Toi uusi maitopurkkeihin tullut korkki sotkee sormet maitoon AARRRGGHHHH!!!!

  • Viestiketjun aloittaja maito
  • Ensimmäinen viesti
maito
Joka kerta on pari tippaa maitoa sormessa ja on huuhtastava veden alla ettei jää tahmeeksi. Voi harmi kun pirkkakin on laittanut korkit tölkkeihin :( :(

Tästä lähin haen lidlistä maidot ja jos on pakko k- tai s-kaupastaa ostaa niin ostan kallista luomua jossa ei ole korkkia.

Kiitos että sain purkautua!

Ps. ymmärrän korkin piimässä tai mehukeittopurkissa, mutta en mehussa ja maidossa!
 
"Keh"
Hmm. Omituista.

Mulla ei onneks oo moisia kokemuksia, kertaakaan en oo sormiani maitoon sotkenu.

Sit uteliaisuuttani (kun en ymmärrä) kysyn, että miksi mielestäsi piimässä tai mehukeittopurkissa saa olla korkit, muttei maidossa?
 
vierass
En ole sormiani sotkenut, mutta olen kyllä kironnut niitä korkkeja jostain pöydän alta kontatessa, että miksi tällaisia idioottimaisuuksia on pitänyt laittaa. Samaten kierrätykseen taitellessa ei voi kuin manata, kun ei niitä mahdu purkkiin enää samaan määrää, kun se muovitötsä vie tilaa.
 
"a p"
[QUOTE="Keh";29762201]Hmm. Omituista.

Mulla ei onneks oo moisia kokemuksia, kertaakaan en oo sormiani maitoon sotkenu.

Sit uteliaisuuttani (kun en ymmärrä) kysyn, että miksi mielestäsi piimässä tai mehukeittopurkissa saa olla korkit, muttei maidossa?[/QUOTE]

Koska esim. piimä (ja itseasiassa myös jugurtti) kuivuu siihen pahvitötsän suulle ikävän näkösesti.
 
"Mitä ihmettä"
Mun mielestä toi korkki on hyvä just siitä syystä, että sormia ei enää tarvitse sotkea siihen maitoon. Tuntuu myös hygieenisemmältä ja siistimmältä kuin aiemmin maitopurkin avaus. Onneksi on älytty ottaa käyttöön jo useammassa merkissä. Ainoa jota mietin on ekologisuus..
 
vierass
[QUOTE="Keh";29762260]Haittaakse?[/QUOTE]

Meidän perheen käyttämällä maitomäärällä haittaa, joutuu joko useammin kuskaamaan niitä keräykseen tai joutuu sietämään suurempaa määrää täytettyjä purkkeja. Meillä on hyvin rajallisesti kaappitilaa ja jätteiden säilytysastioita, joten tyhjä maitopurkki pakattuna nököttää tiskipöydän laidalla. Yhtä nyt vielä katselee, mutta useampia ei viitsi katsella.
 
vierass
[QUOTE="vierailija";29762342]Korkit tuli maitopurkkeihin kuluttajien pyynnöstä.[/QUOTE]

Täytyy varmaan ruveta valittamaan niistä kunnolla, jos vaikka sitten katoaisivat :kieh:
 
"vierailija"
Meillä ostetaan Pirkan litran maitoja tai sitten Valion puolentoista litran. Ei ole näkynyt kummassakaan olevan korkkeja ainakaan toistaiseksi.

Mulle on toisaalta yksi ja sama, onko korkkia vai ei. Paitsi tosiaan se ekologinen puoli.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="Mitä ihmettä";29762299]Mun mielestä toi korkki on hyvä just siitä syystä, että sormia ei enää tarvitse sotkea siihen maitoon. Tuntuu myös hygieenisemmältä ja siistimmältä kuin aiemmin maitopurkin avaus. Onneksi on älytty ottaa käyttöön jo useammassa merkissä. Ainoa jota mietin on ekologisuus..[/QUOTE]

Siis mikä ongelma siinä vanhassa systeemissä oli? Miten siinä sai kätensä maitoon? Eihän siinä tarvinnut siihen kaatoaukkoon sormiaan laittaa vaan siitä sivuilta vain taittaa ja puristaa. Paitsi jos meni avaamaan väärästä päästä..
 
En kertakaikkisesti ymmärrä, mikä tässä on niin monille se ongelma?!

