Teen uuden avauksen...koulussa näytetty lapsille k-11-filmiä ja muksuilla ikää alkaen 6vee...

  • Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti
mutsi
|O |O |O Mitä ihmettä liikkuu opettajien päässä???
Lapset (6 ja 8) tuli koulusta ja olivat kauhuissaan ja kertoivat, kuinka olivat katsoneet Narnian Prinssi-mikä oliki-filmiä ja kuinka siinä iskettiin miekoilla ja veri lensi ja yks täti synnytti ja mitä kaikkea....siis meinasin pyörtyä...

Soitin heti koululle ja kysyin mitä filmiä oli katsottu ja sanoin opettajalle, että anna olla viiminen kerta kun näytät mitä sattuu!!!! |O
Kirjoitan sinne kirjeen vielä asiasta maanantaiksi. Ai että sapettaa...
Raivostuttaa niin että itkettää...

:headwall: :headwall:
 
aino
Oikein teit, kun asiasta valitit, mutta rauhoitu nyt kuitenkin. Ei ne varmasti mitään pysyvää traumaa siitä saaneet...juttelette asiaa läpi uudestaan ja uudestaan. Muistutat, että se oli satu.
 
mutsi
Meillä lapset ovat katsoneet tähän asti vain kaikille sallittuja piirrettyjä, siis tyyliin nalle puh ja on riittänyt oikein hyvin...ja itse en näyttäisi edes k-7 filmeistä läheskään kaikkia tuolle 8veelle...ja kun näen, kuinka lapset itse ovat kauhuissaan siitä, mitä näkivät...voi huokausssssssss...ja jos joku tulee lässyttään, että olen tiukkapipo, niin syö pääs! Väkivallassa ei ole mitään ihanaa eikä mahtavaa! Enkä tiedä, millanen se synnytys-kohta siinä on...en ole itse filmiä nähnyt, mies on katsonut joskus ja oli aivan raivona hänkin...
 
huolimaton
Kai opettaja kertoi syyn miksi oli näyttänyt videon lapsille? Pahoitteliko edes asiaa?
Olen itse opettaja ja mulla joskus aikoinaan kävi vahinko että näytin K15 kamaa 13 vuotiaille lapsille :( Lähetin silloin pahoittelukirjeen jokaisen lapsen kotiin.
 
Joo noi Narnian leffat on ihan kauheita ja järkyttäviä. Mun mielestä sellasta sontaa ei pitäisi olla tarjolla minkään ikäisille kakruille.

Kyllä varmaan kannattaa kuitenkin rauhoittua ja hoitaa asia asiallisesti omalta puoleltasi. Valita kuitenkin asiasta jonnekin.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Oikein teit, kun asiasta valitit, mutta rauhoitu nyt kuitenkin. Ei ne varmasti mitään pysyvää traumaa siitä saaneet...juttelette asiaa läpi uudestaan ja uudestaan. Muistutat, että se oli satu.
Kyllä näin teemme! Ja rauhotun heti ensi tilassa, kun se on mahdollista...huoh...
Mutta tuolla koululla on ennenkin viitattu kintaalla joillekin asioille, joista olemme huomauttaneet...siis vähän olemme mitään sanoneet ikinä, mutta nyt paloi pinna totaalisesti...
 
Olisi todella mielenkiintoista kuulla mitä opettaja vastasi.
Luulisi että opettajat nyt pitäisivät huolen ikärajoista. Toisaalta jos hän ajatteli että kun hän itse katsoo sen lasten kanssa lapsilla olisi "turvallinen" olo... tai jotain..

Tai sitten yksinkertaisesti hän ei tiennyt elokuvan sisältöä. Tosin ikärajoja on noudatettava.

Tiedän yhden 9v pojan joka ihannoiden puhui yhdestä elokuvasta, aivan totena tapahtuneesta jutuista. Oli katsonut Jason vs. Freddy joka on muistaakseni K-18 elokuva.
Olin lievästi sanottuna järkyttynyt mutta ei voi mitään.. kaippa oli vanhempien veljiensä kanssa katsoneet (myöskin alaikäisiä).
Kaupassa on myös surkuhupaisaa seurata lapsia ja vanhempia esim pelihyllyllä.. GTA peli on k-18 mutta kovin moni n.10v sitä haluaa eikä vanhemmat valitettavasti taida tietää pelin sisällöstä yhtään mitään..
Pari kertaa olen meinannut mainita asiasta, mutta kun onneksi peli on päätynyt takaisin hyllyyn olen jättänyt väliin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Oikein teit, kun asiasta valitit, mutta rauhoitu nyt kuitenkin. Ei ne varmasti mitään pysyvää traumaa siitä saaneet...juttelette asiaa läpi uudestaan ja uudestaan. Muistutat, että se oli satu.
Kyllä näin teemme! Ja rauhotun heti ensi tilassa, kun se on mahdollista...huoh...
Mutta tuolla koululla on ennenkin viitattu kintaalla joillekin asioille, joista olemme huomauttaneet...siis vähän olemme mitään sanoneet ikinä, mutta nyt paloi pinna totaalisesti...
Joo vaihtakaa koulua, ehdottomasti. Tai selitätte asiallisesti ja pyydätte lapsillenne vapautusta kaikesta, mikä ei teidän mielestänne ole heille sopivaa...
 
mutsi
Siis luokassa oli ollut kaksi opettajaa ja toinen niistä oli tämän filmin valinnut ja laittanut pyörimään...ja se joka vastasi puhelimeen, oli toinen näistä, eikä se sanonut oikeastaan mitään, jotain änkytti, mutta lupasi välittää tiedon tälle toiselle, joka oli "enemmän vastuussa"...no joka tapauksessa menee kirje perässä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
soitappa iltalehteen,ensinnäkin teosto maksut pitäisi maksaa jos koulussa filmejä katsotaan!!!
Eiköhän kouluilla ole vuosimaksu noihin teosto maksuihin. Kuin muitakin dokumentteja sun muita ohjelmia kuitenkin kohtuu usein katsovat.
Iltalehti ei ehkä ole ihan oikea foorumi tämän asian käsittelyyn, jos ei ole sensaatio hakuinen.
Itse en siihen lähtisi.
 
kielo
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Meillä lapset ovat katsoneet tähän asti vain kaikille sallittuja piirrettyjä, siis tyyliin nalle puh ja on riittänyt oikein hyvin...ja itse en näyttäisi edes k-7 filmeistä läheskään kaikkia tuolle 8veelle...ja kun näen, kuinka lapset itse ovat kauhuissaan siitä, mitä näkivät...voi huokausssssssss...ja jos joku tulee lässyttään, että olen tiukkapipo, niin syö pääs! Väkivallassa ei ole mitään ihanaa eikä mahtavaa! Enkä tiedä, millanen se synnytys-kohta siinä on...en ole itse filmiä nähnyt, mies on katsonut joskus ja oli aivan raivona hänkin...
mies on katsonut joskus ja oli aivan raivona hänkin...
mikä teidän perhettä vaivaa? Nyt tuollaisesta raivostua aikuiset ihmiset!! En asian vakavuutta vähättele, itsekään en moisesta opettajan toiminnasta olisi tykännyt, en, mutta olette aikuisia. Voisitteko molemmat rauhoittua. mikä esimerkki aikuisen raivotoiminnasta lapsille. Ei ymmärrä.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja kielo:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Meillä lapset ovat katsoneet tähän asti vain kaikille sallittuja piirrettyjä, siis tyyliin nalle puh ja on riittänyt oikein hyvin...ja itse en näyttäisi edes k-7 filmeistä läheskään kaikkia tuolle 8veelle...ja kun näen, kuinka lapset itse ovat kauhuissaan siitä, mitä näkivät...voi huokausssssssss...ja jos joku tulee lässyttään, että olen tiukkapipo, niin syö pääs! Väkivallassa ei ole mitään ihanaa eikä mahtavaa! Enkä tiedä, millanen se synnytys-kohta siinä on...en ole itse filmiä nähnyt, mies on katsonut joskus ja oli aivan raivona hänkin...
mies on katsonut joskus ja oli aivan raivona hänkin...
mikä teidän perhettä vaivaa? Nyt tuollaisesta raivostua aikuiset ihmiset!! En asian vakavuutta vähättele, itsekään en moisesta opettajan toiminnasta olisi tykännyt, en, mutta olette aikuisia. Voisitteko molemmat rauhoittua. mikä esimerkki aikuisen raivotoiminnasta lapsille. Ei ymmärrä.
No totta ihmeessä ottaa päähän tällanen!! ja vaikka olenkin ihan raivona, ei se tarkoita, että täällä kotona seinille hyppelisin...haista home...mies on töissä ja soitin hälle.
 
