Teki mies sitten ihan kaveritempun!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tanjuli:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Alkuperäinen kirjoittaja tanjuli:
kyllä mäkin olen sitä mieltä, että se leipä maistuu hyvälle varmasti sille kotona olijallekkin, eikö ole hienoa kuitenkin että mies tekee töitä ja tuo leipää kotiin? sallittakoon aamu unet pojan kainalossa.
juu varmasti..mutta pakkohan sen on tuoda jos perheen on perustanu.
Ja tähän lisäys vielä,että jos tanjuli on koko ketjun lukenut,niin kerroin kyllä tuossa aikaisemmin,että sitäkin olen ehdottanut jos mies jäisi kotiin ja itse menisin töihin.
menkää molemmat, niin sitten liene keksitte uuden syyn tapella.
Toistaiseksi ollaan molemmat tyytyväisiä näillä tuloilla elämiseen,mitä nyt saadaan. Vastasin kysymykseesi asiallisesti,sinä et näköjään osaa tehdä samoin. Hassua,kun olen senkin aikaisemmin sanonut,että en miehelleni ole tästä asiasta riehunut,tulin tänne purkamaan pahimman ketutukseni pois ja kuten mainittu,se helpotti.
 
tanjuli
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja tanjuli:
noh voih hellanlettaa!!
onks sul joku ongelma.. sulle on vissiin normaalia et rytmiä muutellaan miten sattuu ja lapsi itkeskelee yliväsymystä ja kiukkuaa, sehän se on lapsellekin hyväks.
kaiketi osaan hoitaa lapseni niin, ettei moiset aamu torkut elämää muuksi muuta
 
Alkuperäinen kirjoittaja tanjuli:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja tanjuli:
noh voih hellanlettaa!!
onks sul joku ongelma.. sulle on vissiin normaalia et rytmiä muutellaan miten sattuu ja lapsi itkeskelee yliväsymystä ja kiukkuaa, sehän se on lapsellekin hyväks.
kaiketi osaan hoitaa lapseni niin, ettei moiset aamu torkut elämää muuksi muuta
no niinhän se onkin :LOL: :LOL:
 
joku vaan
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja sesat:
Ihmetten lausetta "Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina"
mikä siin on ihmeellistä?
ehkä vaikka se, että jos se mies tarvitsisi ne pidemmät aamu-unet eli normaalit yöunet vaikka joka aamu, jos tulee myöhään illalla kotiin. Mihin iltavuoro kestää?

 
murmeli
ihan sen verran aapeelle.,. että ei se lapsen rytmi mene ihan sekaisin jos yhden kerran käy tolleen.. joskus jopa lapsi nukkuu paremmin yöllä kun on nukkunu päivällä enemmän.. saanko kysyä nukkuko lapsi tänään ne päikyt? jos nukku niin katotaan vaan että nukkuu ihan hyvin yölläkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sesat:
Ihmetten lausetta "Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina"
Mä voin suomentaa. minä herään maanantaina.mies herää tiistaina.minä herään keskiviikkona.mies herää torstaina.minä herään perjantaina ja lauantaina.mies herää sunnuntaina,että saa illalla hyvissä ajoin unta,koska maanantaina on aamuvuoro. Ymmärsitkö nyt?
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Kukaan ei ihmettele missä harmaan "äss" nimimerkillä palstailevan lapset ovat? Ihan yhtä kauan on hänkin tätä vääntöä jaksanut jatkaa.
No voi kuule, tää vaan pyörii taustalla.. Ja tytöllä on siskontytöt leikkikavereina (7 ja 9 v). Oon tässä välillä tehnyt ruoatkin ja syöttänyt tytön. Leikittiin legoilla ja luettiin kaikki porukalla. Vedin tunnin treenin, lihaskunto-sarjojen välillä kun täytyy pitää tauot, niin voi välillä tsekata uudet viestit ja vähän naureskella sun laiskuudelle. Mä oon vaan niin tehokas ja ajattele, että oon tehnyt täyden työpäivänkin ja kaikkee.. Sunkin kannattais jotain kuntolaitteita hankkii kotiin niin et olis niin kauhian väsynyt aamuisin ja jaksaisit herätä 7.00!
 
rahantakiayhdessä?
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Kukaan ei ihmettele missä harmaan "äss" nimimerkillä palstailevan lapset ovat? Ihan yhtä kauan on hänkin tätä vääntöä jaksanut jatkaa.
Älä välitä. Puhut miehesi kanssa tuosta sinua harmittavasta asiasta sitten kun hän töistään kotiutuu, eiköhän asia sillä järjesty. Teillä on parisuhteessa ja perhe-elämässä omat pelisääntönne, ei muitten mölinöistä kannata välittää. Ja toki kummankin niitä sääntöjä sitten pitää noudattaa, jos ne kerran yksissä tuumin on sovittu. Mukavaa iltaa sinulle (ja lapsellenne, ellei ole jo unten mailla)!
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja sesat:
Ihmetten lausetta "Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina"
mikä siin on ihmeellistä?
ehkä vaikka se, että jos se mies tarvitsisi ne pidemmät aamu-unet eli normaalit yöunet vaikka joka aamu, jos tulee myöhään illalla kotiin. Mihin iltavuoro kestää?
Mies on kotona vähän ennen yhtätoista. Mennään samaan aikaan nukkumaan,kun ainut hetki päivästä jolloin on kahdenkeskistä aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Kukaan ei ihmettele missä harmaan "äss" nimimerkillä palstailevan lapset ovat? Ihan yhtä kauan on hänkin tätä vääntöä jaksanut jatkaa.
No voi kuule, tää vaan pyörii taustalla.. Ja tytöllä on siskontytöt leikkikavereina (7 ja 9 v). Oon tässä välillä tehnyt ruoatkin ja syöttänyt tytön. Leikittiin legoilla ja luettiin kaikki porukalla. Vedin tunnin treenin, lihaskunto-sarjojen välillä kun täytyy pitää tauot, niin voi välillä tsekata uudet viestit ja vähän naureskella sun laiskuudelle. Mä oon vaan niin tehokas ja ajattele, että oon tehnyt täyden työpäivänkin ja kaikkee.. Sunkin kannattais jotain kuntolaitteita hankkii kotiin niin et olis niin kauhian väsynyt aamuisin ja jaksaisit herätä 7.00!
kuitenin oot vastaillut tiiviiseen tahtiin, eiks silloin bumbahkin voi vaan taustailla.. sulle tässä pitää nauraa, oot täys provo! :LOL: :LOL: ei kukaan oo noin täynnä itseään..
 
Vuorotyötä tekevät naiset hakevat työkyvyttömyyseläkkeelle kolme kertaa useammin kuin miehet.

Yksi teoria tähän nousee ylitse muiden: naisten kaksinkertainen työtaakka. Nainen on edelleen perheessä se, joka todennäköisesti hoitaa kotona odottavat kotityöt.

http://www.iltalehti.fi/terveys/200801217125630_tr.shtml

 
tanjuli
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Kukaan ei ihmettele missä harmaan "äss" nimimerkillä palstailevan lapset ovat? Ihan yhtä kauan on hänkin tätä vääntöä jaksanut jatkaa.
No voi kuule, tää vaan pyörii taustalla.. Ja tytöllä on siskontytöt leikkikavereina (7 ja 9 v). Oon tässä välillä tehnyt ruoatkin ja syöttänyt tytön. Leikittiin legoilla ja luettiin kaikki porukalla. Vedin tunnin treenin, lihaskunto-sarjojen välillä kun täytyy pitää tauot, niin voi välillä tsekata uudet viestit ja vähän naureskella sun laiskuudelle. Mä oon vaan niin tehokas ja ajattele, että oon tehnyt täyden työpäivänkin ja kaikkee.. Sunkin kannattais jotain kuntolaitteita hankkii kotiin niin et olis niin kauhian väsynyt aamuisin ja jaksaisit herätä 7.00!
no ei se jaksa hankkii niitä laitteita, ku se on niin väsyny. kitisee ja marisee vaan.. ja kerää sääli pisteitä täältä!

Onneks tehokkaitakin naisia vielä löytyy

 
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Kukaan ei ihmettele missä harmaan "äss" nimimerkillä palstailevan lapset ovat? Ihan yhtä kauan on hänkin tätä vääntöä jaksanut jatkaa.
No voi kuule, tää vaan pyörii taustalla.. Ja tytöllä on siskontytöt leikkikavereina (7 ja 9 v). Oon tässä välillä tehnyt ruoatkin ja syöttänyt tytön. Leikittiin legoilla ja luettiin kaikki porukalla. Vedin tunnin treenin, lihaskunto-sarjojen välillä kun täytyy pitää tauot, niin voi välillä tsekata uudet viestit ja vähän naureskella sun laiskuudelle. Mä oon vaan niin tehokas ja ajattele, että oon tehnyt täyden työpäivänkin ja kaikkee.. Sunkin kannattais jotain kuntolaitteita hankkii kotiin niin et olis niin kauhian väsynyt aamuisin ja jaksaisit herätä 7.00!
:flower: onneksi olkoon,olet juuri voittanut vuoden reima-äiti kilpailun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja sesat:
Ihmetten lausetta "Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina"
mikä siin on ihmeellistä?
ehkä vaikka se, että jos se mies tarvitsisi ne pidemmät aamu-unet eli normaalit yöunet vaikka joka aamu, jos tulee myöhään illalla kotiin. Mihin iltavuoro kestää?
Mies on kotona vähän ennen yhtätoista. Mennään samaan aikaan nukkumaan,kun ainut hetki päivästä jolloin on kahdenkeskistä aikaa.
ja taatusti pärjää tuollaisilla unilla joka toinen päivä.. aikuinen ihminen.
 
