te jotka "huijaatte" lisää rahaa

  • Viestiketjun aloittaja miia72
  • Ensimmäinen viesti
miia72
sossusta/kelasta ...kysyisin mielenkiinnolla (viitaten täällä aiemmin käytyyn keskusteluunv "aion ilmiantaa..")miksi te järjestelette asianne niin (esim mies muualle kirjoille) että saatte asumistukea/yksinhultajakorotuksia jne? miksi siis alun perin teette niin? onko kyseessä "oikea" rahan tarve vai laiskuus työhön? tuntuuko se koskaan " väärälle toiminnalle"-kolkuttaako omatunto koskaan?

en missään tapauksessa halua tuomita ketään! itse olen asuntovelkainen-ja opintovelkainen. jouduin palaamaan työn ääreen kun lapseni oli 10kk,koska emme pystyneet elämään kotihoidontuella,johon meillä päin ei edes saa kuntalisää. perheemme ei olisi elänyt mieheni palkalla-joka on normaali duunarin palkka. silloin tällöin pohdin tulisiko meidän myydä asunto ja muuttaa vuokralle.pääsisinkö näin nauttimaan lapsestani ja jäämään työelämästä?
 
oon useesti miettinyt samaa.on asuntovelkaa ja opinto.
kuitenkin maksan joka hemskatin tilistä ja äippärahasta veroja joilla sitten toiset elää, sosiaalitoimistoa ja kelaa huijaamalla!

eri asia jos oikeasti tarvitsee noita tukia ,silloin ok.hyvä että on mahdollisuus saada apua.eikä omasta elämästä koskaan tiedä miten heittelee..
mutta on väärin et toiset elää huijaamalla! :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:39 vieras kirjoitti:
siis mitä vitt** se kellee kuuluu??!!
No kuuluisikohan vaikka sitä voitt** että ne huijatut rahat on parhaassa tapauksessa pois jonkun taskusta joka tukia OIKEASTI tarvitsisi.

Mahtaisi olla kiva jos itse saisit sossun tai kelan luukulta eioota kun jotkut älykääpiöt on huijanneet enemän kun heille olisi lain mukaan kuulunut.
 
VIERAALLE
eikö valtakunnan kaikkien kansalaisten verorahat muka kuulu kaikille?sitten ihmetellään kun verot vaan nousee kun niitä noin väärin käytetään.maksan "mielelläni " veroa jotta palveluja saadaan,mutta pikku hiljaa alan olla sitä mieltä että rikkaat rikastukoon ja köyhät köyhtyköön.näin kukin sais sen mitä tilataan.ja silloin menis rahatkin minimiin sossulta ja saisivat vähemmän käteen nämä "lusmut"-en nyt tarkoita hlöitä joilla on "oikea" tarve saada apua-heille apu suokoon,mutta nämä itsekkään ämmät jotka sikiävät ja kasvattavat kakaransa toisten verorahoilla kun ei ole älliä käydä töissä ja tässäkään en tarkoita työttömiä ym kunnon kansalais äitejä vaan näitä laiskoja kotihiiriä jotka vedättää muita yhteiskunnan jäseniä syömällä toisten verorahoja.
 
