Toisen lapsen hoitoon laittaminen

  • Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
miettii
Meillä lapset 3v ja 1v. Olen ajatellut että syksyllä laitan vanhemman lapsen päiväkotiin. on alkanut turhautumaan ja kiusaa pikkuveljeään. Luulen että päiväkoti tekisi hänelle hyvää. Oppisipas ryhmässä toimimaan ja alkaisi itse pukemaan ja syömään (osaa kyllä muttei viitsi).

Vaihtoehtoina olisi varhaiskasvatuskerho joka olisi kolmena päivänä viikossa kolme tuntia kerrallaan, mutta mielestäni se on aika vähän ja enhän sitten ehdi muuta kuin viemään ja hakemaaan vaan. Olemme ajatelleet että jos hän menisi päiväkotiin osa-aikaisena, eli olisi vaikka kolmena päivänä viikossa koko päivän siellä.

Mitä olette mieltä, miten teillä on tehty?
En kuitenkaan halua että vanhempi lapsi olisi joka ikinen päivä päiväkodissa.
 
vieras
Meillä jää syksyllä 3,5v kotiin. On nyt ollut vielä1 pv viikossa vanhassa hoidossaan vaikka olen vauvan kanssa kotona. Kotihoidontuen alkaessa jää kotiin ihan siitä syystä että tulee turhan tyyris hoitopäivä kun tämä sisarkorotus menee sitten pois. Meillä on kerhoja ja tuttuja joissa käydään sitten se yksikin päivä.
 
Meillä esikoinen oli 3v. kun nuorempi synty ja oli ennen sitä ehtinyt olla jo vuoden pph:lla, mun äitiysloman aikanakin kävi siellä 3pv/vko, lyhyitä päiviä. Ja lapselle teki tosi hyvää, hän kyllä kaipasi ikäistään seuraa ja jopa vapaa päivinä kyseli että eikö pääse hoitajalle. Eli meille tämä järjestely toimi, vaikea sanoa miten muiden perheissä.
 

Yhteistyössä