Tekeekö miehesi toistuvasti jotain sellaista, mikä saa sinut raivon partaalle?

  • Viestiketjun aloittaja berttabee
  • Ensimmäinen viesti
berttabee
Mun mies tekee; hän jättää aina KAIKEN auki! Ovet; vaatekaapin ja keittiökaappien ovet, tiskikoneen luukun, vessan oven, ULKO-OVEN! Meillä on ollut kerran viikon etelänreissun ajan silloisen asunnon (kerrostalossa) ulko-ovi raollaan...! Avonaiseen tiskikoneen luukkuun olen meinannut kompastua ja katkoa jäseniä useamman kerran. Lista jatkuu: hän unohtaa aina lukita taka-oven (josta suora pääsy meille), jättää AINA astiat pöytään, terassille, minne milloinkin. Hän ei koskaan tuo niitä esim. tiskipöydälle!

Eiks oo saatanan raivostuttavan kuuloista?
 
Pin
Kaksi asiaa ärsyttää viikosta toiseen, mies nukahtelee suihkuun. Ei se aina ärsytä, mutta jos olen vaikka alakerrassa juuri mukavasti asettautunut sohvalle ja huomaan että ahaa taas se sinne nukahti, joudun ravaamaan yläkerrassa sanomassa. Sitten voi olla, että joudun uudelleen menemään kun taas nukahtaa sinne. Äh! :D
Menisi ihan sänkyyn nukkumaan, ei tarvi nukkua vessassa, suihkussa, pöydässä jne. Suihku suussa vielä ja välillä yksii hulluna kun vedet menee henkeen nukahtaessa. Muuten antaisin olla, mutta siinä tapauksessa se lilluisi siellä tunteja. (olen testannut)

Toinen on sormien pureskelu, en kestä kuunnella sitä mukellusta. Tosin samaa vikaa on minussakin ja sitten vuorotellen huomautellaan "älä pure!". :D
 
Pin
Mä olen meillä tuo joka jättää kaikki ovet auki. Vähän olen kyllä parantanut, mutta huomaan välillä ruokaa tehdessä, että joka ikinen kaappi ja laatikko mitä keittiöstä löytyy on auki, ovet on auki, ikkunat jää auki, kaikki mahdollinen... :unsure: Jätin kylppärin kaapit viimeksi auki ja mieheni törmäsi niihin niin, että lasit helähti lattiaan hajalle. Hups.
 
No ei oikeastaan. Joskus mua vähän ärsyttää ku se jättää hellan tai uunin päälle. En tiedä miksei ole semmoista tapaa että ensin laittaisi ne pois ja vasta sitten siirtäisi ruuan jäähtymään.

Teen itse niin paljon toistuvia ärsyttäviä juttuja, että en viitsi nalkuttaa koko aikaa.
 
vievvrailija
Kaksi asiaa ärsyttää viikosta toiseen, mies nukahtelee suihkuun. Ei se aina ärsytä, mutta jos olen vaikka alakerrassa juuri mukavasti asettautunut sohvalle ja huomaan että ahaa taas se sinne nukahti, joudun ravaamaan yläkerrassa sanomassa. Sitten voi olla, että joudun uudelleen menemään kun taas nukahtaa sinne. Äh! :D
Menisi ihan sänkyyn nukkumaan, ei tarvi nukkua vessassa, suihkussa, pöydässä jne. Suihku suussa vielä ja välillä yksii hulluna kun vedet menee henkeen nukahtaessa. Muuten antaisin olla, mutta siinä tapauksessa se lilluisi siellä tunteja. (olen testannut)

Toinen on sormien pureskelu, en kestä kuunnella sitä mukellusta. Tosin samaa vikaa on minussakin ja sitten vuorotellen huomautellaan "älä pure!". :D
Teillä mies ei saa nukuttua tarpeeksi jos noin.
 
ZXCV
Meillä mies pitää olohuoneen nojatuolia vaatehuoneenaan. Siellä on kaikki puoliksi pidetyt vaatteet remonttihaalareista pyhäpukuun, näin karrikoidusti. Ja tästä on KESKUSTELTU ja paljon, mutta ei auta.

Samoin kaikki tavarat, mitä keksii kaivaa kaapeista esiin, jää sille sijoilleen. Esimerkkinä mainittakoon esim. sukelluskello, jota keksi vuosien jälkeen alkaa ihastelemaan. Hyvä niin, mutta sen jälkeen se onkin ollut pakkauksessaan olohuoneen lipaston päälle. Ja siellä on kaikki muukin, mitä joskus tulee edes mieleen katsoa.

