Te joilla FB:ssä kavereita liki sata tai enemmänkin

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
höh
Niin ketä ne on ja miksi niitä on niin paljon? Ketä te pyydätte ja ketkä teitä pyytää? Kenet hyväksyt tai hylkäät ja millä perusteilla? Onko se jotenkin "noloa" jos kavereita on vaan 10-50?
 
Non compos mentis
Koulukavereita jo jostain esikouluajoilta asti näihin päiviin. Ihmisiä, joita tunnen politiikasta ja järjestöistä. On kätevämpää, jos järjestön toiminnanjohtajan tai pääsihteerin tms. kanssa voi suoraan vaihtaa ajatuksia, vaikka ei varsinaisia "kavereita" oltaiskaan, sama pätee kansanedustajiin. Sitten vaan ihmsiä muuten vaan, joilla samoja intressejä esim. Asperger-ryhmistä on pari päätynyt kaverilistalleni.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
NO mulla on vanhoja koulukavereita yms. Periaate on se että jos juttelisin tyyppille niin saa olla mun FB:säkin.
Näin. Lisäksi oon ollut monessa firmassa töissä, ja hyväksynyt ns. mukavat työkaverit myös FB-kavereiksi.
 
äiti x3
Sukulaisia niin omia kuin miehenkin :) Niitä on sitten ihan pirusti... Omalta puoleltani tulee jo yli 50 ja miehen puolelta saman verran. Lisäks on tietysti kaverit, jotka muuttaneet toisille paikkakunnilla. Sekä lasten kavereiden vanhempia, opettajia, jne.
 
Ensinnäkään en näe mitään noloa kaverimäärissä eikä sillä ole mielestäni mitään merkitystä montako niitä on. Joku haluaa sinne vain läheisimmät ystävät ja sukulaiset ja toinen taas kaikki mahdolliset tutut ja ehkä siihen päälle vielä liudan jotain mafia wars-kavereita jolloin se kaverimäärä voi kohota yli tuhanne jne. Mutta ei se mielestäni vielä kerro mitään siitä kuinka paljon lyseisellä ihmisellä on ystäviä jne.

Itselläni näyttäisi kavereita olevan 148kpl. Nämä siis entisiä ja nykyisiä koulu-, opiskelu-, työ- ym kavereita sekä sukulaisia. Osa nykyisiä kavereita kenen kanssa ollaan paljon tekemisissä ja osa tosissaan sellaisia njoita olen viimeksi tavannut tyyliin yläasteella. On kuiotenkin kiva vähän kuulla miten kelläkin menee jne. Joidenkin kanssa olen alkanut pitää enemmänkin yhteyksiä kun on fb:n kautta tavattu ja toisten kanssa se on jäänyt vähemmälle.
 
oi
Minulla on kavereissa mm. vanhoja koulukavereita, lapsuuden aikaisia kavereita, nykyisiä koulukavereita. Kaikkien kanssa en juttele mutta kuvia ym. olen käynyt katsomassa. Kiva nähdä mitä ovat ihmiset hommailleet. Fb ei ole minulle mikään vakava yhteydenpitopaikka ja en paljasta siellä itsestäni arkaluonteisia tietoja joten miksi rajoittaa ystävät vain läheisiin ystäviin?
 
Sukulaisia, harrastuskavereita eri puolilta maailmaa, en ole ikinä heitä montaa edes nähnyt, kavereita ja muita tuttuja. Kaikki on sellaisia jotka tiedän, vaikka ei livenä ollakaan nähty välttämättä.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja kaveriton:
en liity facebookkiin koska mulla ei olis ku alle kymmenen kaveria jos sitäkään... nolostuttais :(
Ei sillä oo mitään väliä montako niitä kaveria on! Sitä paitsi nyt on muotia pitää vähän kavereita fb:ssä :D
 
ja noista kaveripyyntöjen hylkäämisistä. En ole yhdeltäkään sellaiselta vanhalta kaverilta/tutulta saanut kaveripyyntöä että olisin edes halunnut sen hylätä. Sitten taas on tällaisia kaveripyyntöjä joissa en edes tunne pyytäjää, hän on vaan poiminut minut jonkun oman kaverinsa listoilta ja sellaiset sitten hylkään.
 
vieras
Ei musta kavereiden määrä ole olennaista. Jotkut haluavat käyttää FB:tä vain esim. jonkun harrastusporukan yhteydenpitoon, jotkut taas ihan kaikkia tuttuja.

