" että niinkin voi tehdä. (En edes silti, vaikka olkkarissani on kaksi listoitettua "ruutua" joissa tapetti, jonka alunperin laitoin "vaihdan, kun alkaa kyllästyttää" - asenteella.)
Ainoa mutta, minkä löydän koskee ekologisuutta ja sekin vähän epäkelpo, koska esim. valkoisia seiniä joutuu mahdollisesti pintamaalaamaan ihan yhtä usein kuin tuollaisen tehostetapetin vaihtamaan..
:)
 
"vieras"
No ei todellakaan, paitsi jos verhoja vaihtaa todella harvoin (niin kuin minä). Kamalaa tuhlausta ja ympäristönsaastuttamista! Tapettia kun ei voi käyttää uudelleen... Tapetit on muutenkin tosi karseita. En ikinä pistäisi seinään tapettia.
 
[QUOTE="enna";25045721]nooh, anoppi vaihtaa verhot about 7 kertaa vuodessa ja mä 10 vuoden välein. äitini 30 vuoden välein.[/QUOTE]

Minä luulen, että tuossa talossa, mihin alunperin viittasin, verhot ja se tapetti tulee vaihtumaan ehkä kerran vuodessa tms.
Ei mahdoton frekvenssi sekään...?
:)
 
Ajatuksena kiva, mutta eikö maalaamisella pääsisi helpommalla? Maali taitaa nykyisin olla halvempaakin kuin tapetti?

Itsellä verhot saattaa vaihtua mutta maali ja tapetti eivät. :) Verhoilla ja muulla sisustuksella saa jo paljon aikaan.
 
"miima"
Nojaa, miksipä ei. Meillä verhot pysyy kyllä muutaman vuoden samoina. Voisin kuvitella, että yhden seinän tapetinkin voisi vaihtaa muutaman vuoden välein, jos siltä tuntuisi. Tosin mies ei varmaan kamalan innostunut olisi :D Meillä noissa remppa-asioissa minä maalaan ja mies vaihtaa tapetit.
 
jkkk
Meikäläinen tapetoimassa... Ehhei tuu heti tapahtumaan. Nää verhotkin on tosin roikkuneet - toiset 8 vuotta, toiset 4 vuotta ja 2 vuotta sitten muutossa yhteen laitettiin lakana, on siinä vieläkin :D
 
"vieras"
Mulle tuo ei sopisi. Jos tapetti jo tylsistyttää, mutta verhot ei niin mitä niitä verhoja sitten jonkin hatusta vedetyn linjauksen vuoksi vaihtamaan, vaikka tapetti joutaakin vaihtoon. Versioni olisi siis "Tarkoitus olisi vaihtaa tehosteseinän tapetti silloin kun huvittaa ja verhot silloin kun huvittaa." Ton rajatumpaan ei tässä huushollissa ole tarvetta. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Ei taitais onnistua, vaihdan olohuoneen verhot ainakin 4 kertaa vuodessa.

Epäilen tuleeko tapettia vaihdettua edes 7 vuoden välein kuten suositellaan, toivottavasti. Nyt jo haluttais vaihtaa yks tapetti, vaikka vasta reilu vuosi tässä asuttu :)
 

Yhteistyössä