Te joilla toinen synnytys 2 vuoden sisällä ensimmäisestä, mikä kivunlievitys oli käytössä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"koppis"
Ei ole kokemuksia. Kakkosen kohdalla en tarvinnut yhtään mitään kivunlievitystä. Ekassa ja kolmannessa tarvitsin todellakin, eivätkä nekään tuntuneet auttavan oikein mitään.
 
bbbb
mulla ekassa epiduraali ja auttoi hyvin. tokassa ei ollut mitään kun kivut ei ollu niin kovat ja meni nopeaan ettei oliskaan voinut/ehtinyt saada mitään. tosin mulla synnytysten välissä 4v :D
 
ap..
mulla ekassa epiduraali ja auttoi hyvin. tokassa ei ollut mitään kun kivut ei ollu niin kovat ja meni nopeaan ettei oliskaan voinut/ehtinyt saada mitään. tosin mulla synnytysten välissä 4v :D
No ei sillä ajalla niin väliä, kunhan nyt lähinnä jotain viitteellistä tuohon laitoin... Kunhan ei nyt kuitenkaan kymmentä vuotta, siksi, että niin pitkällä aika välillä taitais se toinen synnytys olla ikään kuin ensimmäinen...:)
 
Kokemus epiduraalista viidessä synnytyksessä, mä oon niin hidas että aina on annettu useita lisäannoksiakin. Ainoastaan neljännessä se ei jostain syystä toiminut (ja muutenkaan ei kaikki mennyt ihan putkeen), muuten ollut ihan taivas. Lisäksi oon aina hönkinyt ilokaasua josta olen myös kokenut saavani apua.
 
"vieras"
Molemmissa epiduraali. Ensimmäisessä auttoi todella hyvin, toisessa ei. Molemmissa synnytyksissä myös ilokaasu kivunlievityksenä. Ensimmäisessä en sitä montaa kertaa pystynyt hengittelemään, kun tuli huono olo. Toisessa sain siitä paljonkin apua. Molemmissa synnytyksissä ollut ongelmana jatkuva supistus.
 
"kerttu"
Ensimmäisessä ei mitään, toisessa kohdunkaulanpuudute. Kohdunkaulanpuudute toimi hyvin.

Ensimmäisessä supistusvaihe kivuliain, mutta ponnistus ei tuntunut miltään. Toisessa sekä supistukset että ponnistus kivuliaita. Helpotus tuli kohdunkaulanpuudutteesta, mutta vain 15 minuutiksi.
 
3 x epiduraali. Kaksi viimeistä on alkaneet vesien menolla ja supistukset tulleet sen jälkeen todella rajuina ja kivuliaina, kohdunkaula ei ole ns. ehtinyt mukaan ja avautuminen käynnistynyt vasta epiduraalin antamisen jälkeen. Molemmilla näillä kerroilla synnärille on päästy kun supistukset tulleet alle minuutin välein ja auki olen ollut kuitenkin vasta 2-3 cm. Kätilöt ovat ehdottaneet epiduraalia heti käyrän oton jälkeen.
 

Yhteistyössä