Te jotka olette olleet yhdessaYLI 15v

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Millanen tein parisuhde on?\ Monien vuosien jälkeen?
Onko rakkautta? Seksiä? Pidättekö parisihdetta yllä? Kuin paljon juttelette? Halailua? Pussailua?

Tuntuu että oma parisuhde toimii ainoastaan hyvän seksin ansiosta. Muuten ei oo yhtään mitään kommunikointia,halailua mitään.
 
Viikon päästä 17. hääpäivä, yhdessä oloa 20v.

On rakkautta, toisinaan huumaakin, mutta enemmän kumppanuutta ja yhteistä elämää. Yhteisiä tavoitteita ja haaveita. Tietysti lapset, koti, työt, arki. Jutellaan arkisista asioista päivittäin. Syvällisiäkin, mut toki harvemmin. Viikottain kuitenkin. Seksiä vähän kausittain: joskus enemmän ja joskus vähemmän. Seksin merkitys ei oo enää niin hurjan suuri, vaikka tottakai sitä kaipaakin. Mut ei oo itsetarkoitus, vaikka onkin ihanaa yhdessä.

En ikinä vaihtaisi tätä mihinkään alkuhuumaan ja epävarmuuksiin, mutta oonkin parisuhdeihminen :)
 
vierailija
Vaihtelee kausittain. Pikkulapsiaikana seksi jäi kokonaan pois ja pyöritettiin vain arkea jaksamisen rajoilla. Paljon oli silloin myös tiuskimista ja riitoja, kun molemmat oli väsyneitä. Sen jälkeen on pari kertaa taas löydetty toisemme uudelleen ja intohimokin on kukkinut hetken aikaa. Siitä tilanne aina tasaantuu. Seksin merkitys on vähentynyt ja tärkeämmäksi on muodostunut toimiva arki, johon molemmat osallistuu. Arvostan miehessäni sitä, että häneen voi luottaa ja tukeutua tiukan paikan tullen.

Ruvettiin seurustelemaan teini-ikäisinä 28 vuotta sitten. Lapset ovat siihen nähden vielä pieniä, alakoululaisia. En usko, että ketään muuta miestä olisin jaksanut katsella näin kauan. Pitkään parisuhteeseen kuuluu myös vaikeammat jaksot. Niiden jälkeen osaa taas arvostaa hyviä aikoja.
 
vierailija
Halitaan, pussataan ja pidetään käsistä kiinni kun kävellään. Soitellaan ja tekstaillaan työpäivän aikana. Seksiä kerran päivässä tavallisesti.

Vielä vuosien jälkeenkin tuntuu,ettei saada olla tarpeeksi yhdessä, vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja.
 
vierailija vvvvx
Aika vaisua. Seksiä vaihtelevasti, pakko sitä on olla tai muuten menee naama norsu vlle miehellä yleensä enemmän. Henkinen yhteys aika ohut, liikaa asioita tullut väliin. Kuitenkin jotain välitilinpäätöstä tehty ja kai sitä rakkauttakin on. Ketään toista en ottais vaivoikseni. Perhe-elämä yhdessä hyvää ja antoisaa.
 
sierailija
Pyrimme halaamaan päivittäin, vähintään pikkupusukin. Keskustelemme kaikista asioista, myös syvällisiä. Läheisyys on ollut kausiluonteista niin myös seksikin. Välillä päivittäin ja toisinaan pari krt kk. Itse kaipaan tällä hetkellä alkuajan huumaa ja hormonimyrskyä, aika näyttää... Yhdessä 20 vuotta, Teinistä asti. 3 alakoululaista. Liian vähän otamme kahdenkeskistä aikaa.
 
vierailija
Meillä ei ole ihan vielä 15 vuotta täynnä, mutta vastaan silti, että päivä päivältä on parempaa, vaikkei voisi kuvitella. :) Toisten ihmisten elämä ei kuitenkaan voi täysin määritellä sitä omaa elämää. On itsestäsi kiinni isolta osin, mitä siitä teet. Avioliitto pitää asettaa ensisijalle.
 
vierailija
Yli 20 v yhteistä taivalta takana, naimisissa 17 vuotta. Päivittäin halaillaan ja pussaillaan. Seksiä on karkeasti keskimäärin 1-2 kertaa viikossa. Määrä on vähentynyt, mutta laatu parantunut. Seksin määrään ei ole vaikuttanut rakkauden vähentyminen vaan ihan iän/elämän mukana tuomat asiat: seksi' vähemmän aina imetysaikoina, hankalissa elämänvaiheissa ja enemmän normiarjessa.
 
