Tietääkö joku jotain "perhekuntoutuksesta" sossut ehdotti meille sellaista

  • Viestiketjun aloittaja hoomoilanen
  • Ensimmäinen viesti
hoomoilanen
Mikä tää juttu oikein on? kauanko siellä ollaan ja millainen paikka se on? Helsingissä jossain ja sinne muutetaan (kuinka pitkäksi ajaksi?)

Onko joku joskus ollut sellaisessa? Kauanko siellä asutaan jne
 
Minä oon ollut töissä perhetukikeskuksessa jossa oli perhekuntoutusta. Siellä asumisen pituus riippuu ihan perheen tilanteesta. Se paikka voi olla esim. iso talo jossa on käytävillä oven takana esim. "kaksioita" omilla vessoilla, suihkuilla ja minikeittiöillä, ja sitten yhteistä leikkitilaa, huoneita kokouksia ja keskusteluja varten ja yhteinen isompi keittiö. Siellä on työntekijöitä juttelemassa ja auttamassa päivärytmien luomisessa ja lasten kasvattamisessa, esim. kasvatusongelmista oidaan keskustella ja työntekijä voi opastaa vanhempaa vaikka lapsen saadessa kiukkukohtauksen.
 
vieras
Oon kuullut noista kuntoutuksista. Tarkkailevat mm. perheenjäsenten välistä vuorovaikutusta ja koettavat tukea sitä. Kasvatusongelmia voidaan puida eri asiantuntijoiden kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon kuullut noista kuntoutuksista. Tarkkailevat mm. perheenjäsenten välistä vuorovaikutusta ja koettavat tukea sitä. Kasvatusongelmia voidaan puida eri asiantuntijoiden kanssa.
Tai sitten sossujen tarkoitusperistä riipuen, kyttäävät kaikkia "virheitä" joita voidaan käyttää vanhempia vastaan ja lapsi huostata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon kuullut noista kuntoutuksista. Tarkkailevat mm. perheenjäsenten välistä vuorovaikutusta ja koettavat tukea sitä. Kasvatusongelmia voidaan puida eri asiantuntijoiden kanssa.
Tai sitten sossujen tarkoitusperistä riipuen, kyttäävät kaikkia "virheitä" joita voidaan käyttää vanhempia vastaan ja lapsi huostata.
niinpä juuri ;) :whistle:
 
Tavoitteet ja tekemiset riippuu ihan siitä perheestä, esim. vankilasta vapautunut voi harjoitella yhteiseloa perheensä kanssa saaden lastenkasvatusvinkkejä työntekijöiltä, tai jos vanhemmilla on masennusta tai arki hukassa niin voidaan käydä läpi läheisverkostoa, miettiä ja luoda keinoja arjessa selviytymiseen ja esim. vanhemmuuden roolikarttaa tutkailemalla arvioida vanhemmuutta ja omia vahvuuksia ja kehittämiskohtia, ja millä konstein ne on saavutettavissa.

Muoks: Kannattaa ottaa se mahdollisuutena ja avuntarjouksena eikä typeränä pakkona, sieltä voi esim. keskusteluissa oikeasti saada mietittävää ja hyviä vinkkejä jatkoa varten.
 
vieras
Eiks ennen tuollaista kuntoutusta ole perheessä ollut jo aika paljon muitakin tukitoimia, lastensuojelutapaamisia, perhetyöntekijät jne? Eli ei ilman kunnon syytä tuota ehdoteta perheelle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Tuskinpa kenenkään tarkoituksena on huostaanotto jos sossusta on ehdotettu nimenomaan perheen hyvinvointia ja selviytymistä tukevaa asiaa tukitoimeksi.
Onha näitä ahneita sossuja jotka tutuille perhekodeille ym.etsivät lapsia..bisnes pyörii..
 
