Toiveena vauva 2017-2018

Oletteko käyttäneet cb:n dual hormone -ovistestejä? Testaan nyt neljättä kiertoa noilla testeillä, enkä ole koskaan saanut vilkkuvaa hymiöitä. Pysyvä hymiö on kyllä aina tullut ja testauksen olen aloittanut ohjeen mukaan. Ohjeessa sanotaan, että voi johtua matalasta estrogeenitasosta, mutta pysyvään hymiöön voi luottaa. Eli siis en ymmärrä ollenkaan, mihin se alhainen estrogeenitaso viittaa jos kuitenkin mahdollisesti ovuloin? Eli siis ei haittaa, vaikka testi ei näytä korkean hedelmällisyyden päiviä? Kauhean monimutkaista! :confused:
 
@Lumi87 , tsempitykset uuteen kiertoon! Mä tuun varmaan perässä lähipäivinä. DPO 14 / kp 30 ja testi negaa. Ei oo vielä menkoista merkkejä ja aloinkin nyt pelkäämään että tulkitsin sen ovistestin väärin. Sikäli ois tietysti vielä toivoa, jos olisinkin ovuloinut myöhemmin. Mutta toisaalta ovuloimaton megakiertokin mahdollista. No, eipä tässä auta kuin odotella.

@Reirei85 en osaa valitettavasti sanoa tuosta digiovistestistä kun ei oo kokemusta. Ensi kuussa kyllä ajattelin hankkia eli kiinnostaisi muakin tietää!

@mmmarie hurjasti voimia endon kanssa.

@nööse onnea oviksesta!

Ja hyvää adventtiviikonloppua kaikille! Jos tästä nyt uuteen kiertoon joutuu niin hyvää on se ettei joulunalusaikana ehkä kerkeä jokaista tuntemustaan kyttäämään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Reirei85
@mmmarie se kyllä lohdutraisi kun tietäisi edes ovuloivansa! Mä oon viime päivinä soimannut itseäni siitä ettei ehkäisyä lopetettu aiemmin. Huvittavaa, miten paniikissa joskus on ollut kun jäänyt yksi pilleri ottamatta... Mun mies ei syö mitään raskautumista edistävää, macasta kun kerroin niin tuhahteli vaan. :( Hurjat noi sun kivut kun sairaalaan jouduit!

@nööse hienoa että ovis bongattu!

@Sokeripala jospa sä et tuliskaan perässä... :) mulla oli nyt kierto 34pv. Edelliset 5 kiertoa 56-28-20-22-34. Eihän toi hyvää kerro. o_O Tilasin ovistestejä, vaikka vähän nihkeetä niitä käyttää kun vaan kahdesti oon saanut testioviksen. Tilasin nyt testejä reilusti kun tässä kierrossa loppui kesken niin en tiedä mitä tapahtui sen surkean gynekäynnin jälkeen.

@Reirei85 ei oo kokemusta tuosta digistä enkä raaski siihen tuhlata kun ei välttämättä edes tule ovulaatiota ja jos tulee niin ei yhtään tiedä milloin.

Niin ja tuo yk7 hämää kun ollut välillä pitkiä kiertoja, joulukuussa tulee 9kk yritystä täyteen. Miettikää, jos oisin heti raskautunut, olisin äippälomalla.. Mutta tää oli eka kerta kun menkat alkoi eikä itkettänyt yhtään. Kai tässä karaistuu. Oon viime kuukausina ottanut sellasen selviytymisasenteen ja alkanut järjestellä elämääni niin että selvitään ens syksyn esikoisen koulun aloituksesta molemmat töissä. Meillä miehen kanssa molemmilla vuorotyö niin se tulee olemaan mielenkiintoista.

Nyt suuntaan töihin... Mukavaa viikonloppua! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Reirei85
@Reirei85 Mulla käytössä cb:n dualhormone -ovistestit viidettä kiertoa. Yksi ovullimaton kierto, jolloin tuli vain heikko hedelmällisyys -symboli 9pv. Ilmeisesti sun hormoni tosiaan on matala ja tekee sit nopean nousun ja piikin, jolloin se testi ei ehdi reagoida ja näyttää korkean hedelmällisyyden päiviä. Sit on vaan reagoitava niihin parhaisiin päiviin heti ;)

Just eilen miehelle harmittelin, kun testeihin mennyt jo paljon rahaa. Totesi, että jos niistä on meille apua, niin ihan sama montako satasta niihin menee, olisi sen arvoista, jos tärppäisi :love:
 
