Toiveena vauva 2017-2018

Onnea plussanneille :love::love:
Voimia kaikille :love::love:


Mä oon ollut taustalla kokonaan tän kierron ajan. Yritän olla ajattelematta mitään mikä liittyy tähän yritykseen, en oo tikuttanut ovista ollenkaan, enkä kuullostellut kroppaakaan. Nyt onkin menkat myöhässä, mutta testit negaa. Ei mitään hajua missä mennään.

Mutta me mennään huomenna jo lapsettomuusklinikalle, vielä kunnalliseen. Siitä kun lääkäri lähetteen laitto meni 2 viikkoa että saatiin aika :eek::eek: oon mykistynyt, peloissani, innoissani ja jännittynyt. Jotain verikokeita ne otti jo lisää sekä spermanäyte piti antaa. Mitäs kun lapussa lukee että IVF-yksikkö, mennäänköhän suoraan niihin hoitoihin :eek:

En tiedä miten päin olla, ajatukset ihan sekaisin. Kertokaa mitä vaan teidän lapsettomuudenhoidoista, miten aloititte, löytyikö missä vika, miten edettiin..jne? voiko edes suoraan päästä ivf hoitoihin? :eek:o_O
Ehkäpä tää 4v odotus päättyykin onnellisesti :love::cry:
 
Haaveilijalle tsemppiä tutkimuksiin! Meillä vika löyty helposti, kun sitä olin osannu jo epäillä eli pcos. Hoidoista en osaa kertoa mitään kun me sinnikkäästi halutaan uskoa onnistuvamme pelkällä oviksen "buustauksella" eikä oo hoitoihin vielä haluttu lähtee. Periaatteessa pitäs olla mahollistakin, oonhan kerran tullu raskaaksi ilman lääkkeitä, joskin sillon oltiin eksän kanssa oltu jo 5vuotta ilman ehkäisyä.

Ja sujuvasti omaan napaan, kyllä taitaa tuo letro mulla toimia kun nipistelyistä ja lämmönnoususta päätellen tässäkin kierrossa ovis on tapahtunu :) eli oisko se nyt dpo0, en taaskaan saa puhelimella punattua. Näyttää kp 10-14 osuvan aina mulla, nyt siis kp11. Jännittäminen voi siis taas alkaa :D oon kyllä tilannut nyt sen vauvan jo, ja laskin et jos nyt ois tärpänny niin La ois samoilla päivillä kuin esikoisesta :D

Onnea plussanneille! :love: toivottavasti saadaan meitä muitakin sinne heinäkuisiin mukaan :)
 
Täällä ovisplussa pärähti tänään testiin kp15, joten tietää mitä on viikonloppuna ohjelmassa:rolleyes:. Aika kiva Isänpäivälahja tulisi jos raskautuisi tästä kierrosta.

Esikoista yritettäessä minä soitin ajan terkkarille silloin kun tuli vuosi yritystä täyteen ja sieltä sain lähetteen lapsettomuuspolille jonne tais aika tulla parin kuukauden päähän. aika nopeasti siitä lähti hoidot käyntiin. Eka kolme inseminaatiota ja sitten IVF jonka ekasta pakkasalkion siirrosta tuli esikoinen. Minä koin hoitoihin lähdön silloin vaan helpotuksena. Meillä oli molemmissa hieman vikaa. Mulla pitkät epäsäännölliset kierrot, jotka tosin nyt normaalin pituiset koska sain raskausaikana kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkityksen. Ihme juttu etten sitä aikaisemmin saanut vaikka arvot oli ihan samat jo silloin. TSH noin 5 eli viiterajojen tuntumassa. Kannattaa nuo kilppariarvot selvittää jos on epäsäännöllinen kierto. Epäilen että tuo on osittainen syy meidän lapsettomuuteen, koska toinen lapsi saatiin luomuna heti imetyksen loputtua.
 