maija33
onneksi sdp ei ole enää vallan kahvassa! porvarihallitus opettaa nämä "lusmut" työhön. koko sossu pitäs lopettaa- kyllä sitä muuallakin on perheitä kodittomina jne. ja kun koti menee alta alkaisivat äidit miettiä,mutta kun meillä on tämä sosiaalinen demokratia jossa näille tuodaan asunnot ja leivät jottei "kurjuutta" näkisi.kiitos-näen mielummin katuojassa nämä köyhät kun veroja maksaisin sosiaalivirastolle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:10 maija33 kirjoitti:
onneksi sdp ei ole enää vallan kahvassa! porvarihallitus opettaa nämä "lusmut" työhön. koko sossu pitäs lopettaa- kyllä sitä muuallakin on perheitä kodittomina jne. ja kun koti menee alta alkaisivat äidit miettiä,mutta kun meillä on tämä sosiaalinen demokratia jossa näille tuodaan asunnot ja leivät jottei "kurjuutta" näkisi.kiitos-näen mielummin katuojassa nämä köyhät kun veroja maksaisin sosiaalivirastolle!
Köyhät ja väärinkäyttäjät on sitten asia erikseen! Aika kärkkäästi sanottu kommentti. Mielestäni Suomen hyvinvointivaltio takaa kaikille perustoimenntulon, ja valitettavasti järjestelmä antaa mahdollisuuden väärinkäytöksiin ja passivoi työllistymään. Väärinkäytösten myötä kaikkien sosiaalitoimen palvelujen käyttäjät vedetään lokaan, ja tämä taas on väärin. Mielestäni meillä on velvollisuus verovaroin taata perustoimeeentulo niitä tarvitseville, ja "mahtavan porvarihallituksen" pitäisi keksiä tehokkaat keinot väärinkäytösten estämiseksi.. Saa nähdä saavatko mitään aikaiseksi..
 
Vika ei ole sossun asiakkaissa vaan systeemissä. Monilta jää oikeutetut tuet saamatta, kun sossussa nöyryytetään toista vaatimalla ties mitä tietoja. Sitten ovat nämä röyhkimykset, jotka eivät häpeä mitään ja valehtelevat päin pläsiä. Näitä röyhkimyksiä on paljon vähemmän kuin oikeasti köyhiä, mutta silti heidän toimintansa kaiken huomion, mikä on aivan väärin ja epäreilua.

Aika huonoa tekstiä multa, perustelut ontuvat...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 16:57 miia72 kirjoitti:
sossusta/kelasta ...kysyisin mielenkiinnolla (viitaten täällä aiemmin käytyyn keskusteluunv "aion ilmiantaa..")miksi te järjestelette asianne niin (esim mies muualle kirjoille) että saatte asumistukea/yksinhultajakorotuksia jne? miksi siis alun perin teette niin? onko kyseessä "oikea" rahan tarve vai laiskuus työhön? tuntuuko se koskaan " väärälle toiminnalle"-kolkuttaako omatunto koskaan?

en missään tapauksessa halua tuomita ketään! itse olen asuntovelkainen-ja opintovelkainen. jouduin palaamaan työn ääreen kun lapseni oli 10kk,koska emme pystyneet elämään kotihoidontuella,johon meillä päin ei edes saa kuntalisää. perheemme ei olisi elänyt mieheni palkalla-joka on normaali duunarin palkka. silloin tällöin pohdin tulisiko meidän myydä asunto ja muuttaa vuokralle.pääsisinkö näin nauttimaan lapsestani ja jäämään työelämästä?
No älä ihmeessä myy asuntoa.... jos meinaat kans alakaa lusmuileeen. Meinaan että mahd. myyntivoitto katotaan 100% varmasti tuloksi hakiessa tukia.

Sehän on ikävä tosi asia että paljon "huijataan" eroamalla jotta päästäisiin näihin tukihin kiinni. Minä ainakin käräytän kaikki jos vain tietooni tullee. Pittää olla vaan varmat todisteet ettei vahingossa ole perätön ilmianto.

Kolmanneksi. Hyvä kun on porvarihallitus. Eihän nuo sossut ole mitään aikaan saaneet paitsi työttömyyttä lisää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:10 maija33 kirjoitti:
onneksi sdp ei ole enää vallan kahvassa! porvarihallitus opettaa nämä "lusmut" työhön. koko sossu pitäs lopettaa- kyllä sitä muuallakin on perheitä kodittomina jne. ja kun koti menee alta alkaisivat äidit miettiä,mutta kun meillä on tämä sosiaalinen demokratia jossa näille tuodaan asunnot ja leivät jottei "kurjuutta" näkisi.kiitos-näen mielummin katuojassa nämä köyhät kun veroja maksaisin sosiaalivirastolle!
Tervemenoa USA:n ihmeelliseen maailmaan katselemaan köyhiä katuojissa ja elämään unalma valtiossasi :headwall: :headwall: :headwall:

Toivonmukaan SInulle ei koskaan tapahdu mitään pahaa ette joudu nöyrtymään ja hakemaan taloudellista apua itsellesi ja perheellesi.


ps. oletkos ajatellut että sielä "muualla" ei ehkä ole talvea jossa on parhaimmillaan -30 asteen pakkasia? Koetappas itse elää ulkona katuojassa noissa pakkasissa lapsinesi ja tule sen jälkeen laukomaan typeryyksiä suustasi. Varmaan sinusta olisi ihanaa katsella paleltuneita pieniä ruumiita ihan vaan sen takia että ei muuallakaan mitään pérkeleen sosiaaliavustuksia tunneta.
 
piia 23
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:29 makaki kirjoitti:
Vika ei ole sossun asiakkaissa vaan systeemissä. Monilta jää oikeutetut tuet saamatta, kun sossussa nöyryytetään toista vaatimalla ties mitä tietoja. Sitten ovat nämä röyhkimykset, jotka eivät häpeä mitään ja valehtelevat päin pläsiä. Näitä röyhkimyksiä on paljon vähemmän kuin oikeasti köyhiä, mutta silti heidän toimintansa kaiken huomion, mikä on aivan väärin ja epäreilua.

Aika huonoa tekstiä multa, perustelut ontuvat...
Olen samaa mieltä kanssi.mutta poiketen siinä,että kyllä on "vikaa ihmisessäkin" jos viitsii "huijata" rahaa yhteisistä verorahoista-valehtelemalla-sellainen ihminen on mielestäni huono äiti! mitä lapsikin siitä oppii?? vai ovatko nämä näitä joiden äidit teki myös näin,kun he olivat pieniä ja ovat oppineet äidiltä tämän mallin,joka mielestäni ei ole oikein hyvä malli. muutenkin ihmiset tekevät lapsia ilman että ajattelevat paljonko siihen menee rahaa ja sitten valittavat....
 
Kyllä,mielummin katson sitä meininkiä joka jenkeissä on-olen asunut siellä 4v.onhan se kamalaa ettei kaikille ole asuntoja ym perustarpeita,mutta järkevä ihminen miettisikin ojassa istuessa synnyttääkö lapsen.ja kyllä siellä usassalapset lastenkoteihin pääsevät jos eivät vanhemmat kykene hoitamaan.näin se vois olla meilläkin.

sosiaalivirastot voisi lakkauttaa! kukin kylvää niittynsä ja makaa petauksensa mukaan.ei yhteiskunnan tarvitse tuhlata rahaa sellaisiin hlöihin josta myöskään yhteiskunta ei hyödy. maailma on muuttunut ja nyt ajatellaan näin!
 
miia72
vastannut alkuperäiseen kysymykseeni-tai siis yksi on.haluaisin vastauksia niiltä jotka "toimivat" näin-en parjaamista. ja kysyisin vielä onko kellään kokemusta kiinni jäämisestä ja kuinka niin voi käydä ja tuleeko sanktiota ja mitä?
 
VOIHELVATA
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:19 juli kirjoitti:
Kyllä,mielummin katson sitä meininkiä joka jenkeissä on-olen asunut siellä 4v.onhan se kamalaa ettei kaikille ole asuntoja ym perustarpeita,mutta järkevä ihminen miettisikin ojassa istuessa synnyttääkö lapsen.ja kyllä siellä usassalapset lastenkoteihin pääsevät jos eivät vanhemmat kykene hoitamaan.näin se vois olla meilläkin.