Mä liityin vasta vähän aika sitten ja on viitisenkymmentä kaveria. Musta tuntuu, että siinä ole vielä paljon ketään. Olen asunut paljon eri paikoissa, joten vanhoja kavereita, joihin olisi kiva pitää yhteyttä olisi vaikka kuinka paljon, mutten ole vielä ehtinyt ajatella asiaa. Lisäksi sukulaisia on monta, jotka voisivat hyvin olla kavereina, mutta eivät vielä ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei musta kavereiden määrä ole olennaista. Jotkut haluavat käyttää FB:tä vain esim. jonkun harrastusporukan yhteydenpitoon, jotkut taas ihan kaikkia tuttuja.

Mä liityin vasta vähän aika sitten ja on viitisenkymmentä kaveria. Musta tuntuu, että siinä ole vielä paljon ketään. Olen asunut paljon eri paikoissa, joten vanhoja kavereita, joihin olisi kiva pitää yhteyttä olisi vaikka kuinka paljon, mutten ole vielä ehtinyt ajatella asiaa. Lisäksi sukulaisia on monta, jotka voisivat hyvin olla kavereina, mutta eivät vielä ole.
Vähän tämän suuntaista minullakin.
Ajattelin aluksi pitäväni yhteyttä parin henkilön kanssa tuolla saitilla,mutta kutsuja alkoi tulla satelemalla.Tosiaan juuri kauempaa asuvilta vanhoilta kavereilta joihin ei ole tullut pidettyä yhteyttä.
Ikää yli 40v. joten matkan varrella ollut paljon ihmisiä joiden kanssa tuolla mukava vaihdella kuulumisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja kaveriton:
en liity facebookkiin koska mulla ei olis ku alle kymmenen kaveria jos sitäkään... nolostuttais :(
Ei sillä oo mitään väliä montako niitä kaveria on! Sitä paitsi nyt on muotia pitää vähän kavereita fb:ssä :D
Olen siis muodikas. Ja en yhtään aktiivinen FB käyttäjä. Mulla oli pitkään 0 kaveria ja nytkin on alle 10. Ei haittaa. Sinne vaan sinäkin. Voi hyvin olla että moni on jo etsinyt sua ja kohta sulla on vaikka kuinka monta kaveria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja kaveriton:
en liity facebookkiin koska mulla ei olis ku alle kymmenen kaveria jos sitäkään... nolostuttais :(
Ei sillä oo mitään väliä montako niitä kaveria on! Sitä paitsi nyt on muotia pitää vähän kavereita fb:ssä :D
Olen siis muodikas. Ja en yhtään aktiivinen FB käyttäjä. Mulla oli pitkään 0 kaveria ja nytkin on alle 10. Ei haittaa. Sinne vaan sinäkin. Voi hyvin olla että moni on jo etsinyt sua ja kohta sulla on vaikka kuinka monta kaveria.
 
kokeile!
Alkuperäinen kirjoittaja kaveriton:
en liity facebookkiin koska mulla ei olis ku alle kymmenen kaveria jos sitäkään... nolostuttais :(
Nin minäkin ensin ajattelin mut sit ajattelin että mitä hittoa siitä. Mut eipä menny ku pari viikkoo niin niitä oli jo liki 30 ja tällä hetkellä yli. Kummasti niitä entisiä tuttuja, joita en ees osannu ajatella, ilmaantu sitte. Ja uusia vanhoja kaverisuhteita on tavallaan elpynyt! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
NO mulla on vanhoja koulukavereita yms. Periaate on se että jos juttelisin tyyppille niin saa olla mun FB:säkin.
Näin mullakin. Vanhoja koulukavereita (noin kymmenestä eri koulusta), vanhoja työkavereita (noin 10 eri työpaikasta), sukulaisia, ystäviä, kavereita... Lisäksi on aika paljon ns. nettituttuja, mutta en ota kaveriksi pelkästään nettituttuja vaan semmoisia joiden kanssa olen tavannut livenä tai soitellaan/viestitellään muutenkin.
 
Mulla on "tavallisten" ystävien lisäksi vanhoja koulu-, opiskelu- ja duunikavereita.
Toki nykyisiä työkavereita myös.

Niin ja periaate on se, että muutenkin morotan jos näen näitä tyyppejä.
Toki on monia joita en ole nähnyt jopa vuosiin IRL.
 
Mafia warsin pelaaminen lisäsä kaverimäärää huomattavasti. Ihan oikeita tuttuja on varmaan jotain 60. MW kamujen kohdalla olen rajoittanut profiilin näkyvyyttä, eli heille ei näy kuvat ollenkaan.
Josks kommentoin kyllä MW porukoidenkin kirjoituksia. Mukavahan se on "tutustua " uusiin tyyppeihin
 

Yhteistyössä