Te jotka karppaatte,kysymys!

vieras
Itse aloitan aamuni yleensä turkkilaisella jugulla, Kahvitauolla syön monesti keitetyn munan, juustoa, kurkkua tms., sitten lounaaksi syön välillä munakkaan pekonilla ja sipulilla tai esim. hunajamarinoituja kanasuikaleita haudutettuna kuohukermalla ja lisänä parsa- kukkakaali- porkkanaseosta, päivälliseksi saatan usein syödä jonkun vähähiilarisen makkaran esim. huiluntuhtia. Illalla keitetyn kananmunan tai vaikka tonnikalasalaattia.
 
Aamulla kermakahvia kuppi-pari. Sitten saatan horpasta mustikkajogurtin (partista, mustikkaa, maitoo, makeutusjauhetta, kermaa). Päiväruuaks esim. munakas tai wokki, iltapalaks salaattia. Vaihtelee kyllä hirveesti, mutta tuosa ny esmerkki.
 
Piika-äiti
Kun karppasin, ruokalista saattoi olla tällainen:

Teetä. Paistettu kananmuna juustokuorrutuksella ja aurinkokuivatulla tomaatilla.
Manteleita ja pari murua tummaa suklaata.
Tonnikala-raejuusto-kurkku-herne -salaatti.
Partajogua ja sokerittomia pakastevadelmia.
Seljankakeitto partajogusilmällä (kalaa, kaalia, sipulia, oliiveja, suolakurkkua)
Sokeriton marjasoppa ja kainuun juustoleipää.
Vettä ja kahvia ja teetä.


Paino putosi aikanaan 12 kiloa ja ruokavalio on edelleen hiilaritietoinen, mutta ei ihan karppi.
 
karppi
tän päivän ruokailut. aamulla raejuustoa ja kurkku kera kaffen. lämmin ateria oli kaalikeittoa ja pari siivua edamjuustoa. iltapalaksi aattelin vääntää pannuleivän. :p

karpannut olen 9kk ja saldona taskussa on -25kg "wuppaa"
 
Alkuperäinen kirjoittaja karppi :
tän päivän ruokailut. aamulla raejuustoa ja kurkku kera kaffen. lämmin ateria oli kaalikeittoa ja pari siivua edamjuustoa. iltapalaksi aattelin vääntää pannuleivän. :p

karpannut olen 9kk ja saldona taskussa on -25kg "wuppaa"
Mimmottiis o pannuleipä?
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja karppi :
tän päivän ruokailut. aamulla raejuustoa ja kurkku kera kaffen. lämmin ateria oli kaalikeittoa ja pari siivua edamjuustoa. iltapalaksi aattelin vääntää pannuleivän. :p

karpannut olen 9kk ja saldona taskussa on -25kg "wuppaa"
Saako tällasella ruokavaliolla kaiken tarpeellisen? Siis vitamiinit sun muut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja karppi :
tän päivän ruokailut. aamulla raejuustoa ja kurkku kera kaffen. lämmin ateria oli kaalikeittoa ja pari siivua edamjuustoa. iltapalaksi aattelin vääntää pannuleivän. :p

karpannut olen 9kk ja saldona taskussa on -25kg "wuppaa"
Wau,onnea!Hieno saavutus!!

Muaki kiinnostas tietää mikä toi pannuleipä on?

Mä oon kesän aikana lihonu 12 kg ja nyt ku ei vaatteet mahu enää päälle ni heräsin todellisuuteen,uusia vaatteita en saa ostaa vaa kerätyt kilot pitää pudottaa pois..
ja ens kesän häätkin sitten...siihen mennes täytyy olla tuo 12 kg(tai enemmän)tiputettuna...
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja karppi :
tän päivän ruokailut. aamulla raejuustoa ja kurkku kera kaffen. lämmin ateria oli kaalikeittoa ja pari siivua edamjuustoa. iltapalaksi aattelin vääntää pannuleivän. :p

karpannut olen 9kk ja saldona taskussa on -25kg "wuppaa"
Saako tällasella ruokavaliolla kaiken tarpeellisen? Siis vitamiinit sun muut.
..miltä osin ei sais? Jos kasviksia / vihanneksia on 500 g päivässä, niin mitä jää saamatta? Kun poishan jää pääasiassa viljatuotteet ja sokeri..
 
karppi
pannuleivän ohje. reseptithän ei koskaan ole laki, joten omiaan soveltaen! :)
http://www.karppaus.info/resepti/resepti.php?id=1091

tänään ei nyt jaksanut salaattia vääntää. mutta normaalina päivänä menee tuoreita kasviksia 500g-800g per päivä joten eikö se olekkin suositus ihan virallisterveellisessäkin ruokavaliossa????? hedelmistä syön tällä hetkellä omenaa ja avokadoja.. :p partajugun seassa..

onhan tossa kaalikeitossa siis kaalia, porkkanaa, lanttua, sipulia, jauhelihaa.

olikos viel jotai kysymyksiä?? :)
 
Mökö
Mäkin oon harkinnut karppaamista. Olen vuodessa lihonut 19 kiloa :( Masennus iski ja syöminen oli ihan holtitonta. :(

