Toimiiko NUTRILETT-dieetti? Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "plösö"
  • Ensimmäinen viesti
"plösö"
Nyt alkaa ottaa koteloon ihan tosissaan nämä liikakilot ja liikkuminen on rajallista!

Onko nuo nutrilett keitot toimiva dieetti? Entä jos yhden aterian esim illalla korvaakin vaikka hedelmällä/kasviksilla niin tekeekö se dieetistä toimimattoman ja voikohan aamulla juoda kupin pari maitokahvia? Se on raskain osa luopua :D
 
"vieras"
Mulla ei toiminut. En kertakaikkiaan pystynyt syömään sellaisia.

Miksi et kokeilisi jotain vähän pitkäkestoisempaa, terveellistä ruokavaliota. Pikadieetillä kilot voivat pudota pian mutta tulevat myös pian takaisin kun palaat vanhaan ruokavalioosi.

Nyt pudotan työkaverin mulle tekemällä ravinto-ohjelmalla, paino putoaa hitaasti mutta varmasti
 
"plösö"
[QUOTE="vieras";27796223]Mulla ei toiminut. En kertakaikkiaan pystynyt syömään sellaisia.

Miksi et kokeilisi jotain vähän pitkäkestoisempaa, terveellistä ruokavaliota. Pikadieetillä kilot voivat pudota pian mutta tulevat myös pian takaisin kun palaat vanhaan ruokavalioosi.

Nyt pudotan työkaverin mulle tekemällä ravinto-ohjelmalla, paino putoaa hitaasti mutta varmasti[/QUOTE]

Ihan siksi että mä tarviin kunnon potkun persauksiin aloituksessa mitä en näköjään muuten saa aikaiseksi koska en pysty esim kävelemään reippaasti pitempää matkaa, uiminen on pois suljettu vaihtoehto myöskin. Jos sen 5 kiloakin sais putoamaan niin siitä on helppo jo jatkaa kevyellä ruokavaliolla jne.
 
"vieras"
[QUOTE="plösö";27796241]Ihan siksi että mä tarviin kunnon potkun persauksiin aloituksessa mitä en näköjään muuten saa aikaiseksi koska en pysty esim kävelemään reippaasti pitempää matkaa, uiminen on pois suljettu vaihtoehto myöskin. Jos sen 5 kiloakin sais putoamaan niin siitä on helppo jo jatkaa kevyellä ruokavaliolla jne.[/QUOTE]

Laihdutuksesta 80% on ruokavaliota ja vain 20% liikuntaa. Suurin merkitys on sillä mitä syöt. Paino putoaa vaikka ei liikkuisi jos syö oikein.
 
"plösö"
[QUOTE="vieras";27796248]Laihdutuksesta 80% on ruokavaliota ja vain 20% liikuntaa. Suurin merkitys on sillä mitä syöt. Paino putoaa vaikka ei liikkuisi jos syö oikein.[/QUOTE]

Minä en ole laihtunut pelkällä ruokavaliomuutoksella :O Siksi kysyinkin tuosta dieetistä että toimiiko se oikeasti. Ja se aamukahvi kiinnostaisi edelleen :D
 
"eee"
Tottakai kahvia saa juoda. Sulla on vähän hassu asenne tähän juttuun. Ei kyse ole mistään kuurista tai lyhyestä dieetistä, vaan ajattele sitä enemmän elämäntapamuutoksena. Tosiaan ruokavaliolla se paino putoaa, ei liikunnalla.
 
Professional Griefer
Ostin Tarjoustalosta kerran heräteostoksena sellasen viiden päivän kuurin, kun se oli tarjouksessa 15e. Siihen oikeesti meinas jäädä koukkuun, ku ei tarvinu ajatella syömisiään ollenkaan. Piti nälän poissa, vaikka annoskoot oli naurettavan pieniä. Liikuin ihan normaalisti jne.

Olen normaalipainoinen, enkä edes katellut vaakaa sen kokeilun aikana, mutta nesteitä kyllä lähti. Oli semmonen kepoinen, mutta silti ihan energinen olo.
Varmasti tiputtaa kiloja, jos on jotain tiputettavaa. Sen jälkeen pitää vaan muistaa uudet elämäntavat ja ottaa iisisti esim. niiden annoskokojen kanssa.
 
