Todella SEKAINEN koti...

Siskollani perheineen on todella sekainen koti. Mihinkään ei juurikaan mahdu istumaan olohuoneessa, kun pyykit ja muut kamat ovat ottaneet ylivallan sohvasta, sohvapöydästä ja jokaisesta tasosta mitä olohuoneessa on.

Eteisestä ei pääse kotiin sisälle ilman ettei astu jonkin tavaran päälle. Tuntuu kun siellä olisi jatkuvasti suursiivous käynnissä ja kaikki kaapit olisi tyhjennetty pitkin lattioita. Paitsi että kaapitkin ovat täynnä...

Voiko pelkästään kodin epäsiisteyden ja "rojujen" määrän vuoksi tehdä lastensuojeluilmoituksen? Heillä kaksi alle kouluikäistä lasta.
 
ohoh
Meneppä itseesi...et sitten viitti tarjota siivousapua, tai vahdit lapsia sillä aikaa kun siskosi siivoaa?
Apuahan siskosi kaipaa, on ehkä uupunut, multa menis omaan siskooni välit poikki jos tietäisin että on jotain sossu ilmotuksia mennyt tekemään huh huh...
Lapsiperheen kodissa näkyy aina elämisen jälkiä vaikka kuinka siivoais, mutta jos törkyinen on tarjoa hyvä ihminen sitä apuasi!!!
 
mutta
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän;27108319:
Olen kyllä sanonut asiasta, mutta eivät kuulemma jaksa tehdä asialle mitään...
Sukat liimautuvat lattiaan kiinni kun siellä kävelee, tai siis harppoo rojujen yli :/
voisitko sanomisen lisäksi tarjota apua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän;27108319:
Olen kyllä sanonut asiasta, mutta eivät kuulemma jaksa tehdä asialle mitään...
Sukat liimautuvat lattiaan kiinni kun siellä kävelee, tai siis harppoo rojujen yli :/
No etkö SINÄ sitten jaksaisi?

Jos yhdessä kävisitte kamat läpi?

Mä olin juuri tänään viimeksi roudaamassa lähesien kämppää. Vein mennessäni 7 pussia kamaa. Tämä taisi olla kolmas kerta tämän vuoden puolella jo, mutta tuskin viimeinen. Urakkkaa on vielä paljon jälellä, mutta eiköhän tuo tuosta vielä hyväksi muutu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kumikameli ja mmam
äippä x2
herran jumala mikä sisko sää oot, kyllä mää ainakin sanoisin mun siskolle asiasta jos niillä olis noin sekasin koti ja menisin sitten vaikka tarvittaessa auttamaan vaikka viemällä lapset puistoon et saa siivota rauhassa. Ei kyllä tulis mieleenkään tehdä ls-ilmotusta, tietty jos asiat olis OIKEESTI sillä mallilla et lapset kärsis, hakattais ym ni tekisin, mut siis tollasesta, en ikinä. Erittäin outoa!!!
 
nyt harmaaaaa
Mitäs jos auttaisit ja menisit siivoamaan?? Se, että asunto siivotaan kerran voi saada jo siskosi siivoamaan sitä, paha aloittaa jos kämppä on kuin pommin jälkiltä.
Mun eräällä läheisellä on AINA ihan hirveässä kunnossa koti, ei siivoa ikinä. Imurin omistaa, mutta ei käytä sitä.

Tasaisin väliajoin käyn siellä siivoamassa, että pysyis edes jonkinlaisessa kuosissa, parissa viikossa se tosin on jo aivan kamalassa kunnossa. Hän maksaa mielellään mulle palkkaakin siitä että käyn siellä.

Kaikista syödyistä karkeista on paperit lattialla, pölyt pinttyneet kiinni pintoihin jne
lisäksi hamstraa kokoajan tavaraa lisää, vaikkei entisetkään mahdu kaappeihin.
 
Kyllähän sitä jokainen normaali ihminen tarjoaa apuaan, mutta eipä sitä voi väkisin tunkea toisten kotiin, jos ei apua haluta...
Ja kyllä sen tiedän, että on lapsia jotka kärsivät enempi - kuten ne joita hakataan vaikka päivittäin.

En kaivannut tähän irvailuja vaan asiallisia mielipiteitä.

Tuntuu vaan, että jos lasten koti muistuttaa himohamstraajan kotia, niin eipä se lapsi normaaleissa oloissa elä. Ainakaan omasta mielestäni.
Toki lasten huoneessa saa olla leluja pitkin lattiaa ja vaikka ihan olohuoneessakin, mut jos koti näyttää samalta kuin himohamstraajat ohjelmassa, niin yök...

Ja välit hieman tulehtuneet, joten en viitsi niitä enempää enää pilata sanomalla samasta asiasta josta olen vuosia jo sanonut. Ja tosiaan, eipä sitä viitsi toisten kotiin murtautua vain siivotakseen, jos ei apua kaivata :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;27108454:
Niin, siis en tässä enää viitannutkaan ap:n kokemuksiin. : / Ehkä ilmaisin itseni vähän heikosti. :)
Ok, ymmärsin nyt mitä tarkoitit. Riipuu silloinkin aika paljon sotkun määrästä. Jos oikeasti on niin paha että on jo terveydelle haitallista, ja lapset kulkevat aina likaisissa vaatteissa tms. eikä apu kelpaa, on kai ilmo ainut vaihtoehto. Mutta itse ainakaan en minkään pikkusotkun ollessa kyseessä niin tekisi.
 

Yhteistyössä