Vieras
Sossut varmasti mielellään vastaavat juuri noihin kysymyksiin. Eihän kukaan nyt tuollaisiin tukitoimiin lähde mukaan, jos ei tiedä, mitä siellä tapahtuu. Sossut pitävät sitä hyvänä merkkinä, että on kiinnostunut tarjottavista tukimuodoista, eikä vain kyselemättä alistu sellaisiin. Kuntoutuspalvelut on tosi kalliita, joten ei niitä huvin vuoksi tarjota. Yleensä ne on tarkoitettu sellaisille, joilla on vielä toivoa kuntoutua yhdessä perheen kanssa.

Jos tilanne on liian kriisiytynyt, niin kyllä ne lapset otetaan huostaan, jos tarve vaatii. Meinaan vaan, kun joku täällä epäili, että kuntoutuksessa vaan kytätään virheitä, jotta voitaisiin ottaa lapset sitten huostaan ja etsitään vanhemmista virheitä. Sellainen lähtökohta on perheen hyvinvoinnin kannalta jarruttava tekijä.

Parhaimmassa tapauksessa saatte apua arjen ongelmiin ja perheen ristiriitoja selvitellään yhdessä ammattilaisten kanssa. Jaksamisia ja rohkeutta sinulle tämän valinnan edessä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja työntekijä:
Kyllä täytyy paljon olla perheellä ongelmia jos tuollaista ehdotellaan. Oliko elämänlähteellä lapsen kuoleman jälkeen? Vai onko teillä muutakin?
ei multa ole lapsi kuollut, mistä te kaikki niin luulette, törmään siihen jatkuvasti. ja joo meille tarjottiin jotain ton tyylistä vertaitukileirin nimellä- koska toi kuopuksen diagnoosi on vaikea ilman tarvittavaa tietoa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja työntekijä:
Kyllä täytyy paljon olla perheellä ongelmia jos tuollaista ehdotellaan. Oliko elämänlähteellä lapsen kuoleman jälkeen? Vai onko teillä muutakin?
ei multa ole lapsi kuollut, mistä te kaikki niin luulette, törmään siihen jatkuvasti. ja joo meille tarjottiin jotain ton tyylistä vertaitukileirin nimellä- koska toi kuopuksen diagnoosi on vaikea ilman tarvittavaa tietoa. =)
Jotku voi sekottaa sut elämänlankaan?
 
bummiko?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Tuskinpa kenenkään tarkoituksena on huostaanotto jos sossusta on ehdotettu nimenomaan perheen hyvinvointia ja selviytymistä tukevaa asiaa tukitoimeksi.
Onha näitä ahneita sossuja jotka tutuille perhekodeille ym.etsivät lapsia..bisnes pyörii..
Ikävä kyllä asia on juuri näin,sain itse kokea sen yh-äitinä vammaiselle lapselle (kehitysvamma joka huomattiin myöhemmin)
minulle sanottiin suoraan kun olin nuori ilman ammattia oleva tyttö että minun olisi helpompi jatkaa vain omaa elämääni a antaa 2v lapseni pois ja heillä olisi rakastava perhekin hänelle tarjota.
jouduin syyniin kun en suostunut lapsestani luopumaan ja kaikki sen takia että on vammainen ja biologinen isä alkoi syntymän jälkeen hoitamaan masennustaan huumeilla:(Itse suostuin huume ym testeihin heti missä ja milloin vain koskaan ei vieneet mutta kuukauden siellä joka aamu ranppasin 'näytillä' 5 sos.tätin nähtävänä
 
työntekijä
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja työntekijä:
Kyllä täytyy paljon olla perheellä ongelmia jos tuollaista ehdotellaan. Oliko elämänlähteellä lapsen kuoleman jälkeen? Vai onko teillä muutakin?
ei multa ole lapsi kuollut, mistä te kaikki niin luulette, törmään siihen jatkuvasti. ja joo meille tarjottiin jotain ton tyylistä vertaitukileirin nimellä- koska toi kuopuksen diagnoosi on vaikea ilman tarvittavaa tietoa. =)
Eikös ole elämänlähde jolta yhdeksän vuotis lapsi kuollut? Vai onko teitä kaksi?
 

Yhteistyössä