Toisesta osiosta kopioitua...

  • Viestiketjun aloittaja ei VOI olla totta!
  • Ensimmäinen viesti
ei VOI olla totta!
"Nyt seuraa valitusta, eli jos joku ei halua lukea niin kannattaa hypätä yli. Mä olen NIIN kypsä olotilaani, että vaan itkettää. Mä olen tänään siivonnut, tapannut jopa matot, saunonu ja harrastanut seksiä mutta silti ei mitään tapahdu. Olo on ihan kauhea. Öisin ei tahdo saada nukuttua kun lonkat on kipeet, päivällä sitten on tietysti väsynyt. Mä haluun tän lapsen jo pihalle. Huomenna neuvola ja aion taatusti valittaa kaikesta, mä haluun käynnistyksen jos ei synny ens viikon aikana. kaiken kukkuraksi nyt on alkanut virtsankarkailu aina vessassa käynnin jälkeen, ei muuten. Mun hajoo pää kohta.

Mä olen tosi iloinen teidän kaikkien puolesta, jotka jo vauvan olette saaneet mutta itken kurjuuttani ja olotilaani jokaisen vauvauutisen myötä. Musta vaan tuntuu, että olen epäonnistunut kun en saa synnytystäkään käyntiin.

Anteeks tää valitus.

Vauva- 10 ja Muukalainen 38+3
"

SIIS MITÄ?? Noilla viikoilla tuollainen valitus? Päässä vikaa?
Mä ymmärrän, jos viikot olis jotain 40-41+, mutta pari vko ennen laskettua aikaa tällaista tekstiä??

Ja tuskinpa kukaan lääkäri tällaisen valituksen pohjalta synnytystä suostuu käynnistämään?!

Odottakaa ihmiset rauhassa. Tämänkin ihmisen olo paranisi varmasti moninkertaisesti ja kivut häviäisivät, jos hän voisi lopettaa tuon jatkuvan tekemisen - SIITÄHÄN NE KIVUT JUST JOHTUU, kun pitää koko ajan tehdä jotain!!!!!
 
.....
Siis mitä itsellesi. Ei minun mielestäni tuon kirjoittajan päässä ole mitään vikaa. Aika moni odottaja kokee samoin olonsa noilla viikoilla ja jopa aikaisemminkin.
 
Hui kamala, vaikka kurja olo olisikin, niin tuskin tulee yllätyksenä, että se kurjuus voi kestää jopa yli(?) 42 viikkoa.

Nooh, saapi nähdä, miten itse valitan sitten kun on viikkoja lähes 40. :saint:
 
ap
Itse kummankin lapseni reippaasti yliaikaisena synnyttäneenä tuo on mun mielestä vähän turhaa.
Itse aiheutettuja vaivoja, kun pitää riehua kaikki päivät. Tuon jatkuvan touhuamisen kun lopettaa niin tuo olo helpottaa välittömästi.

Parhaimmillaan tämä odottaja odottaa vielä kuukauden - mitenköhän paljon sitten tulee valitusta, kun viikkoja on vaikka 41+??
 
tyyne puustinen
Ihan normaaleja tuntemuksiahan noi on.Jokainen raskaus on erilainen,jokainen ihminen on erilainen,jokaisella naisella on oma tyylinsä noilla raskauden vikoilla viikoilla suhtautua tilanteeseensa.Uskon että hän tiedostaa tilanteen että se saattaa kestää tosta sinne 42 viikkoon,mutta välillä on hyvä saada purkaa turhautumistaan johonkin,siksi on kiva ja hyvä juttu että on odotuspalsta missä ainakin suurin osa ymmärtää ja hyväksyy odotuksen erilaiset oikut ja kiukut.Monelta palstalta olen lukenut kuinka yksi kirjoittaa toiselle,miten hyvä on kun saat purettua oloasi ja että sitähän(ja kaikkea muutakin) varten nämä palstat ovat.Uskon ite ainakin,että kunhan vauva on syntynyt niin hänkin muistelee nauraen ja hyvin mielin viimosia viikkoja,ja ehkä hieman nolostuttaakin moinen räyhääminen.Mutta kaikenkaikkiaan,musta ihan normaalia mielialojen heittelyä :)
 
toinen puoli
Mä en nyt ymmärrä miksi pitää vähätellä jonkun toisen kipuja ja tuntemuksia tai olotilaa. Totta on, ettei noilla perusteilla käynnistetä tuollaisilla viikoilla mutta mielestäni on älytöntä alkaa pätemään sillä että jonkun oma raskaus kestänyt jotain 42+5 ja kertaakaan ei olla valitettu.

Ja niihin liitoskipuihin ei auta mikään kun oikein pahana tulee. Ei lepo, ei tukivyöt, ei liikkuminen. Joillakin raskaus ei ole kivutonta aikaa.

 
mammaH
Kyllä mä tuskailin esikoista odottaessa jo noilla viikoilla ja päivä päivältä tuntui tuskaisemmalta vaikken tehnyt mitään. Syntyi sitten vihdoin 41+3. Kuopukksesta olin asennoitunut jo yliajalle, mut syntyi juuri ennen laskettua kunhan oli ensin ilmoiltellut tulostaan reilun viikon. Siskoni valitti oloaan puolesta välistä saakka ja kärsi jatkuvista supistuksista, että kyllä äidin voinnin perusteella voidaankin käynnistää..
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja EiMullaMuuta:
Pitkäksi voi käydä odottavan aika.. :LOL: nimim. 41+5 ja 42+1
mulla syntyi vauva 42+5 mutta en ikinä valittanut.
Ihan mahtavaa. Kyllä nyt kruunu kiiltää! :saint:

Meidän lapset on syntyneet kummatkin reippasti 41- jälkeen, mutta kyllä mä olen valittanut. Ja toivonut kummankin kohdalla että olisivat syntyneet jo viikolla 38.
 
ap
Musta vaan tuntuu, että olen epäonnistunut kun en saa synnytystäkään käyntiin.

TÄMÄ LAUSE VARSINKIN!!!
Miksi synnytys pitäsi yleensä saada käyntiin ennen laskettua aikaa? Ja tuskin nuo keinot sitä synnytystä käynnistää - se tapahtuu JOS tapahtuu!!

Nämä vaivat joita tämä kirjottaja valittaa ON ITSE AIHEUTETTUJA!! Siksi en minäkään oikein jaksa käsittää tuota valitusta.
Valittaa saa tottakai, mutta jotain rajaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Musta vaan tuntuu, että olen epäonnistunut kun en saa synnytystäkään käyntiin.

TÄMÄ LAUSE VARSINKIN!!!
Miksi synnytys pitäsi yleensä saada käyntiin ennen laskettua aikaa? Ja tuskin nuo keinot sitä synnytystä käynnistää - se tapahtuu JOS tapahtuu!!

Nämä vaivat joita tämä kirjottaja valittaa ON ITSE AIHEUTETTUJA!! Siksi en minäkään oikein jaksa käsittää tuota valitusta.
Valittaa saa tottakai, mutta jotain rajaa.

Niin että lonkat tulee kipeiksi siivouksesta? Tuskin, kyllä mä uskon että se paino vaan on liikaa niille lonkille ja särkee siksi. Niin ja tuolle virtsankarkailulle kirjoittaja tuskin voi mitään.

Mun mielestö on hienoa kun tällasia palstoja on, voit purkaa tunteitasi muille odottajille, mutta aina näköjään löytyy näitä joille ei mikään kelpaa, hakemalla haetaan jotain mistä mollata toista. Kyllä väsynyt voi olla noilla viikoilla ja valittaakin saa, jätä lukematta ja noteeraamatta jos et osaa kuin mollata!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Musta vaan tuntuu, että olen epäonnistunut kun en saa synnytystäkään käyntiin.

TÄMÄ LAUSE VARSINKIN!!!
Miksi synnytys pitäsi yleensä saada käyntiin ennen laskettua aikaa? Ja tuskin nuo keinot sitä synnytystä käynnistää - se tapahtuu JOS tapahtuu!!

Nämä vaivat joita tämä kirjottaja valittaa ON ITSE AIHEUTETTUJA!! Siksi en minäkään oikein jaksa käsittää tuota valitusta.
Valittaa saa tottakai, mutta jotain rajaa.
Mä olen kyllä sun kanssa samoilla linjoilla... Kannattais nyt vaan ottaa rauhallisesti, vauvat syntyy kun niiden aika on. Ei sitä synnytystä käyntiin saa, jollei vauva ole valmis, teit sitten mitä vaan.

Valittaa toki saa, mutta jokainen varmaan tietää, että raskauden kesto saattaa olla se 42 viikkoakin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Musta vaan tuntuu, että olen epäonnistunut kun en saa synnytystäkään käyntiin.

TÄMÄ LAUSE VARSINKIN!!!
Miksi synnytys pitäsi yleensä saada käyntiin ennen laskettua aikaa? Ja tuskin nuo keinot sitä synnytystä käynnistää - se tapahtuu JOS tapahtuu!!

Nämä vaivat joita tämä kirjottaja valittaa ON ITSE AIHEUTETTUJA!! Siksi en minäkään oikein jaksa käsittää tuota valitusta.
Valittaa saa tottakai, mutta jotain rajaa.

Niin että lonkat tulee kipeiksi siivouksesta? Tuskin, kyllä mä uskon että se paino vaan on liikaa niille lonkille ja särkee siksi. Niin ja tuolle virtsankarkailulle kirjoittaja tuskin voi mitään.

Mun mielestö on hienoa kun tällasia palstoja on, voit purkaa tunteitasi muille odottajille, mutta aina näköjään löytyy näitä joille ei mikään kelpaa, hakemalla haetaan jotain mistä mollata toista. Kyllä väsynyt voi olla noilla viikoilla ja valittaakin saa, jätä lukematta ja noteeraamatta jos et osaa kuin mollata!
Tottakai paikat on kipeät pelkästä raskaudesta, mutta onko sitä pakko PAHENTAA tuollaisella riehumisella? That's the point!!
Ja kuten sanon niin valittaa saa, mutta jotain rajaa. Opettele lukemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Musta vaan tuntuu, että olen epäonnistunut kun en saa synnytystäkään käyntiin.

TÄMÄ LAUSE VARSINKIN!!!
Miksi synnytys pitäsi yleensä saada käyntiin ennen laskettua aikaa? Ja tuskin nuo keinot sitä synnytystä käynnistää - se tapahtuu JOS tapahtuu!!

Nämä vaivat joita tämä kirjottaja valittaa ON ITSE AIHEUTETTUJA!! Siksi en minäkään oikein jaksa käsittää tuota valitusta.
Valittaa saa tottakai, mutta jotain rajaa.

Niin että lonkat tulee kipeiksi siivouksesta? Tuskin, kyllä mä uskon että se paino vaan on liikaa niille lonkille ja särkee siksi. Niin ja tuolle virtsankarkailulle kirjoittaja tuskin voi mitään.

Mun mielestö on hienoa kun tällasia palstoja on, voit purkaa tunteitasi muille odottajille, mutta aina näköjään löytyy näitä joille ei mikään kelpaa, hakemalla haetaan jotain mistä mollata toista. Kyllä väsynyt voi olla noilla viikoilla ja valittaakin saa, jätä lukematta ja noteeraamatta jos et osaa kuin mollata!
mulla oli lonkat kipeät vauva oli perätilassa painoi aika rankasti lonkkiin
 
Nella
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Musta vaan tuntuu, että olen epäonnistunut kun en saa synnytystäkään käyntiin.

TÄMÄ LAUSE VARSINKIN!!!
Miksi synnytys pitäsi yleensä saada käyntiin ennen laskettua aikaa? Ja tuskin nuo keinot sitä synnytystä käynnistää - se tapahtuu JOS tapahtuu!!

Nämä vaivat joita tämä kirjottaja valittaa ON ITSE AIHEUTETTUJA!! Siksi en minäkään oikein jaksa käsittää tuota valitusta.
Valittaa saa tottakai, mutta jotain rajaa.
Hei, nyt jotain rajaa tuohon SINUN touhuun!!Jos sinua niin kamalan paljon häiritsee tuo, jätä lukematta? Törkeää ja ala-arvoista arvostella toista, joka oikeasti tuntee ja kokee asian eri tavalla kuin sinä..
 
Miten tuossa ei ollut mun mielestä mitään ihmeellistä.Tottakai jollain voi olla jo tosi kurjat oltavat ennen laskettua aikaa.Ja mä tiedän tapauksen,jossa synnytys käynnistettiin viikolla 38 tai 39 ihan sen takia,että äidin olotila ja elämä meni niin mahdottomaksi,ettei kestänyt enää.Ei siis pystynyt nukkumaan eikä liikkumaan.

 

Yhteistyössä