Toiveena vauva 2017-2018

Onnea nobelius!

Mä oon varma et ovis oli eilen. Nyt enää semmonen kumea 'tyhjä' aristus alavatsalla ponnistaessa, kun eilen ihan jomotteli ja oli enemmän turpeinen olo paikoillaankin. Joten alotetaan piina. Dpo1 nyt siis. Testaan vasta Dpo 15 sunnuntaina jos ei menkat ala ennen. Jos mennään tutulla kaavalla ni lauantaina alkaa tiputella niin en turhaan tuhlaa vielä testiä :)

Ei ihmeempää fiilistä onnistumisesta tai onnistamattomuudesta vielä, mut ainaki materiaalia on tarjolla :ROFLMAO:

Tsemppiä kaikille!
 
Dpo 6.

Miltä tuntuu? Noh, oon ihan super ilonen ja onnessani tisseistä! Ne on kasvanut valtavasti tässä kierrossa, ilmeisesti letrojen ansiosta! Oon aina potenut hieman huonoa minäkuvaa, sillä muutoin olisin ulkonäkööni ihan tyytyväinen mutta olen ollut suht pienirintainen. Lisäksi olen jonkin verran harteikas ja oon niiiin iloinen kun on nyt jotain täytettä, paidatkin istuu ihan eri tavalla! Miinuksena on tullut hillitön naaman kukkuminen joka on vain pahentunut, mutta en ole edes harmitellut asiaa koska tissit. :ROFLMAO:

Oon ollut nyt tosi väsynyt:sleep: opintojen ja töiden takia, joten en ole jaksanut edes intoilla tuleeko plussaa vai ei. Jos tästä ei nyt plussata niin hyvillä mielin uutta yritystä (y):D Oishan se toki ihana ylläri jos näin käviskin, ihan "huomaamatta" :love:

Huomenna ois reissu verikokeisiin jossa kattovat arvoista että oonhan varmasti ovuloinut. Tämä ensimmäinen letrokierto on kyllä ollut "valoa tunnelin päässä" koko hommaan: viimein tuntuu että on mahdollisuuksia onnistua ja että asian eteen tehdään jotain.

Jos täällä on jotain entisiä/nykyisiä letroilijoita niin kuulisin mielelläni onko letrot aiheuttanut teille aknea tai rintavarustuksen turpoamista?? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna ja Orchidea81
Joskos tänneki tulisi nyt eikä vain lukisi taustalla. Eli kolmatta yritellään nyt, esikoinen on 10 ja toka 13 syntyneet. Kierukan poisto oli tossa syyskuun toiseks vikalla viikolla (olipa tosi epämiellyttävä kokemus!) ja ekat menkat alkoikin sitten heti loppukuusta, ovis meneillään. Tikutin nyt ekaa kertaa elämässäni varmistaakseni voiko tosiaan kroppa palautua kierukasta näin nopeasti. Mutta tästä se siis lähtee, yrittäminen aloitettu siis 9(10)/16. Nyt ollut vaan outoa, kun aikasemmin olen tuntenut ovikset hyvin voimakkaasti, mutta nyt ei mitään tuntemuksia. Epäilen kyllä, että tästä kierrosta pamahtaisin paksuksi. Mutta who knows. Terkkarikaveri sano tossa, että kuulemma kierukan poiston jälkeen olis hedelmällisimmät ajat. Sitä tässä nyt testataan :D Eka laps ilmoitti tulostaan heti ekasta kierrosta, ja toinen sitten neljännestä kierrosta. Toiveena olisi olla kotona, ku esikoinen aloittaa koulun, eli sinänsä ei vielä mikää hätä ole tän raskautumisen kanssa. PIeni laihisprojekti tässä vielä meneillään, sais tuo painoki tippua vielä ennen raskautta.

Tällaista pientä juttua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Orchidea81
Tääl on ny kunnolla ruvettu yrittää:) eli minä, Henna olen 20v ja mieheni 24v. Ehkäisynä ollaa käytettyy pelkästään kumia ja ollaan nyt ylipuol vuotta oltu ilman ehkäsyä. Viime oviksen aikaa yritettiin tosissaan jos sattuis tärppään mut ei vielä :) Ollaan siitä innostuneina päätetty ruveta yrittää ensimmäistä lasta, elämäntilanteemme ovat hieman hankalat mutta yrittämisessä saattaa mennä kauan... Molemmat tällä hetkellä työttömiä mutta sijasuuksia teemme tarvittaessa. Ja hankalinta suhteessamme on se että hän asuu pohjanmaal ja mä etelässä. Kuha jompikumpi sais pidemmän työsopparin nii ois tarkoitus muuttaa yhteen:) Täällä innolla odotetaan seuraavaa ovulaatiota!
 
Onnea Nobelius!
Näin yrittämisen alkuvaiheessa tuntuu niin rohkaisevalta kun joku voi selvitä vähillä yrityskierroilla. Toisaalta muistan aiemmasta että kun yrittämistä kesti vähän pitempään niin alkoi toisella lailla innostaa ne kauemmin odotetut plussat. Ja sitten sellaiset monta vuotta sinnitelleet jotka viimein plussaa on aina niin mukavia lukea :) Oikein jännitän mukana niiden varhaisultria jne. Muutenkin tulee paljon lueskeltua touko-ja kesäkuisten palstoja, luulen kai että se tarttuu :LOL:
Minkälaisia ovisoireita teillä on?
Ihmettelen tässä outoja alamahakipuja... en voi sanoa aiemmin koskaan juuri huomanneeni ovista, mutta todistettavasti se on ainakin kahdesti tapahtunut. Ja suurimman osan aikuisikää ollut hormonaalinen ehkäisy niin että mistäpä noita osaisi tunnistaa?
 
Täällä olis raskausoireita vaikka muille jakaa, joten korkealta kyllä tiputaan jos menkat alkaa.
Ekaa kertaa elämässä tissit kipeytynyt, ei edes ennen menkkoja tai raskauksien aikana ole ollut tissikipua. Ikinä.
Menkkajomot ollut oviksesta asti ja välillä viiltelevää ja tuikkivaa kipua kohdun ja munasarjojen kohdalla.
Tänään sitten kana haissut nenään tosi voimakkaasti ja eilen meinas yrjö lentää kun söin kanasalaattia :sick: ja äsken nousi jo oksennusta kurkkuun asti.
Lämmöt koholla, välillä palentaa ja välillä kuuma. Ja nyt sitten hiivan oireet tullut lisäksi :cautious:

Miten tässä jaksaa vielä loppuviikkoon odottaa testin tekemistä? :confused:
Tai sit huomenna haen kaupasta testin mitä tuossa lähikaupassa nyt sattuu olemaan ja testaan tiistai aamuna ihan varmuuden vuoksi :cool:

Inhottavaa, kun on alkanut vähän liikaa kiinnittämään kropan oireisiin. Tosin tissikivun lisäksi ei tuota kohtua/munasarjoja ole jomotellut edes ennen menkkojen alkamista viimeiseen pariin vuoteen, niin ihmekös kun kiinnittää jatkuvasti huomiota kun ei tuota kipua ja viiltelyä voi olla tuntematta :unsure:
 
Kiitos onnitteluista :) Oireita ei ole tullut plussan jälkeenkään, toisaalta viime raskauskin oli aika oireeton.

Yritin noita ovisoireita bongailla itse tässä yrityksessä enkä kyllä havainnut mitään oireita, se pisti vähän miettimään, että tunnenko kroppaani yhtään... Jännä miten toisilla oireilee selvästi ja toisilla ei.
 
Ilmoittaudun kuumeilemaan ja odottamaan plussaa tänne ketjuun :LOL:

Pillerit jätin pois kesäkuun alusta, jonka jälkeen kierto ollut säännöllinen (heittäen aina 1-2päivää suuntaan tai toiseen).
Ikää on vielä 26, mutta maaliskuussa oon taas vuoden vanhempi ja toivottavasti raskaampi ;):D

YK 4 menossa, ja dpo10-11, eli loppuviikosta odotan menkkojen poisjääntiä... Monta herkkää halpis liuskatestiä tässä kuumeilessa on mennyt, mutta ei haamun haamua niissä. osasin varautua siihen, että raskautuminen voisi viedä aikaa, mutta.... Kieltämättä odotin sen tapahtuvan nopeammin ja jokaiset menkat on pettymys :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Täällä olis raskausoireita vaikka muille jakaa, joten korkealta kyllä tiputaan jos menkat alkaa.
Ekaa kertaa elämässä tissit kipeytynyt, ei edes ennen menkkoja tai raskauksien aikana ole ollut tissikipua. Ikinä.
Menkkajomot ollut oviksesta asti ja välillä viiltelevää ja tuikkivaa kipua kohdun ja munasarjojen kohdalla.
Tänään sitten kana haissut nenään tosi voimakkaasti ja eilen meinas yrjö lentää kun söin kanasalaattia :sick: ja äsken nousi jo oksennusta kurkkuun asti.
Lämmöt koholla, välillä palentaa ja välillä kuuma. Ja nyt sitten hiivan oireet tullut lisäksi :cautious:

Miten tässä jaksaa vielä loppuviikkoon odottaa testin tekemistä? :confused:
Tai sit huomenna haen kaupasta testin mitä tuossa lähikaupassa nyt sattuu olemaan ja testaan tiistai aamuna ihan varmuuden vuoksi :cool:

Inhottavaa, kun on alkanut vähän liikaa kiinnittämään kropan oireisiin. Tosin tissikivun lisäksi ei tuota kohtua/munasarjoja ole jomotellut edes ennen menkkojen alkamista viimeiseen pariin vuoteen, niin ihmekös kun kiinnittää jatkuvasti huomiota kun ei tuota kipua ja viiltelyä voi olla tuntematta :unsure:
Bertta, oon ihan samassa tilanteessa sun kaa! :whistle: Oireita löytyy vaikka yritän oll ajattelematta niitä. Nipistelyä ja kaikennäköisiä tuntemuksia vatsassa, rinnat turvonneet ja arat, hiukset rasvoittuu jne.. Ja hauska kun molemmat "odotetaan" menkkoja loppuviikosta! :p Mä oon joka aamu vessaan mentäessä punninnut että pitäiskö tehdä testi.. Välillä tein, välillä en. Tänään päätin jättää tekemättä.. :cool: Ehkä huomennakaan en tee. Mikä sun dpo on tällä hetkellä?
 
^ dpo9 menossa. Mulla toi luteaalivaihe on yleensä sen 10-12 päivää nIin ei paljoa kerkeä kierroissa jännäilemään :unsure:
Repsahdin sitten aamulla tekemään cb:n + testin ja eipä ollut yllättävää että negaa näytti :rolleyes:
en sit tiedä näyttääkö noi testit miten herkästi ylipäätään plussaa vai ei.
 
Paljon onnea plussanneille:)

Meilla luultavammin yrittely alkaa vasta 2018 niin listoille ei minua tartte laittaa mutta kayn kylla lueskelemassa taalla :) eilen kavi vieraita joilla kaksi lasta ja tuli puhetta seuraavasta ja mies sanoi etta odotellaan ainakin kun poika on 2,5-3v. Eli onhan siihen aikaa. Tosin meinaan nauttia taman ensimmaisen vauva-ajasta :)
Ostin tosin ovistikkuja valmiiksi.. :Dno voihan sita huvikseen testailla tuleeko ovista. Olen tosin minipillereilla talla hetkella..

Noista ovisoireista.. minulla ollut yleensa himotus,lisaantyneet limat.
Kun plussasin reilu vuosi sitten,olin flunssassa ja paleli ja vasytti.Myohemmin tuli yokotysolo.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Tervetuloa uudet "kasvot" ! :)

Täällä myös yksi loppuviikolla/viim. ti menkkoja odottava. Tosiaan odottava, ovis kun meni harakoille. Nykyään tuntuu että teen testejä toki myös sen takia että tietää millon ovis, mutta lähinnä myös siksi että voi ennustaa tulevia menkkoja edes jotenkin..! Voi kun toivon, että se tämän kierron kp15 ollut ovisplussa ois nyt jatkuvaa, eikä palauttaisi takaisin niin suureen epäsäännöllisyyteen!

Mulla ovisoireet vaihtelee. Joskus on ollut huonoa oloa iltaisin. Kostea on olo ja välillä koskee tosi kovastikin alavatsaan kun irtoaa. Kerran oon ottanut särkylääkettä tämän takia, välillä taas ei oo juuri mitään kipuja. Toisinaan turvottaakin ja vatsa voi olla kovalla. Tuntuu olevan kiertokohtaista nää mun oireet :ROFLMAO:
 
Tervetuloa uudet! Onnea plussanneille!

Olen pitänyt kirjoittamisen suhteen hiljaiseloa jonkin aikaa. On ollut vähän raskasta, surullista ja stressaavaa aikaa. Olen yrittänyt pitää minimissä stressinaiheuttajat, joten ovulaatiota en ole tikuttanut, tai päiviä sen kummemmin laskenut. Suurinpiirtein joka toinen päivä -taktiikalla kuitenkin menty.

Mieltä on kalvanut kovin se, onko minusta äidiksi, mitä jos teen jotain väärin tai en kestäkään sitä huolen aiheuttamaa stressiä. Tiedän, että jokainen lapsesta haaveileva ajattelee jossain vaiheessa samalla tavalla. Olen vain taipuvainen murehtimaan joskus asioita liikaa.

Mukavia syyspäiviä ja plussatuulia kaikille! :love:
 
Kävin clomien seurantaultrassa, yksi melkein irtoamiskypsä löytyi toinen ei ilmeisesti ennätä kasvaa hyväksi, vähän ihmettelin kun lääkärin mukaan täysin optimaalinen tilanne onnistumiseen mutta toivottavasti myöskin irtoaminen tapahtuu ja onnistuisi. Eli muutaman päivän sisällä ovis pitäisi olla. Alaselkäkipua ja alavatsan pistoa on jo vähän mutta liittyykö ne tulevaan ovikseen jo..kuka tietää
Nyt iski flunssakin päälle ihan väärällä viikolla..täytyy toivoa ettei mene pahaksi.
Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Mulla on Reirei viime aikoina pyörinyt mielessä ihan samoja ajatuksia... :oops:Onko musta äidiksi, mitä jos en jaksa tai osaa...? Mulla vielä lisäkierroksia tuo se, kun tuskailen ajatuksen kanssa, että olenko itsekäs, kun olen päättänyt tehdä lapsen ilman, että isä on mukana lapsen elämässä. Mietin sitäkin, että jos mä jotenkin mokaan, niin ei ole sitä toista vanhempaa back upina korjaamassa tilannetta. :unsure:

Silti lapsenkaipuu ja halu tulla äidiksi vie voiton noilta ajtuksilta. :love: Mä TIEDÄN, että mä pärjään ja mä tiedän, että siltä lapselta ei koskaan tule puuttumaan mitään, ei ainakaan rakastavia ihmisiä ympäriltä... :love: Siksi mä etenen tässä mun projektissa ja olen käsittämättömän onnekas, että olen löytänyt tähän avuksi ihmisen, joka jaksaa tsemppaa ja uskoa ja on tukena ja saatavilla aina kun häntä tarvitsen (ja kun kroppa niin sanoo :D)

Se olis niinku se ovisviikko... Sunnuntaille lupaa, mutta saa nyt nähdä. Koitan ottaa rauhassa ja olla stressaamatta... ja hyvällä fiiliksellä. :rolleyes:

Tsemppiä ihan jokaiselle ja onnittelut plussanneille! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Okei, royal geleet sekotti kierron niinkuin pelkäsin. Menkat alko just suoraan verivuodolla kp25/28. Eli tuhruvuodot jäi pois, en tiiä onko hyvä vai huono asia. Ja kierto lyheni.

Mua ei tällä kertaa ees vituta että menkat alko. Tiesin sen jo monta päivää sitten. Mulla ei oikein enää ees oo vauvakuumetta enkä usko kohta enää raskaaksi tuloon. Mä luovutan ja päätin alkaa elämään nytku elämää sitkuelämän sijaan. En enää suunnittele tulevaa vauvan mukaan vaan alan toteuttaa muita juttuja joita pidin jotenkin tauolla "jos vauva tulee".
 
Helou!
Tääki vois ämppää mukaan :)
Pitkään jo kuumeillut ja ei kuumeillut kunnes tänä syksynä tää kuume tais tulla jäädäkseen ja nyt oon pari viikkoa oottanu menkkoja minipillereiden jälkeen....kumma juttu kun aiemmin ei kestäny paria päivää olla syömättä kun heti alko tiputteleen ja nyt ei näy ei kuulu ei tunnu ärsyttävää.. mulla ei siis ole ollut minipillereiden ansiosta menkkoja moneen vuoteen. Lapsia on 2kpl p2010 ja t2011 ja nyt sit kolmonen ois niin tervetullut ens syksylle ku esikoinen lähtee kouluun ja toinenki eskariin... Mut "haaveissa vainko oot mun" .... Jos nyt ylipäänsä jossain vaiheessa vielä pikkuruisen tuhisevan oman nyytin sais syliin
 
Okei, royal geleet sekotti kierron niinkuin pelkäsin. Menkat alko just suoraan verivuodolla kp25/28. Eli tuhruvuodot jäi pois, en tiiä onko hyvä vai huono asia. Ja kierto lyheni.

Mua ei tällä kertaa ees vituta että menkat alko. Tiesin sen jo monta päivää sitten. Mulla ei oikein enää ees oo vauvakuumetta enkä usko kohta enää raskaaksi tuloon. Mä luovutan ja päätin alkaa elämään nytku elämää sitkuelämän sijaan. En enää suunnittele tulevaa vauvan mukaan vaan alan toteuttaa muita juttuja joita pidin jotenkin tauolla "jos vauva tulee".
Täällä ollaan ihan samalla mielellä. Nyt dpo8 ja raskautumiseen en vaan usko, vaikka seksiä olikin ovisplussailtana. Su-ma pitäis menkkojen alkaa. Oon myös eläny sitku-elämää tämän puoli vuotta ja se saa loppua jos/kun alkaa uusi kierto. Oon myös tehnyt kaikenlaisia suunnitelmia, mitä haaveilen tekeväni seuraavan vuoden aikana kun vauvaa ei kuuluu. On ollut aika surullinenkin olo, koska on alkanut luopua vauvahaaveesta...
 
Täällä ollaan ihan samalla mielellä. Nyt dpo8 ja raskautumiseen en vaan usko, vaikka seksiä olikin ovisplussailtana. Su-ma pitäis menkkojen alkaa. Oon myös eläny sitku-elämää tämän puoli vuotta ja se saa loppua jos/kun alkaa uusi kierto. Oon myös tehnyt kaikenlaisia suunnitelmia, mitä haaveilen tekeväni seuraavan vuoden aikana kun vauvaa ei kuuluu. On ollut aika surullinenkin olo, koska on alkanut luopua vauvahaaveesta...
Kannattaa vaan elää just niinkuin sillä hetkellä tahtoo vaikka vauva olisi kuinka toivottu :) kyllä
se varmasti tulee jos on tullakseen vaikka tekisikin kaikkea muuta siinä ohella. Itse aloitin elokuussa pitkään unelmoinani tanssiharrastuksen ja vanhan nuoruuden harrastuksen: koriksen. Se on vienyt mun ajatukset pois tästä arjen vauvakuumeilusta, vaikka vaikeaahan sitä on kokonaan sammuttaa. :) Arki on muuttunut helpommaksi ja kivemmaksi!

Tällä hetkellä on dpo11-12, ja luulen että menkat on varmaankin tulossa.. Ja vaikka kuinka haluaisi kuitenkin pysyä positiivisena, niin tohon menkkojen saapumiseen liittyvään pettymyksen tunteeseen, en vaan ole löytänyt lohduketta. Tein One Stepin herkän liuskatestin tänään ja ei haamun haamua saatika viivan paikkaa näkynyt mailla eikä halmeilla. :( Plaah..
 
Heipskukkuu! Uutena liityn joukkoonne :)
Isot onnittelut plussanneille ja tsemiä jännittäjille <3
Meiltä löytyy kaksi lasta ennestään ja kolmas olisi tervetullut. Taustalla kemiallisia sekä tuulimuna. Ovistesti näytti plussaa viikonloppuna loppukierrosta mutta r-testit negoja. Eilen tuli kuitenkin selvä haamu näkyviin
http://aijaa.com/AvZ476
Mutta tänään olikin taas nega. Vuosi sitten tuulimuna raskaus teki tätä samaa ja nyt mieli maassa :( kp 28/30-31?
Tässä jännityksessä tullu puunattua koko kämppä lattiasta kattoon :"D
 
Jätän myös nämä palstat, poistin jo puhelimen suosikeista. Mitäpä minä täällä pyörin kun en raskaana ole. Enhän silloinkaan pyörinyt kun ei vauvaa yritetty. Nämä on yksi suuri tekijä, jotka koko ajan laittaa mielen pyörimään tämän asian ympärillä, katsoa toisten plussatestikuvia.

Aijon hakea uutta työtä, epähän tartte maha pystyssä jännätä koeaikaa. Ja opinnot on meneillään koko ajan, hyvä vaan saada kandi pois ensi kevääseen menessä.
 
Oon myös elänyt tuollaista "sitkun" elämää aika kauan. Ihan opiskeluiden suhteen, töiden suhteen jne., mutta nyt osittain sitkun takia on tiedossa ainakin ensi vuodelle töitä. Tosi noloa jos nyt heti tulisin raskaaksi, mutta itselleni hyvä kun ei tarvitse taas heti aloittaa uusia opintoja. Saa pitää hyvällä mielellä välivuotta joka voi omalta osaltaan auttaa tätä vauvaprojektiakin.. Ja mieluummin kesken töiden kun kesken opintojen ensimmäisen vuoden!

Meillä olis talohanketta ja vaikka mitä haaveita, mutta vähän jännittää riittääkö jaksaminen ja raha jos talo ostettaisiin ja samaan hässäkkään tulisi se kauan toivottu lapsikin. Kaikkea tulee vain viivyteltyä.. Jospa tässä uskaltautuisi viemään jotain asiaa eteenpäin tässä "odotellessa".
 
Tuleepas ryhmään nyt uusia kuumeilijoita, tervetuloa! :)

Tää tekee täällä nyt ovistestejä ukolta salaa.. :ninja: En kyllä tiedä onko niistä nyt suoranaisesti mitään iloa kun viimekierron lopulta saakka näyttänyt viitä vaille plussaa. Mutta tehdään nyt kun niitä kerran on, saapahan jotain testattavaa :D

NuttyKitty *halaus*
 
  • Tykkää
Reactions: Rosmariini86

Yhteistyössä