sosiaalivirastot voisi lakkauttaa! kukin kylvää niittynsä ja makaa petauksensa mukaan.ei yhteiskunnan tarvitse tuhlata rahaa sellaisiin hlöihin josta myöskään yhteiskunta ei hyödy. maailma on muuttunut ja nyt ajatellaan näin!
SINÄ TAIDAT OLLA ITSE SITTEN HYVIN RIKAS JA TALOUDELLISET ASIAT KUNNOSSA, KUN SUA OTTAA NUPPIIN "ME ALEMPI ARVOISET" JOTKA IKÄVÄ KYLLÄ...JOUTUU TURVAUTUMAAN SOSIAALISEEN TUKEEN!!!! TOIVON ETTEI SINUNLAISIA OLE ISTUMASSA EDUSKUNNASSA

miten huijataan rahaa edes soskusta...? nehän tarvii kaikki tiliotteet yms...ja jos mies asuu eri osoitteessa joudut käydä tekemässä elatussopimukset yms...kauhee paperi sota...
jos jotkut rahaa sieltä huijaa...luulisin että ne ei paljoa siitä summasta hyödy, mutta OIKEASTI sitä tarvitsevat ovat täysin oikeutettuja siihen.

toivottavasti sinun taloutetsi joskus romahtaa ja juuri silloin soskut on lakkautettu , niin pääset kokeilemaan sitä katuelämää ja miettimään miksi lapsia edes teit!!!

meillä esim. mie :kieh: :kieh:
 
VOIHELVATA
SIIS meillä esim. minä olen hoitovapaalla ja joudun turvautumaan sosiaali tukeen, josta en saa kuin vuokraan 100e avustusta!!!! en huijaa rahaa, vaan olen yksin huoltaja.
 
vierailia
Minusta suurinosa sossupummeista on itseaiheutettua. Ei viitsitä mennä töihin tai opiskella että saisi hyvän työpaikan (kaikilla tosin ei ole edellytyksiä opiskella), yksinhuoltajuus, otetaan joku renttu-ukko joka lähtee kävelemään heti ensimmäisten riitojen jälkeen yms. ollaan kertakaikkiaan niin laiskoja ihmisiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:30 VOIHELVATA kirjoitti:
SIIS meillä esim. minä olen hoitovapaalla ja joudun turvautumaan sosiaali tukeen, josta en saa kuin vuokraan 100e avustusta!!!! en huijaa rahaa, vaan olen yksin huoltaja.
Hei!
Minä en ole lukenut noita muita kommentteja enkä aio ottaa kantaa itse asiaan,vaan olisin halunnut kysyä että voiko sossusta saada rahaa,kun meillä on sellainen tilanne että minä jään kolmeksi kuukaudeksi hoitovapaalle ja meillä silti olis maksettavana asunto ym. lainat? Miehellä on kyllä oma tienesti, mutta minun tulot tipahtavat rajusti. Vai sanovatkohan sieltä,että mene kuule vaan töihin... :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 13:00 minä vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:30 VOIHELVATA kirjoitti:
SIIS meillä esim. minä olen hoitovapaalla ja joudun turvautumaan sosiaali tukeen, josta en saa kuin vuokraan 100e avustusta!!!! en huijaa rahaa, vaan olen yksin huoltaja.
Hei!
Minä en ole lukenut noita muita kommentteja enkä aio ottaa kantaa itse asiaan,vaan olisin halunnut kysyä että voiko sossusta saada rahaa,kun meillä on sellainen tilanne että minä jään kolmeksi kuukaudeksi hoitovapaalle ja meillä silti olis maksettavana asunto ym. lainat? Miehellä on kyllä oma tienesti, mutta minun tulot tipahtavat rajusti. Vai sanovatkohan sieltä,että mene kuule vaan töihin... :x
Toimeentulotuki muodostuu perustoimeentulotuesta ja täydentävästä toimeentulotuesta. Lisäksi voidaan myöntää ehkäisevää toimeentulotukea.Toimeentulotuki myönnetään hakemuksesta ja se määrätään lain mukaan yleensä kuukaudeksi kerrallaan. Tukea maksetaan se määrä, jolla asiakkaan tukeen oikeuttavat menot ylittävät hänen tulonsa ja varansa.