elohiirulainen
meillä yhteistä taivalta takana 26 vuotta, naimisissa 24. Tottakai se alkuvuosien "pahin" huuma ja kiihko on hiipunut, mutta kyllä meillä keskivertoa enemmän kuitenkin pusitaan ja halitaan. Mies on joka toisen viikon poissa töiden takia joten sekin varmasti vaikuttaa siihen että se yhdessäoloviikko on sitten kivaa. Soitellaan päivittäin, joskus useitakin kertoja päivässä silloin kun mies on töissä. Meillä nuorin lapsi on vasta eskarilainen ja hän on isälleen tavattoman tärkeä (kuin myös tietysti minulle) joten sekin osaltaan liimaa meitä tiiviimmin yhteen koska haluamme tarjota lapsille ehjän kodin. Vanhemmat lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa.
Seksiä harrastetaan vapaaviikolla 4-5 kertaa, sitten ollaankin joka toinen viikko selibaatissa :D
Yhteisiä harrastuksia meillä on useita, metsästys ja kalastus sekä mökkeily ovat "the juttu" meille molemmille. En näe mitään syytä etteikö elämä jatkuisi suunnilleen samanlaisena eteenpäinkin ja saisimme vanheta yhdessä, tietenkään sairauksille tms. odottamattomille jutuillehan kukaan ei voi mitään.
 
vierailija..
Yhdessä ollaan oltu 19 vuotta ja kovin yksipuolinen suhde on. Seksiä ei ole ollut kuukausiin, suukotellaan vain jos minä suukotan, halataan vain jos minä halaan, jutellaankin oikeastaan vain kun minä teen aloitteen. Mies on todella passiivinen. Enpä tiedä mitä tehdä. Jos yrittää puhua niin mies hiljenee täysin eikä sano mitään :(
 
kokenunna
Yhdessä ollaan oltu 19 vuotta ja kovin yksipuolinen suhde on. Seksiä ei ole ollut kuukausiin, suukotellaan vain jos minä suukotan, halataan vain jos minä halaan, jutellaankin oikeastaan vain kun minä teen aloitteen. Mies on todella passiivinen. Enpä tiedä mitä tehdä. Jos yrittää puhua niin mies hiljenee täysin eikä sano mitään :(
Miehelläsi on toinen nainen.
 
vierailija
Meille tuli nyt 15 vuotta täyteen yhteiseloa. Aika paljon on mennyt juurikin kumppanuuden suuntaan; tärkeää on, että voi luottaa siihen, että toinen on tukena ja turvana ihan normiarjessakin.
Edelleen pusutellaan vähintään kerran päivässä (nukkumaan mennessä), halitaan ja istuskellaan vierekkäin kun siltä tuntuu ja seksiä on meidän tarpeisiin riittävästi (lasten vauva-aikoina vähemmän, mutta toisina ajanjaksoina sitten jopa päivittäin).
Minusta tuntuu, että tärkeintä on se, että on itse tyytyväinen elämäntilanteeseen ja, että puoliso on samaa mieltä. Mikäli toisella on erilaiset aatokset, niistä pitäisi voida puhua.
 
Seuraava hääpäivä olis 17. hääpäivä. Me jutellaan paljon kaikkea jonninjoutavaa ja joskus ollaan hiljaakin. Halaillaan aika paljon ja nauretaan. Meillä on semmosia juttuja, mitkä on meistä hauskoja mitä muut ei varmaan ymmärtäisi, jotain tosi lapsellisia juttuja, puhumista hassusti ja naamavääntelyä. Tappelua on vähemmän kuin joskus aiemmin. Lapset on aika isoja jo.
Tykkään kun mies on sellainen joka pitää musta huolta. En tahtoisi muunlaista elämää kun tuntuu että kaikki on niin hyvin.
 
vierax
28 vuotta yhteistä matkaa. Mieheni on paras ystäväni ja kumppanini, rakastan, arvostan ja luotan häneen enemmän kuin kehenkään. Seksiä noin kerran viikossa, suukottelemme päivittäin, ainakin aamu - ja iltasuukot ja aina lähtiessä. Mieheni ei ole halailijatyyppiä, mutta tykkää kävellä käsikädessä kaupungilla. Harrastamme yhdessä pyöräilyä ja nyt lasten lennettyä pesästä matkustelemme paljon. Vakka löysi kantensa silloin kauan sitten
 

Yhteistyössä