Toisen keskustelun innoittamana: Minkä ikäisenä aloitit tupakan polton?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"ilona"
Mä oon sit varmaan tyhmä kun alotin vasta 19-vuotiaana mut niin se vain meni. Siihen vaikutti paljo se kun alko käymään baareissa ja kaikki kaverit poltti. Lopetin sit 27-vuotiaana.
 
Maistoin ekan kerran 13-vuotiaana, viikkoa ennen kuin täytin 14-vuotta.
Aloin polttamaan enemmän tai vähemmän säännöllisesti lähes heti.

Lähipiirissäni on muuten eräs nainen joka aloitti tupakoinnin 59-vuotiaana, ja eräs mies joka aloitti tupakoinnin 27-vuotiaana. Eivätkä siis olleet aiemmin polttaneet, että on näitäkin.
 
"niila"
12-v!!! Alusta asti olen polttanut vain viihteellä ollessani. Koskaan muuten ei tee mieli, ei siis tule "niksoja". Ja tätä järkevyyttä on jatkunut 24 vuotta!! Voi jestas miten tyhmää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24914539]Järkyttävää, että noin moni on aloittanut 10-11v =O Huh huh! Ja mä kun olen ajatellut, että 13-14v aloittajat ovat harvinaisen nuoria.

t. 10,5v tytön äiti...[/QUOTE]

Oletko sinä niitä äitejä, jotka ajattelevat että; "minun lapseni EI IKINÄ....." ?
 
"annika"
ekat kokeilut 11v, siitä lähtien satunnaista käyttöä, koukkuun jäin vasta parikymppisenä, lopetin 25v:nä, pari vuotta taukoa ja aloitin uudelleen :( lopetin kun tulin raskaaksi eikä oo kyllä aikomusta enää aloittaa, en halua lapsilleni sellaista karhunpalvelusta että kotona oppivat tupakoimaan(niinkuin minä)
 
ekekk
en ole aloittanutkaan, mut 7v. olin kun pikkuserkku 12v. yritti houkutella minua tuvan taakse tupakille. Muistan kuinka koko homma tuntu hölmöltä ja sain pidettyä pääni, enkä muistaakseni edes maistellut.
 
pilipali
Polttamaan aloin 16 v. Ensimmäinen kokeilu oli toki jo 12 v. Nyt olen onneksi melkein päässyt eroon viime keväästä saakka. Eli nyt poltain vain hirveässä stressissä tai jännitys tilassa seka kännissä.
 

Yhteistyössä