Teinin huome hujan hajan. Millä tuota opetan siistimmäksi!

  • Viestiketjun aloittaja hermo menee nyt
  • Ensimmäinen viesti
kolmen kohta teinin äiti
Olen kyllä hopin kanssa samoilla linjoilla että ei ole noloa. Teineille tekstitely ei pitäisi olla edes vaikeaa. Kyse on ilmoitusluontoisesta jutusta. Mä haluan tietää keitä meillä on jos en ole kotona. Jos jotain vaikka sattuu, jos jonkun vanhempi kyselee jälkikasvunsa perään tms. Ihan tavallinen käytäntö niin aikuisilla kuin teineillä ja turvallisuuteenkin liittyvä seikka. Se ei ole kyttäämistä vaan ihan normaali asia joka helpottaa arkea. Jos unohtaa olla kertomatta niin ei siitä mitään seuraa.
Kyse ei ollutkaan siitä, että ilmoittaako vaan siitä, joutuuko kysymään lupaa? (Aihehan lähti siitä, saako tulla kavereita, jos huone on sotkuinen).
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen kohta teinin äiti;27223508:
Kyse ei ollutkaan siitä, että ilmoittaako vaan siitä, joutuuko kysymään lupaa? (Aihehan lähti siitä, saako tulla kavereita, jos huone on sotkuinen).
No meillä tuo ilmoittaminen on myös sitä luvan kysymistäkin samalla. Voi olla että ei käy ja silloin kaveri perutaan. En ole koskaan kieltänyt tuomasta mutta ilmoittaminen=lupa on suotavaa.
 
nnn
No minä taas olen nipo-äiti, jolle teinit ilmoittavat/kysyvät jos tahtovat kavereitaan kylään muuten kuin käväisemään esim.kuolusta tulomatkalla, jolloin olen itse töissä. Mutta meillä ei toisaalta kyllä käy vieraita juuri muutenkaan, ainakan jos sitä ei ole etukäteen sovittu, minun vanhempani joskus tulevat yllättäen, ei muuta. Eikä ole minusta noloa, eikä edes noiden 15 ja 16 vuotiaiden mielestä, sama käytäntö on myös lasten kaveripiirissä muuten. Paljon lapseni ovat nuokulla, ja siellä ystäviensä kanssa.
 
"..."
No minä taas olen nipo-äiti, jolle teinit ilmoittavat/kysyvät jos tahtovat kavereitaan kylään muuten kuin käväisemään esim.kuolusta tulomatkalla, jolloin olen itse töissä. Mutta meillä ei toisaalta kyllä käy vieraita juuri muutenkaan, ainakan jos sitä ei ole etukäteen sovittu, minun vanhempani joskus tulevat yllättäen, ei muuta. Eikä ole minusta noloa, eikä edes noiden 15 ja 16 vuotiaiden mielestä, sama käytäntö on myös lasten kaveripiirissä muuten. Paljon lapseni ovat nuokulla, ja siellä ystäviensä kanssa.[/QU

En ihmettele, ettei vieraita käykään, jos aina pitää sopia kaikki etukäteen ja luvat olla kysyttynä.
No, meidän lapset ei notku kylillä eikä nuokkarillakaan hirveän paljoa, enemmän ovat kavereineen meillä tai kavereitten kodeissa, mutta musta se on vaan hyvä asia.
Ja musta on ihana, että meillä piipahtelee vieraita. Kummasti piristää oloa ja elämää, kun joku ihan yllättäen käväsee.
 
"vieras"
No meillä ainakin usein on teineillä kavereita meillä, kun me tullaan töistä kotiin. EIKÄ ole tarvinnut meille soittaa töihin ja kysyä asialle lupaa, se jätettiin jo alakoulun loppuvaiheessa.
Jos meillä on sitten meidän kotiuduttua jotain muuta ohjelmaa, niin vieraat häippäsee... so simple.
Soitteleeko teillä sitten 7-9-luokkalaiset teille töihin ja kyselee, voiko kaverit tulla? Sori vaan, mutta on se musta noloa.
Mun mielestä on nolompaa pistää ne kaverit pihalle. Muistan itse muutaman kerran kun menin koulusta suoraan kaverille,sitten tuli vanhemmat töistä ja tokaisi että "nonii,nyt alkaa meidän perheen keskinäinen aika,vieraat ulos". Kieltämättä tuli vähän semmonen olo ettö joo anteeks,en olisi tullut jos olisin tiennyt =)
 
ed
[QUOTE="vieras";27223957]Mun mielestä on nolompaa pistää ne kaverit pihalle. Muistan itse muutaman kerran kun menin koulusta suoraan kaverille,sitten tuli vanhemmat töistä ja tokaisi että "nonii,nyt alkaa meidän perheen keskinäinen aika,vieraat ulos". Kieltämättä tuli vähän semmonen olo ettö joo anteeks,en olisi tullut jos olisin tiennyt =)[/QUOTE]

No ei meillä ajeta vieraita pois perheen keskinäisen ajan vieton takia... :)
Mutta jos ollaan lähdössä johonkin sellaiseen menoon, mihin teinikin haluaa mukaan (mitä ei kyllä enää loppujen lopuksi ole hirveästi; kyläilyt, ostosreissut, uintireissut eivät enää niin vanhempien kanssa huvita), muuten saa kyllä kaverit meillä olla, niin minun kaverit, lasten kaverit, miehen kaverit kuin yhteisetkin ;)
 

Yhteistyössä