@Josia meillä mies on kommentoinut ihan samoin tuohon raha-asiaan! :LOL:

Mä oon kyllä niin äkkipikainen laidasta-laitaan -tyyppi, etten ihmettelisi jos hormonit käyttäytyy samalla tavalla :ROFLMAO:

Tuo estrogeenin vähyys saattaa siis selittää myös sen mun vielä kuukautisten lopulla olevan alakulon, kun normi pms olisi jo loppunut. Jossittelua.. :whistle:

Miten tuo estrogeeni vaikuttaa itse raskautumiseen? Kiinnittyminen vaikeutuu? limakalvo liian ohut? o_O

Mukavaa viikonloppua kaikille! (y)
 
Mä tein tän aamun aamupissasta predictorin early testillä plussan :eek:
Minuutin jälkeen oli jo heti selvä haamu (suositellaan 3minuutin päästä luettavaksi) ja viiteen minuuttiin vahvistu vaan (10min max. aika jossa pitää tulkita) eli selvä plussa mutta haaleempi kuitenki kun se kontrolliviiva...
Tänään kp 25 ja dpo 11 :love: ja en saa liitettyä tänne kuvaa aijjaasta (n)
Nyt ootan malttamattomana että pääsen liuskaa tekemään ja kattoon tuleeko siihen haamua ja lähteekö se sit vahvistumaan..
Eilen illalla saunan jälkeen alko yhtäkkiä tosi huono olo ja maha kipee...nyt vielä vähän huono olo muttei enää okseta..maha sellanen tosi tiukka ja kiristävä ja turvoksissa ja eilen oli alaselkäki kipee..että pelottaa jos sielä jotain yrittää tapahtua niin onnistuuko :barefoot:
 
Pahin alkaa olla varmaan onneksi ohi..laitoin lääkkeet heti sairaalasta tultuani vaikka suosittelivat vasta seuraavana aamuna aloittamaan. Ottaisin kyllä kaavinnan koska vaan tämän sijasta niin raakaa se oli..jos yhtään pidemmalla viikoilla olisi ollut niin varmasti olisi vielä kamalampaa. Olen myös hyvin pettynyt kaupunkini naistenpolin kohteluun, sairaslomaksi kuulemma riittää kaksi päivää ja jouduin itse kysymään kaiken, mulla on perussairaus jonka vuoksi
pelkäsin että hb laskee liian alas. Jälkitarkastusajan onneksi sain koska aktiivinen yritys päällä. Kertaakaan eivät kysyneet miten jaksan siis henkinen puoli ja kävin siellä kolme kertaa yhteensä kontrolleissa.
No eteenpäin ja kohti uutta yritystä toivottavasti, vielä ei se mielessä ole, vuoto kestää ilmeisesti pari viikkoa jonka jälkeen voi heti tulla normivuoto, jee
Tsemppiä kaikille!
 
Vuoto alko joten eiköhän lähdetä kohti uutta yrityskiertoa! Tympeä ku olin ihan varma että näin käykin ja kun kävi, niin pelottaa vaan enemmän mitä tuleman taas pitää. Seuraavat 3kk tärppiä odotellessa sitten. :devil:
 
@Lumi87, astangajooga on voimakkaasti puhdistava harjoitus ja ekan kolmen kuukauden aikana suositellaan keskenmenoriskin vuoksi, että antaa kehon levätä. Ja tarkoitus on antaa myös mielelle sopeutua muutokseen. Keskiraskaudessa voi taas joogata kehoa hyvin kuunnellen. Raskausaikana nivelet muuttuvat joustavimmiksi ja on oltava varovaisempi, ettei venytä liikaa. Mun joogaope sanoi, ettei usko astangan voivan aiheuttaa keskenmenoa. Mutta taukokehoitus on senkin vuoksi, että jos joku saisi keskenmenon ja syyttäisi astangaa. Semmoinen varmistuksen varmistus.

@Rosmariini86, voi onnea paljon! :) Varmaan testaat pian uudelleen? Mones yk teillä oli?

@teris, tulipa kurja olo tuosta sun ikävästä kohtelusta noin herkän asian äärellä :( Keskenmeno ei todellakaan ole pikkujuttu. Muista, että on mahdollista käydä puhumassa vaikka terveyskeskuksen psykologilla. Jos sua ahdistaa ja haluat purkaa noita fiiliksiä. Ja haet saikkua lisää ihan sen mukaan mikä tilanne oikeasti on! Ei voi kukaan ulkopuolinen tietää. Netistä löytyis varmasti enemmänkin vertaistukea. Voimahali <3
 
Niin ja ihanaa, että teidän miehet ymmärtää tuon, että testeihin menee rahaa :) Tosi tärkeää.

