te joiden puoliso on yksityisyrittäjä, miten perillä olette hänen yrityksensä asioista?

  • Viestiketjun aloittaja "puoliso"
  • Ensimmäinen viesti
"puoliso"
[QUOTE="vieras";23664333]Huoh, taas joku ämmä haluaa työntää nenänsä asioihin joista ei ymmärrä ja jotka eivät hänelle kuulu.[/QUOTE]

ei ole kyse siitä. mutta kiitos sangen kattavasta vastauksestasi :D
 
"vieras"
Mä olen itse se yksityisyrittäjä, mies kuulemma tietää yritykseni asiosita vähän liikaakin kun saa niistä koko ajan kuulla :D

Ei siis ole mitään salattavaa mulla ainakaan.
 
Ollaan kylläkin erottu, mutta yhdessäoloaikana itse asiassa, niin hullulta kuin se kuulostaakin, en ollu perin pohjin selvillä kaikesta firmaan liittyvästä. Hoidin omat työni ja mies hoiti omansa ja oman firmansa -ei laverrellut työasioitaan enkä jaksanut aina kysellä. *ei ihme, että erottiin...*
 
[QUOTE="puoliso";23664367]tottakai saa :) vähän suppee toki toi otsikko :D[/QUOTE]

Meillä mies on hyvin perillä ja vaikka mä olen se "pääpiru" niin isommat päätökset tehdään yhdessä. Mies on siis toiminnassa mukana ihan itse suorittavassa työssä palkattuna tekijänä.
 
"puoliso"
ehkä toi eka vieras oli tavallaan oikeessa, tai miten nyt asian ottaa...

mun mies siis on yksityisyrittäjä, mutta aivan onneton paperitöissä ja tietokoneen kanssa.
turvautuu joka asiassa äitiinsä joka on tehnyt puolisonsa firman paperiasiat aina.
eikä siinä mitään, mutta mua jotenkin surettaa kun itse olen "vaan" tavallisena duunarina päivätyössä ja miehellä hirmu pitkiä päiviä välillä ja mua ihan todella KIINNOSTAA sen työmaat yms et millasta hommaa jne.
olen tarjoutunut tekemään sen paperitöitä (en tarkoita kaikkia, enkä väkisin tyrkytä itseäni!) koska mua todella kiinnostaa ja tykkään tehdä laskuja yms ja mulla on niistä kokemusta.
mut ei.

ja mulla ei ehkä oo oikeutta, mutta mua loukkaa et mulle ei voi kertoa mistään mitään kun "et sä kuitenkaan ymmärrä".... johon joka kerta vastaan et selitä niin ymmärrän, mua kiinnostaa aidosti.

nytkin sillä oli jonkun laskun kans ongelma ja sanoin, et näytä sitä mulle et jos mä osaisin auttaa. niin ei käy, hän lähtee äidin luo.
joo, äitiä ei tarvii perehdyttää (jos tää nyt siitä on kiinni) mutta jotenkin tuntuu musta niin omituiselta...

mies on myös manannut tota "arkistointijärjestelmäänsä" eli sen kirjeet on sikinsokin siellätäällä eikä se ikinä löydä hakemaansa ja huutaa mulle että mä sitten niitä hukkaan.... tänään ostin sille sellaisen 3-osaisen lokerikon ja 4kpl sellaisia muovisia vissiin lehdille tarkoitettuja sellaisia avo"laatikoita" ja kuvittelin olleeni avuksi kun sanoin sit et näihin voit nimetä kaikkiin missä on mitkäkin paperit, et mitkä kirjanpitäjälle, mitkä on maksettu, mitkä menee maksuun ymsyms. niin ei kelvannut....

tunnen itseni ihan idiootiksi.... :ashamed:
 
näin meil
Mun mies tekee omalla toiminimellään hommia ja mä tiedän jotain juttuja arkisesta työstä ja tuntihinnoistaan ja hauskoista sattumuksista töissä, ja tietty veloistaan ja laskutuksistaan, mutta en esim. sitä että kuinka paljon hän tienaa kuussa tai vuodessa. Tai sitä että kuinka paljon hänellä makaa rahaa tileillään.
 

Yhteistyössä