Teinipari kahdestaan mökillä..

  • Viestiketjun aloittaja Taasjotain
  • Ensimmäinen viesti
N33
Arveletko kaikkien teinien unielmien täyttymyksen olevan seksi ja juominen alaikäisenä? Eli on suorastaan vahdittava kellon ympäri? Itselläni onnistui nuoruus varsin mainiosti ilman :) Enkä suinkaan ollut ainoa, tuttavapiirissäni aikaisin seksisuhteet aloittaneet ovst eronnet ties kuinka monta kertaa.
Mä aloitin seksin harrastamisen ollessani 14v. Siihen mennessä oltiin poikaystävän kanssa oltu vuosi yhdessä. Yhteisiä vuosia kertyi 9. Nyt menossa toinen parisuhde, tämä kestänyt jo kymmenen vuotta.
Että ei sekään kaikkiin päde, että aikaisin aloitettu seksielämä haittaa parisuhteita ja ajaa helpommin eroihin.
 
"emmalii"
Kasiluokkalaiset on kyllä mielestäni liian nuoria harrastamaan seksiä.Sitten kun ehkäisyasiat on paremmassa jamassa voi ottaa vastuuta mahdollisista vahingoistakin.En laskisi sen varaan että 15v poika ottaa vastuun koko hommasta.
 
"Juulianna"
[QUOTE="vanhempi";30809205]En ole yh. Enkä sano, etteikö vieraita saisi käydä, mutta öitä eivät vietä samassa sängyssä. Onneksi olemme tästä asiasta miehen kanssa samaa mieltä ja lapsetkin sen tietävät. Aikanaan, kun muuttavat omilleen, voivat viettää yönsä puolisoidensa kanssa , tässä huushollissa eivät.[/QUOTE]

Mitäs lapsenne asuu kotona vielä 18-vuotiaana? tai 19v.? Eikö silloinkaan saa olla yövieraita?

Teillä ei siis kukaan ole ikinä yötä? Kaukaa käymään tullut sukulainen tai ystävä joka tarvitsisi yöpaikan? Jotenkin huvittavaa touhua teillä.
 
"kahden äiti"
[QUOTE="sara";30809303]Suurimmalle osalle pillereistä ei tule mitään oireita,niitä on niin laaja kirjo.Mulla ne helpotti kuukautiskipuja,säännöllisti kiertoa ja ihon ravoittuminen väheni.Mutta kokeilemalla se selviää.[/QUOTE]

Näinpä. Lisäksi pillerit suojaavat tietyilta sairauksilta, kuten endometrioosilta ja jopa parantavat mahdollisuuksia tulla myöhemmällä iällä raskaaksi, koska käytännössä 'säilövät' munasarjat sen ikäisinä kuin pillerien käyttö on aloitettu.
 
"kahden äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Ap tässä;30809371:
"kahden äiti" mistä tulee oletus että haluaisin koskaan lapsia? Mistä sinä voit sen tietää.-Ap
Sitä me emme kumpikaan voin tietää. Itsekin saatat alkaa haluamaan lapsia vasta neljänkympin lähestyessä, vaikka sitä ennen olisit aina ollut asiaa vastaan. Niin on käynyt monille.

Lisääntymisterveyttään kannattaa vaalia kaiken varalta, koska on musertavaa jäädä lapsettomaksi oman lyhytnäköisen toimintansa takia, jos jossain vaiheessa haluaakin saada lapsia.
 
Viieras
[QUOTE="kahden äiti";30809368]Näinpä. Lisäksi pillerit suojaavat tietyilta sairauksilta, kuten endometrioosilta ja jopa parantavat mahdollisuuksia tulla myöhemmällä iällä raskaaksi, koska käytännössä 'säilövät' munasarjat sen ikäisinä kuin pillerien käyttö on aloitettu.[/QUOTE]

Juu, voi pitää endon "unessa". Ja sitten kun ne pillerit lopettaa, on helvetti irti.
Endoa joko on tai ei, se oireilee tai ei. Mutta siksi ei pillereitä kannata syödä, että sillä ehkäisisi endon syntyä.
 
"kahden äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Ap tässä;30809371:
"kahden äiti" mistä tulee oletus että haluaisin koskaan lapsia? Mistä sinä voit sen tietää.-Ap
Pahin skenaario olisi raskautua tuossa elämänvaiheessa. Tiedät varmasti, ettei kumi ole oikein käytettynäkään kovin varma ehkäisyväline. Mitä teet, jos tulet raskaaksi? Otatko abortin ja aiotko synnyttää lapsen?
 
mami -84
En minäkään ole koskaan pillereitä syönyt ja olen tullut raskaaksi juuri silloin kuin olemme niin halunneet. Eli ei ne pillerit ole mielestäni aivan ehdoton ehkäisyväline nuorelle naiselle, jos itse ei niitä halua. Ihme painostamista...
 
