Teinkö väärin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lapsi tietää että iltapalaa ei saa enää yhdeksän jälkeen. Nyt on yrittänyt nukkua, ei saanut nukutuksi ja kuulemma nälkä. En anna enää tähän aikaan ruokaa. Sitten pitäisi odottaa vielä puoli tuntia että saa hampaat pestä, juu ei tule kysymykseenkään.

Lapsi söi kyllä tosi tukevan päivällisen, että siksi ei tullut kai tarvetta ruokailuun iltapala-aikana. Iltapala-aika on siis n. 20-21. Ei tosiaan enää rueta hillumaan keittiössä näin myöhään ja sitten on myös se hampaidenpesu asia.

Niin lapsi meni pettyneenä takaisin sänkyyn kun pidän häntä kuulemma nälässä. Mutta koska näin ollaan sovittu, niin näin se vaan menee.
 
Olisin kyllä antanu ruokaa, jos siis ei mitään syönyt iltapalalla. Eikä tarvii oottaa puolta tuntia, hammashoitajalta kysyin kerran. Oliks niin et happamien ruokien jälkeen ei saa heti harjata ettei kiille kärsi. Ns. normiruossa ei mitään väliä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Itse olisin toiminut toisin. Ja pessyt hampaat heti iltapalan jälkeen.
Joo meillä ei toimita noin, vaan suositusten mukaisesti.
Ei se nyt voi olla yhdestä kerrasta kiinni! Tuskin ne hampaat pilalle menee, jos yhden kerran peset ne heti ruokailun jälkeen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Itse olisin toiminut toisin. Ja pessyt hampaat heti iltapalan jälkeen.
Joo meillä ei toimita noin, vaan suositusten mukaisesti.
Ei se nyt voi olla yhdestä kerrasta kiinni! Tuskin ne hampaat pilalle menee, jos yhden kerran peset ne heti ruokailun jälkeen.
Niin jos aina ajattelee ettei ole yhdestä kerrasta kiinni, niin sitten niistä tulee yhteensä monta kertaa ja kun lapsellani ei ole parasta laatua hampaat. Isältään "perinyt" nuo, lohkeilevatkin jo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Itse olisin toiminut toisin. Ja pessyt hampaat heti iltapalan jälkeen.
Joo meillä ei toimita noin, vaan suositusten mukaisesti.
Ei se nyt voi olla yhdestä kerrasta kiinni! Tuskin ne hampaat pilalle menee, jos yhden kerran peset ne heti ruokailun jälkeen.
Ei todellakaan mene. Ja olen edelleen sitä mieltä, että toimit väärin.
 
Jos tuo tilanne ei yleensä toistu eli tänään oli suunnilleen yksi harvoista kerroista kun on noin tapahtunut niin olisin varmaan joustanut. Mitään traumoja tuosta nyt tuskin jää vaikka joskus voi joustaa niistä säännöistä. Lapsi kuitenkin varmaan ymmärsi miksi toimit noin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Siis miksei se syöny iltapalaa?

Ei meillä oo kyselty että onko nälkä, vaan sitä syödään iltapala, oli nälkä tai ei.
Meillä ei pakoteta syömään.
Eikä ilmeisesti anneta nälkäiselle lapselle ruokaa.
Lapsi kyllä tietää mitä ollaan sovittu. Iltapala-aikana olisi voinut kyllä syödä, ei aina tarvitse odottaa sitä nälkää. Tästäpä oppii sitten, toivotaan.
 

Yhteistyössä