teinkö hyvän valinnan?

  • Viestiketjun aloittaja brio nova
  • Ensimmäinen viesti
brio nova
Ostettiin Brio Nova yhdistelmät syksyllä syntyvälle vauvalle. Kauheata, miten kauan noita vaunuja pähkäiltiin, varmaan viimeisen kuukauden olen istunut koneella vertailemassa ja etsimässä tietoa ja käyttäjäkokemuksia eri vaunuista. Ja vaikka en Novista ole kuullut oikeastaan mitään negatiivista, niin silti on nyt sellainen olo että "onko nää nyt varmaan hyvät ja pitäiskö kuitenkin vaihtaa ja loputtomasti etsiä jos jossakin olis joku tosi hyvä tarjous" jne... Ihan hassua, miten tämä vaunu-asia tuntuu nyt niin maailman tärkeimmältä jutulta! Jos ei olisi lainkaan tarvinnut miettiä hintaa, olisin halunnut Hartanin vaunut, mutta kyllä olivat joka paikassa niin hinnakkaita että... Brion vaunut ei jotenkin ole niin "muhkean" ja makean näköisiä. Mutta on ilmeisesti sellainen "varma" valinta?? Olisi mukava kuulla näitten Nova-rattaiden omistajien kommentteja, oletteko olleet tyytyväisiä ostokseen vielä jonkin ajan kuluttuakin?
 
Mä olin samassa tilanteessa viime kesänä, tuskailin ja pähkäilin vaunujen kanssa ja lopulta vaihtoehdoiksi jäi Brion Kombi ja Brion Nova. Loppukesästä kun vaunut tulivat tarjoukseen, ostimme sitten Brion Novat pehmeällä kantokopalla.
Me ollaan tykätty vaunuista todella paljon, ne on käytössä osoittautuneet aivan ihaniksi, luotettaviksi ja helppokäyttöisiksi. Kantokoppaa käytettiin yllättävän pitkään (loppuaika lämpöpussina, otettiin kovikkeet pois) ja tänä kesänä on ollut ratasosa käytössä.

Mä olen tykännyt aivan mielettömästi siitä Klik-systeemistä, millä ratasosan saa irti rungosta, saan ne yksinkin helposti autoon. Ja kankaat on olleet aivan huippuluokkaa, lika on lähtenyt pyyhkimällä, ja ne on edelleen hirveän siistit. Ja sitten kun ne on vielä tosi kevyet työntää, liikkuu kuin itsestään, ei voi olla mitään pahaa sanottavaa.

Mun kaverilla on eri merkkiset vaunut (kalliimmat!!) ja hällä on jo kahdesti ollut ongelmia kuomunsa kanssa, siinä on ollut vikoja paljon ja kyllä mä olen ollu tyytyväinen että valitsin sitten Briot (muitakin merkkejä mietin).

Mulla on nyt jo yksi sukulainen joka haluis ostaa multa nämä ja maksaisi 350 euroa mulle näistä vaunuista mutta en raaski vielä luopuu (vaikka matkarattaatkin on) koska lenkkeilen niin paljon pitkiä lenkkejä hiekkatiellä.

Eli täällä pelkästään hyviä kokemuksia! :wave:
 
alkup
Nyt kun näitä vaunuja olen katsellut niin ei nämä nyt mitkään kauhean tylsät ole, koetin ottaa mahdollisimman "monipuolisen" värin (se beige-ruskea-punainen) niin se jotenkin tekee näistä kivamman näköiset, kun vertaa joihinkin yksivärisiin tummansinisiin. Eikä ainakaan tunnu liian isoilta, hirmu pikkuisilta näyttävät ja vähän mietityttääkin tuo kopan kapeus....? Me otettiin kovalla kantokopalla, mietin että oliko se virhe, kun se on paljon kömpelömpi kantaa kuin pehmeä, ja jotenkin ei tunnu istuvan tuonne vaunun sisään... Mutta ajattelin että se ois sitte tukevampi ja suojaavampi kuin se pehmeä koppa... Saa nyt nähdä sitten miltä käytössä tuntuu!

En kauheasti vielä lueskellut tuota ohjekirjaa, mutta käsitin niin ettei sitä selkänojaa saa tavallaan lukituksi vaaka-asentoon? Ainakaan nyt kun ei ole painoa päällä, niin se ei pysy ihan alhaalla kun sen sinne painaa.
Toivottavasti pysyy nyt sitte kaikki nepparit sun muut ehjinä, niitä kun tuntuu olevan aika paljon.

Jäi vähän kyllä kismittämään, kun alunperin suunnittelin kolmipyöräisiä vaunuja tai sellaisia joissa on kääntyvät etupyörät, ja en sitten kuitenkaan arvannut ottaa...Heti nyt nimittäin rupesi vaivaamaan se että näitä saa sitten tiukoissa kurveissa aina nostaa kun kääntää...
 
lisäys
No niin, lisään vielä että huomasin, että teleskooppiaisan pituuden säätöpainikkeet nitisee, tai niissä on jotenkin löysää ja pitävät vaunuja heijatessa pientä klinksutusta... Ja se tuulisuoja/jalkapeite? tuntuu pieneltä kun sen laittaa vielä kantokopan päälle, täytyy avata ne jalkopään vetoketjut että riittää jotenkuten. Olisi pahus pitänyt tosiaan ottaa se pehmeä kantokassi... Voisihan sen varmaan vaihtaa, mutta kun vaunut haettiin 300 kilometrin päästä...
 
EX-SAVONLINNA
Mellä on Novat. Ollut käytössä noin 10kk eikä mitään valittamista ollut. Otettiin pehmeällä kantokopalla. Kantokoppa otettiin pois kun poika oli 5kk ikäinen.
Suosittelen!!! =)
 

Yhteistyössä