Tenniskyynärpäätä ollut kellään?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei ole lääkärin diagnisoima vaan itse olen sen tehnyt ;-D Kipua on kyynärpään ulkosyrjässä ja välillä jopa kahvimukin nosto sattuu. Kauan tätä vaivaa voi kestää? Nyt ollut kuukauden päivät. Saiskohan tästä sairaslomaa, kun työ on ruumiillista?
 
"Jebou"
Mulla ollut pariinki kertaan. Lääkäri määrää tulehduskipulääkettä ja tarvittaessa pistää kortisonipiikin. Oikeen muuta ei voi. Kuntoutuspuolelta sain sen "remmin" mitä tenniskyynärpäätä sairastaessa voi käyttää, estää vähä virheliikettä. Samoin mulla oli rannetuki, kun ranteesta asti veti kyynärpäähän.
Voi kestää kauankin, piikillä mennä ohi hetkessä. Mahdollisimman levossa hyvä pitää. Saa sairaslomaa jos ei pysty työtään tekemään.
 
"Juh"
Saa ja kannattaa hakea saikkua! Voi muuten kroonistua ja sit voi olla pitkäkin lepo edessä. Mulle on kans laitettu kahdesti kortisonipiikki, toisella kerralla ei auttanut mitään, enkä sitä enää samaan paikka aio uudelleen ottaa. 600 Buranaa viikon kuuri (3xpvä) ja lepoa, sillä lähti mun tulehdus. Ja lasta oli mullakin ranteessa ja eka kerralla sellanen puristustuki kyynärvarressa.

Nyt oon oppinut aika hyvin pitämään käden sellaisessa asennossa, ettei se enää kipeydy.
 
mull on golfkyynärpää, eli sama vaiva, eripuoli kyynärpäästä..
just viikko sit pistettiin kortisoonia.

mut kylmäkäärettä, buranaa, voltaren emulgeeliä (vai mitäsenyoli ) toi tuki ja lepoa..

(mulla vaivannu jo viime kesästä, ei oo kipeä mut sormet kokoajan puuduksissa, lääkäri uhkasi et kk päästä pistetään leikkausjonoon..)

mee lääkäriin ja ota saikkua jos saat (mä en "voinu" pitää) jos vaikka pääsisit vähän helpommalla ku mä..
 
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23013260:
mull on golfkyynärpää, eli sama vaiva, eripuoli kyynärpäästä..
just viikko sit pistettiin kortisoonia.

mut kylmäkäärettä, buranaa, voltaren emulgeeliä (vai mitäsenyoli ) toi tuki ja lepoa..

(mulla vaivannu jo viime kesästä, ei oo kipeä mut sormet kokoajan puuduksissa, lääkäri uhkasi et kk päästä pistetään leikkausjonoon..)

mee lääkäriin ja ota saikkua jos saat (mä en "voinu" pitää) jos vaikka pääsisit vähän helpommalla ku mä..
Minäkään en oikeastaan "voi" pitää saikkua. Olen juuri aloittanut uudessa paikassa ja sairasloma nyt olisi äärimmäisen paha juttu tulevaisuutta ajatellen :( Ikävä näin ajatella mutta näin se vain on. Onneksi pystyn vähän säätelemään työtä ja käden rasitusta. Tämä hiiren käyttö ei ainakaan taida parantaa asiaa :/
 
Mulla on ollut, ja kyllä sen täydelliseen paranemiseen meni se lääkärin "uhkaama" 3 vuotta... Muutoin tietenkin parantunut melko piankin (kortisonipiikkiin en suostunut) levolla ja buranalla, mutta vielä viime vuonna tuli silloin tällöin tuonne kyynärpäähän kipua kun kannoin esim. raskaita kauppakasseja.

Mene ihmeessä lääkäriin, ei se itsehoidolla parane, varsinkaan jos teet raskasta työtä. Päinvastoin pahenee vain.
 
täällä
On ollut. Kortisonipiikkiä ja tuki kyynärpäähän. Niillä se jotenkin aina ajakseen asettuu ja taas tulee. Taitaa jihtua täällä koneella rönöttelystä Toisessa kyynärpäässä oli aikoinaan töistä johtuen. Rannekanavatkin leikaqttu eli aika rampa, mutta edelleen töissä uudelleen koulutuksen jälkeen sopivaan alaan.
 

Yhteistyössä