Te joiden lapsilla ruoka aine allergioita

Meille tuli nokkosihottomaa maidosta, paprikasta, valkosipulista, soijasta jne. Viljoista tuli sellaisia isohkoja, hiukan kellertäviä, kuivia länttejä. Ja kaikista myös vihreää kakkaa satunnaisesti, viljoista kakka oli välillä vettökin.. Paikat vaihteli. Maidosta oireili myös ihan pelkästä ihokosketuksesta.
 
Meillä molemmilla tytöillä maito-ja kananmuna-allergiat. Esikolla oli noin 2v. asti myös muita allergioita mm. vehnä. Kuopuksella vilja-allergiat helpottivat jo 1v. jälkeen vähitellen!

Molemmat ovat iho-oireisia. Ööö mitähän muuta halusitkaan tietää? Kysy vain, koetan vastata.

Se mitä tutuilla on vatsaoireisia niin allergia ei näy välttämättä prick-testissä. Maito- ja kananmuna-allergia on yleisimpiä että jos sen haluat testata jo kotioloissa, jätä ne ruokavaliosta pois 2vkon ajaksi. Myös itseltäsi jos imetät, mutta silloin sinun tulee ottaa kalkkia tabletin muodossa muistaakseni 1000mg/vrk. Turvallisinta olisi että menisit lasten allergialääkärin vastaanotolle niin saisit selvemmät ohjeet ja pääsisitte testeihin.
 
Meillä oli esikolla ihottumaa jo 2viikon ikäsenä. Siis tosi paha ihottuma. En nyt jaksa erikseen selvittää mitä kaikkea piti kestää ja läpikäydä että otettiin tosissaan, mut tyttö itki yökäaudet, päiväkaudet ja oli todella kipeä. Sairaalassa ei uskottu. Vaikka siellä olikin testeissä, veritesteihin kun ei ole kuulema luottamista sen ikäisellä(ja silti ne piti tehdä....?) altistamaan eivät suostuneet.

Maito ja kananmuna, porkkana, hedelmät (paitsi banaanit) aiheutta oireita, tyttö nyt jo osaa kertoa , mutta polille ei kuulu aikaa, vaikka jo vuosi sitten piti olla seuraava käynti.

Sanoivat suoraan näin. "Sinä olet nuori äiti, et jaksa hoitaa, keksit syitä että lapsi otettaisiin osastolle."

Ahaa, sori vain, olen ehkä nuori äiti, mutta lapseni ovat toivottuja, itsekin olen moniallerginen kuten sukuni ja lapsen isän suvusta moni, en ole keksinyt mitään.

Oli masennusta ja väsymystä lapsen kanssa joka huusi yötä päivää nukkumatta kummemmin ja heti leimattiin. mutta vastaten kysymykseen, levottomuutta, itkuisuutta, ihottumaa, vatsakipua vielä nykyäänkin.

Ja nämä nyt on ne oireet jotka itse diagnosoin ja jotka ystäväni totesi lääkärinä toteen, hänen ansiostaan saatin se hoitotukikin ensimmäiseltä vuodelta. En vaan enää jaksa taistella. Kuuntelen nyt vain neuvolan mielipiteitä.<br><br>
 

Yhteistyössä