Teidän ensimmäiset alkoholikokeilut ja humala

  • Viestiketjun aloittaja "ulpukka"
  • Ensimmäinen viesti
voinuoruus
Ekat kännit join 15 vuotiaana kaverin kotibileissä. Sen jälkeen lähti vähän käsistä ja tuli juotua todella usein kunnes kerran tuli sellainen krapula, etten puoleen vuoteen voinutkaan ajatella alkoholia. Kiinni en koskaan jäänyt.
 
absolutisti
Minä en alkoholiin ole koskenut enkä tule koskemaankaan. En ymmärrä, eikö sitä osata pitää hauskaa selvinpäin? Mihin tarvitsee kännejä, jolloin tulee tehtyä kaikkea typerää ja kärsiä seuraavana päivänä kamalasta olosta? Sinuna vahtisin enemmän lasta ja katselisin missä hän vapaa aikansa viettää ja mitä tekee.
 
15-vuotiaana muutaman tyttökaverin kanssa yhden heistä kotona :) oli aika överit. Ei musta juoppoa tullut, aina on pari kertaa vuodessa tuolle huville riittänyt. Pidettiin silloin teininä aina "tyttöjeniltaa" tai (lauta)"peli-iltaa" jonkun luona jos mentiin juomaan. Jäätiin kiinni kun äiti kysyi suht suoraan ja minä en osaa valehdella. (Ihan puhtaasti olen varmaan maailman huonoin valehtelija, läheisteni onneksi kaiketi?)
 
"virpi"
Join ensimmäisen kerran 17 vuotiaana. Kavereiden kanssa vietettiin iltaa ja joku kaverin kaveri tuli sitten juomat mukanaan. Meinasin aluksi kieltäytyä, mutta otinpa kuitenkin. Siinä suurinpirtein kuuden lonkeron jälkeen alkoi mennä kontrolli. Kyllähän se yksi sixpack aika kovasti tärähtää kokemattomalle. Jollakin oli kirkasta mukana ja siitä tuli sitten jonkin verran juotua. Ainakin niin paljon että muistikuvia loppuillasta ei ole. Aamulla heräsin kaverini roskakatoksesta jonkun jätkän kanssa. Oli kaamea krapula. Heti ylösnoustuani aloin oksentaa ja sitä jatkui iltaan asti. Sain myöhemmin kuulla että olin harrastanu seksiä roskakatoksen pojan kanssa olohuoneen sohvalla. Sen jälkeen juominen oli jatkunut ja olin kuulemma oksennellut paljon. Aamuyöstä olin ollut kotiin lähdössä mutta harrastanut vielä kerran seksiä sen roskiskatoksen pojan kanssa roskakatoksessa ja sammunut sitten siihen. Kaverit kun luulivat minun lähteneen kotiin niin eipä osanneet etsiä ja hakea sisään. Ehkäisyä ei sitten pojan kanssa köytetty kun parin kuukauden päästä huomasin olevani raskaana. Tein raskaudenkeskeytyksen enkä juonut seuraavan kerran kuin vasta 18 vuotis synttäreilläni. Vanhemmat eivät saaneet koskaan tietää mitään ensimmäisestä juomiskerrastani.
 
"valas"
Taisin olla 15 kun kavereiden kanssa saatiin juomia. Överiksihän sitten meni, eikä muistikuvia ole, mutta poliisit olivat kuulemma yöllä toimittaneet himaan. Kaamea olo seuraavana päivänä. Sen jälkeen join suunnillee pari kertaa kuukaudessa, yleenaä osasin ottaa hillitysti, mutta jos viinaa join niin meni aina överiksi. Kiinni en jäänyt kuin pari kertaa
 
9 vuotiaana eka känni, 5 lonkkua. Veljen (aikuinen) tyttöystävä tuli meille lonkkupussin kans, mä halusin maistaa ja se anto. No hyväähän se oli ja sain juoda niin paljo ku halusin. En jääny kiinni.

Seuraava kerta lienee 11 vuotiaana kaverin kans, sen veli haki meille kossupullon.

12-18 vuotiaana juominen oli lähes joka viikonloppuista, usein sekä pe että la.

Jossain vaiheessa äiti on tajunnu että ryyppään mutta ei se koskaan siihen puuttunu.
Surullista.
 
khaleesi
Ensimmäiset kännit kun olin 14, kahden tyttökaverin kanssa mentiin paikalliseen nuorten discoon. Siellä piti esiintyä PMMP. Kaveri oli varastanut isän viinapullon ja minä olin tyhjentänyt porukoiden viinakaapista kaikkia juomia sekasin, siis hyi hele...! Meni överiksi eikä koskaan päästy discolle. Maattiin räkäkänneissä jossain tienposkessa. Jokunen auto siinä pysähtyi ja kysyi tarvitaanko apua. Oli sovittu että isä hakee meidät klo 12 (autuaan tietämättömänä mistään känneistä) ja eipä oltu siihen mennessä selvitty, joten selväksihän se tuli että ilta ei menny ihan niinkuin olis pitänyt. Ensimmäinen krapula oli varmaan elämäni pahin ja olin ihan mustelmilla ja muutenkin rampana illan kaatuiluista. Ja mitä kaikkea olisi voinut sattua kun nuoret tytöt tuollaisessa kunnossa hoippui! :(
 
