Te jotka annatte lasten ulkoiluttaa koiria

Mä oon usein ihmetellyt miksi lasten annetaan koiria lenkittää ja tänään sattui omalle kohdalle tilanne, jonka jälkeen aloin miettimään että kuinka joku lapsi olisi tilanteesta selvinnyt.

Olin aamulenkillä oman koirani kanssa. Yhtäkkiä puskasta selkämme takaa ilmestyi irtokoira, joka yritti kovasti oman koirani luokse. No ensin ajoin vierasta pois luotamme mutta eihän se mihinkään lähtenyt joten komensin omani pysymään paikalla, nappasin toista pannasta ja aloin selvittään löytyiskö pannasta puhelinnumeroa. Numero löytyi, joten ei kun soittamaan (samalla pitäen koiria paikallaan) ja omistajan tavoitettuani lähdin taluttamaan koiria sopimaamme tapaamispaikkaan.

Halusin vaan sanoa, että vaikka se teidän oma koiranne olisikin kiltti ei voi ikinä tietää mitä lenkillä tulee vastaan. Tässä tapauksessa vieras koira oli kiltti mutta näin ei valitettavasti aina ole.
 
maalla asuva
Täällä kun periaatteessa voi hyökätä vaikka ilveski kimppuun niin mun mielestä se koira lapsella on enemmänkin suojana kuin haittana ;)

Mutta siis... jos asuttas kylillä missä enemmän ihmisiä, niin meidän kokoluokan ja kasvatusluokan koiria käyttäisi n. 8v lenkillä, täällä maalla jo aiemmin paitsi ei tuolla ison tien varressa...
 
[QUOTE="vieras";27803248]No se lapsi olisi jatkanut matkaa selvittämättä sen irtokoiran omistajaa. Silleen olis selvinnyt.[/QUOTE]

Miten olisi jatkanut kun se vieras koira olisi pomppinut siinä lapsen ja sen koiran ympärillä/päällä?
 
"mie"
Toisekseen, opettakaa ne lapsenne jotka koiria lenkittävät, keräämään myös koiran jätökset!!! Ärsyttää ja oksettaa se joka keväinen koiranpaskan määrä kävelyteillä, kun ne lumen alta alkavat pilkahdella esiin. Nyt jo täällä etelä-Suomessa tästä taas näyttöä, kun lumet lähes sulaneet joulun jälkeen...
 
Saraldo
Meillä on pieni sylikoira, alle kolmekiloinen. Mutta mun tyttö saa viedä sen yksin ulos aikaisintaan yläasteella. Kyllä mä uskon että hän pystyy pitämään koirasta kiinni, mutta mitäs sitten jos vastan tuleekin isompi koira, joka ei sitten tykkääkään meidän koirasta? Kun ei aikuinenkaan aina pysty menemään väliin, niin miten sitten pieni lapsi. Pahimmassa tapauksessa vahingoittuu sekä lapsi että koira. Että juu, ei tulis mieleenkään päästää lasta koiran kanssa yksin ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Saraldo
[QUOTE="mie";27803358]Toisekseen, opettakaa ne lapsenne jotka koiria lenkittävät, keräämään myös koiran jätökset!!! Ärsyttää ja oksettaa se joka keväinen koiranpaskan määrä kävelyteillä, kun ne lumen alta alkavat pilkahdella esiin. Nyt jo täällä etelä-Suomessa tästä taas näyttöä, kun lumet lähes sulaneet joulun jälkeen...[/QUOTE]

Ihan totta! Turhauttaa kerätä noita pikkusikarin kokoisia pötköjä pois, kun samaan aikaan valuu lapiollinen paskaa hankea pitkin kävelytielle. Sitä saa sitten viedä kotiin sekä kengänpohjissa että koiran tassuissa. Ihanaa :x.
 
"argh"
Valivali. AINA jotain valitettavaa koirista ja niiden omistajista, lapsista jne...

Kyllä niitä ongelmia keksii ku miettimällä miettii.

Kyllä, meillä on koiria, kyllä, lapset lenkittävät niitä ja kyllä, jätökset keräämme pois. Niin lapset kuin aikuisetkin.
 
[QUOTE="argh";27803401]Valivali. AINA jotain valitettavaa koirista ja niiden omistajista, lapsista jne...

Kyllä niitä ongelmia keksii ku miettimällä miettii.

Kyllä, meillä on koiria, kyllä, lapset lenkittävät niitä ja kyllä, jätökset keräämme pois. Niin lapset kuin aikuisetkin.[/QUOTE]

Tässä ei ollut kyse valittamisesta, vaan lasten (ja koirien) turvallisuudesta. Meilläpäin näkee usein lapsia koirien kanssa, yksi tyttö esim menee aina ihan paniikkiin jos heitä lähestyy koiran kanssa.
 