Ap Tässä
Musta tuntuu että jos tulisin raskaaksi, ja en olisi käyttänyt pillereitä vaan kortsua niin minut varmaan laitettaisiin siihen syylliseksi? Te ette taida tajuta että mulla on oikeus ILMAN PAINOSTUSTA JA SYYTTELYÄ olla käyttämättä pillereitä. En aio niitä käyttää niin en käytä. Jos joskus tarvitsen, niin otan jälkiehkäisyn. Kondomi on täysin toimiva ehkäsy, ei sitä muuten edes myytäisi. Tuntuu että mua syyllistetään kun en käytä pillereitä. Outoa, koska poikaystävänikin sanoi että ei halua minun niitä käyttävän. -Ap
 
"sara"
Alkuperäinen kirjoittaja Ap Tässä;30809388:
Musta tuntuu että jos tulisin raskaaksi, ja en olisi käyttänyt pillereitä vaan kortsua niin minut varmaan laitettaisiin siihen syylliseksi? Te ette taida tajuta että mulla on oikeus ILMAN PAINOSTUSTA JA SYYTTELYÄ olla käyttämättä pillereitä. En aio niitä käyttää niin en käytä. Jos joskus tarvitsen, niin otan jälkiehkäisyn. Kondomi on täysin toimiva ehkäsy, ei sitä muuten edes myytäisi. Tuntuu että mua syyllistetään kun en käytä pillereitä. Outoa, koska poikaystävänikin sanoi että ei halua minun niitä käyttävän. -Ap
Kondomi - kondomia ei osata käyttää oikein - Seksi & Parisuhde - Ilta-Sanomat
 
V.ieras
[QUOTE="kahden äiti";30809386]Pahin skenaario olisi raskautua tuossa elämänvaiheessa. Tiedät varmasti, ettei kumi ole oikein käytettynäkään kovin varma ehkäisyväline. Mitä teet, jos tulet raskaaksi? Otatko abortin ja aiotko synnyttää lapsen?[/QUOTE]

Niin ja joku käyttänyt kumia ainoana ehkäisynä useita vuosia ilman vahinkoja.
Ja joku e-pillereitä popsinut tullut niistä huolimatta raskaaksi..
Ripuli, oksentelu, antibiootit, muutaman tunnin heitot pillerin ottamisessa jne., ne kaikki heikentää pillerien tehoa.
Että olisiko se jälkiehkäisy tai abortti helpommin ymmärrettävissä, jos raskaus olisi alkanut pillereistä huolimatta?
 
Ap vastaa
Ei en aikoisi pitää lasta. Tulevaan uraani ei lapset käy. Mutta pilleritkin voi pettää! Onko abortti sillon hyväksyttävämpi? Minua ei voi pakottaa pillereitä käyttämään.-Ap
 
"isukki"
Alkuperäinen kirjoittaja Ap Tässä;30809388:
Musta tuntuu että jos tulisin raskaaksi, ja en olisi käyttänyt pillereitä vaan kortsua niin minut varmaan laitettaisiin siihen syylliseksi? Te ette taida tajuta että mulla on oikeus ILMAN PAINOSTUSTA JA SYYTTELYÄ olla käyttämättä pillereitä. En aio niitä käyttää niin en käytä. Jos joskus tarvitsen, niin otan jälkiehkäisyn. Kondomi on täysin toimiva ehkäsy, ei sitä muuten edes myytäisi. Tuntuu että mua syyllistetään kun en käytä pillereitä. Outoa, koska poikaystävänikin sanoi että ei halua minun niitä käyttävän. -Ap
Höpöhöpö tuon ikäinen poika nyt on tietenkin "samaa mieltä"kanssasi.Aivan varmasti se vetelisi ennemmin paljaalla kun alkaisi jonkun kumin kanssa värkkäämään kesken kaiken.Sulla on vielä paljon opittavaa meistä miehistä.
 
Ap tässä
Vastuullinen isä? Juupa juu. Kai tajuat että sanoit "mieluummin vetelisi paljaalla.."? Sehän siis tarkoittaa sitä että sinun mielestä on parempi olla pillereillä ilman kortsua (jotka ei suojaa sukupuoli tauteja) kun käyttää kortsuja joka toimii myös ja SUOJAA sukupulitaudeilta. Viisasta toimintaa. Olet varmasti vuoden isä. -Ap
 
"vanhempi"
[QUOTE="Juulianna";30809365]Mitäs lapsenne asuu kotona vielä 18-vuotiaana? tai 19v.? Eikö silloinkaan saa olla yövieraita?

Teillä ei siis kukaan ole ikinä yötä? Kaukaa käymään tullut sukulainen tai ystävä joka tarvitsisi yöpaikan? Jotenkin huvittavaa touhua teillä.[/QUOTE]

Todennäköisesti niin kauan kuin tässä saman katon alla asutaan, he eivät tuo poika/tyttöystäviään yökylään. En tiedä, kun ei olla vielä ihan siinä vaiheessa.

Sukulaiset toki kyläilee joskus, mutta heidän kanssaan ei kukaan sekstaile. Ja totta puhuen, en kyllä tykkää siitäkään, että talossa on yövieraita (=sukulaisia).
 
"kahden äiti"
En minäkään ole koskaan pillereitä syönyt ja olen tullut raskaaksi juuri silloin kuin olemme niin halunneet. Eli ei ne pillerit ole mielestäni aivan ehdoton ehkäisyväline nuorelle naiselle, jos itse ei niitä halua. Ihme painostamista...
Eri ehkäisyvälineiden varmuusprosentit ei ole tuulesta temmattuja, joten sinun ja muutaman muun yksittäisillä kokemuksilla ei ole mitään merkitystä.
 

Yhteistyössä