Tietäiskö joku mikä vois olla...

Ko mulle on taas kämmeneen ilmaantunu pikkusia näppylöitä, kutiavia sellasia. Ne on ihonvärisiä semmosia "kuplia", joissa on niinku vesikello keskellä, pyöreitä ovat. Mikkään rokko se ei ole, sen tiän. Molluskoita eppäilin mut ko mulla on näitä ennenki ollu, ne aikansa on ja sitte katoavat, tullee aina vain yhteen paikkaan kerrallaan ja ylleensä kämmeniin, kämmenen reunaan, ranteeseen. Ja eikös molluskat ole sellasia että ne ko kerran on ollu niin saa vastustuskyvyn niihin, eli ei varmaan ole niitäkkään... Ja nämä ei tartu.

Kuiva iho mulla on, toooosi kuiva. Vaan eipä näytä rasvauskaan auttavan.
Ja ne näppylät ilmaantuu rykelmänä, muutama erillinenki näkkyy olevan, eikä niitä ole paljoa. 5-6 kpl...

Eipä nuo nyt muuten haittaa, kutiaminen vain reppii hermot ja ko mulla on toisessa käjessä kipsi niin tullee siihen niitä rapsuteltua ja tuloshan on taattu... :ashamed:

Harmi ko nuo on niin huomaamattomia ettei niistä kuvaakaan saa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MyyMuikkunen:
Ne on aurinkonäppyjä. Mun miehellä on kans.
Ainoastaan oikein rasvaisella rasvalla (esim. Hydran) voi auttaa hieman.
Et varmaan kärsi niistä talvisin...?
No en varmaankaan, en tiä :D Mulla on laaja rasvavalikoima ja kaikkea oon kokkeillu... Ja ko allergioitaki on niin ehin jo ajatella että reagoi johonki mut mihinkäpä se...
 
vieras
Mun aikuisella tyttärellä on varmaan noita samoja. On käynyt tavallisella ja ihotautilääkärillä ja määrätty kortisonivoidetta (mutta sitähän ei saa säännöllisesti käyttää, vaan kuureina). Joku ihottuma.
 
vieras
Mulla taas on atooppinen iho ja juuri tuollaisia vesikelloja löytyy käsistä ympäri vuoden. Mun kohdalla aurinko parantaa niitä ja talvi pahentaa. Samoin stressi tietysti pahentaa.

Itsellä ne näkyvät, koska kutiamisen ja raapimisen seurauksena iho menee aivan rikki ja punoittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun aikuisella tyttärellä on varmaan noita samoja. On käynyt tavallisella ja ihotautilääkärillä ja määrätty kortisonivoidetta (mutta sitähän ei saa säännöllisesti käyttää, vaan kuureina). Joku ihottuma.
Kokkeilin jo kortisonivoijettaki mut ei sekkään auttanu :D
 
hymm
Mulle tuli ekana mieleen syylät (en nyt muista mitä syyliä oli, häviää ittekseen ja voi tulla uudelleen) pojallani oli niitä viime vuonna käsissä ja jaloissa.

Itselläni on aurinkoihottumaa, mielestäni kuvaus ei sovi siihen. Mutta kokeile jos rasvatalkki auttaisi, sitä käytän itse.
 
Mä saan samanlaisia käsiin, ja mulla on villa-allergia..
Esim.talvella jos hanskoissa villaa niin kämmenet heti "kuplilla"..Ja niitä ei voi olla raapimatta :ashamed:
Paitsi näin kesällä ei kukaan kai käytä hanskoja.. :D
 
mulle tuli raskauden jälkeen atoopinen ihotuma käsiin jut tollasia vesikelloja kutiaa niin viätävästi :(
ainoa mikä auttaa on rasvaus monta kertaa päivässä,apteekista punasessa tuubissa tosi rasvanen rasva(nimeä en nyt muista)

mulla oli niin paha et jouduin laittaa siteet sormiin,nyt taas vähän parempi
 
Alkuperäinen kirjoittaja hymm:
Mulle tuli ekana mieleen syylät (en nyt muista mitä syyliä oli, häviää ittekseen ja voi tulla uudelleen) pojallani oli niitä viime vuonna käsissä ja jaloissa.

Itselläni on aurinkoihottumaa, mielestäni kuvaus ei sovi siihen. Mutta kokeile jos rasvatalkki auttaisi, sitä käytän itse.
Ei ne syyliäkkään ole..

Noh, tiistaina on neuvolaan aika, jospa sitä terkkarin kans löis viisaat päät yhteen. :D
 
ohi mennee
Mie sanoisin hikinäppyjä, niitä tuli itelle töissä ollessa kun piti käyttää käsineitä koko ajan. Ja keskikesän auringonotossa ja hikoillessa. Niihin auttaa kun pitää kädet puhtaana ja kuivana, ei kannata turhia rasvailla.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja hymm:
Mulle tuli ekana mieleen syylät (en nyt muista mitä syyliä oli, häviää ittekseen ja voi tulla uudelleen) pojallani oli niitä viime vuonna käsissä ja jaloissa.

Itselläni on aurinkoihottumaa, mielestäni kuvaus ei sovi siihen. Mutta kokeile jos rasvatalkki auttaisi, sitä käytän itse.
Ei ne syyliäkkään ole..

Noh, tiistaina on neuvolaan aika, jospa sitä terkkarin kans löis viisaat päät yhteen. :D
??
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohi mennee:
Mie sanoisin hikinäppyjä, niitä tuli itelle töissä ollessa kun piti käyttää käsineitä koko ajan. Ja keskikesän auringonotossa ja hikoillessa. Niihin auttaa kun pitää kädet puhtaana ja kuivana, ei kannata turhia rasvailla.
Hei, tästä muuten tuliki mieleen :| Että eka kerran ne ilmesty töissä ko olin puoli päivää ollu hanskat käjessä (siis sh olen ) ja sillon taisin miettiä että olenko niille hanskoille allerginen :snotty:

Kiitos kiitos kiitos, muistutuksesta... Ko nämäki nyt tais ilmaantua sen jälkeen ko olin yks päivä navetassa siivoushanskat käjessä monta tuntia. :D
 

Yhteistyössä