The Esikoishaaveista 2012 & 2013 plussanneet

Äippäpakkaus oli musta tosi ihana! Tykkään jotenkin hirmusti nyt nuista hieman retro henkisistä vaatteista varsinkin. :) Oon tässä pyykkäillyt vauvan lakanoita ja vaatteita jo aika monta koneellista, ihanaa saada kaikki pikkuhiljaa paikalleen.

Sokerirasitus mulla oli viime perjantaina ja niissä tuloksissa ei ollu mitään, kaikki siis ok. Neuvolalääkäri oli tiistaina ja se oli kyllä niin pikainen visiiti että. Viidessä minuutissa sisään ja ulos! Mitään muuta ei tehnyt kun kysyi miten on mennyt ja sisätutkimuksella tsekkasi kohdunsuun tilanteen (kiinni on). Neuvolatäti siinä samalla tunnusteli masun päältä pikkuisen asentoa, mutta ei vielä oikeen osannut sanoa miten päin on. Ja sydänäänet kuunteli. Siinäpä se. Tää oli tosiaan ensimmäinen lääkäri käynti ja lääkäri sanoi, että seuraavan kerran nähdään sitten synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa! Ohhoh.

Vielä olisi viikko töitä jäljellä ja sit alkaisi kesäloma! Ihanaa! Mitään kummempia vaivoja ei kyllä nyt ole ollut. Huh. Pieni potkuttelee kovasti! Onko kenelläkään muuten tietoa onko uiminen (järvessä) ihan ok, näin raskausaikana? Tai kylpylässä uiminen? Netistä tuntuu tulevan niin monenlaista tietoa tästäkin asiasta... Järveen tekisi mieli tällaisilla helteillä ja kesälomalle olisi ehkä tarkoitus kylpyläänkin suunnata... Täytynee kysyä aisiasta neuvolasta maanantaina.

Nanna ja pikkunen 27+5
 
Nanna itse en enää uskaltanut kylpylöissä uida noilla viikoilla kun oltiin reissussa. Luonnonvesissä varmaan joo ainakin rannoilla joista käyvät säännöllisesti näytteitä ottamassa. Harmittaa kyllä.. eilen käytettiin koiraa uimassa ja samalla kahlailin ja mies ja koira uivat:) Mitään virallista tietoa minulle ei ole asiasta. Jotenkin vaan olen ottanut varmemman päälle että ei mikään pöpö pääse nousemaan.

Marpa eiköhän se paino lähde nousemaan lisämaidon turvin. Imetys kuitenkin onnistuu normaalisti. Eilen olin synnytysvalmennuksessa jossa katsottiin puolen tunnin video imetyksestä. Oli miehelle pieni shokki ja rinnat koki pienen inflaation siinä :D No joka tapauksessa siitä tuli vaan mieleen että jos sulla ei jostain syystä tule sitä ravitsevampaa takamaitoa? Onneksi kuitenkin voi antaa korviketta lisänä. Itse en aio imetyksestä ottaa niin stressiä. Onnistuu jos onnistuu.

Huh tätä hellettä... jalat on kuin norsulla ja välillä turvotuksesti tunnottomat!

Jepu ja neiti 37+2.
 
Mä kävin kylpylässä raskaana ollessa. Neukkutäti sano mulle, että voi uida, jos paikat on kiinni. Kannattaa toki vielä omalta terkalta tarkistaa.

Ja täällä käytiin eilen taas painokontrollissa ja nyt paino oli hienosti noussu ke-ma välisenä aikana 180g :) Ja lisämaitoa en edes antanut neuvolan ohjeiden mukaan. Päätin tehdä niin kuin itestä hyvältä tuntui ja se oli oikea ratkaisu. Imetys onnistuu mielestäni nyt paremmin, kun päätin heittää neuvolan ohjeet hetkeksi syrjään. Neiti on saanu kyllä pariin otteeseen korviketta, mutta vain siksi, että tissi ei ole ollut saatavilla just sillä hetkellä.

Tsemppiä teille näihin keleihin. Voin vain kuvitella ettei ole kauheen makoisaa.
 