Perustoimeentulotuki
Perustoimeentulotukeen sisältyy perusosa, jolla pitää lain mukaan kattaa ravintomenot, vaatemenot, vähäiset terveydenhuoltomenot, henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot, paikallisliikenteen maksut, lehtitilaukset, televisioluvat ja puhelimen käyttö. Perusosa on yksin asuvalla ihmisellä 389,37 euroa kuukaudessa ensimmäisessä kuntaryhmässä ja 372,62 euroa kuukaudessa toisessa kuntaryhmässä vuonna 2007.

Perusosan lisäksi perustoimeentulotuella katettavia menoja ovat asumistukilain 6 §:n mukaiset asumismenot (esim. vuokra tai vastike, vesimaksu, lämmityssähkö), vähäistä suuremmat terveydenhuollon menot, taloussähkölasku ja kotivakuutusmaksu.

Täydentävä toimeentulotuki
Täydentävään toimeentulotukeen sisältyvät niin sanotut erityismenot, joita ovat lasten päivähoidon maksu, muut kuin perusmenoina hyväksyttävät asumismenot (esim. muutosta aiheutuvat kustannukset) sekä henkilön tai perheen erityisistä olosuhteista aiheutuvat menot.


Tuossa on vähän faktaa. Eli kaikki riippuu teidän tuloistanne miehenne kanssa mikäli asutte yhteistaloudessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:57 kookosta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:10 maija33 kirjoitti:
onneksi sdp ei ole enää vallan kahvassa! porvarihallitus opettaa nämä "lusmut" työhön. koko sossu pitäs lopettaa- kyllä sitä muuallakin on perheitä kodittomina jne. ja kun koti menee alta alkaisivat äidit miettiä,mutta kun meillä on tämä sosiaalinen demokratia jossa näille tuodaan asunnot ja leivät jottei "kurjuutta" näkisi.kiitos-näen mielummin katuojassa nämä köyhät kun veroja maksaisin sosiaalivirastolle!
Tervemenoa USA:n ihmeelliseen maailmaan katselemaan köyhiä katuojissa ja elämään unalma valtiossasi :headwall: :headwall: :headwall:

Toivonmukaan SInulle ei koskaan tapahdu mitään pahaa ette joudu nöyrtymään ja hakemaan taloudellista apua itsellesi ja perheellesi.


ps. oletkos ajatellut että sielä "muualla" ei ehkä ole talvea jossa on parhaimmillaan -30 asteen pakkasia? Koetappas itse elää ulkona katuojassa noissa pakkasissa lapsinesi ja tule sen jälkeen laukomaan typeryyksiä suustasi. Varmaan sinusta olisi ihanaa katsella paleltuneita pieniä ruumiita ihan vaan sen takia että ei muuallakaan mitään pérkeleen sosiaaliavustuksia tunneta.
pakko yhtyä kookostan mielipiteeseen :\|
 
No otetaanpa lokaa niskaan:

Me joudutaan silloin tällöin toimeentuloa hakemaan. Itsellä on ammatti opiskeltuna ja töitäkin tehty, muttei tarpeeksi jotta saisin muutakin kun minimiäippärahaa. Miehellä tutkinto yliopistossa vielä kesken.

Meidän pitäisi siis ilmeisesti joutua muuttamaan kadulle, koska joka kuukausi ei ole tarpeeksi rahaa vuokraan, ruokiin ja muihin perustarpeisiin. Esim. sairaalan lasku (synnytyksen takia) 6 vuorokaudelta oli niin suuri ettei meillä olisi ollut varaa maksaa sitä. :kieh:

Tai niin joo olisimmehan voineet olla ottamatta vastuun lapsesta ja tehdä abortin. Silloin olisi taas ollut porukkaa niskassa ja itse olisin katunut lopun ikäni päätöstä. :/

Ja saas nähdä kuinka hyödyttömiä mekin yhteiskunnalle ollaan tulevaisuudessa kun työelämään oon palaamassa ja mies todennäköisesti saa pitkää tutkintoaan vastaavaa työtä :D
Ja koittakaahan muistaa sekin: ei esim. irtisanotut sitä itse ole toivoneet. Mistä löytää töitä kun samasta kaupungista irtisanotaan samaan aikaan kuusikin sataa ihmistä? :snotty:
 
