Tarviiko olla paljon saavutuksia, jos siteeraa itseään koiraharrastajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Mietin vaan, kun erästä rotua katson ja nyt kasvattaja on laittanut, että laittaa HARRASTAJAT etusijalle kun pentujansa myy.
Eli kyseisellä rodulla on paljon kysyntää ja harrastajat siis pääsevät jonotuksessa kärkeen.
Pitääkö minulla nyt olla sitten mustaa valkoisella saavutuksista aikaisempien koirien kanssa harrastamisesta?

Koskaan en ole virallisiin kilpailuihin asti vielä päässyt, kun ei ole ollut sellaista koiraakaan millä se olisi ollut mahdollista ja taitojakaan ole ollut.
Voisinko silti päästä jonotuslistan kärkeen? :D
Vähän harmittaa, että pitää jotenkin kategorioida pennun ottajat, kun ei tosiaan ole ollut sitä koiraakaan, millä on päässyt kunnolla taitojansa näyttämään. : /
 
Mä luulen että tuo kasvattaja hakee pikemminkin harrastavaa kotia. Turhan paljon on omistajia jotka ostavat sohvaperunoita jotka tylsistyvät tuhoavat koteja ja leimataan ongelmakoiriksi vain siksi, ettei niille anneta tehtäviä..

En usko että kasvattaja odottaa sinulta listoja mitä olet saavuttanut, vaan että mitä suunnitelmia, kokemusta ja mitä yleisesti tiedät harrastuksista ja mihin aiot niist panostaa ym :) onnea koiranetsintään. ja Toivottavasti löydätte mieleisenne lajinne!
 
a.p.
Se ei hae sun kaltaista omistajaa koirille joita myy, voi voi.
Siis mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Haen nimenomaa harrastuskoiraa. Ja juurikin sellaista monipuoliseen harrastukseen käypää, jonka kanssa ei tule ongelmia, meni sitten agilityyn, tokoon, raunioon tai hajuaistia hyödynnettäviin harrastuksiin tai mitä nyt keksiikin, vaikka harrastusmielessä opaskoirailua.

Kova halu HARRASTAA, ei sohvaperunoida ja lenkkeillä tylsästi vaan. :headwall:
Mutta kun ei ole sitä KOIRAA, millä HARRASTAA. :'( :snotty:
 
Huom harmaana
Mä luulen että tuo kasvattaja hakee pikemminkin harrastavaa kotia. Turhan paljon on omistajia jotka ostavat sohvaperunoita jotka tylsistyvät tuhoavat koteja ja leimataan ongelmakoiriksi vain siksi, ettei niille anneta tehtäviä..

En usko että kasvattaja odottaa sinulta listoja mitä olet saavuttanut, vaan että mitä suunnitelmia, kokemusta ja mitä yleisesti tiedät harrastuksista ja mihin aiot niist panostaa ym :) onnea koiranetsintään. ja Toivottavasti löydätte mieleisenne lajinne!
Olen aika samaa mieltä. Tuskin kasvattaja haluaa mitään meriittejä. Kunhan haluaa varmistaa että pentu saa rodunomaista tekemistä ja että löytää sille parhaan mahdollisen kodin.
 

Yhteistyössä