te joilla 3 tai useampia laspia minkälaisilla ikäeroilla?

  • Viestiketjun aloittaja mudekka
  • Ensimmäinen viesti
lapset
8/01
1/04
1/06
5/07
ja viidennen plussasin tässä kuussa :)

Ikäeroista ei ole ollut haittaa.. Kiva kun heistä on toisilleen leikkiseuraa :)

no meille kotihoito ja iso perhe (lisää vielä ainakin 5 :)) oli itsestään selvyys ja molempien suuri unelma.. minusta arki on ihanaa vaikka välillä onkin vastoinkäymisiä, ei se menoa hidasta. tottakai tässä on menoa ja vilinää, mutta rakastan tätä kaikkea :)
 
meil on kaks ja syntyy kolmas. 1 ja 2 välil on 1v 4kk ja 2 ja 3 välille tulee 1v 3kk. on ollu tosi mukavaa olla kotona mut voi olla et kolomosen jälkeen lähen käymään töissä jos saan kotiin hoitajan.
 
mamma
Meillä lapset -01, -02, -04, -05 ja -07. Arki on hulinaa ja hurinaa, mutta myös äärettömän antoisaa.
Monesti totean olevani väsynyt, mutta hurjan onnellinen. Lisää saisi tulla.
 
Meillä
lapset
7/2000
6/2003
5/2007

Ikäerot harkittuja, pääsin töihinkin välillä aina lasten välissä. Arki on välillä aika haastavaakin erilaisine aikataulutuksineen, mutta mukavaahan tämä enimmäkseen on. Itsellä ainakin on välillä päiviä, ettei jaksaisi, mutta onneksi se on kuitenkin suht harvinaista. Syksyllä palaan taas takaisin "sorvin ääreen" ja lapsia meille ei enää lisää tule.
 
Mä olen ollut kotona kotiäitinä esikoisen syntymästä lähtien eli kesäkuussa tulee 6-vuotta täyteen kotiäitinä oloa.
Hyvin ollaan pärjätty ja on ollut ihanaa olla lasten kanssa kotoja.Elämäni ihaninta aikaa. :heart:

Poika Poika täyttää kesäkuussa 6v. Esikoisen ja toisen välissä 1v5kk
Tyttö nyt 4v6kk Toisen ja kolmannen välissä 2v-11kk- 2viikkoa
Tyttö nyt 1v6kk
 
vieras
Lasten syntymävuodet 1993, 1999 ja 2007, arki on joskus mahtavaa ja joskus vähemmän mahtavaa.. pääasiassa sellaista tavallista arkea =)
Tällä hetkellä olen kotiäitinä mutta koska lapsilla näinkin pitkät ikäerot niin tietysti olen aina välillä ollut työelämässä!

En oikein ymmärtänyt ap:n pointtia tai kysymystä.. Eihän kaikki kolmen tai useamman lapsen äidit ole tehneet lapsia pienillä ikäeroilla.
 
Piika-äiti harmailee
16-, 14- ja 12-vuotiaat. Ja tämä iltatähtönen 9 kk...

Ja oli oikein hyvä isojen ollessa pieni, kun ei tarvinnut mennä mihinkään ja heitä hoitoon viedä. Kaikki olivat kotona, osa kouluikään, osa meni eskariin. Ja samoin aiomme toimia tämän pienenkin kanssa.
 
alkuperäinen
tienaakos teidän miehte jotain aivan mielettömiä lukemia vai kuinka 3n ja sitä suurempien lasten määräisessä perheessä selvitään rahallisesti ja asunto minkälainen????kiitokset t. vauvasta jäleen haaveileva kaksi jo on ja töihin paluu ei nappaa ei...
 
Piika-äiti
Rahaa nyt ei ole koskaan nähtykään, ja jos sitä näkyy, niin sillä ostetaan heti kitara. Omakotitalossa vuokralla toki asutaan ja auto on.

Kun sairastin ja toivuin vuoden, saatiin suurempia tukia yhteiskunnalta, mutta muuten on toimeentulotuetta pärjätty.