Näin on
Noh..tunnen ainakin neljä ihmistä/perhettä, jotka elävät yhteiskunnan varoilla. Ja heistä jokainen pärjäisi ilmankin; tai tällä tarkoitan, että töitä olisi, mutta ei mitään yritystäkään lähteä töihin. Sitten tälläset "pummit" tulee #&%?$!* mulle, kun menen jatkamaan opiskelujani ja töitä heti vanhempainvapaan jälkeen; että miten sä voit tehdä noin lapsillesi!! Ja minä yritän taata tällä perheelleni muutakin kuin seuraavan kuukauden!

Sitten on tämä pimeän työt teko: näistä perheistä jokaisesta tehdään sitten niitä työkeikkoja ja "säästetään". On monta pankkitiliä minne rahoja jemmataan, kusetetaan sukulaisille, jotka taas antavat lisää rahaa, puhumattakaan tuosta sossun huijaamisesta mitä tämä kaikki siis on!! Tämä ei ole luuloa vaan tietoa, jonka ks. henkilöt ovat itse kertoneet.

Siinä missä itse kierit veloissa, ostat kirppikseltä tavarat ja vaatteet lapsille mahdollisimman usein, nämä vievät tarvelistan soskuun ja rahat tilille!! Ostellaan taulu tv:tä ja uusia sohvakalusteita, tuhlataan rahaa mm. kosmetologille! Näistä normaali pienituloinen saa vain haaveilla, mutta monelle "pummille" se on arkea!!

Nyt kun olen niin tuohtunut saat pas..kaa niskaan, mutta ehkä tämä ei tarkoita juuri sinua!! Ehkä juuri sinä ja perheesi ei saanut avustusta vaikka jääkaappikin on tyhjä! Mutta siinäpä se: miksi sitten joillekkin jaetaan rahaa näin avokätisesti!!

No, joskus se kostautuu: ei kerry eläkkeet, turha yrittää ostaa mitään omaa, ja mikä pahinta: lähdeppä nyt siitä töihin ja yritä maksaa kaikki itse, kulje leima otsassa ja lapsilla myös..
 
ei väärin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:19 jupida kirjoitti:
No otetaanpa lokaa niskaan:

Me joudutaan silloin tällöin toimeentuloa hakemaan. Itsellä on ammatti opiskeltuna ja töitäkin tehty, muttei tarpeeksi jotta saisin muutakin kun minimiäippärahaa. Miehellä tutkinto yliopistossa vielä kesken.
Esim. sairaalan lasku (synnytyksen takia) 6 vuorokaudelta oli niin suuri ettei meillä olisi ollut varaa maksaa sitä. :kieh:
Teidän kaltaisianne varten sosiaalituet on ja hyvä niin!!!
Minua ainakin ottaa päähän, että joku kehtaa edes kysyä, saisiko rahaa sossusta jos jää hoitovapaalle ja on asuntolainaa. Sossun tuet ei tosiaankaan ole tarkoitettu niille, joilla on omistusasunto. Ja hoitovapaa on ihan oma valinta, sille ei kenenkään ole pakko jäädä.
Onhan systeemissä pakko olla jotain vikaa jos esim. kolmen lapsen yksinhuoltajaäidin EI KANNATA rahallisesti mennä töihin. Näistäkin äideistä osa saattaisi haluta mennä töihin, mutta jos rahaa jää kuukaudessa useita satasia vähemmän käteen kuin työttömänä, niin ei kai kukaan hullu silloin töihin mene. Mm. tuollaiselle epäkohdalle voisi valtiovalta jotakin tehdä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:19 juli kirjoitti:
Kyllä,mielummin katson sitä meininkiä joka jenkeissä on-olen asunut siellä 4v.onhan se kamalaa ettei kaikille ole asuntoja ym perustarpeita,mutta järkevä ihminen miettisikin ojassa istuessa synnyttääkö lapsen.ja kyllä siellä usassalapset lastenkoteihin pääsevät jos eivät vanhemmat kykene hoitamaan.näin se vois olla meilläkin.