mutsi
Nostan vielä...
Mies soitti vielä rehtorille asiasta ja rehtori kiitteli tiedosta, saa nähdä mikä soppa tästä syntyy ensi viikolla...no, tähän tämä ei kuitenkaan jää, se on varma.
Soitamme maanantaina vielä lastensuojeluun ja kysymme, mitä ovat siellä mieltä asiasta...! Siksi näin, koska tällä koululla ei ole aiemminkaan juurikaan välitetty siitä, mitä filmejä lapsille näytetään...poika kertoi nyt, et kolme kertaa on katsottu sellasia filmejä, mitkä on pelottanut ihan kamalasti...ei muista enää mitä ne tarkemmin ovat olleet.

Tutustuin tuohon tämän päiväseen paskafilmiin tarkemmin ja en voi sanoa muuta kuin et voi taivas mitä passssssskaaa...siis kamalaa tappelemista ja tappamista...huhhuhhuh...
 
fantasiaa
http://fi.filmtrailer.com/cinema/851/narnian+tarinat+-+prinssi+kaspian.html
Ei nyt kyllä paskaa tämä elokuva, mutta ei ihan pienille tarkoitettu. Fantasiasta voi myös tykätä.
En kyllä haluaisi oman ekaluokkalaiseni tätä näkevän..
 
vieras
Asiaa, kyllä kannattaakin puuttua kovalla kädellä, tosin taitaa harvassa olla(toivottavasti) nämä vastuuttomat opeaikuiset. Ja heti kyllä kannattaa puuttua jos aihetta on !
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja fantasiaa:
http://fi.filmtrailer.com/cinema/851/narnian+tarinat+-+prinssi+kaspian.html
Ei nyt kyllä paskaa tämä elokuva, mutta ei ihan pienille tarkoitettu. Fantasiasta voi myös tykätä.
En kyllä haluaisi oman ekaluokkalaiseni tätä näkevän..
Siis aikuisille varmaan ihan mielenkiintoinen filmi, mutta lasten silmille paskaa...lapset olivat ihan kauhuissaan kun tulivat kotiin ja poika sanoi myöhemminkin alahuuli väpisten, et pelotti hirveästi...ja kertoi uudelleen kuinka siinä nainen synnytti ja "huusi ku hullu"...siis *huokaus* (sadannen kerran)..
 
Khimaira
Mä olen lasten kanssa ( 8- ja 9-v) justiinsa katsonut noi narniat ja molemmat tykkäsivät kovasti - eivät olleet ollenkaan peloissaan, tms.
Toki jos koulussa olisivat pienemmän luokalla katsoneet, en asiasta tykkäisi - ei ole minusta mitenkään perusteltua katsoa tuollaista koulussa.
Miksi olivat katsoneet?
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Mä olen lasten kanssa ( 8- ja 9-v) justiinsa katsonut noi narniat ja molemmat tykkäsivät kovasti - eivät olleet ollenkaan peloissaan, tms.
Toki jos koulussa olisivat pienemmän luokalla katsoneet, en asiasta tykkäisi - ei ole minusta mitenkään perusteltua katsoa tuollaista koulussa.
Miksi olivat katsoneet?
Ihan vaan ajankuluks..tiesitkö noiden filmien ikärajasta? Meillä ainakin noudatetaan niitä ja tässä tapauksessa mielestäni saisi olla k-15..
 
vieras
Jos on k-11 leffa, sen saa katsoa vanhempien seurassa, jos on 9v. Silti en antaisi edes 9v. katsoa tuollaista, on tosiaan liian hurja, eli aiheesta suutuit ap. Minusta ne ikärajat jopa liian löysiä, monen elokuvan ikäraja saisi olla korkeampi.
 

Yhteistyössä