Tein tänään päätöksen olla kesäkunnossa 2013!!

Tällä hetkellä siis painoa on 77 kiloa, 4 kiloa siihen napsahti, kun lopetin tupakanpolton. Olen aina keksinyt ties mitä verukkeita siihen, etten pysty laihduttamaan. Mutta kun en enää eilen saanut lempi "biletys" housujani mahtumaan (joita kokeilin vain huvin vuoksi), päätin, että painoa lähtee niin paljon, että saan tavoitehousuni jalkaan. Ja ei, ne eivät ole nuo eiliset, vaan sellaiset, jotka ovat viimeksi mahtuneet vuonna 2008.

Kaikkeen tähän innosti:
- housut, jotka eivät mahtuneet päälle
- tupakoimattomuus, joka on tuonut selvää säästöä
- oma peilikuva
- vanhat valokuvat viiden vuoden takaa, jolloin olin vetävännäköinen nainen :p
- vetämättömyys, kun tuntuu että mitään ei jaksa tehdä
- vaatekuvastojen mallit, jopa XL-mallit näyttävät kiinteämmiltä kuin minä

Keinot, joiden avulla aion kestää tämän kaiken:
- syöminen, riittävästi ja riittävän usein -> ruokaa jääkaappiin tarpeeksi, ettei tule ahmittua mitä tahansa tai kaupassa heräteostoksia. Siksi siis ruokalista valmiiksi!
- punnitsen itseni vain ja ainoastaan maanantai aamuisin. Välipainot ovat yhtä tyhjän kanssa.
- käytän pohjana painonvartijoiden pistelaskua, mutta katson sieltä ruoat, jotka pitävät nälkää loitolla pitkään, koska en halua kärsiä näläntunteesta.
- alan liikkua. Ensi alkuun kaksi kertaa viikossa jotakin sykettä nostavaa liikuntaa 60 minuuttia. (ennen en ole jaksanut tehdä yhtään mitään)
- teen itselleni välietappeja, jolloin palkitsen itseni. Tein itselleni kuntotestin ja jos tulokset ovat parantuneet puolella seuraavan neljän viikon aikana, uskallan mennä kokeilemaan kuntosalia, koska ennen en ole uskaltanut. Jos painoni on pudonnut 4 viikon aikana 4kg tai enemmän, ostan itselleni palkinnoksi uudet kengät tai laukun, jos ei ole, lisään liikuntaa.


Tähän ketjuun mukaan kaikki, joilla sama urakka alkanut!
 
"www"
Kuulostaa hyvältä. Toivottavasti saat jostain ystävästä, miehestä tms. tsempparin itsellesi, joka potkaisee lisäävauhtia, jos into lopahtaa. Tuki todella tärkeää! Tsemppiä!
 
Mulla ei ole tavoitteena pudottaa painoa mutta terveellistää itseni kunnon remontilla kylläkin. Liikuntaa vähintään 3x/vk, riippuu vähän muun perheen menoista mutta jos mahdollista niin useamminkin. Tavoitteena on opetella tekemään paljon uusia ruokia, ehdottomasti pääasiallisesti kasvis- ja kalaruokia.

Plussana toivon saavani paitsi perhettä ruokaremonttiin ja itselle säännöllisesti omaa aikaa liikunnan nimissä, myös taloutta järkevästi tiukennettua syynäämällä noita kauppalaskuja ja muuta syömistä.

*muoks* Ja siis itsellä tuo herkkujen radikaali vähentäminen ihan pysyvästi on sellainen paha kopsahduskuoppa jota yritän välttää.. Terveellisiä herkkuja siis täytyypi opetella tekemään ja pitämään kaapeissa että on jotain mässättävää kun tekee pahasti mieli.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ymmärryksensydän
Pidetään ketju yhdessä ylhäällä! Ja paino alhaalla!!

Chala: tuo kauppakuittien tarkastelu on hyvin järkevä päätös! Itse keräsin viime marraskuun ja joulukuun kaikki kuitit ja tulos oli, että melkein 400 euroa oli mennyt aivan turhuuksiin kuten suklaapatukat ym. pikaiset kauppareissuilla itselle ja lapsille, kahviloissa käynnit, Hesellä käynnit, sipsit, liian suuret karkki/herkku/pullaostokset ja suurin osa ihan vain siksi, että oli liikkeelle lähdettäessä niin kova nälkä, että oli jotakin pakko äkkiä saada :(

Tuntuvat pieniltä summilta muiden joukossa, mutta vuodessa kertyy jo iso lasku! Siksi päätinkin nyt suunnitella tarkkaan kauppaostokset ja toivon, että rahaa jää niin paljon säästöön, että pääsen yksin tai lasten kanssa syksymmällä pienelle hemmottelumatkalle jonnekin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän;27913186:
Pidetään ketju yhdessä ylhäällä! Ja paino alhaalla!!

