Te joiden lapset menee eka krt yökylään "isona"?

Eli tyyliin yli vuoden ikäisenä. Miten ne sinne mummilaan tms jää, kun eivät ole koskaan olleet? Sitä mä oon aina ihmetellyt... Jotkut kaverit kitisee, kun ei voi laittaa lasta koskaan hoitoon, kun se ei suostu jäämään. Eka krt, kun yrittivät yli vuoden ikäisenä. Meidän muksut on ollut n. kuukauden ikäisestä alkaen tasasesti yökunnassa mummoloissa ja hyvin on aina pärjänneet. Mutta jos ei olisi olleet tohon vuoden ikään mennes, en ehkä uskaltaisi edes jättää...
 
vieras
Hyvin on meillä jäänet vuoden ikäisenä, vaikka eivät aikaisemmin ole olleet.
Yritätkö hakea takaa sitä, että parempi olisi vaan viedä jo kuukauden ikäisenä yöhoitoon..? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvin on meillä jäänet vuoden ikäisenä, vaikka eivät aikaisemmin ole olleet.
Yritätkö hakea takaa sitä, että parempi olisi vaan viedä jo kuukauden ikäisenä yöhoitoon..? ;)
En yritä hakea mtn muutakuin vinkkiä ystävälle, miten he saisivat lapset joskus jäämään sinne mummolaan.. :D
 
Meidän tyttönen oli jo reilu 2v kun meni ensimmäisen kerran mummolle hoitoon ja oli vielä muutaman yön.
Oli mennyt oikein hienosti, nyt tyttönen on 3v eikä millään tahtoisi odottaa perjantaihin kun silloin pääsee mummolle.

Poika oli vajaa 2v:na yökylässä mummolla ja oli mennyt ihan hyvin hänelläkin.
 
Joo
Ei minusta ole outoa odottaa siihen asti, että vaikka lapsi olisi vanhempikin kuin 1v. Mutta näitä ihmettelen, jotka ekaksi yökyläksi heivaavat lapsen leirille tms ja yleensä monta yötä putkeen. Mä olin kouluiässä jo sellanen kyläluuta, ettei ollenkaan haitannut nukkua missä vaan ja ala-asteen jälkeisenä kesänä lähdin yksikseni kielikurssille moneksi viikoksi. Sillai hyvä alottaa pehmeästi ja vuosien myötä totuttaa. Ettei sitten tule mitään sellaista, että keskellä yötä pakko hakea itkevä 10v leiriltä, kun ei asetu nukkumaan.
 
On tää ollut mummin hoidossa jo pienenä, päivisin. En ymmärrä miksi ois pitänyt jo pieni yöksi antaa. Jos se on tottunut mummin hoitoon ja oltu muuten yötä muualla kun kotona, niin eiköpähän se sitten myöhemmin yötäkin pärjää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Eli tyyliin yli vuoden ikäisenä. Miten ne sinne mummilaan tms jää, kun eivät ole koskaan olleet? Sitä mä oon aina ihmetellyt... Jotkut kaverit kitisee, kun ei voi laittaa lasta koskaan hoitoon, kun se ei suostu jäämään. Eka krt, kun yrittivät yli vuoden ikäisenä. Meidän muksut on ollut n. kuukauden ikäisestä alkaen tasasesti yökunnassa mummoloissa ja hyvin on aina pärjänneet. Mutta jos ei olisi olleet tohon vuoden ikään mennes, en ehkä uskaltaisi edes jättää...
kannattaa ottaa huomioon että kaikilla, kuten esim. meillä, ei ole mummoloita tai sellaisia mihin lapsen vois yökylään laittaa. aina ei siis ole kyse siijtä, että ei halua lasta jättää yksin mihinkään

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvin on meillä jäänet vuoden ikäisenä, vaikka eivät aikaisemmin ole olleet.
Yritätkö hakea takaa sitä, että parempi olisi vaan viedä jo kuukauden ikäisenä yöhoitoon..? ;)
En yritä hakea mtn muutakuin vinkkiä ystävälle, miten he saisivat lapset joskus jäämään sinne mummolaan.. :D
Vaikka vauva jäisikin hyvillä mielin niin ei se sitä meinaa että isompana kans jäis, välttämättä. Paitsi jos tottuu että usein on, niin oppiihan siihen kin ninnkuin kaikkeen muuhunkin.

Mutta jos on kerran tai pari vuodessa niin sillä on tuskin suurta merkistystä onko ekalla kerralla 6kk tai 2v.


 
En ole missään välissä sanonut, että lapsi PITÄISI viedä mummolaan!!
Kysyin, kuinka blaa blaa......
Esim. keksitte leikin, häivytte salaa? Kerrotte, että haluatte viettää kaksin miehen kanssa aikaa? Käskette mummon hakea jne!?
 
Poika oli vissiin jotain 2v3kk kun yökyläili mun vanhempien luona ekaa kertaa. Mitään ongelmia ei ollu, on siellä melkeen joka viikko kuitenkin päivisin joko mun kanssa tai yksikseen kylässä.
Ton ikänen on kyllä jo sen verran vanha, että pystyy selittämään asiat hyvin.
1v ei kyllä välttämättä selittelyistä paljoa ymmärrä. Mitä jos sitä juttua yrittäs pohjustaa sillä, että vaikka kyläillessä ihan päivisin, juttelis, että "tossa on sulle sänky, jos tulet joskus tänne yöksi" jne.?
 

Yhteistyössä