Tilisiirto väärälle tilille??

Siis onko tämä nykyään edes mahdollista?
Kun on kaikki varmennukset, iban tilinumerot yms.

Mies on siirtänyt viime torstaina Nordeasta Osuuspankkiin rahaa,
ja ne eivät ole vieläkään sinne menneet,
eli onko mahdollista että ovat menneet väärälle tilille?
Ja miten tälläistä asiaa sitten selvitellään?


Joskus vuosi sitten itselle kävi niin, että olin Osuuspankin tiskillä maksamassa Huuto.netistä ostamaani tuotetta, ja pankkitäti ilmoitti minulle että tilinumero ja tilin omistajan nimi ei täsmää, joten ei viety maksua läpi ja lopulta paljastuikin että kyseessä oli jonkun huuto.net tilin kaapannut huijari.
Mietin vaan että jos olisin tuonkin siirron tehnyt omasta verkkopankista, niin olisikohan se mennyt läpi..

Ainakin laskuja maksaessa tulee heti herjausta jos saajan nimi on väärin, mutten tiedä miten normi tilisiirroissa sitten?
 
"vieras"
No siis maksajalla eli miehelläsi on tietysti tiedossa saajan tilinumero, koska muutenhan maksua ei olisi voinut tehdä. Olet varmaan jo verkkopankissa tarkistanut, että tilitapahtumassa on juuri se tilinumero? Jos näin, niin ei ole ainakaan teidän virheestä johtuen mennyt väärälle tilille. Sitten voi pankista kysellä, että kuinka kauan se rahojen siirtyminen voi oikein viedä tai voisiko he tarkistaa ettei heillä koneet ole tehnyt virhettä ja heittänyt rahoja väärään paikkaan.
 
"xxx"
Jos tilinumero on laitettu väärin, rahat ovat voineet mennä väärälle tilille. Mikäli tiliä kyseisellä väärällä numerolla on olemassa. Itse laitoin kerran kaverille rahaa väärään tilinumeroon. Raha ei koskaan löytänyt perille ja kaveri rupesi sitä kyselemään. Koska laittamani tilinumero ei ollut kenenkään muun käytössä, rahat palautuivat tililleni, mutta tovi siinä kesti, muistaakseni viikkoja. Toisen kerran laitoin rahaa kaverin vanhaan tilinumeroon. Kyseinen tilinumero olikin valitettavasti jo toisen henkilön käytössä, eikä rahoja saatu takaisin yhteydenotosta pankkiin huolimatta.

Nimellä ja tilinumerolla ei ole väliä, itse olen saanut tilisiirtoja omalla vanhalla sukunimelläni ja tehnyt onnistuneesti maksuja väärällä nimellä (valitettavasti myös huijarin tilille). Käske miehen soittaa Nordeaan, hänen sitä asiaa kannattaa lähteä selvittämään, koska maksu hänen tililtään on lähtenyt.
 
Kannattaa kysästä pankista. Mieheni tilille tuli joskus pari vuotta sitten isohko summa rahaa. Oli noin 3-4 kertainen mitä hänen palkka kuukaudessa. Maksoin omaa laskua nettipankista niin huomasin, että miehen tilille oli tullut rahaa. (Pisti silmään, kun tilillä tais olla joku reilu kuukauden tili ennestään ).
Mies soitti pankkiin. Siellä kerrottiin, että oli tullut väärälle tilille. Raha hävisi hetimiten tililtä pois.
 
Kiitoksia vastauksista,
tässä oltiinkin yhteydessä Nordeaan,
soittelevat sieltä vielä takaisin selvittelyjen jälkeen.
Mutta siis ilmeisesti oli väärä tilinumero, ja käytössä aivan väärällä henkilöllä.
Jos olisi ollut sellainen numero joka ei ole kenenkään käytössä,
olisi rahat kuulemma palautuneet tilille muutamassa päivässä.

Nordean mukaan pitäisi itse olla yhteydessä henkilöön jolle rahat ovat menneet
ja pyytää palautusta, mutta lupasivat kuitenkin tuolta pankin päästä hoitaa asian.

Onneksi ei järjettömän suuresta summasta ole kyse,
toivottavasti kuitenkin saadaan ne vielä takaisin tappelematta :)
 

Yhteistyössä