Lisäksi tiedämme, että kuulumme mieheni kanssa omituiseen vähemmistöryhmään, joka ei jaksa huolestua raha-asioista, ja joka ei tarvitse rahaa ja ostamista onnelliseen elämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
tienaakos teidän miehte jotain aivan mielettömiä lukemia vai kuinka 3n ja sitä suurempien lasten määräisessä perheessä selvitään rahallisesti ja asunto minkälainen????kiitokset t. vauvasta jäleen haaveileva kaksi jo on ja töihin paluu ei nappaa ei...
Täytyyhän tässä laskeskella tarkkaan että riittää kaikkeen.
Just haettiin pyöräliikkeestä kaikille neljälle pyörät käytettyinä, maksoivat yhteensä saman verran kuin yksi uusi . Ja lapset oli tosi tyytyväisiä =)

Vaatteissa ei kannata sitä halvinta ottaa vaan katsoa että on kestävä, esim kunnon ulkoilupukuihin kannattaa satsasta. Harrastaa voi halvemmallakin, meidän lapset käy eri kerhoissa 2-3kertaa viikossa.

Omassa talossa asutaan maaseudulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
tienaakos teidän miehte jotain aivan mielettömiä lukemia vai kuinka 3n ja sitä suurempien lasten määräisessä perheessä selvitään rahallisesti ja asunto minkälainen????kiitokset t. vauvasta jäleen haaveileva kaksi jo on ja töihin paluu ei nappaa ei...

No, eipä se mies nyt kummosia tienaa. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Uutta kotia justiinsa rakennetaan ja ahtaasti parhaillaan asutaan vuokralla kun vanha myytiin. Mutta minusta ihan kivasti on pärjäilty.. tosin en nyt ooo puhtaasti kotiäitinä ollut, kun olen tässä ammattiin opiskellut lasten saannin lomassa.
 
Meillä lapset 03/00, 03/02 ja 01/07. Jokaisen lapsen välissä olen ollut töissä ja kuopuksen jälkeenkin olen jo palannut työelämään. Asumme pk-seudulla omakotitalossa, joten rahallisesti oli aika selvä ratkaisu työhön palaaminen. Mutta enpä mä muutenkaan ole kotona viihtyvää tyyppiä ja vielä vähemmän osaan kituuttaa pienellä rahalla, kun olen aina tottunut töitä tekemään ja omillani toimeen tulemaan. Vaan jokaiselle perheelle sopii eri asiat, meidän perhe porskuttaa näin.
 
äitee*3
-02,-04 ja -07 syntyneet lapsoset täälä.Olen ollut kotiäitinä koko ajan,mies y-yrittäjä.
Paljon ostelen hyväkuntoisia vaatteita ja kenkiä kirppareilta.
Omakotitalossa asutaan,itserakennetussa.
Ihan hyvin ollaan pärjätty,isompiin hankintoihin olen saanu mieheltä rahaa.
Täytyy kyllä sanoa että ruokalaskuun ainoastaan vaikuttaa kolmas lapsi.Vaatteita jää edelliseltä käytettäväksi,samoin muita tarvikkeita.
 
mamma
Meillä kolmonen vielä mahassa mutta edelliset syntyneet 10/03 ja 10/05 ja tämän laskettu aika 08/08. Arki on välillä ihanaa ja välillä rasittavaa... ei mitenkään rauhalllisemmasta päästä nämä edelliset... Nyt oon ehtinyt olla viime elokuusta asti töissä ja lomat alkaa näinä päivinä. Ihan kivaa oli kun pääsi töihin välillä. Nauttii taas kotona olemisesta kun ei ole kiire minnekkään eikä kukaan sanele kellonaikoja koska tehdään sitä tai tätä.

Toisaalta töihin on välillä ollut ihana mennä "tuulettumaan" kun on ollut rasittava päivä kotona ja kiukku kaikilla. Mutta nyt innolla ootetaan vauva-arkea.

Vuokralla asutaan kolmiossa... omaa etitty pitkään mutta ei taho löytyä kun pitäis olla suht edullinen ja suht hyvässä kunnossa. Ja maalta. Mutta tässä mennään.. Tulot aika pienet. Mutta hengissä ollaan selvitty.
 
iltsu-natsu
meillä 5v, 4 v ja 1,6v tyttäret. kotiäitinä olen toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella :) mies yrittäjä ja paljon töiden vuoksi poissa kotoa mutta ihan hyvin meillä tyttöjen kanssa arki sujuu. 4 ja 5 vuotiaat käyvät 2 krt viikossa kerhossa jolloin spesiaali aikaa nuorimmalle. ja vastaavasti koitan kaikkien kanssa tehdä säännöllisin väliajoin jotain ihan kahdestaan mm. uimassa taikka jotain. rahasta tiukkaa satunnaisesti. etenkin seuraavat vuodet kun alamme jälleen rakentamaan ( tällä kertaa lopullista ). välillä arki takkuaa, mutta kenellä ei takkuaisi?! neljännestä haaveillaan... :)
 

Yhteistyössä