"vieras"
Kyllä se toimii ihan hvyin. Ite oon tehnyt ensiksi täysnutrausta tyyliin viikon ja sitten alkanut korvata joitakin ruokailuja muulla laihdutusruualla. Ja kahvia olen juonut ihan normaalisti koko ajan. Eli ei siis mitään sokereita sinne, mutta muuten normaalisti. Pienentää hyvin vatsalaukkua ja annoskoko on tällä tyylillä mulla pienentynyt.
 
Kyllä se toimii, mut pitää myös tajuta se ettei vanhoihin elintapoihin saa palata dieetin jälkeen. Itse oon xtravaganzan vastaavalla alotuksella menossa kuudettä päivää. Tsemppiä! Mulla oli eilen tähän asti vaikein päivä, mut selvisin :)
 
"plösö"
[QUOTE="eee";27796305]Tottakai kahvia saa juoda. Sulla on vähän hassu asenne tähän juttuun. Ei kyse ole mistään kuurista tai lyhyestä dieetistä, vaan ajattele sitä enemmän elämäntapamuutoksena. Tosiaan ruokavaliolla se paino putoaa, ei liikunnalla.[/QUOTE]

No mä en tiedä onko mulla minkäänlaista asennetta just tähän dieettiin koska en tiedä siitä mitään muuta kuin se mitä netistä jokusen jutun olen lukenut. Ja parista muusta dieetistä olen kuullut sanottavan että mitään ei saa lisätä eikä mitään jättää pois mitä dieettiin kuuluu joten siksi ihan mietin tuota kahvia esim. :)
 
[QUOTE="plösö";27796472]No mä en tiedä onko mulla minkäänlaista asennetta just tähän dieettiin koska en tiedä siitä mitään muuta kuin se mitä netistä jokusen jutun olen lukenut. Ja parista muusta dieetistä olen kuullut sanottavan että mitään ei saa lisätä eikä mitään jättää pois mitä dieettiin kuuluu joten siksi ihan mietin tuota kahvia esim. :)[/QUOTE]

onhan noissa dieteissä parikin vaihtoehtoa. Se nopea ja tarkka missä ei syödä MITÄÄN muuta. Ja se missä osa korvataan jollon paino putoaa hitaammin. Mies ainakin ene-dietillä sai juoda kahvia mustana. Siihen jää mun kahvit jos maitoakaa ei saa sekaan laittaa.
 
"plösö"
Pudotettavaa on kyllä ja ihan jalkojen ja selän takia pitäisi saada paino mieliten normaalitasolle mutta ainakin reilusti alemmas. Normaalirajoihin pääsemiseen olisi pudotettavaa 30 kiloa ja siitäkin vielä 5-10 kiloa voisi tiputtaa mutta en sentään halua liian laihakaan olla joten tuo 30 kiloa olisi ihanteellinen tulos. Silti en yritä asettaa liian suuria tavoitteita vaan aluksi 10 kiloa pois...siitä on hyvä jatkaa.

Osaako joku neuvoa vielä miten noita olisi hyvä päivittäin ottaa, eli kun oli keittoja ja smoothieita sun muita niin onko sillä väliä mitä noista päivässä ottaa kun ei kai sitä pelkkää pirtelöäkään voi vetää....kai?
 
"plösö"
onhan noissa dieteissä parikin vaihtoehtoa. Se nopea ja tarkka missä ei syödä MITÄÄN muuta. Ja se missä osa korvataan jollon paino putoaa hitaammin. Mies ainakin ene-dietillä sai juoda kahvia mustana. Siihen jää mun kahvit jos maitoakaa ei saa sekaan laittaa.
Kahvia mun on syytä myös vähentää mutta kokonaan en suostu luopumaan. Kaikesta muusta voin luopua mutta en kahvista :D
 