Ja meillä on tajuttoman pienet tilat, jolloin on ensiarvoisen tärkeää, että joka tavaralla on paikkansa ja ne tavarat myös säilytetään siellä !!!! (Taas nousi hiivat hattuun)
 
vierailija
Minua ärsyttää myös miehen nukkuminen, mutta hän ei nukahda suihkuun. Ihan minne tahansa muualle kylläkin.

Lasten kanssa leikkiessään, nukahtaa automatolle tai pieneen pöytään. Olohuoneessa sohvalle (ei nyt niin kamalaa). Keittiössä ruokapöydän ääreen, terassilla nojatuoliin ja jopa muutaman kerran vessan pöntölle.

Aluksi luulin että on narkolepsia tmv. Mutta ei. Nukkuu yötkin ihan hyvin eikä verikokeissa mitään häikkää. Eikä edes valita väsymystä vaan touhuaa kyllä. Jos tulee "tylsä" hetki niin sammahtaa. Eipä mitään, tähän on jo totuttu eikä ainakaan ukko huomaa jos vietetään mun vanhempien luona vaikka koko päivä kun nukahtaa sielläkin sohvalle. :D
 
vierailija
Kaksi asiaa ärsyttää viikosta toiseen, mies nukahtelee suihkuun. Ei se aina ärsytä, mutta jos olen vaikka alakerrassa juuri mukavasti asettautunut sohvalle ja huomaan että ahaa taas se sinne nukahti, joudun ravaamaan yläkerrassa sanomassa. Sitten voi olla, että joudun uudelleen menemään kun taas nukahtaa sinne. Äh! :D
Menisi ihan sänkyyn nukkumaan, ei tarvi nukkua vessassa, suihkussa, pöydässä jne. Suihku suussa vielä ja välillä yksii hulluna kun vedet menee henkeen nukahtaessa. Muuten antaisin olla, mutta siinä tapauksessa se lilluisi siellä tunteja. (olen testannut)

Toinen on sormien pureskelu, en kestä kuunnella sitä mukellusta. Tosin samaa vikaa on minussakin ja sitten vuorotellen huomautellaan "älä pure!". :D
Ei kuulosta ihan normaalilta tuo suihkuun nukahtelu.
 
Outoo
Tekee, aika montaakin juttua mutta ei ole varaa niistä mainita. Kun oma paha tapa on jättää noita asioita levälleen.. Esim. pihasaunassa on sellainen "pyyheteline", joka käännetään seinästä sivuun. Nyt on jälleen musta silmä miehellä :D Joten.. taidampa olla ihan hiljaa niistä toisen tavoista. Ed.kerralla paukautti päänsä vintin rappusiin, kun olin jättäny lukituksen auki vahingossa..
Kaikkeen tottuu. Ihmettelisin jos ei vuosien aikana esiintyisi mitään ärsyttäviä tapoja kumppanissa. Niiden kanssa nyt on vain elettävä. Kummankin.

Tuo nukahteluhomma muuten oikeasti kannattaa tutkituttaa. Voi olla joku neurologinen juttu, myöhemmällä iällä voi pahentua. Jos ei unenpuutteesta ole kiinni niin silloin huolestuisin.
 
Pin
Tekee, aika montaakin juttua mutta ei ole varaa niistä mainita. Kun oma paha tapa on jättää noita asioita levälleen.. Esim. pihasaunassa on sellainen "pyyheteline", joka käännetään seinästä sivuun. Nyt on jälleen musta silmä miehellä :D Joten.. taidampa olla ihan hiljaa niistä toisen tavoista. Ed.kerralla paukautti päänsä vintin rappusiin, kun olin jättäny lukituksen auki vahingossa..
Kaikkeen tottuu. Ihmettelisin jos ei vuosien aikana esiintyisi mitään ärsyttäviä tapoja kumppanissa. Niiden kanssa nyt on vain elettävä. Kummankin.

Tuo nukahteluhomma muuten oikeasti kannattaa tutkituttaa. Voi olla joku neurologinen juttu, myöhemmällä iällä voi pahentua. Jos ei unenpuutteesta ole kiinni niin silloin huolestuisin.
No nukahtelee moni sukulaismieskin kun ottaa mukavan asennon sohvalla, joten en nyt tiedä...
 
vierailija
Tuo nukahteluhomma muuten oikeasti kannattaa tutkituttaa. Voi olla joku neurologinen juttu, myöhemmällä iällä voi pahentua. Jos ei unenpuutteesta ole kiinni niin silloin huolestuisin.
Uniapnean mahdollisuus kannattaa todella selvittää. Ei todellakaan ole normaalia nukahtaa suihkuun. Sohvalle torkahtamisen vielä voi ymmärtää. Tieten jos on humalassa ja sammuu sinne suihkuun...
 
....
Meillä mies ei tunne kelloa. Vaikka aikaa olisi varattu kuinka, mies onnistuu aina hankkimaan hirveän kiireen ja sitten taas juostaan tai ajetaan tuhatta ja sataa, että ehditään jotenkin ajoissa perille. Viimeksi viime viikonloppuna meinasin räjähtää, kun juhliin lähtöön oli aikaa 10 minuuttia ja mies vaan pesi autoa kaikessa rauhassa pihalla. Itse istuin juhlatamineissa lähtövalmiina ja melkein jo menin pihalle räyhäämään, mutta sitten mies jo tulikin ja sai onneksi äkkiä itsensä juhlakuntoon. Mutta taivasteli taas miten inhoaa kiireellä lähtöä: ei siis itsekään pidä siitä kun pitää hoppuilla ja kiirehtiä aina joka paikkaan. Harmittavan usein mies on myös myöhässä sovituista jutuista ja hänen kanssaan olen kyllä oppinut miten liukuva käsite aikataulu voi olla. Kiristelee toden teolla hermoja, kun itse en myöhästy koskaan, vaan olen mieluummin etuajassa.
 
Outoo
Mitä ihmeellisempää siinä on kuin sohvalle nukahtamisessa? Jos mukava asento ja lämmin vesi miellyttää niin voi nukahtaakkin.
Tietysti vanhemmiten tälläinen täti-ihminenkin nukahtaa helposti juuri sinne sohvalle tms. Mutta kyseessä kai tuossa on nuorehko mies ja perusterve, ilman unihäiriöitä? Ei se silloin kuulosta kovin "normaalilta". Mitäs jos on rento olo auton ratissa (joissain autoissa on oikein mukavat penkit ja kiva hurina, hrr) ja nuupahtaa kerrankin?

Terveillä ihmisillä lähtökohtaisesti on ne tietyt vaistot, ettei nukahdella esim.sinne suihkuun tai autonrattiin normaalissa vireystilassa. Tai ainakin äkkiä pitäisi sähsähtää hereille? Kovin sikeästi jos torkahtelee terve hyvin nukkunut ihminen niin kyllä se vaan huolestuittaisi minua kovasti. Suvussa on muutama rattiin nukahtanut kolaroinut, ihan jo silläkin mietin..
(kännissä/aineissa suihkuun nukahtelijat ovat oma juttunsa sitten mutta oletan ettei liity nyt humalatilat perheellisellä, heh heh)
 
Pin
Äh poistin vahingossa vastauksen kun muokkasin.. no siis olin sanomassa, että voihan sillä jotain ollakin en sitä kiellä, mutta en ihmettelisi yhtään vaikka ei olisikaan. Nukkunut vaikka 7-8h, voisi vielä "vähän mukavasti" torkahtaakin kun lämmin vesi lorisee, hyvässä asennossa ja on mukava olla niin voisihan sitä..
Olen kyllä kehottanut tutkituttamaan asian, mutta väittää kovasti olevansa normaali kalaihminen. :D
 
vierailija
Kaksi asiaa ärsyttää viikosta toiseen, mies nukahtelee suihkuun. Ei se aina ärsytä, mutta jos olen vaikka alakerrassa juuri mukavasti asettautunut sohvalle ja huomaan että ahaa taas se sinne nukahti, joudun ravaamaan yläkerrassa sanomassa. Sitten voi olla, että joudun uudelleen menemään kun taas nukahtaa sinne. Äh! :D
Menisi ihan sänkyyn nukkumaan, ei tarvi nukkua vessassa, suihkussa, pöydässä jne. Suihku suussa vielä ja välillä yksii hulluna kun vedet menee henkeen nukahtaessa. Muuten antaisin olla, mutta siinä tapauksessa se lilluisi siellä tunteja. (olen testannut)

Toinen on sormien pureskelu, en kestä kuunnella sitä mukellusta. Tosin samaa vikaa on minussakin ja sitten vuorotellen huomautellaan "älä pure!". :D
 

Yhteistyössä