tietääkö kukaan

jos lapsi on kolmen vuoden ja hänestä ja mahd isä ehdokkaista teetettään isyystesti, ja kun positiivinen testi sattuu jonkun ehdokkaan kohdalle, niin voiko mies siltikin kiistää isyyden? siis onko hänen pakko laittaa nimet paperiin alle jne?

mun ystävä oli niin ääliö, kun nuorempana meni valehtelemaan lapsen oikealle isälle, että hän ei ole lapsen isä.
tämä isä sanoi että kerran on kysytty ja kerta on sata varma, että isä on jokin toinen, niin turha tulla ruikuttaan jälkeenpäin.
isä olisi siis silloin alussa ottanut kunnon vastuun lapsestaan.
nyt isällä on ihana perhe ja muutenkin elämä kunnossa.

olen kahden tulen välissä, koska kumpikin mies sekä nainen ovat ystäviäni..

mies on minulle sanonut, että jos tämä nainen on valehdellut noin vakavasta ja suuresta asiasta, niin se on hänen omaa tyhmyyttään, koska mies ei enään tässä vaiheessa voi ottaa lasta omakseen, koska on jo kulunut niin pitkä aika, eikä lapsi sekä äiti voisi vähempää kiinnostaa.

ystävä on alkanut nyt pähkäillä että jos testit tehdään, mutta minun mielestä hän ei siitä mitään hyödy. tai no saahan hän rahat isältä, mutta ei se lapsi sitä isää enään sillä testillä saa äidin tyhmyyden takia.

mitä mieltä muut?
 
Ei liene lapsen vika jos hänellä on hölmöt vanhemmat = Lapsella oikeus isään. Se on sitten tämän asia, ettei halua tätä tapailla.
Ystäväsi on minunkin mielestäni menetellyt hölmösti ja nyt hän sotkee toiminnalla monen ihmisen elämään. (Miehen uuden perheen.)
Mutta kuten jo sanoin lapsen vika asia ei ole.
 
Virallisten DNA-testien jälkeen isyyttä ei voi enää kiistää. Eli jos DNA-testi osoittaa jonkun isäksi, niin silloin hän myöskin on lapsen isä. Tietenkään tapaamisiin ketään ei voi pakottaa. Mutta elatusmaksut isä joutuu kyllä maksamaan.
 
Ehkä reiluinta olisi saada isyys vahvistettu DNA-testien avulla - lapselle voi olla tärkeää tietää tämän asian - mutta olla vaatimatta elatusapua. Jos isä haluaa tavata lastaan niin sitten antaa siihen mahdollisuuden.
 

Yhteistyössä