sosiaalivirastot voisi lakkauttaa! kukin kylvää niittynsä ja makaa petauksensa mukaan.ei yhteiskunnan tarvitse tuhlata rahaa sellaisiin hlöihin josta myöskään yhteiskunta ei hyödy. maailma on muuttunut ja nyt ajatellaan näin!
Niin joo, halvemmaksihan se yhteiskunnalle tulee kustantaa satojen, parhaassa tapauksessa tuhansien tai kymmenien tuhansien lapsien ylläpito lastenkodissa. onko sinulla mitään käsitystä paljonko yhden lapsen laitospaikka moisessa paikassa maksaa? Tai millaisia henkisiä ongelmia lapselle voi tulla kun otetaan huostaan pois perheen luota?

Samalla varmaan haluaisit lakkauttaa työttömyyskorvaukset, eihän työttömät mitään tuota, pérkeleet vaan kuppaavat yhteiskunnan verorahoja siinä kun köyhät lapsiperheetkin. Niin ja eihän me nyt tänne todellakaan tarvita mitään tulevaa sukupolvea, haetaan asukkaita Virosta, Somaliasta, Turkista ja muualta ulkomailta. Eihän se nyt ole niin nöpönuukaa ketä täälä asuu, tai asuuko ylipäätä ketään. Eläkkeetkin voitaisi lakkauttaa ja muutkin etuudet sellaiselle yhteiskuntaluokalle joka ei tuota mitään. Typeräähän sitä on tuntea empatiaa ja ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa. Mukavaahan se vaan on kun rikollisuus lisääntyy ja muutenkin maasta tulee huomattavasti turvattomampi. Vankiloissa vankien määrä lisääntyy ja sekinhän tietysti tulee yhteiskunnalle paaaaljon halvemmaksi kun sosiaalisten etuuksien maksaminen. Samalla kehityslinjalla voitaisiin hetkenkuluttua lopettaa julkinen terveydenhuolto ja lääkäriin menkööt se jolla siihen on varaa. Väliäkö sitä jos joku makaa keuhkokuumeessa kotonaan köyhänä, kuolkoot sinne. Eipähän kuole ainakaan sinne katuojaan maisemaa pilaamaan.

Ja sinulla on varmaan myös taito nähdä tulevaisuuteen kun osaat sanoa että omalle kohdallesi ei ole tulossa mitään kamalaa joka keikauttaa Teidän perheen veneen nurin ja joudutte tuuli ajolle? Kun se järkevä ihminen kerta osaa miettiä ennalta.


Kysyisinkin vielä sinulta minne olet ajatellut että käyttäisimme verovarat jos ei kansalaiste auttamiseen taloudellisesti? Mahtaisiko hyvä kohde olla kenties kansanedustajien palkat? Tai ehkäpä itsekkääseen maailmankuvaasi sopisi paremmin ettei mitään veroja ylipäätä maksettaisi.
 
minä kannatan että verorahoilla saadaan kaikille peruspalvelut ja niille sairaille/vammaisille/eläkeläisille hieman avustusta-mutta ei sen enmpää. nyt kun tuntuu että sossusta saadaan asunnot ja ihan isot ,vaatteisiin ostosopimukset ym rahat ihan sellaisille nuorille perheille jotka kaiken järjen mukaan ovat työkykyisiä,terveitä ja vasta aikuisuuden alku taipaleella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:26 VOIHELVATA kirjoitti:
miten huijataan rahaa edes soskusta...? nehän tarvii kaikki tiliotteet yms...ja jos mies asuu eri osoitteessa joudut käydä tekemässä elatussopimukset yms...kauhee paperi sota...
Kommentoinpa vaan että toimeentulotuki on harkinnan varainen tuki eli riippuu sossusta ja tätistä saako sitä vai ei. Jos osaa itkee tarpeeksi hyvin niin varmaan saa kuka vaan. Tiedän monia tapauksia..
 

Yhteistyössä