Mulla hakkaa sydän ihan hulluna täällä. Kävi niin, että eilen pakkaillessani löysin yhden vanhan testin, joka menee tässä kuussa vanhaksi. En tiedä, kauan se on siellä kaapissa ollut. Aattelin sitten, että testaanpa huomenna aamulla. Saan sen asian pois mielen päältä kun tässä on niin paljon kaikkea muutenkin.

No, testasin kp25 haamun!! Tai ihan hyvin se viiva näkyy, mutta on paljon haaleampi kuin kontrolliviiva. Mä en voi uskoa tätä. Voinko olla jo raskaana.. Meillä oli seksiä ilman ehkäisyä kp6 ja kp7. Kp12 tunsin voimakkaat ovisoireet. Seuraavaksi seksiä vasta kp16. Näköjään ne siittiöt voi tosiaan elellä tuolla pitkään. Huh huh! Mulla on ollut paljon stressiä tässä ja aattelin, ettei senkään takia olisi otollinen aika tärpille. Ja tiiättekö mua vaan pelottaa se yks ottamani burana :( En lähes ikinä syö särkylääkettä! Nyt just sitten piti semmoinen mennä ottamaan. Mä vaan niin pelkään keskenmenoa. Mutta nyt rauhaa ja asia kerrallaan. Ti aamuna testaan, tuleeko vahvempaa viivaa.

Kääk. Mitä sanon tolle miehelle. Se nukkuu vielä.
 
Onnea @Rosmariini86 plussasta! :love:

@teris, koita jaksaa :( ja hae lisää sairaslomaa jos siltä tuntuu, kaksi päivää ei todellakaan riitä kaikille! Todella ajattelematonta "hoitoa" olet saanut!

En nyt jostain syystä saa sinua Rivaa tägättyä mutta pahoittelut vuodon alkamisesta :cry: ilmeisesti olet varma että kesken meni eikä mistään pikkuvuodosta ole kyse :(

@Jshanti88 !! Onnea!! :love: yritä nauttia joka hetkestä äläkä mieti sitä yhtä buranaa (n)

P.s. testikuvat olis kivoja muille piinailijoille :ROFLMAO:

P.p.s. Nyt kp 22/24-29. Koko viikon ollut menkkamaista särkyä alavatsalla (ei kovia kipuja mutta kuitenkin) ja viime yöksi laitoinkin varmuuden vuoksi kuukupin paikalleen. Aiemmin ei ole ollut kipuja ennen vuotoa, varsinkaan montaa päivää ennen. Lisäksi lämmöt pompsahti tänä aamuna 36.8 kun ne aiemmin viikolla on olleet 36.0-36.1 :confused: lämpöjen mittailun aloitinkin siis vasta tällä viikolla... Tietääkö joku lämmöistä enemmän, onko normaalia että lämmöt nousee juuri ennen menkkoja? Ovistuntemusten mukaan kierron pitäisi olla n.25 päivää. Vai tulenko nyt vaan sopivasti kipeäksi ja illalla onkin sitten jo kuumetta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rosmariini86
P.p.s. Nyt kp 22/24-29. Koko viikon ollut menkkamaista särkyä alavatsalla (ei kovia kipuja mutta kuitenkin) ja viime yöksi laitoinkin varmuuden vuoksi kuukupin paikalleen. Aiemmin ei ole ollut kipuja ennen vuotoa, varsinkaan montaa päivää ennen. Lisäksi lämmöt pompsahti tänä aamuna 36.8 kun ne aiemmin viikolla on olleet 36.0-36.1 :confused: lämpöjen mittailun aloitinkin siis vasta tällä viikolla... Tietääkö joku lämmöistä enemmän, onko normaalia että lämmöt nousee juuri ennen menkkoja? Ovistuntemusten mukaan kierron pitäisi olla n.25 päivää. Vai tulenko nyt vaan sopivasti kipeäksi ja illalla onkin sitten jo kuumetta :D
Lämmöistä: lämmöt nousee oviksen jälkeen n. 0,5-1 astetta (yksilöllistä) kun keltarauhanen alkaa tuottamaan progesteronia ja pysyy ylhäällä menkkoihin saakka. Lämpö alkaa laskea normaaliin paria päivää ennen menkkoja, (joillakin vasta sinä päivänä kun menkat alkaa, jälleen yksilöllistä), mikäli hedelmöitystä ei ole tapahtunut. Tämä johtuu siitä, että keltarauhanen alkaa surkastumaan pois ja lopettaa progesteronin tuottamisen. Jos munasolu on hedelmöittynyt, lämmöt pysyy ylhäällä koko alkuraskauden (edelleen kylläkin yksilöllistä, mm. onko ero 0.3 vai 1.3 astettaa verrattaessa peruslämpöön).

Lämpöjen mittaaminen on verikokeen lisäksi ainoa luotettava tapa todentaa ovulointi, mutta se on tarkkaa puuhaa. Lämpö pitää mitata aamulla heti kun herää (ennen kuin nousee sängystä, edes hakemaan sitä kuumemittaria) ja mittaaminen pitäisi tapahtua joka aamu suunnilleen samaan aikaan ja vähintään kolmen tunnin yhtäjaksoisen unen jälkeen. Lisäksi moni asia vaikuttaa, huoneen lämpötila jne.

En vetäisi mitään johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen, jos et ole edes kierron alusta asti mitannut lämpöjä. Mittaustuloksia pitäisi muutenkin olla omakohtaisesti useammalta kuukaudelta (toiseten lämpöihin turhaa verrata), ennen kuin voi lämpöihin perustuen tulkita heilahduksia ja nousuja ja laskuja kierron eri vaiheissa. Itsellä esim dataa nyt jo 8 kierron ajalta ja niissä näkyy ihan selkeästi tuo kolmiosoainen lämpökäyrä: peruslämpö menkoista ovikseen, oviksen jälkeisenä päivänä lämmöt nousee about puolella asteella ja pari päivää ennen menkkoja alkaa taas laskea sinne peruslämpöön.

Suosittelen Fertility Friend applikaatiota. Itse olen ainakin oppinut omasta kehosta uskomattoman paljon, kun seurailen sen antamia ohjeita.

Anteeksi pitkä viesti :ninja::rolleyes:

Tsemppiä ja ihanaa sunnuntaita! Ja ai niin, onnittelut plussista! :love:

Muoks. tässä linkissä kuva omasta viime kierron lämpökäyrästä... http://aijaa.com/SIGOWO
 
Viimeksi muokattu:
@teris halaus, ompa tosi töykeää oltu sua kohtaan! Todellakin tuo satuttaa henkisesti ja se pitäis ottaa yhtälailla huomioon kuin fyysiset oireet ja kipu. Ja on kyllä kumma että sun ite pitäny kaikki tieto omaan sairauteen liittyen kysyä erikseen :eek: en tykkää!

@Rivaa voi surku, oot siis ihan varma? Pahoittelut :(

@Jshanti88 mä Luin jostain näistä netin vauvva sivuista ekojen viikkojen kehityksestä ja siellä mainittiin muistaakseni että vasta 5.llä viikolla alkaa äidin verenkierron kautta imeytyyn ravintoaineita yms. Tulkitsin sen niin että tässä vaiheessa tuommoiset satunnaiset buranat ei tee kyllä yhtään mitään ja tätä siis tutkin koska otin ite viime viikonloppuna alkoa koska en halunnut alkaa elää sitku elämää ja niin se elimistö ilmeisesti on tarkoittanut suojaksi että raskaus todettaisiin normisti siinä vaiheessa kun se alkaa asettaa rajoituksia elämälle :rolleyes: mua ainaki helpotti ja nyt jännällä ootan paksumpia viivoja ja mitä tuleman pitää :geek:

Niin ja syyskuun alussa jätettiin ehkäisy kokonaan eli siitä asti yritystä, mutta kierto oli n.60pvä ja yhden epävarman oviksen bongasin siinä...sit ku menkat alko niin tää kierto oli nyt kai the kierto :love:
Mitä mies tuumasi? Ihana ylläri plussa :love:

Joo testiä aion tehä rfsu:lla tavis liuskalla taas n.3-4 tunnin päiväpissasta vertailun vuoksi :ninja: ei Mulla ees ole ku se yks liuska :ROFLMAO:

Varovaiset kiitokset onnitteluista :love: jotenki ihan hämmentynyt olo :rolleyes:
 
Onnea @Rosmariini86 ja @Jshanti88! :). Mullakin viime raskaus sai alkunsa niin et seksiä oli ollut tosi hyvissä ajoin ennen ovulaatiota. Enkä usko et ysk buranaa vaikuttaa.

@teris tosi huonoa hoitoa olet saanut :-(. En mäkään kokenut saavani polilta erityisen myötätuntoista kohtelua, tuntui et niille aika liukuhihantyötä,mut kyl ne sentään varmisteli et onko mulla joku jolle puhua.

Pahoittelut @Rivaa :(

Mulla km jälkeen nyt ollut kuluneen viikon aikana ovislimoja omituisesti on/off ikään kuin joka toinen päivä, eikä kyllä niin selkeästi kuin yleensä. Voi kai olla ovuloimaton kierto jos kroppa vielä etsii normitilaansa. Miestä saatu kellistettyä vähän nihkeästi et tuskin täs nyt mitään mahiksia on, mut ei se mitään. Ens kierrossa sit taas.
 
Viimeksi muokattu:
@teris noita lääkäreitä on kyllä joka lähtöön :unsure: Nyt vaan toiselle lääkärille ja vaadit sopivaa toipumisaikaa. Voi myöskin olla, että haluavat sut nopeasti takaisin arkeen ettet jäisi murehtimaan. Oli miten oli, kunhan muistat tehdä niin kuin hyvältä tuntuu!

@Rivaa pahoittelut! (n)

@Jshanti88 paljon onnea ja tarrasukkia! Tuohon buranan käyttöön liittyy alussa kai vain ovulaatioon liittyvät ongelmat, jota sulla ei mitä ilmeisemmin ole ollut! :LOL:

Itsellä tänään dpo 0.
 
@teris kamalaa "hoitoa", mikä siinä voi olla niin hankalaa että vähän ajateltaisiin toisen kannalta, valmiiksi jo kauhea tilanne niin täytyisi kyllä hoitajien osata myötäelää. :( hae vaan lisää sairaslomaa jos yhtään siltä tuntuu.

Onnea @Rosmariini86 ja @Jshanti88 :love: laittakaahan lisää testikuvia jos vaan pystytte, niitä on kiva katsella :)

Täällä taitaa olla kp14/26-28, ovulaatiota odottelen ensi viikon alkupäiviin:whistle:
 
Tarrasukkia meidän plussanneille! :)

Itse oon tehnyt perjantai iltapäivästä alkaen ovistestejä, ei oo vielä osunut plussa kohdalle. Mun käyttämä sovellus ennustaa oviksen huomiselle (kaikki tekemäni netin ennustukset taas näyttää perjantaille..), saapi nähdä mitä huomenna näyttää. Oon nyt tehnyt jostain himosta johtuen aamuin illoin. Illalla tulee vahvempaa, mutta ei vielä kuitenkaan selkeästi vahvempaa että voisi ennustaa olevan esim aamulla. Jännityksellä odotan vieläkö mennään siinä noin kp33n kierrossa.(y)
 
Viimeksi muokattu:
Iso kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä! Olen nyt rauhoittunut sen buranan suhteen. Tuo etenkin rauhoitti, että istukka ei tosiaan ole muodostunut edes vielä. Kiitos kovasti.20161127_100438.jpg

Lisään tähän kuvan testistä, toivottavasti onnistuu.

Todella epäuskoinen, vuoroin innostunut vuoroin jännittynyt olo. Toivon niin kovasti, että asiat menevät nyt hyvin
 
@teris pahoittelut, ompa ollut inhottava käynti. :(

Ja Paljon onnea Plussista <3

Omaa napaa: viikko uudessa työssä oli hyvin kiireinen ja kyllä sitä lauantai illall oli aika väsy kun kotiin pääsi. DPO 4 menossa, aivan hirveä lantiokipu ja nyt iltaa kohden myös vasen puoli alavatsasta ja alaselkä alkoi särkemään. Se on kumma kun joka kierto tuntuu näillä main noi kivut lisääntyvän. Mikähän ihme sellaisenkin aiheuttaa.
No mutta nyt vain odotellaan, edelleen en raskauteen usko. olen menettänyt jo toivoni. Ainut tapa taitaa olla se IVF tai mikä lie onkaannyt vikana. ja minä kun luulin että näin sitä taas helposti raskaudutaan. Tai en edes luullut, jotenkin aavistin tän. Ei voi kaikkee saadaniin helpolla.

mukavaa alkavaa viikkoa kaikille
 

Yhteistyössä