Saraldo
Ymmärrän kaupungissa koirankakan keräämisen, mutta siis täällä jossa on ojanpenkat ja kaikki. Kerättiinkö teidän lapsuudessa koiranpaskoja ojista?
Me asutaan lähiössä, jossa on sekää metsää, peltoa että asvalttia. Ja kyllä mä kerään ne paskat pois myös sieltä metsästä. Läheskään kaikki ei kerää ja sen kyllä huomaa. Sitä paskaa on ihan joka paikassa! Se on ihan eri juttu jossain kirkonkylän metsässä, missä käy ehkä viisi koiraa paskalla. Mutta meillä päin asuu kymmeniä koiria ja kun ne kaikki käy lenkillä siinä samassa pikkumetsässä, niin paskaa kyllä riittää.
 
riiviöiden äiti harmaana
Meillä on pieni sylikoira, alle kolmekiloinen. Mutta mun tyttö saa viedä sen yksin ulos aikaisintaan yläasteella. Kyllä mä uskon että hän pystyy pitämään koirasta kiinni, mutta mitäs sitten jos vastan tuleekin isompi koira, joka ei sitten tykkääkään meidän koirasta? Kun ei aikuinenkaan aina pysty menemään väliin, niin miten sitten pieni lapsi. Pahimmassa tapauksessa vahingoittuu sekä lapsi että koira. Että juu, ei tulis mieleenkään päästää lasta koiran kanssa yksin ulos.
Minä olen sanonut sekä miehelle että lapsille että jos koirille tulee tappelua muiden koirien kanssa, väliin ei ole mitään asiaa.
Vaikka omat koirat on pieniä rottia, parempi tai yhtä paha se lopputulos on jos siihen menee ihminen väliin näppejään tunkemaan. Jättää koiran siihen ja lähtee itse pois vaan.
Itse käskytän, mutta fyysisesti en puuttuisi.
 
r.ä
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti harmaana;27803497:
Minä olen sanonut sekä miehelle että lapsille että jos koirille tulee tappelua muiden koirien kanssa, väliin ei ole mitään asiaa.
Vaikka omat koirat on pieniä rottia, PAHEMPI tai yhtä paha se lopputulos on jos siihen menee ihminen väliin näppejään tunkemaan. Jättää koiran siihen ja lähtee itse pois vaan.
Itse käskytän, mutta fyysisesti en puuttuisi.
AJATUSVIRHE oli tuossa...
 
eevee
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti harmaana;27803497:
Minä olen sanonut sekä miehelle että lapsille että jos koirille tulee tappelua muiden koirien kanssa, väliin ei ole mitään asiaa.
Vaikka omat koirat on pieniä rottia, parempi tai yhtä paha se lopputulos on jos siihen menee ihminen väliin näppejään tunkemaan. Jättää koiran siihen ja lähtee itse pois vaan.
Itse käskytän, mutta fyysisesti en puuttuisi.
Et menisi väliin? Voi vitsit... Ikävä kyllä tälläisiin lahopäihin olen törmännyt. Seisotaan paskajäykkinä kun koirat alkaa tappelee. Jos ei muuta uskalla niin heittää kivellä/hiekalla/vedellä tmv.

Itse menen väliin ja temmon koirat niskasta irti. Parempi olisi jos MOLEMMAT osapuolet menisi ja ottaisi oman hurttansa pois tilanteesta.
 
r.ä.
Et menisi väliin? Voi vitsit... Ikävä kyllä tälläisiin lahopäihin olen törmännyt. Seisotaan paskajäykkinä kun koirat alkaa tappelee. Jos ei muuta uskalla niin heittää kivellä/hiekalla/vedellä tmv.

Itse menen väliin ja temmon koirat niskasta irti. Parempi olisi jos MOLEMMAT osapuolet menisi ja ottaisi oman hurttansa pois tilanteesta.
Paskajäykästä kaukana, minun koirat pysähtyy kun karjaisen seis, ja useimmiten muuten vieraatkin.
Miehen ja lasten käsken pysyä näppeineen erossa, ja jos vieras koira ei käskyä noudata, niin en tunkisi kättäni sen kuonon ulottuville (jos siltä kunnnioitus ihmistä kohtaan hukassa).

Olen joskus auttanut sitten irroittamaan vieraan koiran purukalustoa omasta koirastani joo, mutta inhoan noitten lahoaivoja omistajia.
 

Yhteistyössä