Nyt on varmaan Jepu jo synnyttänyt...? Oonko mä nyt ainut täällä,joka vielä pientä masussa kasvattelee? :)

Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Pikkunen kasvaa tasaisesti ja oma olokin on ihan hyvä ei mitään isompia vaivoja. Pitäs varmaan koputtaa puuta,mut mua ei ees supistele... Pieni melskaa masussa niin,että se näkyy ja tuntuu. :) Kesälomalla oon ollu ja käytiin miehen kanssa reissussakin. Ei oo kyllä yhtään ikävä töihin! Ihanaa olla kotona ja puuhailla omassa tahdissa. Kaikki alkaa olemaan valmista vauvaa varten. Viikonloppuna kasattiin pinnasänkykin ja nyt se vasta tuntuukin,että meillä on kohta oma pieni. Pikkuhiljaa rupee jänskättää,niin synnytys kuin vauvan tulokin,vaikka innolla odotankin... Vielä pari viikkoa ja sit alkais äippäloma. Hui miten nämä viikot rientää nyt! :)

Nanna ja pikkunen 32+1
 
Meille syntyi pieni prinsessa 30.6 klo 03.00. Synnytys oli siinä mielessä raskas että kesti kolme vuorokautta supistusten alkamisesta ennen kuin pienkoinen tuli tähän maailmaan. Supistukset tulivaat pitkään 15min välein ja alaselkä ja alamaha olivat kokoajan kipeät. Käytännössä en sitten nukkunut kolmeen vuorokauteen lainaan ja olin aika koomassa synnytyksenn jälkeen. Epiduraalia pelkäsin turhaan ja minulla se selkeästi nopeutti synnytyksen etenemistä kun sain rentouduttua kivuiltani. Nyt alkaa jo liikkuminen helpottua, en enää yhtään ihmettele niitä sairaalan reikätyynyjä;)

Pikkuinen sai heti viikon ikäisenä meiltä flunssan ja tämän ja minkä lie muun takia ei tahdo illalla asettua kuin tissille nukkumaan.. toivottavasti on vain ohimenevä vaihe. Nyt odotellaan että vauva vahvistuu ja päästäisin ihmisten ilmoille liikkumaan. Ainakin äiti odottaa. Kotoilua jo aika pitkään takana..

Jepu ja Milla-neiti
 
Lukeekohan tätä ketjua teistä enää kukaan, kun kaikki muut ovat jo vauvansa saaneet...?

Noo, täällä vielä masua kasvatellaan. Välillä on ruennut olemaan sellaista menkkakipumaista juilintaa alavatsalla... ja viime tiistaina luulin, että limatulppa lähti, ainakin osittain. Tuli niin sitkeä klimppi limaa suihkussa ja sen jälkeen vielä veskissä pyyhkiessä... Hmm.. No ei oo ainakaan tuntemuksia, että synnytys ois lähellä... Ja oikeaa kylkeä koskee istuessa... Mut muuten kyllä olot ihan jees.
Itellä on ollu jonkin aikaa fiilis, että tää syntyis 38+ viikolla... Saas nähä,,,

Nanna ja pikkunen 36+1
 
Moikka!
Meillä nyt neiti kohta 2kk. Alkuun oli kovaakin itkuisuutta joka onneksi nyt rauhoittunut. Vuorokausirytmiä ei oikein vielä ole muuten kuin että nukkuu yöt. Päivisin nukkuu aika huonosta ja tutia saa työntää suuhun useamman kerran unien aikana päivisin.

Nannallakin on jo varmaan pienen piene tuhisija sylissä. Tule kertomaan kuulumisia kun jaksat. Meillä ainakin alun jälkeen helpottanut neidin vatsan väänteet ja itkuisuus noin 6-7 viikon kohdilla.

Mukavaa syksyä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Marpa
Heippa! Meille syntyi pieni tyttö 13.8. illalla. 2915g 47cm. Oon ihan myyty! Arkea opetellaan nyt kovasti. Tänään ensimmäistä päivää kaksin,kun mies palasi töihin isyysloman jälkeen. Välillä nukutaan todella huonosti ja asutaan tissillä 24/7,mut välillä on parempiakin päiviä. Typyllä meinaa olla nyt vatsanväänteitä/ilmavaivoja,mitkä välillä itkettää niin kovasti,että äitilleki, tulee itku,kun ei osaa auttaa... Olo on väsynyt,mutta onnellinen. Typy on täydellinen! Täyttä rakkautta! <3

Nanna ja pikkutypy 19 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Marpa

Yhteistyössä