Te joidenka lapset ryömii/konttaa! Miten te pystytte esim. Pestä pyykkiä tai käydä pissalla?

  • Viestiketjun aloittaja Kohtasiinä
  • Ensimmäinen viesti
akava
mitä teillä ap on sellaista mitä ryömivä/konttaava lapsi pystyy suuhunsa laittamaan?? ei sellainen lapsi kovin ylös ulotu...
pistorasia tulpat meillä. osa laatikoista kiinni, muissa sellaista tavaraa jota saa lattialle mättää. ja minä laitan ne sitten takaisin. vessassa käyn ovi auki, ei ole ollut ongelma. suihkussakin usein käyn :) ajatella...
aaltovaasit on lapsen ulottuvilla ollut koko ajan, ehjät on. en usko kaiken kieltämiseen tai siis pois nostamiseen. eikä meidän lapsi ole kylässäkään mitään rikkonut.
ja tiskikone tyhjennetty "yhdessä" jo pitkään. nopeasti otan veitset ja haarukat ja alakorin kevyet särkyvät pois, muovisia ja lusikoita yms saa ottaa. eipä juuri alkuinnostuksen jälkeen ole edes kiinnostanut.
ja ei oteta sulakkeita pois ja veitset on yläkorissa ja lapsi ei mene itse tiskikoneelle... eikä meidän "lukaali" niin iso ole etteikö lapsi vähintään kuuloetäisyydellä ole koko ajan.
järki käteen ap!!
 
triplets
Voi miten ihanaa lukea teidän ongelmista :) Meillä kolmoset ovat juuri kierimis/ryömimis-iässä ja treenaavat konttaamista, heiluvat paikoillaan konttausasennossa, mutta vielä ei kontataa. Nopeaan silti liikkuvat tarvittaessa. Onneksi asumme ulkomailla ja minulla on aupair ja kodinhoitaja apuna. Ei kotitöitä ja jos vessaan menen niin aina on joku aikuinen katsomassa lasten perään! Rankinta on illalla kun aupair on vapaalla ja kodinhoitajan työpäivä on loppu, joudutaan miehen kanssa kahden pysymään kolmen perässä. Onneksi menevät ajoissa nukkumaan! Ollaan suunniteltu nannyn ottamista ja aupairista luopumista, saadaan teettää enemmän tunteja ja sitä kautta sitten kahdenkeskistä aikaa, aikaa parisuhteelle miehen kanssa.
 
Veitset ylimmässä laatikossa, lapsilukot kuiva-ainekaapissa ja pesuainekaapissa. Portaissa portit.

Meillä muksua todella kiinnosti kaappien penkominen ja kiinnostaa välillä edelleen, vaikka täyttää jo kolme... kippasi joskus kaikki murot, puurohiutaleet ja sokerit päällensä ja sen jälkeen tuli lukko siihenkin kaappiin :D

Ikävin tapa oli leikkiä vessaharjalla, yäk. Koiran vesikupin kaatoi usein tai kaatoi kuivamuonat vesikuppiin... niistä selvii siivoomalla :) konttausaikana siivosin aika ahkerasti, sitten se taas on jäänyt... imurointi kolmesti viikossa, ettei vauva ollut ihan hiekassa ja karvassa koko ajan.
 
Tekisi mieli vastata että mulla oli kestokatetri kun lapset oli pieniä... Mutta en mää niin ilkeä olisi..

En muista että mikään kotityö olisi ollut mitenkään vaikeaa.. Ehkä mulla oli helpot lapset. En vahtinut vauvaa koko ajan vaan touhusin mitä piti tehdä ja yleensäppä taaperokin seuraa perässä kuin hai laivaa ja on kaikessa mukana, eli kuka vahtii ja ketä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ap...
Miten sinä ylipäätään selviät yhtään mistään, esimerkiksi työelämässä? Olet siis niitä äitejä, ketkä kulkee kädet ojossa lapsen perässä ja joilla on pissatulehduksia ja sotkuinen koti kun mitään ei kerkeä tehdä.
Mistäs helvetistä sä mut tiedät...puhu vaan omasta puolestasi.. Mistä helvetistä sä ton pissatulehduksen edes tohon vetäsit? Ei se liity mitenkään koko asiaan.. Saatikka sitten mun kodin kunnon..? Ei sulla ole hajuakaan mun elämästä senkin idiootti.
 
Ap.....
mitä teillä ap on sellaista mitä ryömivä/konttaava lapsi pystyy suuhunsa laittamaan?? ei sellainen lapsi kovin ylös ulotu...
pistorasia tulpat meillä. osa laatikoista kiinni, muissa sellaista tavaraa jota saa lattialle mättää. ja minä laitan ne sitten takaisin. vessassa käyn ovi auki, ei ole ollut ongelma. suihkussakin usein käyn :) ajatella...
aaltovaasit on lapsen ulottuvilla ollut koko ajan, ehjät on. en usko kaiken kieltämiseen tai siis pois nostamiseen. eikä meidän lapsi ole kylässäkään mitään rikkonut.
ja tiskikone tyhjennetty "yhdessä" jo pitkään. nopeasti otan veitset ja haarukat ja alakorin kevyet särkyvät pois, muovisia ja lusikoita yms saa ottaa. eipä juuri alkuinnostuksen jälkeen ole edes kiinnostanut.
ja ei oteta sulakkeita pois ja veitset on yläkorissa ja lapsi ei mene itse tiskikoneelle... eikä meidän "lukaali" niin iso ole etteikö lapsi vähintään kuuloetäisyydellä ole koko ajan.
järki käteen ap!!

No puukori on yksi mihin tuo on jo nyt mieltynyt.. Koirien kipot on kiinnostavia myös.. Ei meillä ole sotkuista, mutta nyt vaan havahduin siihen että herranjestas tuohan lähtee kohta konttaamaan ja meillä on puukori,eläinten kipot ja hiilitangot edelleen lattian tasolla ym.. Käteviä vinkkejä siis kaipailen tässä..
 

Yhteistyössä