Nyt oon muuten jo saanut 5,5kg veke mut tolkuttoman hidasta tää on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja karppi :
tän päivän ruokailut. aamulla raejuustoa ja kurkku kera kaffen. lämmin ateria oli kaalikeittoa ja pari siivua edamjuustoa. iltapalaksi aattelin vääntää pannuleivän. :p

karpannut olen 9kk ja saldona taskussa on -25kg "wuppaa"
Mimmottiis o pannuleipä?
http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=1091
 
inbody analyysi
Kysyin jo toisessa ketjussa, mutta kukaan ei kommentoinut. Häviääkö tuolla ruokavaliolla rasvaa kropasta vai jääkö rasvaprosentti yhtä korkeaksi kuin se on ollutkin, siis haviuääkö suhteessa lihasta ja rasvaa samoin? Onko kukaan karppaaja käynyt inbody analyysissä ja kuullut, miten sitä rasvaa on keskikehossa ja sisäelinten ympärillä?
 
Mä sain aikoinaan karppaamalla liki 20kg veks, ei ollu ees ongelmia ruokavalion suhteen.
Nyt oon taas alkanu mussuttaan kaikkia herkkuja ja tarttis ottaa itteensä niskasta kiinni javaloittaa karppaus uusiks. Mietityttää vain että onnistuukohan kun en syö mitenkään rasvaista ruokaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
kui sää, kypärä, sait kerättyä noi paljo kiloja noi lyhyes ajas? :|
Ikävä tapahtuma johti siihen et masennuin,jäi lenkit ja salit pois(ennen kävin 2 tunnin lenkin illalla ja heti töiden jälkeen tein 1,5 tunnin salitreenin)ja siis söin Nyt oon taas jaksanut alkaa lenkkeilee mut salille en oo itteeni viel saanu...enkä osaa enää oikein hallita syömisiäni :headwall:
Se on nyt vaa otettava itteeni niskasta kii,ei muu auta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mökö:
Mäkin oon harkinnut karppaamista. Olen vuodessa lihonut 19 kiloa :( Masennus iski ja syöminen oli ihan holtitonta. :(

Nyt oon muuten jo saanut 5,5kg veke mut tolkuttoman hidasta tää on.
katsos,meillä näköjään sama syy lihomiseen :D toivottavasti saadaa kummatkin tulleet tyhmät kilot pois
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja inbody analyysi:
Kysyin jo toisessa ketjussa, mutta kukaan ei kommentoinut. Häviääkö tuolla ruokavaliolla rasvaa kropasta vai jääkö rasvaprosentti yhtä korkeaksi kuin se on ollutkin, siis haviuääkö suhteessa lihasta ja rasvaa samoin? Onko kukaan karppaaja käynyt inbody analyysissä ja kuullut, miten sitä rasvaa on keskikehossa ja sisäelinten ympärillä?
Proteiinin määrää korostavien diettien etuja on juurikin se, että lihasmassa säilyy, rasva häviää. Ja vastikään oli tutkimus, joka puolti sitä, että riittävä rasvan saanti edistää rasvan häviämistä.
 
karppi
Alkuperäinen kirjoittaja inbody analyysi:
Kysyin jo toisessa ketjussa, mutta kukaan ei kommentoinut. Häviääkö tuolla ruokavaliolla rasvaa kropasta vai jääkö rasvaprosentti yhtä korkeaksi kuin se on ollutkin, siis haviuääkö suhteessa lihasta ja rasvaa samoin? Onko kukaan karppaaja käynyt inbody analyysissä ja kuullut, miten sitä rasvaa on keskikehossa ja sisäelinten ympärillä?
en ole käynyt. mutta ajatellen ettei kai kukaan pelkällä voilla elä? itse ainakin pidän päivän rasvan saannista kirjaa ja käytän hyviä rasvoja. voi siis toisin sano että ruokavaliostani ovat peruna,riisi,pasta valkoiset jauhot ja sokerit pois. niin miksi siinä liisääntyisi? ja ei mulla ainakaan lihakset ole hävinneet mihinkään. :) treenaan tässä laihdutuksen ohessa.
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja karppi :
tän päivän ruokailut. aamulla raejuustoa ja kurkku kera kaffen. lämmin ateria oli kaalikeittoa ja pari siivua edamjuustoa. iltapalaksi aattelin vääntää pannuleivän. :p

karpannut olen 9kk ja saldona taskussa on -25kg "wuppaa"
Saako tällasella ruokavaliolla kaiken tarpeellisen? Siis vitamiinit sun muut.
..miltä osin ei sais? Jos kasviksia / vihanneksia on 500 g päivässä, niin mitä jää saamatta? Kun poishan jää pääasiassa viljatuotteet ja sokeri..
En mä tiedä, mut tuntuu hassulta toi "kahvia ja kurkkua". Tykkään itse kyllä molemmista mut en samaan aikaan. No joo, tosta kaalisopasta tulee vaan mieleen vanhanajan kaalisoppadietti jota yksi työkaveri harrasti vähän väliä. Riittääkö noi pari edaminsiivua päivän maitotuotteiksi, kai sitten jos syö paaljon raejuustoa...
 

Yhteistyössä