Tarkottaako tämä uni kuolemaa?

Jos kuka osaisi tulkita näitä unia? Luin että hampaiden irtoaminen merkitsee kuolemaa ja rupesi ahdistamaan. :/ Unessa olin hammaslääkärillä, jossa minulta irrotettiin hampaita. Ne olivat kai maitohampaita. Valkeita ja terveitä. Eikä minua haitannut että niitä otetaan kun tiesin että tilalle kasvaa uudet. Niitä otettiin ainakin 4 tuosta ylhäältä edestä . Irrotus ei koskenut yhtään, vaan ne lähtivät ihan vain vetämällä. Unessa minua ei hampaiden irrotus ahdistanut, mutta nyt rupesi miettimään kun luin netistä noita kuolema juttuja. :/
 
No jos yhtään lohduttaa, niin mulla irtoaa unissa hampaita tosi usein ja joskus oikein reippaasti kerralla! Eikä läheisiä ole menehtynyt siltikään pieneen hetkeen. Tiedän, että pitäisi käydä hammaslääkärissä tarkastuksessa taas ja yksi hammas kipuileekin välillä päivisin ja öisin. Nää unet voi kertoa jotain suun terveydestä ja yrittää vähän vihjata, että voisi olla aika käydä siellä hammaslääkärissä :)
 
[QUOTE="oodi";29913977]ole nyt huoletta. mulla on irronnu unessa jo monta kertaa kaikki hampaat kerralla eikä mitn oo tapahtunna.. ah, mikä helpostus aamulla kun hampaat onkin kiinni suussa :)[/QUOTE]

Hahah toi helpotus on tosiaan aina niin suuri :LOL:
 
Mullakin on irronnut useamman kerran ja vääntynyt ja kiertynty ja lohjennut ja vaikka mitä. Kukaan ei oo silti kuollut, en minä eikä kukaan tuttu. Mulla johtuu varmaan nuo unet siitä että oon oikomishoidon tarpeessa ja välillä aina alkaa joku juttu hampaissa häiritä, esim. puren alakulmahampaalla yläkulmahampaan yläreunaan ja se tuntuu pitemmän päälle epämukavalta, luulen että teen niin joskus unissani ja siitä lähtee hammasunet. Tai sitten olen muuten vain miettinyt hamapiden vinoutta tai etsinyt reikiä ja seuraavana yönä näen hammasunia.
 
"Entinen Ksantippa S."
Hampaiden irtoaminen on yksi yleisimmistä uniaiheista - melkein jokainen on joskus nähnyt sen unessaan. Ja tietääkseni jokainen on myös kuollut.

Pöh ja vielä kerran pöh. Ei se ole mikään enneuni, vaan ihan vain viittaus omaan lapsuuteen, kasvamiseen ja hampaidenlähtöön.
 
Kiitos vastauksista, etenkin Jmia lohduttavista sanoista. :D Mutta tuo Peyoten ehdotus käväisi itsellänikin mielessä, se voi hyvin pitää paikkansa. :) Itse uskon että unilla on jonkin verran merkitystä. Ei siihen tarvita edes mitään taikauskoa, sieltähän ne unet alitajunnasta nousee. :)
 
Lyi
Juuri itsekin sanoit, sieltähän ne unet alitajunnasta nousee. Eli hampaat unessa tarkoittavat sitä, mitä hampaat tarkoittavat sinulle.
Yleensä kaikkien unien kohdalla kannattaa miettiä, mitä ne aiheet itselle merkitsevät.
Voi olla myös, ettet muista hampaisiin liittyvän mitään erityistä, mutta lapsena oletkin menettänyt maitohampaan juodessasi kaakaota. Sitten olet illalla juonut kaakaota ja nähnyt unta hampaiden putoamisesta. Alitajunnastasi on kaivautunut esiin muisto.

(Pliiiis heivatkaa ihmiset ne unikirjat jo pois ja ajatelkaa omilla aivoillanne! ;) )
 

Yhteistyössä