Te keillä ollut ennenaikaisia suppareita

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mulla alko ennenaikaiset kipeät supparit jo viikolla 24. Olivat ihan stressiperäisiä ja hyvin sain sairaslomaa, ei sitä kukaan edes kyseenalaistanut. Tosin kävin yksityisellä, en tiedä neuvolan käytännöistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Mulla alko ennenaikaiset kipeät supparit jo viikolla 24. Olivat ihan stressiperäisiä ja hyvin sain sairaslomaa, ei sitä kukaan edes kyseenalaistanut. Tosin kävin yksityisellä, en tiedä neuvolan käytännöistä.
Mulla myös tälläsiä. Tulee rasituksesta ja stressistä. Normi oloissa olo ok. Töitä en enää edes harkitsisi tekeväni.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta ei kuitenkaan mitään muutoksia tapahtunut niin kuinka ihmeessä ootte sit saanut sairaslomaa??!!?

Kun ei siis oo todisteita siitä että supistuksia ollut.
No, eihän sitä pitäisi saada silloin. Raskauteen kuuluu kolotuksia, repimisiä ja niitä suppareita. En minä ole koskaan edes hakenut saikkua noiden takia. Pitää vaan kestää, ei tämä niin kauaa kestä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Mulla alko ennenaikaiset kipeät supparit jo viikolla 24. Olivat ihan stressiperäisiä ja hyvin sain sairaslomaa, ei sitä kukaan edes kyseenalaistanut. Tosin kävin yksityisellä, en tiedä neuvolan käytännöistä.
mites muutokset?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No enpä hakenut mitään sairauslomaa. Eikö ne ole ihan normaaleja, kohtu harjoittelee jne.
Mulla on se käsitys, että ns. harmittomat harjoitussupistukset ovat kivuttomia. Ei kai niistä yleensä sairaslomaa pyydetäkään.

Mulla oli esikoista odottaessa ennenaikaisia kipeitä, säännöllisiä supistuksia jotka aiheutui työstä (vanhainkodilla, paljon nostoja yms) .Neuvola-lääkäri kirjoitti ihan omasta ehdotuksestaan sairaslomaa.
 
mulla tuli hoitoalan työssä n. 20 supistusta pelkän työpäivän aikana, en hakenut sairaslomaa. Mutta...lääkäri laittoi minut sairaslomalle normaali neuvolakäynnin yhteydessä juuri sen takia, että supistuksia tuli paljon ja oli riskinä ennenaikainen synnytys. Muutoksia ei ollut, mutta spf mitta kertoi vauvan olevan iso. (oli kylläkin pitkä, mutta muuten ihan oppikirjamitoissa )
 
Ensin sanoin neuvolassa ja ne käski mennä lääkäriin, ja terkka sano vielä et helposti tämmösissä tapauksissa kirjotetaan sairaslomaa...lääkärissä sit kerroin miten asiat oli, eli ku käveli hieman pidempää niin tuli niin kipeitä supistuksia ettei pystynyt liikkumaan kunnolla jne. niin lääkäri kirjotti sit sairaslomaa, tosin mulla ei ollu äitiysloman alkuun jäljellä enää ku kolme viikkoa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Mulla alko ennenaikaiset kipeät supparit jo viikolla 24. Olivat ihan stressiperäisiä ja hyvin sain sairaslomaa, ei sitä kukaan edes kyseenalaistanut. Tosin kävin yksityisellä, en tiedä neuvolan käytännöistä.
mites muutokset?
Vitsi kun en mä kunnolla muista, tais olla paikat hieman pehmentyneet mutta ei muuta.
 
vieras
Eikös kuitenkin harjoitussupistukset ole eri asia kuin kipeät supistukset??? Eli ne harjoitussupistukset on ihan ok, niissä kohtu kovettuu ja harjoittelee, mutta jos ovat kipeitä niin voivat sitten saadakin aikaan muutoksia kohdunsuulla?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös kuitenkin harjoitussupistukset ole eri asia kuin kipeät supistukset??? Eli ne harjoitussupistukset on ihan ok, niissä kohtu kovettuu ja harjoittelee, mutta jos ovat kipeitä niin voivat sitten saadakin aikaan muutoksia kohdunsuulla?
voi myös tulla kipeitä mutta eivät heti saa aikaan muutoksia mutta vauva voikin sitten syntyä kerta rytinällä ilman muutoksia.
 
veera
Jäin saikulle n.kk ennen äippälomaa.Vauva kuitenki pysyi masussa päivää vaille LA mutta paikat oli auki edellisenä päivänä 4 cm ja sitten kun käynnistyi niin tuli rytinällä hyvä että sairaalaan kerettiin että kyllä ainakin minulle ne kipeät supistukset avasi paikkoja,lääkärikin sanoi että hyvä että olit levossa...
Vauva oli muutenkin pieni eli hyvä että sai kehittyä/kypsyä rauhassa :)
 

Yhteistyössä