The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Jahas, lakialoite näköjään meni läpi.
Kippis sille.

Koska kyseessä on vissiin ensimmäinen läpimennyt lakialoite, niin annan kansanedustajille ilmaisen vinkin, miten homma hoidetaan yksinkertaisimmin:

Kohta 1:

Muutetaan lain ensimmäisen pykälän sanamuoto

1 _ (16.4.1987/411)

Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet.

Avioliitto solmitaan vihkimisellä.

Ennen vihkimistä on selvitettävä, ettei avioliitolle ole esteitä.

kuulumaan seuraavasti

1 _ (16.4.1987/411)

Kaksi henkilöä, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet.

Avioliitto solmitaan vihkimisellä.

Ennen vihkimistä on selvitettävä, ettei avioliitolle ole esteitä.

Kohta 2:

Lakkautetaan laki rekisteröidystä parisuhteesta tarpeettomana.
 
Nyt kun ollaan näin pitkällä, niin joko aletaan ajamaan niitä eläinavioliittoja? :xmas:
:LOL:

Hyi yäk mä en voinut lukee Iltalehden ja sanomien kpmmenttiosuuksia kovin pitkälle...
Oikeasti ihmiset jotka on älykkyydeltään maitopurkin tasoa pitäs laittaa nettikieltoon.
"Meidän lasten tulevaisuus on pilalla!"
"No niin! Ens vuonna pedofiileille samat oikeudet"
"Kaikki on menetetty ja joudutaan helvettiin HOMOJEN TAKIA:'("
"Tajuutteko mitä tapahtuu noille homoperheisiin joutuville lapsille!!!111?"
Jne...

Ihanata ihanata :rolleyes"
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Arkkipiispan lausunto:

Arkkipiispa esitti kannanottonsa Facebook-profiilissaan tasa-arvoisen avioliittolain äänestyspäätöksen ratkettua.

Mäkinen kertoi iloitsevansa täydestä sydämestään sateenkaariväen puolesta ja heidän kanssaan.

Mäkisen mukaan avioliittolaista käyty keskustelu on ravistellut myös kirkkoa myönteisellä tavalla.

- Minusta näyttää siltä, että tässä osat ovat kääntyneet. Yhteiskunta saarnaa nyt etiikasta, jossa ei puolusteta instituutioita ja periaatteita, vaan ihmisiä. Sellaista saarnaa kirkko tarvitsee, Mäkinen sanoo.

Mäkinen kohdistaa sanansa myös lakiäänestyksessä hävinneille.

- On monia, jotka ovat nyt pettyneitä ja tuntevat huolta. Se on ymmärrettävää. Heidän kokemustaan tulee kunnioittaa ja heidän pelkonsa kuulla myös jatkossa sekä kirkossa että koko yhteiskunnassa. Heille haluan sanoa: minusta kenenkään avioliitto ei ole menettämässä merkitystään, kirkon usko ei ole uhattuna, yhdenkään ihmisen ihmisarvo ei ole vähenemässä, päinvastoin.


Mä aikanaan läksin kirkosta toisaalta kirkollisveron vuoksi, mut suurelta osalta siksi, että kotokuntani silloinen kirkkoherra oli herra ja m*lkku.

Mut jos kirkkoa johtaa noin avarakatseinen ja viisas mies, niin käyn liittymässä takaisin. Vielä tänä vuonna.
 
Loppupäivä pakko viettää sisällä. Ensin itkin kun ex ajoi vastaan ja tiedän et sen tyttöystävä palaa kotimaahansa eikä ne näe kun kesällä. Itketti kun niille tulee varmasti niin ikävä toista....

Kävin joululahja ostoksilla hakemassa omien muksujen tärkeimmät toiveet ja itkin kaupassa miten onnekkaita me ollaan kun voidaan ostaa lapsille mitä ne haluaa...

Nyt märisin miten ihanaa kun kaikki saa mennä naimisiin, on se niin hienoa..
 
Ei mitää ohareita, ku oo luvannukkaa mitään.

Mut nyt tällä hetkellä on vaan sellanen ultimattinen vitutuksen multihuipentuma. Kakarat on ihan hirveitä, väsyttää ja tahtoisin nukkumaan, itkettää ja kaikki vaan tuntuu olevan niin vaikeeta. Haluun peiton alle parkumaan pakoon pahaa maailmaa.

Edes mun hieno lyhtyvalotsyydemin asettelu ei saanu mun mieltä paremmaksi :'(
 
Perjantaita!

Atm :hug:

Mulla on kauppareissu tehty,tiskit sain tiskattua ,pyykkikoneen lataan kohta mutta mitä mä teen tosta jauhelihasta,piti paistaa ennekun se kävelee ite jääkaapista ulos.Mutta mitä mä siitä teen?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä