Tekisi mieli valehdella lapsen ikä...

  • Viestiketjun aloittaja ValehtelijaValehtelija
  • Ensimmäinen viesti
ValehtelijaValehtelija
En varmaan ole ainoa vanhempi, joka tällaista miettii?
Ollaan menossa hyvipuistoon, jonne alle 4-vuotias pääsee ilmaiseksi ja lapsi täytti viikko sitten neljä... On niin huono rahatilannekin, että tekisi mieli valehdella. Lipun hinta on aika iso kuiteskin, mutta kaiveleehan se valehteleminen toki...

Onko paikalla muita huijareita vai olenko ainoa joka sellaista edes miettii :D
 
Olen kerran huijannut, ikäraja tais oll 3 tai 4 ja lapseni oli pari kk yli tuon iän.
Onhan se väärin vaikka miten vääntäis, itelle selittelin kuitenkin että kun 2 vanhempaa tulee mukaan lapsen vuoksi ja maksaa täyden hinnan siitä (vaikkei juuri laitteissa käy/niitä ei ole).
 
Saraldo
Mä en ole koskaan valehdellut lapsen ikää. Ei kovin hienoa esimerkkiä jälkikasvulle. Lapsi oppii siinä, että valehtelu on ihan sallittua, jos itse siitä jotenkin hyötyy. Mä hankin lapselle bussikortin heti kun täytti seitsemän, huvipuistoihin maksetaan niin paljon kun käsketään jne. Ei vaan istu luonteseen mulla tuollainen valehtelu.
 
"noo"
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä;28487992:
Me ollaan sujuvasti valehdeltu lapsen ikä, tuo tyttö kun on vielä pieni ikäisekseen.
Kyllä käyttäsin hyväksi tuota ikää, siis valehtelisin nuoremmaksi kuin on. Tää nuorimmainen on vaan meillä taas niin isokokoinen/pitkä tyttö, että häntä luultiin jo kolmivuotiaan 5 vuotiaaksi. Niin ei kehtaa yrittää valehdella lapsen ikää.
 
"vieras"
Mulla on kolme sisarusta, ja isä aina pyöräytteli meidän ikiä komeasti alakanttiin tuollaisissa tilanteissa. Hävetti, mutta selvisin.

Omaa hyvin pienikokoista tytärtäni on luultu alle 1-vuotiaaksi pari kertaa tilanteissa joissa siitä on taloudellista etua, enkä ole korjannut käsitystä, mutta itse en ole ikää muuksi väittänyt. Vielä.

Ja joo, tuota meidän nyt 1v10kk ikäisen luultiin eilen puistossa olevan "varmaan samoja ikiä tämän meidän Vertin kanssa, Vertti täyttää kohta 11kk" :D Ei hän nyt niiiiiin nuorelta näytä.
 
No eipä mentäis huvipuistoon jos olis noin tiukkaa rahasta!!

Kaikkea muutakin kivaa voi keksiä, eikä sen tarvitse aina maksaa hunajaa.

Yhtenä kesänä käytiin parikin kertaa Lintsillä ja se tuntui olevan hurjan kivaa. Kesän lopussa kuitenkin muistitelivat kivoimpina asioina ihan jotakin muuta.

Mutta juu, voisin huijata, ihan hyvin:D
 
"vieras"
Minä menin kerran ystävien kyydissä koiranäyttelyyn ja siellä pääsymaksu maksettiin autojonossa ja minä istuin takapenkillä länässä, kun kärsin aikamoisesta krapulasta, niin lipunmyyjä totesi, että "siis 2 aikuista ja 2 lasta" :) Eipä viitsitty korjata asiaa :) Olihan mulla silloin ikää oikeasti jo reilusti päälle 20 :)
 

Yhteistyössä