an9
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja sesat:
Ihmetten lausetta "Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina"
mikä siin on ihmeellistä?
ehkä vaikka se, että jos se mies tarvitsisi ne pidemmät aamu-unet eli normaalit yöunet vaikka joka aamu, jos tulee myöhään illalla kotiin. Mihin iltavuoro kestää?
Mies on kotona vähän ennen yhtätoista. Mennään samaan aikaan nukkumaan,kun ainut hetki päivästä jolloin on kahdenkeskistä aikaa.
Siis ei helvetti!!

just niin tätä! omaa aikaa lässyn lässyn... ja vaaditaan saada nukkua.. Oletko kysynyt mieheltäs et jaksaako se oikeesti? vai tekeekö vaan sua miellyttääkseen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja an9:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja sesat:
Ihmetten lausetta "Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina"
mikä siin on ihmeellistä?
ehkä vaikka se, että jos se mies tarvitsisi ne pidemmät aamu-unet eli normaalit yöunet vaikka joka aamu, jos tulee myöhään illalla kotiin. Mihin iltavuoro kestää?
Mies on kotona vähän ennen yhtätoista. Mennään samaan aikaan nukkumaan,kun ainut hetki päivästä jolloin on kahdenkeskistä aikaa.
Siis ei helvetti!!

just niin tätä! omaa aikaa lässyn lässyn... ja vaaditaan saada nukkua.. Oletko kysynyt mieheltäs et jaksaako se oikeesti? vai tekeekö vaan sua miellyttääkseen?
siin luki yhteistä aikaa.. ei omaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja murmeli:
ihan sen verran aapeelle.,. että ei se lapsen rytmi mene ihan sekaisin jos yhden kerran käy tolleen.. joskus jopa lapsi nukkuu paremmin yöllä kun on nukkunu päivällä enemmän.. saanko kysyä nukkuko lapsi tänään ne päikyt? jos nukku niin katotaan vaan että nukkuu ihan hyvin yölläkin.
En laittanut sitten päiväunille,kun ihan hyvin näytti virtaa riittävän. Äsken kävin peittelemässä yöunille ja hiljaista kuuluu olevan.
 
aikamoinen ketju... meillä mies tekee kolmivuorotyötä ja olen huomannut miten se on paljon rankempaa kun ns. normaali päivävuoro. Itse teen osa-aikaista päivätyötä ja sitten suurempi osa kotitöistä jää minulle. Kotityöt jaetaan toki parhaamme mukaan, tyyliin mies tekee usein ruuan, minä hoidan pyykit ja siivoushommat tehdään yhdessä. Mutta jos mies on puhki esim. yövuorojen päälle niin sitten täytyy levätä. Kyllähän isätkin tarvitsevat lepoa siinä missä me äiditkin. Voisiko heräämisvuoroissa joskus joustaa jos esim. se mies on aivan puhki? Itse olin esikon kohdalla todella tarkka päivärytmeistä (tyyliin väkisin päiväunille kello kaksi kun niin pitää tehdä jne.) mutta kun muksuja on siunaantunut enemmän niin on oma nipotuksenikin höltynyt. Ei yksi päivä eri rytmillä oikeasti elämää kaada vaikka se nyt harmittaisikin. Mikä sen suloisempaa kun köllötellä aamulla yhdessä koko perhe jos se on mahdollista. Harmittaa tuo sinua ihan selvästi mutta huomenna on päivä uusi.. :hug: Ja ihan oikeasti, on sitä suurempiakin murheita olemassa, esim. jos sille kumppanille vaikka sattuisi jotakin eikä se enää koskaan olisi siinä vieressä. Joskus me ihmiset vain vedämme herneen nenään aika olemattomastakin, siis minäkin "vanha raivopää. :D "
 
Alkuperäinen kirjoittaja an9:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja sesat:
Ihmetten lausetta "Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina"
mikä siin on ihmeellistä?
ehkä vaikka se, että jos se mies tarvitsisi ne pidemmät aamu-unet eli normaalit yöunet vaikka joka aamu, jos tulee myöhään illalla kotiin. Mihin iltavuoro kestää?
Mies on kotona vähän ennen yhtätoista. Mennään samaan aikaan nukkumaan,kun ainut hetki päivästä jolloin on kahdenkeskistä aikaa.
Siis ei helvetti!!

just niin tätä! omaa aikaa lässyn lässyn... ja vaaditaan saada nukkua.. Oletko kysynyt mieheltäs et jaksaako se oikeesti? vai tekeekö vaan sua miellyttääkseen?
No ainakin tähän asti mies on ollut ihan tyytyväinen kun on töistä tullessaan saanut vähän aikaa pussailla ennen nukkumaanmenoa ;) Mutta kuinkas sinä hoitaisit parisuhteesi,jos mies nukkuisi ja herättyään lähtisi töihin ja sinä olisit jo nukkumassa kun miehesi tulee kotiin? Joka päivä sama homma? Kyllä ainakin meillä molemmat kaipaa sitä kahdenkeskistä läheisyyttäkin..
 
joku vaan
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja an9:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja sesat:
Ihmetten lausetta "Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina"
mikä siin on ihmeellistä?
ehkä vaikka se, että jos se mies tarvitsisi ne pidemmät aamu-unet eli normaalit yöunet vaikka joka aamu, jos tulee myöhään illalla kotiin. Mihin iltavuoro kestää?
Mies on kotona vähän ennen yhtätoista. Mennään samaan aikaan nukkumaan,kun ainut hetki päivästä jolloin on kahdenkeskistä aikaa.
Siis ei helvetti!!

just niin tätä! omaa aikaa lässyn lässyn... ja vaaditaan saada nukkua.. Oletko kysynyt mieheltäs et jaksaako se oikeesti? vai tekeekö vaan sua miellyttääkseen?
No ainakin tähän asti mies on ollut ihan tyytyväinen kun on töistä tullessaan saanut vähän aikaa pussailla ennen nukkumaanmenoa ;) Mutta kuinkas sinä hoitaisit parisuhteesi,jos mies nukkuisi ja herättyään lähtisi töihin ja sinä olisit jo nukkumassa kun miehesi tulee kotiin? Joka päivä sama homma? Kyllä ainakin meillä molemmat kaipaa sitä kahdenkeskistä läheisyyttäkin..
Että ihan "saa pussailla vähän aikaa". Kysyykö luvan vai käsketkö?



 
Alkuperäinen kirjoittaja Aleksia:
aikamoinen ketju... meillä mies tekee kolmivuorotyötä ja olen huomannut miten se on paljon rankempaa kun ns. normaali päivävuoro. Itse teen osa-aikaista päivätyötä ja sitten suurempi osa kotitöistä jää minulle. Kotityöt jaetaan toki parhaamme mukaan, tyyliin mies tekee usein ruuan, minä hoidan pyykit ja siivoushommat tehdään yhdessä. Mutta jos mies on puhki esim. yövuorojen päälle niin sitten täytyy levätä. Kyllähän isätkin tarvitsevat lepoa siinä missä me äiditkin. Voisiko heräämisvuoroissa joskus joustaa jos esim. se mies on aivan puhki? Itse olin esikon kohdalla todella tarkka päivärytmeistä (tyyliin väkisin päiväunille kello kaksi kun niin pitää tehdä jne.) mutta kun muksuja on siunaantunut enemmän niin on oma nipotuksenikin höltynyt. Ei yksi päivä eri rytmillä oikeasti elämää kaada vaikka se nyt harmittaisikin. Mikä sen suloisempaa kun köllötellä aamulla yhdessä koko perhe jos se on mahdollista. Harmittaa tuo sinua ihan selvästi mutta huomenna on päivä uusi.. :hug: Ja ihan oikeasti, on sitä suurempiakin murheita olemassa, esim. jos sille kumppanille vaikka sattuisi jotakin eikä se enää koskaan olisi siinä vieressä. Joskus me ihmiset vain vedämme herneen nenään aika olemattomastakin, siis minäkin "vanha raivopää. :D "
:) näinhän se on. Mutta sitä ihmettelen miten mies voi olla kuolemanväsynyt,kun työ on pääasiassa istumista,kahvilla voi käydä kun huvittaa,töitä on tilauksista riippuen eli joko on tai ei ole. Jos mies tekisi todella ruumiillista työtä,pitkiä päiviä,yövuoroja ym,niin tilannehan olisi jo eri. Sitäkin ihmettelen,että kun monet tässä ketjussa ovat sitä mieltä ettei mieheltä voi tälläistä vaatia,niin entäs kun tosiaan molemmat olemme töissä?Jos minä töistä tullessani/ennen töihin lähtöäni nostaisin jalta pöydälle ja syljeksisin kattoon,niin kuka silloin olisi laiska? Minä. Koska mieheltä ei voi vaatia.
 

Yhteistyössä