Täällä dpo6 ja ihmeen rauhallisesti olenkin nyt ottanut tämän kierron. Katsotaan sitten alkuviikosta kun testit polttelee kaapissa :D

Huomenna olisi kaverin halloween juhlat tiedossa, kosteat sellaiset.
Kiva päästä tuulettumaan kun ei tuota omaa aikaa ole oikein ollut viimeisen 8kk aikana oikeastaan yhtään. Kerran olen peräti päässyt ulos juhlimaan :rolleyes:

Haaveilijalle tsemppiä tutkimuksiin! (y) aivan mahtavaa, että noin nopeasti pääsit ja vielä kunnalliselle puolelle!
Itsellä ei hirveästi kokemuksia ole näistä asioista. Esikoista silloin kun yritettiin, niin 2 vuoden yrityksen jälkeen soitin tk:n lapsettomuusasioissa ja seuraavalla viikolla oli lääkäriin meno, jolloin ottivat kaiken maailman verikokeet joista ei mitään löytynyt.
Itsellä oli kierrot miten sattuu, saattoi menkat loistaa poissa oloissaan jopa kolmekin kuukautta.
Kuitenkin jänistin jatkotutkimuksista ja asia jäi siihen. Päätin aloittaa laihdutus urakan jossain vaiheessa ja -15kg myöhemmin plussa tuli.
Eli mulla vaikutti selvästi laihduttaminen siihen, että menkkakierrot tasottui ja plussa lopulta tuli ja olin kyllä hanskat lyönyt tiskiin. En stressannut enkä kytännyt viimeisen 9kk aikana.
Ja itse olin siis reippaasti ylipainoinen tuolloin, että sekin varmasti vaikutti että en raskautunut aiemmin.

Sama juttu toista yrittäessä, tällöin kierrot oli liian lyhyet ja luteaalivaihe jäi olemattomaksi. Laihduttamista jälleen ja plussa pärähti vielä semmoisesta kierrosta, jossa seksiä tasan kaksi kertaa. Yritystä oli takana tuolloin reilu vuosi.

Nyt olisi pakko taas ottaa itseään niskasta kiinni ja tiputtaa painoa. Mutta jostain syystä on niin pirun vaikeaa aloittaa urakka ja etenkin kun liikuntaa ei pysty harrastamaan oikeastaan ollenkaan kun arki lasten kanssa on niin kiireistä ja illasta on jo niin väsynyt, että ei vaan jaksa enää ulos lähteä ja en tykkää muutenkaan pimeässä lenkkeillä :(
ja itse olen tässä huomannut, että itse en pelkän ruokavalion avulla laihdu kuin sen verran, että nesteet lähtee.
Ja mihinkään radikaaliin laihduttamiseen (nutrilett) en lähde, ihan sen takia että ei vaikuta raskautumiseen millään lailla.
 
Hellou kaikille! Monta plussannutta, onne heille! :love:
Paljon myös puheenaiheita ollut..oon lueskellut, mutta jotenkin niin loppu lapsettomuuteemme, etten ole jaksanut kommentoida mitään. Meillä lapsettomuuspolille aika parin viikon päästä, toivoin että olisin raskaana ennen sitä aikaa, mutta taitaakin olla silloin ovulaatio käsillä..ehkä.
Mutta mieleen jäi parisuhdekysymys, missä on tavattu.
Me tavattiin vappuna kaupan pihassa, minä alaikäisenä kavereiden kanssa viiniä maistelemassa, istuskelemassa kaupan terassikalusteilla :ROFLMAO:. Muutakin lisättävää olisi, mutta näistä jutuista joku tuttu jo tunnistaisikin...joten :ninja:.

Olen huomannut tässä nyt monta toisen tai kolmannenkin kierroksen aloittaneita, joten kysymys teille näin omassa loppukierrossa. Onko keltainen vuoto liiittynyt raskauteen? keltarauhaseen? Mulla nyt kp 29/28-30 ja noin viikon verran ainakin tullut keltaista ei haisevaa vuotoa, joka alkoi sellasella tummalla keltaisella vuodolla.. Mitäs konkarit sanoo?

Hei ja vielä, onko kenellkään kokemusta ''vähän hitaita siittiöitä, mutta määrä korvaa laadun''- tilanteesta?

Viikonloppuna pitäisi viimeistään menkkojen alkaa, jos alkavat, ei mulla ainakaan ole sellaista oloa, että raskaana olisin. Testinkin tein tänään aamulla, nega oli.
 
Mahtuuko vielä haaveilija mukaan? Piinapäivät menossa 17/28? Meiltä jäi nuvaring pois uudn lääkärin myötä joka ei enää uusinut kun se ei kuulemma sovi aurallisen migreenin kanssa. 12 vuotta -3 raskautta käytin ja tykkäsin. Nyt siis neljättä haaveillaan ja miestä ei tarttenu kauheesti lämmitellä uudelle perheenjäsenelle. Innoissaan tuntuu olevan :love:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussista! Aiempaan keskusteluun porukan vaihtuvuudesta totean, että "käymään vaan tänne tullaan eikä olemaan", ainakin toivottavasti :) Edellisten lasten aikaan kirjoittelin entisen Helistimen palstalla, nykyisin Terve (paitsi että siellä ei nyt ollutkaan keskusteluja ollenkaan, siksi ajauduin tänne). Kuopusta yrittäessä siellä oli pidempään yrittäneiden ryhmä, olikohan 6kk siihen alaraja, niin kirjoittelin siinä. 12. kierto lopulta tärppäsi, niin siinä ryhmässä ehti tulla porukka tutuksi, varsinkin kun palstalla oli muutenkin vähemmän porukkaa. Eli kannattaa perustaa tuommoinen ryhmä tännekin, vähän erilaista tukea saa sellaisessa. (y)

Oletteko muuten jostain syystä pitäneet taukoa yrittämisessä? Pohdin asiaa, kun keväällä olisi töissä sellainen jakso, että salaa pahoinvoiminen ei onnistu, enkä haluaisi ihan alussa kertoa... En haluaisi kyllä yritystaukoakaan, jos mies jo alkuvuodesta suostuu aloittamaan tämän projektin, kun edellistäkin tosiaan ehdittiin pidempään yrittää. Ja pahoinvointi on taatusti seurana, viimeksi oksensin viikosta 6 jonnekin 16 viikolle asti :sick: Jos nyt tietty uskomaton tuuri kävisi, niin olisin kerrasta raskaana heti tammikuussa ja ei tarvitsisi miettiä :D
Plussatuulia kaikille! :)
 
Haaveilija, on kyllä ollut törkeää käytöstä lääkäriltä :eek:
Eikö ne sitten ottanut mitään labroja sinusta vai miksi tyrmäsivät hoidot pelkästään ylipainon takia? Kertoiko ne edes millä hoidoilla homma olisi edes alkanut?
Tsemppiä kovasti :unsure:

Idina: meillä ei ole ollut taukoa missään vaiheessa enkä ole katsonut sitä aiheelliseksi, etenkin kun ei raskaus välttämättä helpolla ala.
Ja mitä sitä suotta murehtimaan asioita etukäteen, yleensä asioilla on tapana järjestyä jotenkin.
Joten antaa palaa vain ilman mitään taukoja ;)

Tänne rantautui alaselkäkipu sekä välillä viiltelee alavatsaa ikävästi. Myös tissejä kihelmöi välillä ja sitten tuo tunne loppuu kun seinään.
Että se siitä viilipyttynä olemisesta :oops:
 
Karkki95 en ole tuommosta vuotoa huomannut ja samoilla päivillä mennään ja toinen yrityskierto menossa. Toivotaan että raskaus aiheuttaa (y);)

Tänään jo kp30 mutta vielä en tiedä varmaksi normaalin kierron pituutta kun vasta yksi kierto takana ilman pillereitä ja siinä kp25. Huomenna testin teko kuitenki kun sain tänään käytyä ostaan vaikka mies sano vaan että mikä kiire ostamaan testiä ku ehtii vaikka viikonki päästä eikä se tieto katoa siitä mihinkää!! o_Omiehet.. Ovis oli aika varmasti olojen mukaan 15.10. eikä oo mitää jomotusta tai oloja vieläkää menkoista että alkaa jännittää jo aikalailla! :oops:
 
Ei ollut keltainen vuoto raskausoiretta täällä. Kp 2/27-28

Odotellaan siis lapsettomuusklinikan vastaanottoa pari viikkoa. Ja lasta vielä ainakin ens kierron yli, eipä mun keho näytä siihen kykenevän  :cry: tai miehen ehkä liian hitaat siittiöt.
 
Olen huomannut tässä nyt monta toisen tai kolmannenkin kierroksen aloittaneita, joten kysymys teille näin omassa loppukierrossa. Onko keltainen vuoto liiittynyt raskauteen? keltarauhaseen? Mulla nyt kp 29/28-30 ja noin viikon verran ainakin tullut keltaista ei haisevaa vuotoa, joka alkoi sellasella tummalla keltaisella vuodolla.. Mitäs konkarit sanoo?
Mulla joskus loppu kierrossa tulee semmoista vaalean kellertävää vuotoa, en oo ajatellut sen olevan normista poikkeavaa. Yhden kierron lopulla tuli semmoista sinappisen keltaista, se jo vähän hämmästytti. Ei merkannut raskautta sitten kuitenkaan, vaikka lupaavia vastauksia googlettelin. :cautious:

Mulla oletettavasti vasta dpo3 ja jo mieli kehittänyt jos jonkinmoista. Nyt tykyttelee alavatsalla. Mutta sitä nyt on tapahtunut ennenkin. :D Ja eilen ollut työpaikan "pikkujoulu" saattaa osiltaan vielä vaikuttaa, vaikka vain muutaman otin niin jo yksi tekee välillä vatsan oudoksi..
 
Tänään jo kp30 mutta vielä en tiedä varmaksi normaalin kierron pituutta kun vasta yksi kierto takana ilman pillereitä ja siinä kp25. Huomenna testin teko kuitenki kun sain tänään käytyä ostaan vaikka mies sano vaan että mikä kiire ostamaan testiä ku ehtii vaikka viikonki päästä eikä se tieto katoa siitä mihinkää!! o_Omiehet.. Ovis oli aika varmasti olojen mukaan 15.10. eikä oo mitää jomotusta tai oloja vieläkää menkoista että alkaa jännittää jo aikalailla! :oops:
Näköjään tikutus autto ja alkoki kp 1 heti :LOL: mulle voi sitte päivittää kierron alkaneeksi kp1/kp30, yk3
Tuo nyt kierron pituudeksi nii ei tuu hätiköityä testauksia ennemmin. Uuteen kiertoon siis tylsistymään mutta ainaki ovikset on nyt hyvin tunnistettu joten ei tarvi ihmetellä millon ollaan tehokkaina ;)
 
Hätähousu mikä hätähousu, eipä tässä vielä millään dpo:lla ollakaan kun lämmöt laskikin takas normiin eli hetkellinen kohoaminen oli jotain muuta. No talletuksia on kyllä tehty siihen malliin, että jo on kumma jos ei natsaa! :D tänään ollu taas vähän tykytyksiä oikealla ja kohdunnapukka taitaa olla melko alhaalla, että eiköhän tässä ala päivät oleen kohdillaan pikkuhiljaa :)
 
Täällä taas.
Keskenhän se sitten meni :( tai jäi kemialliseksi, kummin nyt haluaa nimittää. Vuoto runsastui eilen iltapäivällä ja testiviiva tänään jo ihan hailakka. Lyhyeksi jäi siis tuo ilo. Eilisiltana oli mieli maassa, kummasti sitä ehti innostua ja iloita jo vaikka noin yllättäen tulikin, eikä ekasta haamusta (ma) ehtinyt mennä viittäkään päivää ja sitä tuhrutteluakin oli. Kai mä olin vaan niin optimistinen kun edelliset raskaudet edenneet vaikka esikoisesta oli rv 6 paikkeila vuotoa, että halusin uskoa tämänkin tästä jatkuvan :(

No, ei voi mitään ja tänään on jo valoisamoi mieli, yritys jatkuu! Oikeastaan hyvä kumminkin kun nyt vuotaa reippaasti kaikki pois ja viiva häipyy nopsaan, nyt ois siis kp 2/ ? ja yk 3. Tai kuka tosta nyt osaa sanoa mikä yk. Jos ne edelliset (14.10. alkaneet) oli oikeat menkat niin ovuloin heti jossain kp 1 paikkeilla ja tää kierto oli siksi vaan jotain 14 pv (ois outoa joo!). Jos taas ne oli valemenkat niin tää on vasta yk 2. No joku yk aika alkuvaiheessa kumminkin ja yks hedelmöitys jo saatu aikaan eli hyvältä näyttää mahikset jatkonkin suhteen. Asennoidun nyt niin että tuo yllätysplussa oli vaan bonusta ja merkki hedelmällisyydestä. Plussaa tässä oli myös että kolmannen yritykseen joskus aiemmin kielteisesti suhtautunut mieskin oli nyt ihan pettynyt ja puhui miten hänkin kovasti toivoisi vielä vauvaa :love:

Tällaista omanapaista juttua täältä tänään, palailen taas myöhemmin kommentoimaan.
Paitsi että @Lumi87 , eikö ollut oudon samanlaiset tapaukset meillä? Toivotaan molemmille menestystä nyt seuraavassa yrityksessä!
 
Mulla on nyt menossa kp26/25-29, yk1. On ollut tosi vahvasti semmoinen fiilis, että en ole raskaana ja olisihan se aikamoinen ihme, kun ehkäisy jäi pois kp15 ja enemmän on ollut noita lyhyitä kiertoja. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että kierto on pidempi. Ihan jännitys kouraisee alavatsasta kun aattelen, että onhan se raskaus ihan mahdollista nyttenkin. On ollut menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla ja oon ollut tosi herkillä. Liikutuin Hevisauruksen konsertissa kun poikani oli niin innoissaan ja onnellinen :D Mutta pms-oireena mulla myös itkuherkkyys. Päänsärkyä ei vielä ole, sitä on yleensä päivä ennen kuin menkat alkaa. Kyllä mua jännittää ja raskautta toivon kovasti kaikista peloista huolimatta! Mutta jos/kun en raskaana vielä ole, näen sen hyvänä asiana siinä mielessä ettei alkuraskaus ja muutto osu samaan aikaan, ja että kerkeän rauhassa etsiä itselleni mieleistä työtä. Mutta ääh.. Miten nää piinapäivät kestää!! Testi on jo kaapissa; mutta en testaa ennen keskiviikkoa. Inhoan negatestejä, ennemmin sitten vaan alkaa ne menkat.

Suuren suuret onnittelut plussanneille! :)

Ja paljon voimaa niille, jotka ovat pidempään jo joutuneet plussaa odottamaan <3 Tunnen suurta myötätuntoa teitä kohtaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
Sokeripala, oon pahoillani sun puolesta. Varmasti kerkesi toiveet nousta todella korkealle! Mutta ihana kuulla tuo, että tuollakin tosiaan ollut tarkoituksena, kun näyttää herätelleen sun miestä enemmän toivomaan. Peukut pystyyn, että seuraava kierto on the kierto! Voimahali <3
 
Sokeripala on kyllä ihailtava asenne! Itsekin ensimmäisinä yrityskuukausina aina ensiksi olin pettynyt menkkoihin ja sitten löysin tavan selitellä itselleni positiivisen puolen. Sen avulla on jaksanut ja se kantaa pidemmän päälle hedelmää, sillä ei enää yleisesti ottaen niin paljoa harmita jos ei tärpännytkään. :) Noista sun yk:sta, ehkä itse lähtisin ajattelemaan että on yk2. Mutta sinunhan mielipide tässä ratkaisee. Tsemppiä sinne!
 

Yhteistyössä