Minä aloitin sunnuntaina nutraamaan ja nesteitä on jo lähtenyt kilon verran. Minulla tosin nuo pirtelöt eivät kauaa pidä nälkää poissa ja olenkin syönyt lisäksi jonkin verran kasviksia ja marjoja. Patukan syön lounaaksi ja se pitää nälkää hyvin, tosin siinähän onkin tuplakalorit pirtelöihin ja keittoihin verrattuna. Jos söisi ihan tiukasti pelkästään niitä pusseja, niin varmasti lähtisi nopsaa kiloja pois, siinähän kalorimäärä jää todella pieneksi. Minulla pelkät nutrit tekivät kuitenkin olon niin voimattomaksi, että siksi syön myös hieman muuta niin jaksan myös liikkua lisäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
nutrit toimivat kyllä ja paino putoaa helposti. elämä nutrauksen jälkeen on se kompastuskivi :ashamed:
sen kerron, että älä osta aloituspaketteja. niissä on mukana niin paljon kuraa (yök. joku tomaattikeitto, hyiiii), että usko menee koko laihduttamiseen.

mocca, suklaa ja kanakeitto olivat mun makuun. sit, kun alkaa nutriletit kyllästyttää, vaihda merkkiä. esim. easy diet'llä on maistuvia keittoja. ja naturdiet'illä hyvänmakuinen lakritsipatukka.

netin terveyskaupat kantsii tsekata. niissä on usein hyviä tarjouksia.
 
"plösö"
nutrit toimivat kyllä ja paino putoaa helposti. elämä nutrauksen jälkeen on se kompastuskivi :ashamed:
sen kerron, että älä osta aloituspaketteja. niissä on mukana niin paljon kuraa (yök. joku tomaattikeitto, hyiiii), että usko menee koko laihduttamiseen.

mocca, suklaa ja kanakeitto olivat mun makuun. sit, kun alkaa nutriletit kyllästyttää, vaihda merkkiä. esim. easy diet'llä on maistuvia keittoja. ja naturdiet'illä hyvänmakuinen lakritsipatukka.

netin terveyskaupat kantsii tsekata. niissä on usein hyviä tarjouksia.
Kiitos vinkeistä :)
 
446
En tiedä Nutrilettistä (kyllä varmaan sekin toimii?) mutta Cambridgen diettiä olen käyttänyt itse. Tosin vain hetken, koska se ohjaaja oli ihan tyhmä ja tympeä eikä sitten huvittanut jatkaa. 70,3kg painoin silloin, kun kävin alkupunnituksessa. Parissa päivässä jo alkoi nesteet lähteä ja tulla parempi olo, kuukauden jälkeen painoa oli n. 66kg, luulin että vaan nesteitä mutta nepäs ei oo tullu takaisin. Liikuntaa oli, 1h päivässä. Mikä oli iso juttu sellaiselle joka ei ollut liikkunut paljoa pitkään aikaan, kiitos vaikean masennuksen josta viime vuonna selviisn ja aloin sit painonpudotus urakkaan. Sitten lähti ruokavaliolla vielä 2kg. Nyt on 64kg ja pitäisi vielä pudottaa 10 mut paljon parempi olo jo nyt kun ei oo selkä kipeä koko ajan ja turvonnut olo.

Sanon nämä vinkit: Juokaa nestettä.. Vettä, tai sitten vaikka vissyä, mulla kun ei itellä pelkkä vesi uponnut. Ja teetä voi juoda.. Ja sitten kasviksia,vain vähän pastaa leipää yms mutta syökää niitäkin, ja täysjyvänä, hiilareita ei saa jättää kokonaan pois. Ei sianlihaa, vaan kanaa tai kalkkunaa tai kalaa koska niissä no vähnä rasvaa. Ja älkää unohtako hyviä rasvoja, niitä kans tarvii..
 
Niin tosiaan nuo makujutut ovat vähän sellaisia, jotka pitää vaan kokeilla. Jos vain löytää niin kannattaa toki kokeilla ensin yksittäispakattuja, eikä niinkuin minä, että heti ekana 25 pussin paketti pirtelöä :D Itse tykkään tomaattikeitosta, patukoista ja suklaapirtelöstä ja Allevon peruna-purjokeitosta. Allevon mansikka-mustikkapirtelö sen sijaan ei ollut yhtään minun makuuni. En syö lihaa niin se rajaa muutaman vaihtoehdon pois.
 

Yhteistyössä