vierailija
Olin 13v. kun luokkalaisella oli bileet ja sinne siten parin luokkakaverin kanssa. Oltiin sovittu, että vanhemmille kerrotaan menevämme yhdelle toiselle luokkalaisellemme viettämään tyttöjen iltaa. Siellä juhlissa sitten oltiin juomapeliä ja ties mitä 7 minuttia taivassaa juttua. Oli hauskaa, ja siellä oli mukavasti porukkaa. Sisäänpääsy oli pari euroa koska siihen kuulu juomat, ruuat ja yösija, joten mikäpä siinä. Ihan känniin en itseäni vetänyt, mutta oltiin kaikki aika huppelissa kun nukuttiin ties kenen vieressä siellä lattialla. Aamulla sitten alkoi pahimmilla känniläisillä valitus ja särkylääkkeiden vetäminen. Minä ja pari kaveriamme joimme tosi paljon vettä, mässytimme purkkaa, että tupakan ja viinan haju olisi vähän hälventynyt. Illemmalla sitten minut haettiin ystävieni kotoa. En jäänyt kiinni, ja oli tämänkin jälkeen vielä bileitä. En ole jäänyt kiinni, vaikka lähellä on ollut.

On ollut hauskaa, ja alkoholin käyttö ei ole jäänyt tavaksi, vaikka sitä oli aina joskus vetänyt. Ne oli niitä teinikokeiluita, mutta sehän kuuluu elämään :)
 
12v olin putkassa ja totta hemmetissä jäin kiinni kun isä haki,ystävien kanssa olin.äärettömän noloa.sen jälkeen en oo koskaan juonut enää muistiani pois,esikoispoika oli 17v kun jäi kiinni juomisesta ja toinen poika on ottanut 3 krt 18-19 v siiderin minulta,enempää ei oo ottanut,ei oo käynyt koskaan baarissakaan.alaikäiselle en antais ikinä mitään alkoholipitoista
 
vierailija
Ite olin 14, se meni niin et ekaks me hyvän kaverin kaa vedettiin kossukokista sellai yks pullo aamun mittaa, jonka jälkeen käveltiin kolmen pojan luokse missä jatkettii 2 0.5litran pirttu pullolla, joka johti siihen että mä ite oksensin puskassa ja ne mun kaverit talutti mut kotiin ja jatko juomista sen jälkee. Ihme kyllä mulla ei tullu missään vaiheessa krapulaa siitä. Eikä se ollu lähelläkään eka kerta ku join mutta eka kerta se oli kun kiinni jäin.
 
vierailijavierailijja
Olin ehkä 15 ja serkkuni kanssa jossain bileissä...olin ns. kunnon tyttö silloin (kin) mutta elin nuoruuteni 80-luvulla ja silloin kännäämiset kotibileissä olivat aika valtavirtaa...nykyään onneksi tuo on aikalailla "marginaaliryhmien" juttu. Oma tyttäreni nyt 14v ja hän ja hänen kaverinsa eivät todellakaan pyöri sellaisessa seurassa, jossa tuota harastetaan..lisäksi vanhemaat ovat nykyään tietoisempia lastensa asioista kuin silloin 80-luvulla...Minullakin oli tosi kunnolliset ja fiksut vanhemmat, mutta oli tosi tavallista, että lähes kaikki kännäilivät kotibileissä siihen aikaan...eli tytöstä polvi parantunut, kuten sanonta kuuluu:)
 
vierailija
Ekan kerran join vähän alle 15-vuotiaana. Olin kotona poikaystävän kanssa kahdestaan. Saatiin joku kumma päähänpisto vetää kännit ja mentiin sitten vanhempien kaapille... juotiin samppanjaa, vodkaa vähän, karpalolikööriä, ja vähän kaikkea mitä löytyi. Oltiin kummatkin todella kännissä. Ei kumma kyllä, jääty koskaan kiinni. Olimme koko viikonlopun kahdestaan, ja saatiin hankittua uudet juomat tilalle. Ei hirveästi muuta hölmöilty, mitä nyt neitsyys meni... aamulla oli hirveä olo. Heräsin ja oksensin. Minulla eka kerta, poikaystävä oli juonut jo aikaisemminkin.
 
SanteriL snap:santeri332
16 vuotiaana viikkoa ennen ysin päättäreitä kaverin bileissä/keskustassa hilluen ja kiljua juoden..Meni lopulta överiksi, kunnon pelkokänni...kaikki pelotti..En jäänyt kiinni kun en mennyt kotiin yöksi (olin luvan kanssa kaverilla yötä, muka opiskelemassa)..Koskaan en virallisesti jäänyt kiinni juomisesta, mutta kyllähän nuo vanhemmat varmasti joskus tiesi kun joko viinalta haisten palasin seuraavana päivänä kotiin, tai tulin yöllä kännissä kotiin, koskaan ei asiasta pahemmin puhuttu (minulla on 2 10 vuotta vanhempaa veljeä jotka olivat nuorina vetänyt aika pahastikin välillä)..Oma lapsi ei ole vielä niin vanha
että joisi (2,5v)
Vittu jätkä on idiootti ku jotaki kiljua juo. Hyvin kirjotat
 

Yhteistyössä