Toisen lapsen toive

Mä en tiedä vielä moniko oli kypsiä, varmaan osa ei ollut, koska osa folleista oli minun silmään tosi pieniä, eli ne oli varmaan lähteny jotenki viikonlopun aikana kasvamaan, koska perjantaina oli vielä 12 follia, nyt siis ilmeisesti 14? Hyvä, että sullakin on mennyt punktio hyvin! Ja hienoa että sua seurataan osastolla ja huomenna vielä tsekataan tilanne ennen kotiutumista. Sulla tuleekin tosi jännä viikonloppu! Toisaalta seuraavat pari viikkoa ovat joka tapauksessa aika piinaavia... Vitsi miten mä toivon että tulis hedelmöittyneitä ja saatas pakkaseen vielä palleroita... Apua miten tämän ajan sais kulumaan nopeemmin!
 
Onneks sulla selviää jo huomenna tupsuli! Mua jännittää sun puolesta! :)
Onkos millainen olo tänään? Kipuja? Heikotusta?
Mulla on vielä aika paljon kipuja ja sellainen ihmeen heikko olo heti kun nousee. Mutta kai se tästä joskus helpottaa.
Muuten kaikki ok vielä tänäänkin, oon tosi huojentunut että tällä kertaa kaikki näyttäis menneen hyvin! :)
 
Pikainen päivitys, 9 hedelmöittynyt, huomenna pitäis siis siirtoon päästä... Hui kun pelotti soittaa, mulla ihan ääni värisi ja meinas itku tulla kun biologi toivotti huomenna tervetulleeksi siirtoon... Toki osa tuosta karisee vielä pois, mutta pääasia että ainakin kerran pääsee piinaileen!

Vointi mulla ok, ihana kuulla että sinäkin voit hyvin eikä mitään vuotoja tullut! Nippailee mullaki munasarjaa ja vähän turvottaa, mut särkylääkettä en oo enää tarvinnut. Kerronpa huomenna vielä moniko pääsi pakkaseen ( jos pääsi... :X3:)!
 
Viimeksi muokattu:
Eikä! Vitsit! Tupsuli! :love:(y)

Ääh että nyt oon kade kun mun pitää odottaa vielä 4 päivää ennenku ite saan tietää mitään! Tää on kyllä epäreilun perseestä!
 
miss_piggy
Oonkohan edes esitelly itteeni täällä ketjussa :D Ku oon niin monessa mukana niin en oo varma että oonko tänne edes aiemmin kirjotellu.. vissiin en :) Eli lyhyesti, täytän kesällä 35v, 2012 todettu monirakkulaiset munasarjat joita siis ekku hoidettiin 6kk teroluteilla. En tullut raskaaksi mutta niiden jälkeen raskauduin. Tuli kuitenkin kkm joka todettiin 11+1 ja lääkkeellinen tyhjennys. Sen jälkeen pääsin aika nopeasti lapsettomuuslääkärille julkiselle puolelle ja sieltä sain clomit. Heti ekasta clomikierrosta tärppäsikin ja poika syntyi 02/14. Nyt ollaan ilman ehkäisyä oltu huhtikuusta 2015 asti. Pari kertaa tuli luomumenkat pitkillä kierroilla.. hakeuduin taas lääkärille joka määräsi TAAS teroluteja joita söin muutaman kierron ja sitten clomeja 2 kiertoa. Seurantaultria ei kuitenkaan ollut, joten hakeuduin toiselle yksityiselle lääkärille joka on myös lapsettomuuslääkäri julkisella puolella ja hän sitten kirjoitti nuo letrot.
Mun menkat tässä letrokierrossa oli tosi niukat. Siis oikeasti vain joku 3 päivää tuli vuotoa eikä silloinkaan kovin paljoa. Kipujakaan ei siis ollut. Oviskivut oli viime kierrossa aika laimeat vaikka letrot on annostuksella 2tbl/pvä, mutta testit kyllä sen oviksen näytti.

Niin en tiedä olisko voinut sitten olla kemiallinen kun jotain viivoja sain.. tai jotain yritystä ainakin ollut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miss_piggy, oot tuttu nimi, varmaan kirjoteltiin hoidoista raskautuneiden ketjussa 2014 tai sitten jossain oon törmännyt nimimerkkiisi. Mä lueskelen himotestaajien ketjua ja huomasin sun viimekierrossa saaneen kemiallisen, ehkä seuraava kiinnittyy ja pysyy! Mua edelleen jänskättää huominen, saadaanko kavereita pakkaseen jne. Meillähän ei kyllä pakastetut sulaneet, että ei sekään ajatus kyllä ihan hirveen lohduta :ROFLMAO: Mut olispa siellä se yksi top, uskon meidän kohdalla niihin, kun tähän asti niillä on ollut 100% onnistuminen. Mitenköhän se uni tulee ens yönä silmään... Mut oon ihan tosi itsekäs, sähän AJ joudut oottaa maanantaihin! Mun hermoilla ja kärsivällisyydellä huomiseenkin ottaminen on liikaa! Tsemppiä AJ viikonloppuun, onneks luvataan hyviä ilmoja, voi ulkoilla ja vaikka kaivella pääsiäiskoristeet kaapeista :LOL: Kävin tänään kävelyllä, tuntu kyllä ikävältä hanurissa, vaikka hitaasti menikin eteenpäin.
 
Mä oon vielä tosi kipee punktiosta...Odottelen jo että koska helpottaa :( Eilen illalla meinasin lähteä takas sairaalaan jo muutama tunti kotiutumiseta :( Mutta jäin sitten kuitenkin seuraileen tilannetta kotiin! Kaikki liikkuminen sattuu vietävästi sekä ala- että ylämahaan, mitä lie heijastekipua vai olisko sit vähän hyperiä. Pissalla käyminen on aivan tuskaa, silloin sattuu ihan saatanasti munasarjoihin. Alkaa kieltämättä kyllästyttää mutta kai tääkin on parempi sit kun se sisäsinen verenvuoto taas.
Joten täällä vielä haaveillaan kävelyistä ja puuhailusta... Ehkä huomenna pystyy jo oleen jalkeilla! Nyt oon kyllä onnellinen ettei tänään oo siirtoa tms, en kyllä selviäis sinne ja tuskin ne näin kipeeseen suostuis edes siirtään.
Ai niin, ja vuotoa on edelleen. Mikähän ihme juttu sekin on :(
 
On näköjään tosi yksiöllistä miten toipuu ja näköjään joka kertakin ihan erilainen. Tää on minulla kaikista neljästä IVF:sta ehdottomasti kivuliain. Edelliset on ollu melkein oireettomia. Mulla II-asialla käyminen wc:ssa on ihan hirveetä, en tykkäis yhtään ponnistaa, olenki ottanut jo ennakoiden viikon ajan laksatiivia ja jatkan kunnes tuo munasarja toipuu. Sama homma oli synnytyksen jälkeen, siksi mulla olikin laatikollinen annospusseja valmiina, sekottelen ne mehun sekaan :LOL: Mulla särkee takapuolta edelleen, tänään kävin hakeen joukon parhaan alkion kyytiin ja ne sanoi, että on nestettä vatsaontelossa, mutta ei hälyttävän paljon. Vuotanut en ole yhtään. Mut mullahan tehtiinkin vaan yksi reikä, kun punktoitiin samasta reiästä kaikki follit.

Kävely tuntuu edelleen hankalalta, käytiin shoppailemassa siirron jälkeen ja tultiin ihan suosiolla bussilla pois, kuin oltais kävelty 2,5 km matka kotiin kuten yleensä. Mulle siis siirrettiin 4AA+ eli ihan hyvä alkio. Kahdeksan meni pakkaseen kahdessa erässä. Ja kuulemma sieltä 4 aina sulatetaan kerralla, jos tarvitaan vielä siirtoja ja ne viljellään blastoksi! Eli se taitaa olla nyt nykyaikaa tuo pitkä viljely, vaikka ei meille sitä aiemmin ole suositeltu. Mut biologi kävi oikein mulle henk. koht. selittämässä miten nykyään suositellaan sitä blastoviljelyä, varsinkin jos alkioita saadaan hyvin ja ne on kaikki suunnilleen samaa laatua (meillä oli vissiin ihan ok-laatusia kaikki), ettei jouduta turhiin siirtoihin. Kuulostaa ihan järkevältä ja luotan ammattilaisiin. Miten sinä henkisesti jakselet? Varmasti tulee viikonloppu olemaan pitkä, mutta aika menee kuitenkin eteenpäin ja kohta koittaa maanantai ja saat sinäki pikkusen kyytiin. :love:
 
Voi että, nyt vaan sitten liimaa ja niitä kuuluisia jarrusukkia (vihaan tota sanaa:D) Tupsuli!!:love: aivan mahtavaa että pääsit siirtoon asti!

Mulla alkaa vahvat epäilyt oleen etten itse selviä edes maanantaina siirtoon... Tänään jouduin päivystykseen kipujen ja heikon olon takia ja mulla todettiin reippaasti suurentuneet munasarjat ja kans jonkin verran nestettä vatsaontelossa mutta pääsin vielä kotiin... Heti takaisin jos vointi yhtään huononee. Noh, voihan tämä helpottaakin viikonlopun aikana, mutta kun läääkäri sanoi jo punktiossa että "sun kohdallas ei sitten mitään riskejä oteta että herkästi sitten jätetään tuoresiirto väliin" ja nyt nuo sanat kummittelee tietysti. Eihän siinä mitään jos tämä toipuminen olis oikeasti mennyt hyvin, mutta kun ei näytä menevän niin voi olla että mun "piina" pidentyykin pariin kuukauteen ennen kuin pääsee oikeasti piinaileen... :(
 
Voi että, nyt vaan sitten liimaa ja niitä kuuluisia jarrusukkia (vihaan tota sanaa:D) Tupsuli!!:love: aivan mahtavaa että pääsit siirtoon asti!

Mulla alkaa vahvat epäilyt oleen etten itse selviä edes maanantaina siirtoon... Tänään jouduin päivystykseen kipujen ja heikon olon takia ja mulla todettiin reippaasti suurentuneet munasarjat ja kans jonkin verran nestettä vatsaontelossa mutta pääsin vielä kotiin... Heti takaisin jos vointi yhtään huononee. Noh, voihan tämä helpottaakin viikonlopun aikana, mutta kun läääkäri sanoi jo punktiossa että "sun kohdallas ei sitten mitään riskejä oteta että herkästi sitten jätetään tuoresiirto väliin" ja nyt nuo sanat kummittelee tietysti. Eihän siinä mitään jos tämä toipuminen olis oikeasti mennyt hyvin, mutta kun ei näytä menevän niin voi olla että mun "piina" pidentyykin pariin kuukauteen ennen kuin pääsee oikeasti piinaileen... :(
Voi ei!! No onneksi pääsit vielä kotiin... Lepoa ja nesteitä, toivotaan parasta. Ehkä se menee nopeasti ohi! Mullakin on ollut hyvin tukala olotila, ehkä se riski tosiaan nousee jos noita folleja alkaa olla yli kymmenen. Nehän kuulemma täyttyy verellä ja turpoaa. Mulla on ihan semmonen olo kans, että tuo munasarja on ihan valtava ja on pahoinvointia koko ajan, kahvia ja makeeta ei voi syödä ja juoda, maha on myös tosi turvoksissa ja pyrstöä jomottaa. Pidetään peukkuja, et sun vointi pian paranee ja maanantaina pääsisit siirtoon!
 
Pikainen päivitys; joudun osastolle. Hyperstimulaatio todettu, ja siitä aiheutuva virtsaumpi. Ou jee ja hyvästi maanantain siirto!
Ei näköjään minulla voi koskaan mennä hyvin nämä, aina jotsin tulee. Noh, nyt vaan tahtoisin että nää elämän järkyttävimmät kivut loppuu.
 
Voi ei AJ! Mikä hitonmoinen harmi! Ehkä tuosta nyt vaan reitti ylöspäin! Nyt hyperi, ja seuraavassa kierrossa kenties PAS blastoilla ja plussa, eikö vaan! Itse koin sillon viimeksi, ennen kuin plussasin, että tuntui kaikki menevän pieleen ja oli ihan luovutusfiilis. Kaksi IVF:aa, joista molemmista kehnot tuoresiirtoon just ja just kelvanneet alkiot eikä mitään pakkaseen. Mut sit kolmas kerta meni ihan nappiin. Niin se usein menee, onni kääntyy joskus. Toivotaan, että se sinullakin kääntyy, kun toivut hyperistä ja pääset kotiin, ehkä ens kierrossa tai ainakin sitä seuraavassa jo PAS? Ihan hirmuisesti tsemppiä ja toipumista sulle, toivotaan, että palleroiset siellä jakaantuu mallikkaasti :love:
 
miss_piggy
Ompas täällä ollut vastoinkäymisiä :( Toivottavasti kaikki menee hyvin! En tiedä oliko mulla kemiallinen vai kökkö testi mutta jotain viivaa niissä tosiaan silloin näkyi :D
Nyt on kp 10, aloin tänään taas ovista tikuttelemaan kun lääkäri sanoi että kp 10 alkaen kannattaa ettei ihan livahda ohi..oli niin outoa clomien kanssa ku eka clomikierto viime talvena kesti vaan 26 päivää ja toiselle ei loppua näkyny niin oli sitten vähän arvotus että miten letrojen kanssa käy. Viime kierrossa se ovis oli siis kp 13 joten katotaan olisko nytkin..mitään tuntemuksia ei kyllä vielä ainakaan ole että olis tulossa.
 
Iltaa. Minä oon koittanut työntää nämä asiat mielen perukoille ja pitänyt myös palsta taukoa ja täällähän on alkanut tapahtua.

Tupsuli hieno homma et punktio tuotti hyvin tulosta :) onnea siirtoon pääsystä,parin vkon päästä onnitellaanki sit plussasta,eiks vaa ;)

Voi AJ :( Hirmusti jaksamista sinne,kumpa toipusit pian ♡ huomenna sit hyviä uutisia alkioista :)
 
deseo: jos plussautuminen olis mun lujasta tahdosta kiinni, kyllä vain! Mut ei se taida olla, että täytyy pitää vaan toivoa ja positiivista mieltä yllä. Ja ei se olis katastfrofi, jos plussa ei tuliskaan. Meillä on pakaste täynnä tavaraa ja vasta "eka" IVF nyt tätä pikkukakkosta yrittäessä :ROFLMAO:
 
Täällä sitä edelleen ollaan osastolla, edelleen pahan hyperin kourissa. Hengittäminen, kaikki tekee tuskaa.
Mut kärrättiin klinikan puolelle kuitenkin arvioon tilanteesta siirtoa ajatellen vaikka kaikkihan sen ny jo tiesi ettei toivoa ole. No eipä ollut näillä munasarjojen koolla ja nesteen määrällä vatsassa. Itkuhan siinä tuli, en sitten koskaan tässä elämässä saanut kokea tuoresiirtoa.

Pakkaseen lähti vain 2 top-alkiota. Aivan paska saldo sekin. Ne kaksi on meidän ainoa mahdollisuus koskaan saada toista lasta.

Oon pahoillani mut mun positiivisuus on nyt tiessään. Oli niiiin virhe lähteä tähän enää. Olis ehkä pitänyt lopettaa vaan niiden inseminaatio-pettymysten jälkeen, palkata psykologi jonka kanssa käsitellä tämä toisen lapsen kaipuu ja jatkaa elämää.

Oon niin kyllästynyt tähän omaan oloon ja kipuihinkin että huh huh. Olispa ollut palkintona edes hyvä saldo. Mutta ei.

Koittakaa muut pysyä positiivisina minusta huolimatta! Anteeksi että viljelen pahaa mieltä tänne.

Ps. Vähintään yksi välikiertoa täytyy pitää ennen PASia mutta toisaalta, en tiedä koska mun voimat riittää niihin.
 
Voi ei AJ!! Mulla on kaikki sympatiat sun puolella. Ymmärrän tuon epätoivoisen olotilan, kipeänä on todella vaikeaa pysyä postiivisena, eikä tarvikkaan. Mua niin harmittaa sun puolesta. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa ajattelet - yksi- tai kaksilapsisena - että kannatti kuitenkin kokeilla tämä viimeinen hoito. Nämä on usein sellasia asioita, jotka aktivoituu jatkossa ja silloin on hyvä muistella, että teit ainakin kaikkesi asian eteen. Mutta pienenä valopilkkuna, sulla on kaksi huippualkiota pakkasessa. Mulla on kahdeksan alkiota pakkasessa, mutta en usko yhdenkään niistä olevan top-alkio. Ja topeilla on parhaat plussatulokset. Että sitten kun jaksat - ja kannattaakin antaa kropan toipua, ne kaksi kannattaa ehdottomasti siirtää. Halaus ja pikaista paranemista sinulle!!!:love:
 
AJ! Mitä kuuluu? Toivottavasti vointi jo parempaan päin!!

Minä odotan ovista malttamattomana. Oli vasta 14mm johtofolli tiistaina ja jännittää, että ehdinkö ennen pääsiäistä, vai meneekö just pahimmoilleen h-hetki huti. Synnytyksen jälkeen luteaalivaihe on mulla lyhentynyt vähän. Ennen ovis oli kp 10-13 ja nyt näyttäny tulevan 14-17. On vaa semmonen olo, että tää menee nyt puihin. No, mietittävää on muutenkin, kun tytöllä todettiin toisessa lonkassa myöhäinen luksaatio. Huomenna mennään kuviin ja jatkohoito tarkentuu, mutta mahdollisesti nukutuksessa laitetaan lonkka paikalleen ja 9-12vkoa kipsihoitoa. Ei tunnu äitistä kovin hyvälle..eikä isästäkään, mutta minkäs teet! Kaikki liikkuminen ottaa varmasti takapakkia....kävelyn opettelusta puhumattakaan, kun ei pääse tukea vasten harjoitteleen eikä oikeen konttaamaan, mutta lääkäri lohdutteli, että lapsi kyllä keksii keinot, eikä tilanteesta kärsi. Äiti kärsii enemmän ku ei voi edes kylvettää saatikka pitää oikein sylissä ku jalat kipsataan sammakkiasentoon.
 
AJ, toivottavasti sulla alkaa helpottamaan jo! Tiedä sitten mutta jotkut luottaa PAS siirtoihin enemmän kuin tuoresiirtoihin. Jospa se olis sunkin taikas!

Tupsuli, pitkää hermoa piinailuun, toivottavasti tarraa kunnolla kiinni!

Voi Kiela, kyllä teitä koetellaan! Mutta mieluummin nyt kuin sitten vasta kun tyttö on oppinut kävelemään! Miten tuollainen ilmenee?

(.) Meillä tytöllä oli kova räkätauti 1,5vkoa. Käytiin lääkärissäkin kun öisin oli vaikeuksia hengittämises kun räkää oli niin paljon. Ei ollut onneksi influenssaa mutta inhottava tauti silti. Nenäimuri oli meidän helpotus.
Soitin eilen klinikalle kun me ei vieläkään olla saatu laskua pakastuksen jatkamisesta. Kyselin sit siinä samalla jos PASiin saan miehen innostumaan niin miten se homma menee. Yllätyin kun hoitaja sanoi että kierron alus alkaisin napsimaan estrogeenejä?(puhelu pätki, niin oletan että tuo se sana oli) ja tätä olis pari-kolme viikkoa?!? Sitten kun MEISTÄ tuntuis oikealta niin tehtäis siirto, tueksi luget. Miten teillä muilla toi alku on menny? Ihmettelen siksi että mulla kaikki on todettu normaaliksi(meillä siis male factor pelkästään) niin miksi mun pitäis syödä estrogeeniä ja vielä noin kauan?? Mä kun olin mielessäni ajatellut että meillä varmaan olis luonnolliseen kiertoon, eli tikuttaisin oviksen ja siitä aloittaisin korkeintaan luget.
 
astrea, vastasinki tuonne hoitoketjuun. Meillä siis valmisteltiin sitä PAS:a, jossa ei siis ollutkaan siirrettävää siten, että otin klomifeenin tyyppistä lääkettä kp. 2-6 ja sit tikutin oviksen. Boostina Pregnyl ja siirron jälkeen olis ollut perus Luget + Gonapeptyl. Ja mulla on nimenomaan häikkää ovulaatiossa, folli kasvaa hitaasti ja ei välttämättä puhkea ja sitten limis ja ovis ei oo samassa linjassa. Onko sulla kasvanut limis aina hyvin? Oon käsittänyt, että tuo estrogeeni on nimenomaan paksuntamaan limistä. Mut kuulostaa kyllä erittäin oudolta tuo suunnitelma. Minä vaatisin kyllä lääkärin kanssa keskustelua, eihän tuo lääkeasia ole ollenkaan sellanen, mistä hoitajan pitäis edes ensi kädessä puhua. Kyllä lääkärin pistäis perustella tuo hoitolinja ja sitten hoitaja neuvoo käytönnössä. Pyydä lääkärille soittoaika tai käynti. (No joo hyvä sanoa, kun yksityisellä ollaan niin nehän ottaa aina avosylin vastaanotolle keskustelemaan....)

Kiela, tympeitä luo lonkkajutut! Harmi! Mutta onneksi NYT eikä lähempänä kesää, eikö vaan? Kesäksi pääsee tuesta eroon ja harjoittelemaan nurmikolla sitten kävelyä! Onneksi tuo lonkka-asia on kuitenkin "kiltti" tauti ja asia korjaantuu tuolla tuella. Oon lukenut noista tuista, että lasta itseä ne ei juuri haittaa, lähinnä hieman mutkistaa lapsen hoitoa. Tsemppiä teille ja onnea PAS:n, 14 mm folli kuulostaa kyllä jo isolta, jos ne kasvaa 2 mm/päivä, niin luulis viimestään ens viikon alkuun plussa tulevan?

AJ:lle lämpimiä ajatuksia :love: Passeissa kuulemma on tosi hyvät siirtotulokset nykyään tuon blastoviljelyn jälkeen, yhtä hyvät kuin tuoresiirroissa!
 
  • Tykkää
Reactions: astrea
Kiitti Tupsuli vastauksista! Joo, siis aina ja aina. Meille ei oo tehty/eikä tehdä kuin tää yks hoito ja se meni kuin oppikirjois, niin ei oo seurantatuloksia useammista kierroista mutta kierto mulla on toiminut aina kuin kello, 24-26päivää, menkat aina runsaat. Ennen hoitoja tehdyis kokeis ovis tapahtui ja hoitokierrossa tehdyissä ultris limis kasvoi kuten kuuluikin. Siksi olinkin yllättynyt! Olis se hoitaja voinut sanoa että hän ei oikein nyt osaa sanoa miten tää menis tai että täs on pari vaihtoehtoa mutta että lääkäri päättää.
Mut se mikä oli positiivista, mies ei kieltänyt tai tuskaillut hormooniboostausta kun kerroin asiasta. (y) kun se on tuntunut aina olevan se isoin murhe hänelle että kun minussa ei oo vika niin mä silti joudun käyttämään hormooneja yms lääkkeitä.
 
No joo, ainoa mikä tässä tosiaan lohduttaa niin on se että kuulemma nykyään PAS:eissa on paremmat prosentit kun tuoresiirroissa! Niin sanoi maanantainen lääkäri klinikalla :)
Silti vaan se 2 alkiota pakkasessa on oikeasti niin paskaa että en vaan tiiä uskallanko koskaan hakee niitä kyytiin...Pettymys on niin kova jossei niistä kumpikaan lähde.
Mutta joo, mulla varmaan hetki menee näiden paskojen fiilisten kanssa kamppailussa! Eilen pääsin vihdoin sairaalasta kotiin että se oli sitten sellainen viikon reissu ja en halua edes nähdä sitä laskua mikä tosta violä tulee. Ihan kun se yli 600€ lääkkeisiin ei olis vielä riittänyt. Mielessä on siis liian monta negatiivista asiaa mutta ehkä se tästä joskus!
Tänään on ensimmäinen päivä kun ei oo enää kipuja niin paljoo ja tuntuu että ehkä tää tästä. Tosin, maha edelleen samanlainen kun edellisen raskauden puolessa välissä.... tosi hauskaa.
 
Astrea! On kyllä outoa, jos mitään häikkää ei oo ja pitäis hormoneja alkaa käytyään?! Mulla oli viimeksi pregnyl ja gonapeptyl tukena ja nyt lääkäri määräsi pelkän pregnylin. Ja siis luonnolliseen kiertoon tehty mulle siirrot!
Kysyhän vielä tarkemmin syitä tuohon estrogeenin käyttöön. Kuulostaa niin oudolta!

Tupsuli! On ihan totta, että pieni juttuhan tämmönen on ku vertaa kaikkeen kamalaan, mitä voi lapsella olla ja tulla. Harmittaa vaan eniten pistää lapsi noin pitkäksi aikaa pakkopaitaan ja ei pysty samanlailla touhuaan. Lapsihan kyllä tottuu siihen kipsiin nopeasti. Äiti ei niinkään :) Pääsis nyt sinne kuviin ja sais tietää tarkasti hoitomuodon ja vaivan syyn. Tänään pitäs päästä jo, mutta ei oo soittoa kuulunu vielä.Miten sun piinailut? Joko voisit kohta testailla? Jännittäääää?
 
AJ! Ihanaa että oot päässy kotiin! Kyllä se elämä taas voittaa kun sun olo kohenee! Kyllä tuon sun turhautumisen ymmärtää!! Niin hankalan kautta noi punktiot sulla menny :( Mutta rohkeasti vaan uuteen passiin kun vointi sen sallii ja oot henkisesti valmis! Minä uskon että passeissa on paremmat mahkut ku tuoresiirroissa. Keho ei oo niin hormoneilla rääkäätty, eikä punktiolla, vaan pystyy paremmin vastaanottamaan alkion.

Nyt vaan rautaista taistelutahtoa ja iso voimahali :)
 

Yhteistyössä