Tienaatko alle 2600/kk?

  • Viestiketjun aloittaja nyt kaikki mukaan
  • Ensimmäinen viesti
vieras..
Tienaan noin 500 e/kk + työttömyyskorvaus 400-600 töiden määrästä riippuen. Et keskimäärin noin tonni kuussa tulee rahaa. Olen siis työttömänä joka saa aina muutaman päivän keikkaa kun joku sairastuu tms.
 
Vierastaa
Minä en ymmärrä miksi pienituloiset ja tukia saavat ovat tästä älähtäneet, heillehän olisi siis tulossa lisää avustuksia.Rätyhän kritisoi juuri sitä, että tulorajan pitäisi olla korkeampi, koska suuri osa lapsiperheistä on niitä keskituloisia jotain 2600-3400 väliltä tienaavia. Siis niitä vanhempia jotka esim. Maksavat täysiä päivähoitomaksuja vaikka tekisivät vain nelipäiväistä viikkoa. Niitä jotka maksaa hemmetisti veroja, mutta jotka saavat kaikista vähiten mitään yhteiskunnalta takaisin.
 
viera.s
Saa kyllä poliitikko olla kieli keskellä suuta. Onko ihmisillä ymmärryksessä vikaa vai hämärtääkö kokoomusviha sen? Rädyn kysymyksenä esitetty kommentti oli toki huonosti muotoiltu, mutta pointti oli tietysti se, että tämä hyvitys kohdistuu vain pieneen osaan lapsiperheistä ja hän olisi halunnut ulottaa sen myös keskituloisiin. Ihmettelyssään Räty oli sitä paitsi oikeassa, sillä Tarja Filatov osasi kertoa, että täysipäiväisesti työtä tekevistä vain kymmenesosa tienaa alle 2100 €.

Minusta koko hyvitys on turha, nyt on sellaiset ajat että leikkauksia täytyy tehdä, eikä niitä pidä jälkikäteen vesittää. Lapsilisän leikkaus oli hyvin maltillinen, tuskin se yhtään lapsiperhettä taloudelliseen ahdinkoon vie. Ja jos vie, niin toimeentulotuki paikkaa tarvittaessa.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että keskituloiset lapsiperheet ovat jo muutenkin väliinputoajaryhmä, joten jos joku hyvitysjärjestelmä tulee, sen pitää koskea myös perheitä, joissa vanhemmat ansaitsevat esim. 2600 - 3200 €. Muuten heikennetään entisestään työnteon kannattavuutta lapsiperheissä.
 
vieras*
Minä en ymmärrä miksi pienituloiset ja tukia saavat ovat tästä älähtäneet, heillehän olisi siis tulossa lisää avustuksia.Rätyhän kritisoi juuri sitä, että tulorajan pitäisi olla korkeampi, koska suuri osa lapsiperheistä on niitä keskituloisia jotain 2600-3400 väliltä tienaavia. Siis niitä vanhempia jotka esim. Maksavat täysiä päivähoitomaksuja vaikka tekisivät vain nelipäiväistä viikkoa. Niitä jotka maksaa hemmetisti veroja, mutta jotka saavat kaikista vähiten mitään yhteiskunnalta takaisin.
...eli niitä jotka ovat yhtä köyhiä kuin pienituloiset koska mihinkään pakollisiin menoihin ei saa tukia eikä maksuhelpotuksia ja jotka maksavat veroja rankimman mukaan...
 
anonyymiähertäjä
Saa kyllä poliitikko olla kieli keskellä suuta. Onko ihmisillä ymmärryksessä vikaa vai hämärtääkö kokoomusviha sen? Rädyn kysymyksenä esitetty kommentti oli toki huonosti muotoiltu, mutta pointti oli tietysti se, että tämä hyvitys kohdistuu vain pieneen osaan lapsiperheistä ja hän olisi halunnut ulottaa sen myös keskituloisiin. Ihmettelyssään Räty oli sitä paitsi oikeassa, sillä Tarja Filatov osasi kertoa, että täysipäiväisesti työtä tekevistä vain kymmenesosa tienaa alle 2100 €.

Minusta koko hyvitys on turha, nyt on sellaiset ajat että leikkauksia täytyy tehdä, eikä niitä pidä jälkikäteen vesittää. Lapsilisän leikkaus oli hyvin maltillinen, tuskin se yhtään lapsiperhettä taloudelliseen ahdinkoon vie. Ja jos vie, niin toimeentulotuki paikkaa tarvittaessa.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että keskituloiset lapsiperheet ovat jo muutenkin väliinputoajaryhmä, joten jos joku hyvitysjärjestelmä tulee, sen pitää koskea myös perheitä, joissa vanhemmat ansaitsevat esim. 2600 - 3200 €. Muuten heikennetään entisestään työnteon kannattavuutta lapsiperheissä.
Aamen.

Ei tähän oikeastaan voi lisätä mitään...
 
hommajjoo
"Tuloni" (netto):
- työmarkkinatuki 522,56€
- asumistuki 196,54€
= 719,10

Menot:
- yhtiövastike 221,25€
- putkiremonttivastike 170,81€
- vesilasku ~40€
= 295,06

Miinus sähkölasku, puhelin ja netti.
Ja syödäkin pitäisi.

Olen miettinyt käänteistä asuntolainaa, mutta se ei ole mahdollista, koska osakekirjani ovat pankin tallelokerossa erään velan panttina :(
On kyllä todella hienoa että veronmaksajien pitää maksaa asumistukea ihmiselle jolla on asunnon muodossa mittava omaisuus.
 
Kahdenmuksunäiti
Väilillä tienaan yli, välillä ali. En koskaan alita 2000€/kk nettona. Mahtavaa muuten että lasten päivähoito maksaa liki 600€/kk. Ihan huikeeta että talon ylläpitoon (lainat, sähkö, vesi, jätehuolto) menee 2500€/kk. Anteeksi että olen ahkera ja työssäkäyvä ihminen joka tienaan liikaa ja maksan ihan vitusti veroja. Onhan se sitten ookoo, koska hyvin kerta tienaan, niin voin SINUN toimeentulosi maksaa. Koska sinua ei kiinnosta tehdä työtä toimeentulosi eteen. Kiitos että otat MINUN lapsiltani pois.
 

Yhteistyössä