Toiveena vauva 2017-2018

DPO 8, aamulla lämpö 36,38c. kun se oviksen jälkeen on ollut 36,4 jotain. En ole ennen mittaillut lämpöjä joten en näistä tiedä onko nousu edes ollut tarpeeksi. Ennen ovista lämmöt noin 36-36,1.

Eli onko nyt se vähäinenkin toivo menetetty. Tietääkö joku enemmän näistä lämmöistä... eikö kuitenkin ole hyvin herrkä tuo lämpöjuttu vaihteluille, kellon ajalle, huoneen lämpö yms
 
@Mutzilla Pahoittelut uudesta kierrosta :(

kylläpä on käynyt hiljaiseksi palsta kun yli vuoden odottaneet siirtyi omaan ryhmään.

omaa napaa: yli tarkkailen omaa kehoa, tänään DPO 9 yhtäkkii aamulämpö nousi 36,77:ääm, posket hehkuu... kuvittelen kaiken maailman vatsa jomotuksia. nyt alkaa jo tappelu itsensä kanssa etten tee vielä testiä, keksiviikkoon koitan odottaa... vaikka kovasti odotan sieltä sen negan tulevan.
 
@Mutzilla

kylläpä on käynyt hiljaiseksi palsta kun yli vuoden odottaneet siirtyi omaan ryhmään.

omaa napaa: yli tarkkailen omaa kehoa, tänään DPO 9 yhtäkkii aamulämpö nousi 36,77:ääm, posket hehkuu... kuvittelen kaiken maailman vatsa jomotuksia. nyt alkaa jo tappelu itsensä kanssa etten tee vielä testiä, keksiviikkoon koitan odottaa... vaikka kovasti odotan sieltä sen negan tulevan.
Hiljentyny on. Mutta kyllä mää ainaki tääläki oon. Ei vaan oo mitää kerrottavaa just nyt. :D dpo 10 ja menkkajomot jatkuu.

Helpottaako vai pahentaako sun piinaas jos kerron että mulla oli yhdessä kierrossa tuota poskien hehkumista, siis niitä todella kuumotti, noh mulla se ei ainakaan tarkottanu raskautta :( tsemppiä! Keskiviikkoon ei oo enää pitkästi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Hiljentyny on. Mutta kyllä mää ainaki tääläki oon. Ei vaan oo mitää kerrottavaa just nyt. :D dpo 10 ja menkkajomot jatkuu.

Helpottaako vai pahentaako sun piinaas jos kerron että mulla oli yhdessä kierrossa tuota poskien hehkumista, siis niitä todella kuumotti, noh mulla se ei ainakaan tarkottanu raskautta :( tsemppiä! Keskiviikkoon ei oo enää pitkästi. :)
joo ei mullakaan se poskien punoitus tarkoita muuta kun tuota et lämmöt korkeemmalla, se aiheuttaa mulle sen
 
@Mutzilla Pahoittelut uudesta kierrosta :(

kylläpä on käynyt hiljaiseksi palsta kun yli vuoden odottaneet siirtyi omaan ryhmään.

omaa napaa: yli tarkkailen omaa kehoa, tänään DPO 9 yhtäkkii aamulämpö nousi 36,77:ääm, posket hehkuu... kuvittelen kaiken maailman vatsa jomotuksia. nyt alkaa jo tappelu itsensä kanssa etten tee vielä testiä, keksiviikkoon koitan odottaa... vaikka kovasti odotan sieltä sen negan tulevan.
Minäkin täällä, yritän kyllä vastailla viesteihin jotta ketju pysyisi hengissä! :)

Täälläkään ei mitään kummempaa. Oloa on kaikkea kummallista, mutta kaikki tämä voi olla myös ihan vaan menkkoja edeltävää. On ollut ennenkin. Dpo3 vai 4 alkaen vatsajomoilua ja sitten siitä pari päivää niin on alkanut huono olo. Yksi aamu tosiaan olin varma jo vatsataudista, kun vatsaa juili ja oli semmosta lähestyvää kakomista. Huono olo helpottaa aina päivää kohden, joskus palaa illasta. Lämmöt nyt ei ole mitenkään erityisen koholla, mittasin äsken kainalosta 36.6. Tai no, verrattuna siihen että yleensä saan jotain 35.9-36. niin on, mutta sehän on normaaliakin oviksen jälkeen. :D Nyt siis dpo11 jos en ihan oo laskuissa seonnut.

Vieläkö sulla tulee sitä ovismaista limaa? Mulla on vähentynyt, mutta edelleenkin pienissä määrin..

Muoks. Ja nyt kun sanoitte niin ehkä on tuntunut vähän posket hehkuvan :D
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Nachsal
Minäkin täällä, yritän kyllä vastailla viesteihin jotta ketju pysyisi hengissä! :)

Täälläkään ei mitään kummempaa. Oloa on kaikkea kummallista, mutta kaikki tämä voi olla myös ihan vaan menkkoja edeltävää. On ollut ennenkin. Dpo3 vai 4 alkaen vatsajomoilua ja sitten siitä pari päivää niin on alkanut huono olo. Yksi aamu tosiaan olin varma jo vatsataudista, kun vatsaa juili ja oli semmosta lähestyvää kakomista. Huono olo helpottaa aina päivää kohden, joskus palaa illasta. Lämmöt nyt ei ole mitenkään erityisen koholla, mittasin äsken kainalosta 36.6. Tai no, verrattuna siihen että yleensä saan jotain 35.9-36. niin on, mutta sehän on normaaliakin oviksen jälkeen. :D Nyt siis dpo11 jos en ihan oo laskuissa seonnut.

Vieläkö sulla tulee sitä ovismaista limaa? Mulla on vähentynyt, mutta edelleenkin pienissä määrin..

Muoks. Ja nyt kun sanoitte niin ehkä on tuntunut vähän posket hehkuvan :D
Mulla oli sitä "ovislimaa" vain pari päivää ja vain yhtenä päivänä se venyi ihan hirveesti, Mutta nyt on ollut toosi kuivaa. kun kokeilee kohdunnipukkaa niin käteen jää jotain mut muuten kuivaa... senkin jotenkin heti tulkitsen et huono juttu, koska jos olisi raskaana niin eikös limaa pitäisi olla?
Mutta kiva kun käytte täälläkin kirjoittaa <3
 
Äh, pahoittelut uusista kierrosta :(.

Mä käyn täällä kyllä lueskelemassa ja yritän välillä kommentoida. Täs nyt vaan ennen kuin "yritys" tai tjot voi jatkua niin täytyy tää km selättää. Nyt ois merkkejä et saattais alkaa tyhjentyä itsekseen ja mä todella toivon nyt et hoituisi spontaanisti. Tuntuu nyt hassulta et oikeastaan odotan et se tapahtuisi. Että edes keho siltä osin "toimis". Uskon et luonnollinen km olis helpompi kaikin puolin kuin lääkkeellinen tyhjennys, jota pelkään. Oon jo ihan suht ok nyt tän tilanteen kanssa, tää meni tod.näk. kesken jo melko pian plussan jälkeen, tuskin rv 5+0 pidemmälle kehityksessä päästiin et ehkä parempi et keskeytyy mahdollisimman aikaisin kun myöhemmin....

Toivottavasti tulee uusia plussia tässä kuussa paljon ja mullekin sit vielä joskus!
 
Mä kans käyn lukemassa kuulumiset.
Itellä menossa nyt kp4 niin ottelen vaan milloin vuoto loppuu. Eikä edes oviskaan ole vielä ensiviikolla :sneaky:

Mulla ei tuota poskien hehkumista ole ollenkaan kun lämmöt nousee oviksen jälkeen. Ainoastaan kovassa kuumeessa :X3:

Ja mitä minäkin tuota kohdunnapukkaa viime kierrossa kokeilin ekaa kertaa, niin ei mullakin mitään jäänyt sormiin.
 
täällä ollaan...lukemassa ja kurkkimassa että tuleehan niitä plussia... keskusteluihin osallistuminen on ollu itsellä aika laimeeta, omaa napaa käyn vain kertomassa, tylyä...

Lämmöistä, oon lukenut että on aika haasteellisia tulkita, pitäis olla pitkin kiertoa ja pidemmältä aikaväliltä tutkimusta oman kropan lämmöistä...gröhööm,iskin meinaa minäkin mittarin parina ilta kainaloon ja oma johtopäätös että tässä tämä nyt sit oli...:ROFLMAO:

Puuhailut on olleet jotain taivaissa, (ovis selvästi meneillään;):p :love:)

katotaan parin viikon päästä tuottiko tulosta...
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Tiituu, voi, olen pahoillani sun puolesta :( Mä sain keskenmenon nelisen vuotta sitten. Piti olla rv 8+, mutta ultrassa näkyikin alkio rv6 eikä sydän lyönyt. Laittoivat uuden ultra-ajan varmuuden vuoksi parin viikon päähän ja siinä välissä alkoikin spontaanisti vuoto, n. rv 10. Olin kyllä kipeä ja vuosin aika paljon. Toivottavasti pääsisit vähemmällä. Henkisesti oli myös mulle todella raskasta. Tuolloin myös toimimaton parisuhde, enkä saanut tukea mieheltä ja totesin sitten, että siihen suhteeseen en enää toista lasta halua. Toivottavasti saat paljon tukea mieheltäsi ja läheisiltäsi <3 Kovasti voimia <3

Oliko täällä muita, keillä on epävarma työtilanne? Mä nyt kipuilen edelleen tän asian kanssa. Vaikeaa luottaa, että raha-asiat järjestyvät, vaikka tulisin pian raskaaksi. Mua pelottaa se, etten raskaana ollessa saisi töitä tai voisin liian huonosti tehdäkseni töitä. Viimeisen parin vuoden aikana mulla on ollut niin epäsäännöllisesti töitä, että en todennäköisesti saisi kovin hyviä äitiyspäivärahoja. Miehellä kyllä hyvä palkka ja vakityö, En millään näiden omien työasioiden takia haluaisi lykätä vauvan yrittämistä ja mieskin edelleen sitä mieltä, että saa tulla kun on tullakseen. Jännästi vaan nousee nyt tämä pelko. Onko tämä myös sitten jotain muutakin epävarmuutta vauvaan liittyen (?)

Täällä nyt kp5/25-29, yk2. Menkat loppumassa. Mulla on alakuloinen olo ja käyn nyt itseni kanssa läpi tätä, annanko rahatilanteen lannistaa ja viedä multa iloa. Mikä on tärkeintä? Vaikka tienaisin kuinka hyvin ja olisi varaa ostaa ja tehdä enemmän juttuja, niin musta tuntuu, että mun sydämeen jäisi tyhjiö, jos en saisi sitä niin pitkään kaivattua toista lasta.

Plussaonnea kaikille :)
 
Mulla oli sitä "ovislimaa" vain pari päivää ja vain yhtenä päivänä se venyi ihan hirveesti, Mutta nyt on ollut toosi kuivaa. kun kokeilee kohdunnipukkaa niin käteen jää jotain mut muuten kuivaa... senkin jotenkin heti tulkitsen et huono juttu, koska jos olisi raskaana niin eikös limaa pitäisi olla?
Mutta kiva kun käytte täälläkin kirjoittaa <3
Hmm en osaa kyllä yhtään sanoa.. o_O
 
Täälläkin vaan odotellaan että pääsis testaamaan... Yritän sinne keskiviikolle sinnitellä ennen kuin tikkua uitan. Unirytmit on kyllä mennyt ihan pepulleen ja sen takia olossakaan ole mitään kehumista nyt o_O

Dpo10 taitaapi olla tänään.

@Jshanti88 Minulla on tällä hetkellä vain osa-aikainen sopimus opiskelujen ohella joten ei suuria korotuksia ole luvassa äitiyspäivärahaan kun sinne asti pääsisi joskus. Vähällä ollaan kuitenkin tuttu tulemaan toimeen joten sinänsä en ole huolissani ja lähes kaikki isommat hankinnat on jo tehtynä valmiiksi. Miehellä on myös vakityö joka tuo turvaa. Oon tottunut pärjäämään tilanteessa kuin tilanteessa joten raha-asiat ei kuulu nyt huolenaiheisiini :p
 
Tiituu, voi, olen pahoillani sun puolesta :( Mä sain keskenmenon nelisen vuotta sitten. Piti olla rv 8+, mutta ultrassa näkyikin alkio rv6 eikä sydän lyönyt. Laittoivat uuden ultra-ajan varmuuden vuoksi parin viikon päähän ja siinä välissä alkoikin spontaanisti vuoto, n. rv 10. Olin kyllä kipeä ja vuosin aika paljon. Toivottavasti pääsisit vähemmällä. Henkisesti oli myös mulle todella raskasta. Tuolloin myös toimimaton parisuhde, enkä saanut tukea mieheltä ja totesin sitten, että siihen suhteeseen en enää toista lasta halua. Toivottavasti saat paljon tukea mieheltäsi ja läheisiltäsi <3 Kovasti voimia <3

Oliko täällä muita, keillä on epävarma työtilanne? Mä nyt kipuilen edelleen tän asian kanssa. Vaikeaa luottaa, että raha-asiat järjestyvät, vaikka tulisin pian raskaaksi. Mua pelottaa se, etten raskaana ollessa saisi töitä tai voisin liian huonosti tehdäkseni töitä. Viimeisen parin vuoden aikana mulla on ollut niin epäsäännöllisesti töitä, että en todennäköisesti saisi kovin hyviä äitiyspäivärahoja. Miehellä kyllä hyvä palkka ja vakityö, En millään näiden omien työasioiden takia haluaisi lykätä vauvan yrittämistä ja mieskin edelleen sitä mieltä, että saa tulla kun on tullakseen. Jännästi vaan nousee nyt tämä pelko. Onko tämä myös sitten jotain muutakin epävarmuutta vauvaan liittyen (?)

Täällä nyt kp5/25-29, yk2. Menkat loppumassa. Mulla on alakuloinen olo ja käyn nyt itseni kanssa läpi tätä, annanko rahatilanteen lannistaa ja viedä multa iloa. Mikä on tärkeintä? Vaikka tienaisin kuinka hyvin ja olisi varaa ostaa ja tehdä enemmän juttuja, niin musta tuntuu, että mun sydämeen jäisi tyhjiö, jos en saisi sitä niin pitkään kaivattua toista lasta.

Plussaonnea kaikille :)
Kiitos Jshanti88, ja muut, tsemppauksesta. Kiitos kun jaoit oman kokemuksesi. Voi kun kukaan ei joutuisi tähän tilanteeseen, mutta taitaa olla melko tavallista :(.
. Kun kävin uä:ssä 7+0 olin jo varma et jotain pielessä eikä tosiaan näkynyt kuin 8mm raskauspussi, eli niin pieni ettei sen sisältä edes voinut nähdä mitään. Mua pelottaa kyllä vuodon määrä ja mahdolliset kivut. Toisaalta kun raskaus ei ehtinyt kuin just ja just alkaa niin ehkä toivottavasti vuoto ja kivut vastaisivat kuukautisia...no aika näyttää. Vähän stressaa et jos alkaa vuoto ja krampit kesken työpäivän...Mut jos nyt ei holahtamalla alkais :eek:
 
Öööauuuu helkkari tääl on ovis NYT! Kp13

Laitetaan nyt piinailijoihin dpo 0

Tiituu ja kohtalontoverit tiedän tuntee ne. Itselläni myös muutaman vuoden takaa keskeytynyt keskenmeno mikä alkoi vuotamaan vasta 10+ viikoilla. Lääkkeillä tyhjentyi hyvin ilman kipuja tms...kesken oli mennyt jo viikolla 5-6....toisessa raskaudessa käydessäni varhaisultrassa joskus viikoilla 7/8 lääkäri kertoi että kyllä tämä kestää,keskenmenot tapahtuvat yleensä aiemmin...Melko rohkeet oli lupaukset lääkärillä,mutta se sitten kesti...
 
Mullekin on sanottu varhaisultrassa että voin olla huoleti että tod.näk kestää ja niin kesti. Ultraaja sanoi myös että suurin osa kesken menevistä tapahtuu ennen 8 viikkoa ja että se 12viikon ns. turvaraja on vanhaa tietoa joka uuden tieltä saisi väistyä.... Tiedäppä tuota sitte ja kaikki tapaukset niin yksilöllisiä sekä hän puhui vaan suurimmasta osasta..

Täällä menkat lopuillaan..veikkaisin 1-2pvä vielä.. nyt kp 5...tylsää..
Ja mies ens viikonlopun reissussa ja mää seuraavan :eek: olis pare oviksen sattua keskelle viikkoa sit...kierron pituudesta kun ei hajuakaan niin paha ees ennustaa ovis päivää :confused: koskahän sitä laittais testailun (n)

@Bea.S jiihaa, simpoille onnea matkaan :sneaky:
(y)

@Jshanti88 meillä vissiin sama kp nyt :) kyllä mulla mietityttää kovastikin tää vauvakuume mut se on vaan niin kova :love: työkuviot nimenomaan ku on määräaikainen soppari vuoden loppuun ja sit siitä kevääksi....
Ja mua on alkanu pelottaa muutenkin aivan sairaasti tässä ihan viime päivinä kun tää yritys konkretisoitu menkkojen myötä (se kierto pillereiden jälkeen kun oli melkein 60pvä) mut tulee niin elävästi edelliset synnytykset mieleen :eek::love::X3::eek:
 
kka
Tiituu hurjasti tsemppiä, toivotaan että kroppasi hoitaa hommansa etkä tarvitsisi lääkkeellistä tyhjennystä!

Tsemppiä myös uuden kierron alottaneille, negan saaneille ja kaikille muillekin tasapuolisesti!

Ei ole itse nyt hirveästi tullut keskustelua seurattua kun on ollut niin paljon menoa ja meininkiä. Oma tilanne junnaa paikallaan, edelleen odotellaan menkkojen alkavan minien lopettamisen jälkeen ja testit näyttää negaa. Josko se tästä lähtis rullaamaan. :unsure:
 
Joko joku piinailijoista on aloittanut testailun? Mua niin jännittää tämä viikko! :geek:

Mä tein tänään ensimmäisen testin (nyt kaduttaa!), ja täysin puhdas nega tuli. Miten se tuntuukin joka kerta niin kuin joku vetäisi maton jalkojen alta. :cautious:
 
Kuulkaa tyttöset, mä olen täysin sitä mieltä että asioilla on tapana järjestyä. En sinuna @Jshanti88 stressaisi niitä raha-asioita, aika näyttää sitten. Sulla on varmaan muutakin mietittävää tällä hetkellä ;)Mietin noita samoja juttuja itekkin, kun lapsesta ruvettiin puhumaan. Me rakennettiin juuri talo ja sitä velkaa nyt sitten riittää :D Toki meillä molemmilla on ihan hyvät vakituiset työpaikat, mutta kyllähän mun tulot tippuu ihan riittävästi. Lisäksi mulla on kotipihassa vielä pari pollea imemässä rahaa. Oon kuitenkin kaiken pohtimisen jälkeen sitä mieltä, että asiat järjestyy tavalla tai toisella. Turhaa viettää varmuuden vuoksi unettomia öitä. Tsemppiä! :)

Voi itku miten kävikään @Tiituu, tsemppiä sullekkin. Toivottavasti kaikki menee luonnollisen hyvin!

Itse täällä odottelen menkkoja saapuvaksi, vaan eipä kuulu eikä näy. Varmaan kestää hetki ennekuin kierto asettuu uomilleen. Ennen se on ollut ihan tunnin tarkka. Harmittaa hiukan, kun mieskin niin kovasti sitä plussaa odottelee ja jouduin sanomaan että kyllä tässä menkkoja odotellaan. Noh jospa tämä tästä lähtisi rullaamaan taas... Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, vai miten se oli :D
 
Tiituu, ota sairaslomaa tarvittaessa, jos on kovin kipeä olo sitten kun vuodot alkaa. Mulla on korkea hemoglobiini ja se voi kuulemma myös aiheuttaa runsaampaa vuotoa. Tosi yksilöllistä varmasti. Olen myös kipuherkkä. Todennäköisesti on tavallista runsaampi kuukautisvuoto vain. Henkinen puoli sitten eri juttu tietenkin. Kovasti voimia vielä ja katse sitten vähitellen uuteen alkuun <3

Voi kiitos ihanat tsemppauksesta! :) Epävarmaahan elämä helposti aina joiltain osin on. Tänään oon työnhakujuttuja tehnyt ja positiivinen mieli sen suhteen, että uskon jotain pian löytäväni. Miehen kanssa taas eilen keskusteltu. Mulle tuli tosi iso suru siitä ajatuksesta, että jos yritystä lykkäisi mun työasioiden järjestymiseen saakka. Sisuunnuin ja päätin, että kyllähän mä pian jonkun työn löydän ja raha-asiat järjestän. Ja ilman ehkäisyä lähti jo tää kierto käyntiin :) Huh.. Jännää on!

Tintttu, siis onko kuitenkin mahdollisuutta teillä, että olis jo tärpännyt? Vai ootteletteko menkkojen alkua vielä ennen? Ovulaatiohan voi pitkässä kierrossakin olla koska tahansa. Toivottavasti pian pääsee teilläkin yritys kunnolla käyntiin :)

Rosmariini86, onpa hauskaa, että mennään samoissa! Paljon plussaonnea teille tähän kiertoon! Toivottavasti kerkeette petipuuhiin sopivaan aikaan :)
 
Itsellä vähän harmittaaki ku ei oikeen osaa ottaa kantaa muiden päivityksiin kun ne koskee yleensä asioita joista itsellä ei ole mitään tietoa kuten ovis tikutukset tai ne limat tai lääkkeet yms kun en oo vielä niihin tutustunu, eikä mitää kummallisia limoja oo :D siks osaan toivottaa aina vaan plussa onnea kaikille ja katson että niitä onkin taas tärähdellyt :love: ja huonoja uutisiakin on nyt aika monella! :( Tsemppiä tiituu!!

Joten sitä omaa napaa eli ovis pitäs osua ke-su ja onneks ei mitää suunnitelmia ja miehelläki kerranki vapaa viikonloppu ja pelkkää aamua viikko nii hyvin ehtii!! Aiemmat raskaudet alkanu aina kolmannesta kierrosta mutta yritän edelleen pysyä tyynenä vaikka THE kierros alkoki :p taustalla tosiaan keskenmenoja ja keskeytys joten vähän pelottaakin koko tärppäys..sitten se paniikki vasta alkaa ku pitää oottaa tietoa onko kaikki kunnossa.
 
Joko joku piinailijoista on aloittanut testailun? Mua niin jännittää tämä viikko! :geek:

Mä tein tänään ensimmäisen testin (nyt kaduttaa!), ja täysin puhdas nega tuli. Miten se tuntuukin joka kerta niin kuin joku vetäisi maton jalkojen alta. :cautious:
Ei oo! :D ei oikeastaan tee ees mieli, just siks että ne menkat on jotenki helepompi vaihtoehto ku nega testissä :) mut saapa nähä ku loppuviikko lähestyy..
 
  • Tykkää
Reactions: Reirei85
Joko joku piinailijoista on aloittanut testailun? Mua niin jännittää tämä viikko! :geek:

Mä tein tänään ensimmäisen testin (nyt kaduttaa!), ja täysin puhdas nega tuli. Miten se tuntuukin joka kerta niin kuin joku vetäisi maton jalkojen alta. :cautious:
En oo minäkään aloittanut viel vaik kyllä noi testit kaapissa huutelee jo. Onneks huomen aamulla todennäköisesti olen niin unessa etten muista koko testiä ja onneksi kaapissa ei ole kauheesti ylimääräisiä testejä, noita digejä kun säästelen ja one step ei näytä mitää kuitenkaan.

tsemppiä muille piinailijoille
 

Yhteistyössä