Kyllä sen purkin saa edelleen auki sillä "perinteiselläkin" tavalla. Jos se korkin kanssa plärääminen tuntuu hankalalta, niin sen purkin voi avata aivan samalla tapaa, kuin mitä ennen ja olla siis välittämättä koko korkista.
 
"wieras"
En kertakaikkisesti ymmärrä, mikä tässä on niin monille se ongelma?!

Kyllä sen purkin saa edelleen auki sillä "perinteiselläkin" tavalla. Jos se korkin kanssa plärääminen tuntuu hankalalta, niin sen purkin voi avata aivan samalla tapaa, kuin mitä ennen ja olla siis välittämättä koko korkista.
Ei muuten saa! Näin mäkin luulin kunnes yritin avata... se korkki on laitettu tasan keskelle ja niihin purkkeihin ei enää laiteta "avausviivoja" helpottamaan sivulta aukaisua.
 
"Tuikku"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29762447:
Siis mikä ongelma siinä vanhassa systeemissä oli? Miten siinä sai kätensä maitoon? Eihän siinä tarvinnut siihen kaatoaukkoon sormiaan laittaa vaan siitä sivuilta vain taittaa ja puristaa. Paitsi jos meni avaamaan väärästä päästä..
Ongelma, tai ainakin haitta, oli se, ettei avattua purkkia ennen voinut säilyttää vaakatasossa.
 
Ei oo ainakaa mulla ollu mitää ongelmia noiden korkkien kans. Ei sotkeennu kädet maidosta eikä tipu korkit pitkin lattioota. Ei voi olla noin vaikiaa tuollaanen korkki, mutta palstalla näyttää olevan ku noista ny on vinguttu jo moneen kertaan. Ymmärrän jos on esim. reumaatikko ja korkin avaaminen ja sulkeminen sen takia vaikiaa, mutta palstalla tuntuu olevan aika paljo rähmäkäpäliä joilla ei pysy korkki kädes vaan se on joka kerta lattialla jossaki pöydän alla.
 
"a p"
[QUOTE="Tuikku";29762634]Ongelma, tai ainakin haitta, oli se, ettei avattua purkkia ennen voinut säilyttää vaakatasossa.[/QUOTE]

Yleensä mulla on avattuna aina yksi maito kerrallaan. Tällöin avaamattomat voi olla vaakatasossa ilman korkkiakin. Nyt jos on monta korkillista maitoa jääkaapin ovessa niin aina pitää heilauttaa mikä on avattu ja aina ei tiedä siitäkään jos avatusta on vaan kerran pari lorautettu kahviin maitoa. AAARGHHHH!
 
kaikesta voi tehdä ongelman
[QUOTE="a p";29762704]Yleensä mulla on avattuna aina yksi maito kerrallaan. Tällöin avaamattomat voi olla vaakatasossa ilman korkkiakin. Nyt jos on monta korkillista maitoa jääkaapin ovessa niin aina pitää heilauttaa mikä on avattu ja aina ei tiedä siitäkään jos avatusta on vaan kerran pari lorautettu kahviin maitoa. AAARGHHHH![/QUOTE]

Toivottavasti yrität vaan ärsyttää ihmisiä. Eihän sun elämä OIKEASTI ole noin vaikeeta? Laita tarra tai kynällä ruksi siihen avattuun maitoon jos se heilauttelu vie aikaasi ja vaivaasi liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"Keh"
Alkuperäinen kirjoittaja kaikesta voi tehdä ongelman;29762765:
Toivottavasti yrität vaan ärsyttää ihmisiä. Eihän sun elämä OIKEASTI ole noin vaikeeta? Laita tarra tai kynällä ruksi siihen avattuun maitoon jos se heilauttelu vie aikaasi ja vaivaasi liikaa.
Niin, tai sitten pidät pystyssä vain sen purkin, joka on avattu...

Ihan oikeesti nyt!
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
näppärä sorminen
[QUOTE="a p";29762704]Yleensä mulla on avattuna aina yksi maito kerrallaan. Tällöin avaamattomat voi olla vaakatasossa ilman korkkiakin. Nyt jos on monta korkillista maitoa jääkaapin ovessa niin aina pitää heilauttaa mikä on avattu ja aina ei tiedä siitäkään jos avatusta on vaan kerran pari lorautettu kahviin maitoa. AAARGHHHH![/QUOTE]

No miksei tämä toimi myös korkillisten kanssa, yksi avattuna ja loput vaakatasossa...
Ei voi ymmärtää näitä ongelmia mitä tämän korkin kans näyttää olevan :D
 

Yhteistyössä