Te joilla on käytössä joskus rauhoittavia, auttakaas!!

Eli mulla on pakko-oireinen häiriö, ajoittainen, paniikkihäiriö ja lievää masennusta. "Turvalliset" lääkkeet pääasiassa käytössä, mutta silloin tällöin tarvii tukeutua noihin einiinturvallisiin. Nyt onkin seuraavat hetket elämässä sellaisia jolloin joudun näihin turvautumaan (enempiä en kerro miksi mut on todellinen ongelmatilanne) ja huomenna lääkäriin. Mietin mikä rauhoittavista olisi sellaiseen paras, että välttyisin paniikkikohtauksilta, olisin toimintakykyinen enkä väsyisi liikaa. Mulla on noita laidasta laitaan ollut mut esim. Opamox väsyttää, Diapam ei niinkään mut oon käsittänyt et se on melko koukuttava. Eli ei tartte tulla kenenkään nyt sanomaan et paras olla ilman ja mee ulos. Ulkona kuljen mut elämä mulla vain on väliin tällaista. Kokemuksia, asiallisia neuvoja kellään??
 
dera
Diapam on kylläkin melko yleisturvallinen, eikä todellakaan ns. koukuttavin, vaikkakin kaikissa rauhoittavissa on riippuvuusriski _säännöllisesti/pitkään käytettyinä_.
Riskiä ei ole kerta-annoksella, ellei puhuta psyykkisestä riippuvuudesta, mikä voi kehittyä mihin tahansa tässä elämässä.

Väsymys, yksi yleinen rauhoittavien sivuoire ja mahdoton sanoa kelle sitä tulee, kelle ei, vain kokeilemalla selviää.

Käyttäjäkokemusten perusteella mm. Xanor on erittäin tehokas lääke, osalle kylläkin liian tujua/tarpeetonta.

Keskustele lääkärisi kanssa ja anna hänellekin vastuuta.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
Mäkään en kyllä diapamia erityisen koukuttavaksi mieltäis. Mulla oli niitä pitkään ja joskus otin kerran kuussa, välillä otin viitenä peräkkäisenä päivänä viikossa, muutaman kerran päivässä. Koskaan en kokenut että minkäänlaista riippuvuutta ois syntynyt.
 
Joo siis tietenkin lääkäri päättää mut jos menee samalla tavalla kuin ennen niin yhdessä mietitään :) Väsyttävyys on se mitä vähiten päivisin kaipaan kun on kuitenkin sellainen jakso edessä, että olisi tärkeä saada yöt nukuttua.
 

Yhteistyössä