Tehdäänpä la aika pinoa:)

  • Viestiketjun aloittaja huvikseen
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28709172]Miksi käynnistystä? Ei tietenkään tarvii vastata...mulla 10.9.2013[/QUOTE]

Vesien meno spontaanisti kotona ei ole toivottua, koska ponnistustarve tulee välittömästi ja siihen liittyy sitten näitä syöksysynnytyksen riskejä.
 
"Vieras"
Vesien meno spontaanisti kotona ei ole toivottua, koska ponnistustarve tulee välittömästi ja siihen liittyy sitten näitä syöksysynnytyksen riskejä.
Edelliset? Mun esikoinentuli syöksysynnytyksellä 3 h: ssa ja nyt kysyttiin haluatko käynnistyksen. Kukaan ei selittänyt asiaa enempää enkä tajunnut yhtään miksi kysyi...vasta kotona aloin miettiä asiaa kun menin hämilleni. Mistään vesistä ei sanottu...no täytyy huomenna soittaa...
 
[QUOTE="Vieras";28709207]Edelliset? Mun esikoinentuli syöksysynnytyksellä 3 h: ssa ja nyt kysyttiin haluatko käynnistyksen. Kukaan ei selittänyt asiaa enempää enkä tajunnut yhtään miksi kysyi...vasta kotona aloin miettiä asiaa kun menin hämilleni. Mistään vesistä ei sanottu...no täytyy huomenna soittaa...[/QUOTE]

No edellinen tuli sillai, että vedet meni ja 1 cm auki, syntyi 1 h 11 min myöhemmin.
 
Oho :D mulla molemmat 27 tuntia. Toinen kesti paljon kauemminkin, tai siis vedet meni jo aamulla ja syntyi vasta seuraavana päivänä illalla. Mutta se kesto lasketaan vissiin supistuksista eikä vesien menosta
Eka lähti etenemään suppareilla, olin yön sairaalassakin, mutta synnytyksen kestoa ei ole kirjattu säännöllisten suppareiden alusta vaan siitä, kun katsottiin suppareiden alkavan tosissaan purra eli vaikuttaa. Ekassa vedet meni, kun 5 cm auki ja siitä syntymään 2,5 tuntia. Repesin leikkaussalia vaativasti ja vauvalta murtui luu.
 
Mulla tämä on viides lapsi. Joka kerta on vesien menosta syntymään kulunut aikaa 8-25 min. Koskaan ei kuitenkaan ole puhuttu käynnistyksestä. Pitäiskö nyt sitten varmistaa asia lääkäriltä, että miksi ei ole käynnistystä ehdotettu?
Onko sulla ollut lääketieteellisiä ongelmia tuosta syystä? Olen myös itse aika pienikokoinen, enkä saa esim.valita synnytysasentoa itse koskaan. Lääkäri sanoi, että minun paras tulla heti sairaalaan, jos alkaa yhtään supistella tiukemmin. Jos vedet menevät ja tuntuu tarve ponnistaa, niin tulisi soittaa ambulanssi joka tapauksessa.
 

Yhteistyössä