Toiveena vauva 2017-2018

No nythän mä sit tietty tein raskaustestinkin ja ihan kuin siinä ois jotain :eek:
Testiajalla ilmestyi hailura viiva, en nyt tiedä näkyykö teidän silmään mitään?
Kp 11 eli oisinko mä sit ovuloinut menkkojen aikaan jos tää ois...
Vai voisiko sittenkin ristireagoida ovikseen (vaikka luin kyllä tuon LH -HCG- jutun aiemmin mut toimisko nää kaikki halpistestit samalla lailla?)
Ja nyt mua alkoi harmittaa se niukka verinen vuoto, ensin ilahduin kun luin jostain et ovulaatiovuotojakin on mut ton toisen testin jälkeen...
No olipa mitä hyvänsä niin antaapa jännitystä pimeisiin syysiltoihin :)
 

Attachments

@teris toivotaan viikoille kasvua!

@Bea.S on kyllä jännä tilanne! Toivotaan että ovis olis ollut myöhään ja pian tulis plussa. :love:

@Sokeripala mäkin tuun hulluksi noiden liuskojen kanssa... mä en oo varma olenko saanut ikinä ainakaan kontrollia tummempaa viivaa, mutta vähitellen viiva vahvistunut ja sitten alkanut hiipua. En ole noin pitkää aikaa nähnyt omalla kohdalla tummaa viivaa? Digitesti olisi varmaan kätevä, mutta sen kerran kun siihen satsasin sain koko kierron TYHJÄÄ ympyrää. Ja digissäkin oon nähnyt vaan "ei raskaana" niin meni usko noihin. :ROFLMAO:

Varmuudesta oli puhetta. Mä olin esikoista odottaessa ystävistäni eka joka oli saamassa lapsen. Silloin oli vähän rimakauhua ja nuoresta iästä johtuen tuntui, että ihmiset arvioi kauheasti meidän kykyjä olla vanhempia ja oli tarve näyttää, että me pystytään. Esikoisen vauva aika oli raskas koliikkeineen ja hetken jo mietin, että onko meistä edes siihen. Mutta vähitellen varmuus kasvoi ja vauva-ajan jälkeen meidän tyttö on ollut tosi helppo lapsi.

Tällä hetkellä en ole yhtään epävarma toisen lapsen haluamisesta. On tullut sellanen varmuus,että ollaan kasvatettu aivan upea, hauska ja fiksu eskarilainen, että eiköhän me toinenkin lapsi osattaisi kasvattaa. Ja kyllä vanhemmuus on kasvattanut - niin vahvoja onnen, pelon ja ylpeyden tunteita on vaikea edes kuvitella, mitä oma lapsi tuo tullessaan. Eikä lapsen kasvattaminen mitään rakettitiedettä ole, rakkaudella ja välittämisellä pääsee pitkälle.

Me ehdittiin miehen kanssa olla kaksin vaan nelisen vuotta ennen esikoisen syntymää ja oltiin köyhiä opiskelijoita sekin aika, niin lapsen synnyttyä ei ole päivääkään tuntunut siltä, että oltaisiin jääty jostain lapsen takia paitsi tai ettei oltais voitu tehdä jotain. Ollaan reissattu, harrastettu, vietetty parisuhdeaikaakin. Rakastan tehdä asioita perheenä ja aika menee niin nopeasti, että niin kauan kun lapsi on pieni ja haluaa olla meidän kanssa, mennään perheenä. Koittaa aika kun mä oon nelikymppinen ja esikoinen täysi-ikäinen ja mulla ja miehellä taas eri tavalla yhteistä aikaa. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
No nythän mä sit tietty tein raskaustestinkin ja ihan kuin siinä ois jotain :eek:
Testiajalla ilmestyi hailura viiva, en nyt tiedä näkyykö teidän silmään mitään?
Kp 11 eli oisinko mä sit ovuloinut menkkojen aikaan jos tää ois...
Vai voisiko sittenkin ristireagoida ovikseen (vaikka luin kyllä tuon LH -HCG- jutun aiemmin mut toimisko nää kaikki halpistestit samalla lailla?)
Ja nyt mua alkoi harmittaa se niukka verinen vuoto, ensin ilahduin kun luin jostain et ovulaatiovuotojakin on mut ton toisen testin jälkeen...
No olipa mitä hyvänsä niin antaapa jännitystä pimeisiin syysiltoihin :)
Siinähän on uhan selvä toinen viiva! Oispa tää sun kohdalla nyt oikea raskaus. :love:
 
Siinähän on uhan selvä toinen viiva! Oispa tää sun kohdalla nyt oikea raskaus. :love:
Kiitos rohkaisusta! Lueskelin nyt kaikkitietäviä foorumiketjuja joissa joku oli joltain testivalmistajalta asiaa selvittänyt ja saanut vastauksen "jos LH-huippu on poikkeuksellisen korkea niin se voi näkyä haaleana viivana myös raskaustestissä". Että silleen. Ei auta kuin tehdä uus huomenna ja ylihuomenna ja ja...

Mut arvaapa minkä dilemman nyt pisti, kun jos on noin hyvä ovis et viivoja on ihan all over the place niin sehän pitäis hyödyntää. Ja jos kiikunkaakun pärjäilevä niukasti vuotava raskaus niin ei tekis mieli häiritä sitä nyt yhtään... Mut ehkä varmempi ois talletella, tukeudun siihen mitä joku gyne jossain joskus sanoi että jos raskaus menee kesken yhdynnästä niin se menisi kesken muutenkin.
 
Kiitos rohkaisusta! Lueskelin nyt kaikkitietäviä foorumiketjuja joissa joku oli joltain testivalmistajalta asiaa selvittänyt ja saanut vastauksen "jos LH-huippu on poikkeuksellisen korkea niin se voi näkyä haaleana viivana myös raskaustestissä". Että silleen. Ei auta kuin tehdä uus huomenna ja ylihuomenna ja ja...

Mut arvaapa minkä dilemman nyt pisti, kun jos on noin hyvä ovis et viivoja on ihan all over the place niin sehän pitäis hyödyntää. Ja jos kiikunkaakun pärjäilevä niukasti vuotava raskaus niin ei tekis mieli häiritä sitä nyt yhtään... Mut ehkä varmempi ois talletella, tukeudun siihen mitä joku gyne jossain joskus sanoi että jos raskaus menee kesken yhdynnästä niin se menisi kesken muutenkin.
Sinäkö se mulle suosittelit talletuksia niiden haamuviivojen kanssa? Minäpä tallettelin ku näytti ovistestikin plussaa. :ROFLMAO:

Se tarina nyt ei iloisesti päättynyt mutta tulipahan harjoiteltua. Että talletukset vaan kehiin niin tulee varman päälle homma hoidettua.
 
  • Tykkää
Reactions: Sokeripala
Eikös sulla Lumi kuitenkin näyttäneet monet eri testit viivaa ja useampana päivänä? Ja vuotokin alkoi aika pian runsaana, muistinko oikein? Kyllä se varmaan enemmän viittaa kemialliseen.
Tuossa mun testit, illan ylempänä ja tän aamun alempana. Aamullakin jotain ihan haaleaa näkyy mut heikommin kuin eilen :( eli ei hyvä. Eilen näkyi vaaleanpunaista väriäkin vähän jo siinä tuijottaessa, tänään harmaampi haamu.
Se vuoto loppui, nyt vaan odotellaan mitä tuleman pitää. Saatan vielä illalla tikuttaa ovulaatiotestillä, jos se on haalistunut niin tietääpä että oli-mikä-oli on ohi o_O

Fiksumpi varmasti tajuais tässä vaiheessa ettei kannata tehdä raskaustestejä kp 11 ja epäiltyyn ovisaikaan, mutta näinköhän mä opin mitään tästäkään...

Sori, mä vellon ihan omissa pissatikkumietteissäni :LOL: enkä nyt puhelimella voi ees tarkistaa pitikö jotain kommentoida. Mutta tsemppiä ja plussaonnea kaikille!
 

Attachments

Ainiin, Bealle piti ainakin kommentoida että mitää? Ehkä näit haaleaa jotain? Kuva! Tai tee tänään uusi ja siitä kuvaa sit.

Ja eikös Sofialla ole kans piinapäivät? Tsemppiä sinnekin! Ja Rosmariinille, tiedän miltä noi ikuisuuskierrot ja hidas palautuminen tuntuu, kadehtii kaikkia 28 päivän kiertolaisia jotka jo uudelleen piinailee kun oma kierto vaan jatkuu eikä oviksesta takeita..
No nyt lähden töihin ja jätän palstan hetkeksi rauhaan (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Rosmariini86
@Sokeripala ompas kuumottava tilanne sullaki. Mulla ei oo ikää ovistestit näyttäny noin pitkään vahvaa viivaa oviksen aikoihin, toki nää on yksilöllisiä eikä sais verrata. Jospa oiski jotain muuta! R-testissäki nui selvät viivat :)

@Bea.S onnittelut menkoista :D Mulla ei vaikuttanu greippimehu pidentävästi sillon ku sitä muutaman kierron jaksoin juua. Ainakaan muistaakseni. :ROFLMAO:

Varmuudesta/epävarmuudesta: Näin ekaa yrittävänä toki pelottaa tuleva muutos, etenki se jossen saa nukkua ollenkaa. Meillä onneks hyvä tukiverkosto lähellä. (y) On saatu elää niin vapaata kahen aikusen elämää että myös mietityttää, miten jaksaa ku pitääki elää vauvan rytmissä. Mut toisaalta lapsihan kasvaa, ei ne ikuisesti oo äitissä kiinni :D

Kahvin suurkuluttajana oon koittanu nyt hieman vähentää, (kaikki konstit pitää koittaa..) 2-3 PIENTÄ kuppia päivässä yritän pitää rajana, teetä juon sit ku tekee mieli lämmintä. Sosiaalisissa tilanteissa juon enemmänki kahvia jos tarvis, sillä siitä kieltäytyminen aiheuttaa kysyviä katseita :D
 
Kahvin juonnista, niin itse olen kyllä juonut ihan normaalisti kahvia ennen kuin plussa on tullut. Silloin olen kahvin vähentänyt siihen kahteen kuppiin jos ei kahvi ole ällöttänyt.
Nytkin juon kahvia 3-5 kuppiin päivä.

Epävarmuus täälläkin meinaa välillä iskeä. Etenkin kolmas plussa oli totaalinen shokki kummallekin meistä, kun ei uskottu että noin nopeasti plussa voi tulla. Tunteet kävi laidasta laitaan päivittäin ja aborttikin vilahteli mielessä. Mutta missään nimessä en siihen olisi kuitenkaan mennyt ;)
Ja kyllä sitä vieläkin miettii että jaksaako neljän kanssa, haluanko uudestaan tähän vauvarumbaan kun nyt kolmas sentään nukkuu jo yönsä heräämättä ja elämä on suht helppoa nyt.
Mutta kyllä sen kuitenkin tietää, että jaksaa ja pärjää vallan mainiosti, etenkin kun kukaan noista ei ole ollut "helppo" lapsi.
Ja aika riittää kaikille lapsille.
Mutta itseni tuntien, jos se plussa joskus tulee niin ne samat tunteet käyn taas läpi, niin kuin kolmannen kohdalla.
Toki tässä on erotuksena se, että nyt kerkeää henkisesti valmistautumaan plussaan eikä tule sitten shokkina.

Raskausaikakin on olleet helppoja ilman pahoinvointeja, järkyttävää väsymystä ja pahemmin mitään kremppojakaan kun vasta viimeisillä viikoilla niin senkin puolesta on jaksanut hyvin.
Toki eihän sitä tiedä minkälaiset oireet tulee neljännen kohdalla, mutta kaikki kolme muuta raskausta on olleet helpot ja menneet samalla kaavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
Heippa! Saakos tänne liittyä ihan uutena? :) Mä koitan jossai välissän lukea vähän noita vanhempia keskusteluita, mutta kerron nyt alkuun meidän tilanteesta :)

Eli oon 25v ja 05/15 syntynyt esikoispoika. Kovin huonosti nukkuva tapaus, joten väsymyksen takia ollaan nyt vasta aloittamassa seuraavan yritystä :) Minipillerit lopetin elokuun lopulla ja meni noin kuukaus ennenkuin menkat taas alkoivat. Ensimmäinen luomukierto oltiin ihan tarkoituksella yrittämättä, mutta nyt sitten sunnuntaina alkoi taas uusi kierto ja nyt alkaa yrittäminen :) Elikkäs yhteenvetona nyt menossa YK1 ja KP3 :) Eilen kävin töiden jälkeen hakemassa kaupasta greippi mehua, koska esikoisesta plussasin heti greippimehu kierron jälkeen ;) Ja esikoisesta plussasin 3.kierrosta :)
Viime kierrolla kun ei yritetty, oli ihan selkeet ovis oireet ja toivon että tulisi nyt sit tässäkin kierrossa. Ovis testejä ei käytetty esikoista yrittäessä enkä ainakaan vielä ajatellu tässäkään kierrossa ottaa käyttöön, katsoo sit myöhemmin jos on tarve :)
 
Täällä on kp13 tai 14 ja oviksesta ei tietoakaan tikkujen mukaan. Mitähän ihmettä? Tikut näyttää vaan tositosi hailakkaa viivaa, sanoisinko ennemmin viivan paikkaa. Letroja oon kuitenkin tunnollisesti popsinut ja oviksen pitäis sen mukaan olla ihan viimestään tänään... Ovismaista juilintaa on ollut, mutta tavallista kuivempaa..

Aloitin tässä kierrossa royal geleet, voiko ne viivästyttää ovista? D:
 
Tervetuloa joukkoon vaan nnnelliii! Ja terikselle onnea plussasta! :)
Täälllähän on jännitystä ilmassa, toivotaan parasta eli plussia ja vahvistuvia viivoja kaikille (y)

Mekin ollaan netin treffipalstalla toisemme löydetty, hauska oli huomata, että on niin moni muukin teistä netissä tavannut miehensä. Kuukauden verran kirjoiteltiin ja soiteltiin ennen kuin tavattiin ekan kerran ja heti oli selvää molempien mielestä että ollaan toisillemme ne oikeat :love: Eka vuosi asuttiin eri kaupungeissa parin sadan kilometrin välimatkalla ja nähtiin viikonloppuisin aina vuorotellen kaupunkia. Sen jälkeen muutin tänne miehen asuinkaupunkiin ja nyt ollaan reilu vuosi asuttu yhdessä ja vähän yli kaksi vuotta siis oltu yhdessä.

Täti päätti yllättää ja tuli harvinaisen ajoissa, nyt kp2, ja päättynyt kierto oli pitkästä aikaa oppikirjan mukaisesti 28 päivää, näitä lisää vaan! Turha toivo varmaan kuitenkin... Heittoa sitä edelliseen kiertoon oli jopa 8 päivää. Pikkuhiljaa alkaa itselläkin vähän pelottaa, jos jotain onkin vialla kun ei plussaa ole kuulunut. Mutta pitää yrittää pysyä positiivisena, varsinkin kun osassa näistä tjottikierroista on ollut ajoitus ihan pielessä, ja eihän tässä edes kovin kauan vielä olla tjottailtukaan.
 
Kovasti tsemppiä uusiin kiertoihin!
Mietin varaisinko jo lääkäriä kun tänään on taas ollut kovaa maha ja selkäkipua, ei kuitenkaan vuotoa, jos on kohdunulkoinen niin en tiedä näkyisikö se sitten, mitä tekisitte? Tuntuu kauhealta montaa viikkoa odottaa epävarmana kipujen kanssa mutta turhaan en halua vielä mennä jos lääkäri vaan sanoo ettei mitään vielä näkyisi kuitenkaan.
 
Tervetuloa nnnelliii! Kiva saada sut keskusteluun mukaan! Mennään melkein samoissa, meilläkin vasta yk1. Ehkäisy tosin jäi pois kp15. Kierrot olleet 25-29 päivää. Pisimmän kierron mukaan ois voinut jo tärpätä tästäkin, mutta en oikein usko semmoiseen ihmeeseen.

BeaS, kiva että pääset taas uuteen yritykseen

Hitsit, mitäs mä alkaisin juoda tai syödä! Mulle ei greippimehu sovi.. Kaikki sitrushedelmät ja liian happamat ruoat närästävät. Oletteko kuulleet muista hedelmällisyyttä lisäävistä ruoka-aineista? Mä kyllä uskon, että auttaa paljon kun syö ravintorikasta ruokaa ja etenkin riittävästi hyviä rasvoja.
 
Mukaan vain uudet! :) Plussista suuret onnet!

Mulla greippimehu ei tehnyt mitään positiivista, kun sitä kokeilin muutamia kiertoja.. Jätin sitten kokonaan poies, plus että se tropicana oli melko hintavaakin. Kaikki hyvähän kyllä yleensä on kallista, mistähän johtuu.. :D

Mielipidettä. Tänään siis kp16. Tein ovistestin töistä tultuani. Tämä kuva n.5-6min kohdalla http://aijaa.com/wi26Ab ja tämä taas n.12-13min kohdalla http://aijaa.com/iTDh5n
eli onko 10min ajan ylittävä tulos täysin luotettava..? Tänään on kyllä ollut niin ovismaista kipuilua ja hyvin vähäistä kananmunalimailua. Haluaisin uskoa että vihdoin vuoden jälkeen voisin taas kerran sanoa että alan palautua, ja tällä kertaa ihan oikeasti, niihin kiertopäiviin mitä sillon joskus olen ollut. Tässä on myös pattitilanne, että tuo oli viimeinen testi mikä oli kaapissa olemassa. Enkä enää jaksaisi lähteä kauppaan hakemaan lisää vertaillaakseni tämän iltaista myöhempää tulosta.. Voisinko vain luottaa, että nyt se on sitten käsillä?
 
Onnea Orchidea plussasta!
Ja Nonsk, kyllä tuo ainakin hyvin lähellä ovista näyttäis mun silmään olevan. Voishan se vaikka huomiseen vielä vahvistua mutta kun testit loppui niin mä olisin varmaan ihan tyytyväinen että todnäk oli ovis tässä kierrossa. Jos tallettelisitte varuiksi vielä huomennakin?

Ja omaan napaan.
Okei, nyt mä alan oikeasti toivoa...
Ylin raskaustesti eilisiltana, keskimmäinen hailura tänä aamuna ja alin ja ovistesti just äsken (kuvassa about 5 min tekemisestä).20161025_182624.jpg
Voi kun olisikin ihan oikeasta raskaudesta kyse! Tiedän ettei pitäis vielä innostua kun sitten vaan petyn. Mutta silti!
 
Onnea Orchidea plussasta!
Ja Nonsk, kyllä tuo ainakin hyvin lähellä ovista näyttäis mun silmään olevan. Voishan se vaikka huomiseen vielä vahvistua mutta kun testit loppui niin mä olisin varmaan ihan tyytyväinen että todnäk oli ovis tässä kierrossa. Jos tallettelisitte varuiksi vielä huomennakin?

Ja omaan napaan.
Okei, nyt mä alan oikeasti toivoa...
Ylin raskaustesti eilisiltana, keskimmäinen hailura tänä aamuna ja alin ja ovistesti just äsken (kuvassa about 5 min tekemisestä).katso liitettä 1261
Voi kun olisikin ihan oikeasta raskaudesta kyse! Tiedän ettei pitäis vielä innostua kun sitten vaan petyn. Mutta silti!
Joskus aiemmissa kierroissa kun olen testiajalla saanut samanlaiset viivat, kun jälkimmäinen kuva niin muutaman tunnin päästä tehty seuraava testi on ollut sitten jo selkeä, kirkuva plussa. Toivotaan parasta sun viivoille! (y)
 
Kirjoittaminen ei oikein oo mun vahvimpia puolia. Ei oikein vielä kommentointi suju luonnostaan. :whistle:

Onnea kovasti Orchidea plussasta! Onnellista odotusta.

Ja kyllä Sokeripalallakin ihan selviä viivoja testeissä loistaa!

Tsempit uusille kierroille. Toivottavasti niistä mahdollisimman moni olis nyt niitä THE Kiertoja (y)

Jos omat laskelmat pitäis paikkansa niin tänään taitaa olla jo 31/30. Välillä nipistelee vähän siten kuin aiemmissa raskauksissakin alkuun ja välillä on niin perus menkkaolo, että koko ajan pitää juosta vessassa varmistelemassa mikä tilanne ja onko menkat alkanu... Parissa aiemmassa kierrossa tullu testailtua sen verran hätiköiden, että nyt en kyllä tee testiä ennen kuin kunnolla menkat myöhässä. Jos ei vieläkään ole tärpännyt niin seuraavassa kierrossa vois kokeilla testailla ovista. :unsure:
 

Yhteistyössä