Chala: tuo kauppakuittien tarkastelu on hyvin järkevä päätös! Itse keräsin viime marraskuun ja joulukuun kaikki kuitit ja tulos oli, että melkein 400 euroa oli mennyt aivan turhuuksiin kuten suklaapatukat ym. pikaiset kauppareissuilla itselle ja lapsille, kahviloissa käynnit, Hesellä käynnit, sipsit, liian suuret karkki/herkku/pullaostokset ja suurin osa ihan vain siksi, että oli liikkeelle lähdettäessä niin kova nälkä, että oli jotakin pakko äkkiä saada :(

Tuntuvat pieniltä summilta muiden joukossa, mutta vuodessa kertyy jo iso lasku! Siksi päätinkin nyt suunnitella tarkkaan kauppaostokset ja toivon, että rahaa jää niin paljon säästöön, että pääsen yksin tai lasten kanssa syksymmällä pienelle hemmottelumatkalle jonnekin :)
Mä tiedän kans että noihin kaikkiin menee vähintään kymmeniä euroja kuukaudessa, ellei enemmänkin.. Itsellä isoin ongelma on duunissa mässäily. Jos pystyy käymään syömässä jotain järkevää päivän aikana niin ei ongelmaa, mutta monesti sitä on niin kiireellä liikkeessä että sitten vetää jotain suklaapatukkaa laukusta jne. Täytyy alkaa panostaa näihin eväisiin varsinkin..

Suurin haasteeni siis; kokonaisvaltainen ruokaremontti (koko perheelle samalla tietty).
 
"vieras"
Hei sinä aloittaja! Mene vaan kuntosalille, ei siinä ole mitään kehtaamista. Niissä käy kaikenkokoisia ihmisiä. Alat heti kiinteytyä, lihakset alkavat löytyä ja saat miellyttävän keinon pitää liikuntarutiinista kiinni.
 
Mäkin aloitin vuosi sitten laihdutuksen joka ihmeekseni(ja monen muun ;) ) onnistui. Mä en käyny koko aikana salilla ku en tohtinu. Kyllä se onnistuu jos on tarpeeks sisua. Alkuun en syöny karkkia mut sitten ku oli n 10 kiloa tippunu niin aloin pienen herkku palan perjantaisin ostaa ja paino tippu edelleen. Sitä oppii pikkuhiljaa uuden elämän tyylin jos tarpeeks haluaa. Eli haluan toivottaa sulle ja muillekin tähän urakkaan ryhtyneille tsemppiä ja onnea!!:)
 
Keittiönoita
Lyhennänkin tavoitteeni aikataulua. Tein pienen laskelman ja uusi tavoitteeni on -10 kg juhannukseen mennessä. 10 kiloa läskiä on noin 80000 kcal ja vähentääkseni sen 150:ssä päivässä saan syödä noin 1360 kcal/vrk. Pitäisi onnistua ilman suurempaa tuskaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: mensku
Trilla
Mä aloitan myös huomenna! Kiireinen syksy on tuonut painoa useita kiloja enkä ole saanut itseäni niskasta kiinni. Tykkään liikkua mutta työpäivän jälkeen saatan jäädä sohvalle. Suurin ongelma on mässääminen. Ostan kaikkea mahdollista kotiin ja syön vuoroitellen suolaista ja makeaa kunnes on paha olo.

Keskityn näihin:
- tavallista ruokaa kohtuullisia määriä
- jatkan liikuntaa
- teen kaikkeni etten sortuisi ylettömään mässäilyyn, jota on jatkunut jo vuosia.

Jos näen tämän keskustelun, tuun kommentoimaan ja tsemppaamaan! :)
 
^vierailija^
Heips!
Nostan tämän. Onko porukka edistynyt?
Itse ajattelin yrittää aloittaa TÄNÄÄN, tarkoitus ois saada painoa ales tästä 61 kilosta ehkä jopa 53-54 kiloon, mutta edes jonnekkin tuonne 55 paikkeille.

Olen hamstrannut noita laihdutuspillereitä joita en kuitenkaan ole onnistunut aloittamaan, ja nyt vihdoin olisi aika. Juujuu, hömppätuotteita, mutta ainakin tämänaamuinen chilikapseli on poistanut nälän totaalisesti, joten ainakin se avittaa vähän :)

Tarkoitus ois tietysti kans pienentää ruoka-annoksia, vähentää herkkuja, juoda enemmän vettä ja liikkua jonkin verran enemmän.
Olen tehnyt itselleni excel-taulukon, jossa on välitavoitteet sun muut, senttejäkin ois tarkoitus mittailla.

Tämän on vain pakko toimia! 5 vuotta sitten painoin 52kiloa (166cm), ja haluaisin takaisin niihin vaatteisiin. Paino humpsahti 3 kuukaudessa 10 kiloa ylöspäin ja jämähti siihen, en vain ole onnistunut niitä saamaan pois. Onneksi ei sentäs ole tullut lisääkään.

Onko läskinsulattaja-ketjuja tälle vuodelle tehty? En ole oikein koskaan onnistunut niitä bongaamaan täällä vaikka lähes päivittäin täällä pyörin.
 
Mä aloittelin n. 1.5 kk sitten taas vaihteeksi tiukennetun linjan vhh:lla - 4 kiloa lähtenyt. Tavoitteena vähän tiukentua reilun kuukauden päästä oleviin näytöksiin, ja siitä eteenpäinkin jatkaa kohti kesää vähän asiallisemmin.
Aattelin ensin etten mitään senttejä lähde mittailemaan, kun ei ole ollut tapana senteissä mittailla itseään ennenkään. Nyt kummiskin ehkä olisi ollut utelias näkemään muutoksen vähän tarkemmin, kun olo on ainakin kohentunut melkoisesti. Tsemppejä vaan kaikille tiukkailijoille!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä