tekisitkö töitä, jos saisin 1000 ?/kk käteen verojen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti
jenni87
Tällähetkellä en. Alan kumminkin saamaan kohta kodinhoitontukea 294?/kk + sisarlisää 94?, kaupunkilisää 200? ja mulle jää käteen tuosta ainakin 550?! Joten jos palkka olisi 1000? ja siitä vielä päivähoitomaksut niin en jäisi paljon voitolle... ja mielummin hoidan lapset kotona, kun että saisin ehkä 100? ylimäärästä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja työläinen:
kotona ollessa sain 400 euroa vähemmän kuin töissä käydessäni, lasken tähän elarit ja lapsilisät mukaan... onko työssäkäynti siis kannattavaa, jos saan vaan 400 euroa "ylimääräistä" käymässätyössä?
Meillä ei nähdä nälkää, vaikka ruokin noin 400-500?/kk 4 henkisen porukkani. Eli kyllä mä pidän sitä isona rahana. Mutta nää on näitä, kun jollain tollanen summa on taskuraha ja palaa yhellä kauppareisulla.

 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä duunariko?:
millä hinnalla sitten tekisitte töitä? Koska mä en saa paljoakaan yli ton tonnin ja ei oo tullut mieleenkään, että jäisin kotio.
Mä suostun töihin koulutukseni mukaisella palkalla, mutta en euroakaan alle. Ei sekään mikään mahtava ole, olisko alin peruspalkka brutto 1750e. Tarvisi kyllä olla hyvä työmaa, että ottaisin pelkän päivätyön. Tähän asti olen aina tehnyt vuorotyötä josta saa lisät päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niksu:
Alkuperäinen kirjoittaja työläinen:
kotona ollessa sain 400 euroa vähemmän kuin töissä käydessäni, lasken tähän elarit ja lapsilisät mukaan... onko työssäkäynti siis kannattavaa, jos saan vaan 400 euroa "ylimääräistä" käymässätyössä?
Meillä ei nähdä nälkää, vaikka ruokin noin 400-500?/kk 4 henkisen porukkani. Eli kyllä mä pidän sitä isona rahana. Mutta nää on näitä, kun jollain tollanen summa on taskuraha ja palaa yhellä kauppareisulla.
mun (ex)miehelle toi on taskuraha..ihmettelee miten mulla menee ruokakauppaan,ulkonasyömiseen ja kaikkeen humppailuun "VAAN" 200 e kuussa.
ehkä tän takia meillä ei oo yhteistä taloutta koska miehen rahankäyttö on aivan ällistyttävää!! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä duunariko?:
millä hinnalla sitten tekisitte töitä? Koska mä en saa paljoakaan yli ton tonnin ja ei oo tullut mieleenkään, että jäisin kotio.
Mä suostun töihin koulutukseni mukaisella palkalla, mutta en euroakaan alle. Ei sekään mikään mahtava ole, olisko alin peruspalkka brutto 1750e. Tarvisi kyllä olla hyvä työmaa, että ottaisin pelkän päivätyön. Tähän asti olen aina tehnyt vuorotyötä josta saa lisät päälle.
Mun alan alin palkka myös toi. Miinustan verot ja ipanoitten hoitomaksun, niin ei kauheesti hurrata...Itse teen iltoja, mutten saa niistä mitään lisiä. Joku viikko voi jäädä vile muutaman tunnin alle täyden viikon, niin sekin taas nakertaa tiliä... :/
 
Teen koko ajan...tuntilaisena palkka vaihtelee muutaman sadan ja lähes parin tonnin välillä...oiskin useimmin tuo isompi!!

Kun ei tule matka ym.kuluja niin eipä taida kehdata muutakaan lähteä etsiskelemään ja vakkarihomma :D :D

Joskus päivän raadannnat tuntuvat raskaalta ja muutenkin voi sataa p...aa niskaa-noin verbaalisesti ainakin, mutta kun muistaa velan määrän, niin ei kun polettamaan aikaisin aamusta työmaalle... :D
 
KYLLÄ! Ja olen tehnytkin viimeiset kymmenen vuotta!
Työaikani on 30 h/vko- nyt varsinkin kun itsellä on pieni lapsi, työaika on ihan passeli ja hoitomaksun jälkeenkin jää käteen huomattavasti enemmän kuin kotihoidontuella kotona ollessa!
Tosin tuolla ei eläisi jos olisi yksinhuoltaja tai jos mies tienaisi huonosti! Meilläkin talolainat ja autolainat päällä- mutta miehen palkka pelastaa tilanteen ja itselle jää hyvin aikaa vielä töiden jälkeenkin olla lapsen kanssa!
Toki haluaisin tehdä jossain välissä normaalia viikkotyöaikaa...eihän tuosta pidemmän päälle kerry kunnolla eläkettäkään!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No just. Kyllä. Mieheni tekee 40 tuntista työviikkoa ja käteen jää vajaa 1100 euroa...
Itselläni olisi sama homma, jos kokopäivätöissä olisin. Matalapalkka-aloilla on ihan normaali palkka.-
mitä töitä teette??
Autoala ja hotelli- ja ravintola-ala.
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
En menisi, koska tuonkin kokoinen palkka pudottaa asumistuen pois, jonka jälkeen käneen jäis n.500e joten... Tällä hetkellä saan 1100e kun olen kotona, mutta suurin osa tuosta on verovapaata tuloa joka ei siis vaikuta mihinkään...
Anteeksi uteliaisuuteni, mut miten ihmeessä voit saada 1100e kotonaolosta, siis nettoko tuo 1100e?? Mä,kokoaikaisessa työssä olevana, en saa nettona käteen kun pari sataa enemmän...
nimim. väärän uravalinnan tehnyt

 

Yhteistyössä